TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Lukaash píše:
Idaho píše:
Lukaash píše::smich: :roll:
dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...

sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil. :zadek:
smeju se tem, pro ktere je to "spanelska vesnice" jak rikas, ale snazi se rozdavat rozumy...

smeju se i M.v.K. za jeho nevedomost a neochotu si vyslechnout to, co nevi a priznat svuj omyl...

jinak, co znamena TDI je popsano vyse ... turbochargered direct injection diesel ...
rozumy nerozdávám, jen píšu co sy myslím a ptám se zda je to dobře.. ale to ty asi neumíš přečíst....
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
ryan69
Moderátor
Příspěvky: 798
Registrován: 22 bře 2006 13:33
Bydliště: Liberec

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od ryan69 »

Idaho píše:hmm myslím že to přímé vstřikování je práve podmíneno tím el. čerpadlem. s mechanickým to pujde dost těžko, nebo se pletu??
jó tak to já fakt netuším, ale jsem rád že tím pádem sem si to vlastně od začátku myslel dobře :D
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od RabuKate »

ryan69 píše:
Idaho píše:hmm myslím že to přímé vstřikování je práve podmíneno tím el. čerpadlem. s mechanickým to pujde dost těžko, nebo se pletu??
jó tak to já fakt netuším, ale jsem rád že tím pádem sem si to vlastně od začátku myslel dobře :D
mno ja mam mechanicke cerpadlo a primy vcstrik... a ted delejte rozumy :D

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

Idaho píše:
Lukaash píše:
Idaho píše: dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...

sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil. :zadek:
smeju se tem, pro ktere je to "spanelska vesnice" jak rikas, ale snazi se rozdavat rozumy...

smeju se i M.v.K. za jeho nevedomost a neochotu si vyslechnout to, co nevi a priznat svuj omyl...

jinak, co znamena TDI je popsano vyse ... turbochargered direct injection diesel ...
rozumy nerozdávám, jen píšu co sy myslím a ptám se zda je to dobře.. ale to ty asi neumíš přečíst....
OK, pokud to vztahujes na sebe, je to tva vec...nemam vubec chut, ani cas, se s nekym dohadovat :wink:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Lukaash píše:
Idaho píše:
Lukaash píše: smeju se tem, pro ktere je to "spanelska vesnice" jak rikas, ale snazi se rozdavat rozumy...

smeju se i M.v.K. za jeho nevedomost a neochotu si vyslechnout to, co nevi a priznat svuj omyl...

jinak, co znamena TDI je popsano vyse ... turbochargered direct injection diesel ...
rozumy nerozdávám, jen píšu co sy myslím a ptám se zda je to dobře.. ale to ty asi neumíš přečíst....
OK, pokud to vztahujes na sebe, je to tva vec...nemam vubec chut, ani cas, se s nekym dohadovat :wink:
vztahuju to tak jak jsi to přesně naspal... aky nemám chut se hádat jen mne serou lidi co se pripojí do diskuze s pitomou hláškou, výsměchem a podobně aniž by sami nějak přispěli .. Od toho tu forum je abychom si vyměnovali zkušenosti a ne aby se pár namylšencu povyšovalo...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

a jeste - predchozi je spravne...

Turbocharged Direct Injection

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_Direct_Injection

a jeste me napadlo: Intercooler je pouze predrazeny chladic stlaceneho vzduchu... prakticky se da rici ze oznaceni si svym zpusobem vymysli oddeleni marketingu. S funkci to nema moc spolecneho (muzu dolozit)

Uživatelský avatar
Ladislav
Příspěvky: 260
Registrován: 27 dub 2005 17:35
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav »

Obdivuji vás jak odpovídáte M.v.K. na jeho první příspěvek :lol: :lol: :lol: Dozví se úplně všechno kromě toho na co se ptal :roll: :D

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Mel jsem za to ,ze je to intercooler. Tady jde spis o oznaceni a nazev. Protoze pokud si vezmete,ze napr.takovej Zetor ma taky primy vstrikovani s tim ze je v pistu prostor pro rozpraseni paliva. Ja si myslim,ze by se intercooler mohl tolerovat jako oznaceni Tdi u ne VW motoru
:lol:
Otazkou tedy je jak vypada pist u VW motoru TDI
IDAHO: 8)

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Idaho: presne tak.
Lukaash : o com by to bolo, ak by sem kazdy kto tomu rozumie dosiel, a miesto aby poradil hodil smajliky?
ja (a predpokladam ze vacsina ludi) som sem zacal chodit preto, aby som sa neco dozvedel. z tvojich smajlov som sa dozvedel howno

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Zpět k původní otázce:
Nasávání horkého vzduchu ohřátého motorem samozřejmě na výkonu motoru ubírá a je jedno jestli benzín/diesel, atm/přeplňovaný... ten vzduch se sice ještě dál ohřívá samotným stlačováním a třením, ale určitě bude citelný rozdíl jestli je na vstupu vzduch 20°C, nebo 80°C určitě by nebyl problém se přibližně dopočítat jaký procentuelní rozdíl to bude dělat v množtví molekul kyslíku dodaných do spalovacího prostoru motoru. Méně kyslíku=méně energie při hoření=nižší efektivní tlak=nižší výkon motoru
Další známý fakt je to, že konusový filtr na dieselech všeobecně zvyšuje citelně hluk motoru, takže pokud vrátíš zpět origo airbox, tak zabiješ 2 mouchy jednou ranou 8)
Golf2 TDI 4x4

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Andre »

Idaho píše:hmm myslím že to přímé vstřikování je práve podmíneno tím el. čerpadlem. s mechanickým to pujde dost těžko, nebo se pletu??
No problém, viz Fiat Croma 2,0, Transit 2,5, Ducato 2,5 atd.... A desítky nadšencu upravujících VW TDI právě na ovládání mechanickým čerpadlem.

S tou elektronickou regulací má ten TDI motor ale měkčí chod, protože to čistě mechanické čerpadlo nemá takové možnosti řízení předvstřiku.
Golf2 TDI 4x4

Jergi
Příspěvky: 3513
Registrován: 05 úno 2004 20:30
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Jergi »

Cože, jakže???? Teď sem se dozvěděl, že mám asi atmosférickej turbodiesel :-D
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od bob ash »

Hlavně je píčovina se hádat o zkratkách, který každej výrobce používá jinak. A zrovna turbodiesely se u každýho výrobce jmenujou nějak jinak, bez ohledu na svoji koncepci...
Speed kills. Drive Ford and live forever.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Krosmen »

bob ash píše:Hlavně je píčovina se hádat o zkratkách, který každej výrobce používá jinak. A zrovna turbodiesely se u každýho výrobce jmenujou nějak jinak, bez ohledu na svoji koncepci...
jj TDi je jen patentovanou ochranou známkou.....
stejně jako HDi CDTi DCi TDDi TDCi JTD systém je poříd stejnej .....kromě TDi.....
TDi-přímí vstřik,čerpadlo radiální rozděluje vstřik pro každý jednotlivý válec zvlášt
comon rail-vysokotlaké čerpadlo které dodává neustále naftu do "lišty" a vstřiky si řídí dodávku paliva.....
Co by ste teda pak řekli že je za systém u Tatry kde je vysoký tlak vstřikovačů a naprosto mechanické vstřikovací čerpadlo se dvěma mechanickými regulátory.....?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Ohřátý vzduch?By si se divil jakej je rozdíl když nasáváš 20C vzduch a 80C vzduch a obvzlášť u přeplňovanýho motoru..........
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od semysak »

no u dieselu je to vzdycky vstrikovani, primej vstrik znamena ze se nevstrikuje do predkomurky, ze je upraveny pist a spalovaci prostor jinak nez to s tou predkomurkou, splaovani probiha rychleji a za jinych podminek, jestli to vstrikuje pres listu s el. vstrikovacema nebo rozdelovacim cerpadlem se snimacem polohy jednotlivych jehel v triskach to nema nic spolecnyho

jinak s tim vzduchem kdyz je vzduch teplejsi tak to stejny mnozstvi vzduchu zabira vetsi objem (pokud je stejnej tlak), takze ty molekuly jsou vlastne dal od sebe a v jednotce objemu jich je potom mene, jednotka objemu = objem valce

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Vecernicek »

Tak nečekal jsem že by MvK byl natolik neznalej dieslu, a taky nechápu proč se s tím neobjeví na vw-clubu, to že se s ním každej hádá ještě neznamená že by jsme mu neporadli. Toť věc první.

Všechny diesly jsou čtyřbodové stříkačky, to je jasné. ;)

A co se týče původní otázky, (+toho co jsi popsal) myslím si že pokud tam je jen airbox s filtrem který jde přímo na sací parohy, tak nejde o TD ale o atmosférickej D, tudíž ten airbox tam nemusíš mít, pokud nechceš, můžeš mít ten filtr jen tak položenej nad těma sacíma parohama, ale zabezpečil bych to proti vypadnutí. (nic proti tvému stylu jízdy). Přímý sání bych u starýho dísla neriskoval.

Ale opět tu je otázka sání teplýho vzduchu do motoru a to by jsi musel nějak pořešit otvorem v kapotě ;)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

G.eorg
Příspěvky: 6
Registrován: 11 črc 2006 17:09

Příspěvek od G.eorg »

Mněl bych takový dotaz.Když udělám od sportovního filtru rouru pod narazník aby k němu šel vzduch ne lokne si za deště přes ni vodu? :? :?

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od JonnY »

podla mnozstva. nic az prasknuta hlava / piest... alebo neco

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jenom pro ilustraci by si musel vjed do rybníka abys tam tý vody dostal tolik aby se něco událo......ale myslim že v tom rybníce bys mněl jiný starosti....... :lol: :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

JonnY píše:Idaho: presne tak.
Lukaash : o com by to bolo, ak by sem kazdy kto tomu rozumie dosiel, a miesto aby poradil hodil smajliky?
ja (a predpokladam ze vacsina ludi) som sem zacal chodit preto, aby som sa neco dozvedel. z tvojich smajlov som sa dozvedel howno
spravna odpoved uz byla napsana, proto nechapu, proc nemuzu vyjadrit svuj postoj, i kdyz to neni odpoved na otazku...

btw : hod kamenem, kdos bez viny...

G.eorg
Příspěvky: 6
Registrován: 11 črc 2006 17:09

Příspěvek od G.eorg »

Tak dík.Já jen že mám kolem sebe tolik všeumělů že nevím co si mám myslet. 8) :lol:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“