Lze zlepsit reakci turba?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Lze zlepsit reakci turba?
Nevite, zda-li lze nejak zlepsit situaci, kdyz jedu v klidu a prudce dam plny plyn, tak je asi 1s kdy se nic nedeje a az pak zacne tlacit turbo? To stejne je treba pri prerazeni(s Blow-off ventilem sem zadny rozdil nepoznal; turbo kdyz tlaci, tak vcelku rychle).
Auto je stare Uno turbo - benzin.
Auto je stare Uno turbo - benzin.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Re: Lze zlepsit reakci turba?
turbo se holt musí roztočit, proto závodníci v zatáčce když brzdí, přišlapujou plyn aby turbo neztratilo otáčky.PhoB píše:Nevite, zda-li lze nejak zlepsit situaci, kdyz jedu v klidu a prudce dam plny plyn, tak je asi 1s kdy se nic nedeje a az pak zacne tlacit turbo? To stejne je treba pri prerazeni(s Blow-off ventilem sem zadny rozdil nepoznal; turbo kdyz tlaci, tak vcelku rychle).
Auto je stare Uno turbo - benzin.
Felda forever
Re: Lze zlepsit reakci turba?
podrazuje se s meziplynem i u atmosfery tam je duvod uplne jinejOXiDE.cz píše:turbo se holt musí roztočit, proto závodníci v zatáčce když brzdí, přišlapujou plyn aby turbo neztratilo otáčky.PhoB píše:Nevite, zda-li lze nejak zlepsit situaci, kdyz jedu v klidu a prudce dam plny plyn, tak je asi 1s kdy se nic nedeje a az pak zacne tlacit turbo? To stejne je treba pri prerazeni(s Blow-off ventilem sem zadny rozdil nepoznal; turbo kdyz tlaci, tak vcelku rychle).
Auto je stare Uno turbo - benzin.
Re: Lze zlepsit reakci turba?
správné nastavení BOB dokáže nástup turba po přeřazení značne urychlit , poznal jsem to na svém aute, kde jsme staré, nekvalitní ahradil sice jetým ale kvalitnejším s možností měnit tuhost pružiny..PhoB píše:Nevite, zda-li lze nejak zlepsit situaci, kdyz jedu v klidu a prudce dam plny plyn, tak je asi 1s kdy se nic nedeje a az pak zacne tlacit turbo? To stejne je treba pri prerazeni(s Blow-off ventilem sem zadny rozdil nepoznal; turbo kdyz tlaci, tak vcelku rychle).
Auto je stare Uno turbo - benzin.
Osobně pokud předpokládám že budu pořebovat zátah turba tak se na to připravuju a podle toho i jedu ( řadím ) ale když jak píšeš ty potřebuju akcelerovat na jednou při klidné jízdě, tak meziplyn a podřazení,, nezvládneš to rychleji jak za 1s ale další nábeh a zátah je díky vyšším otáčkám rychlejší..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
nebo koupit jiné turbo
Re: Lze zlepsit reakci turba?
jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..blázen píše:nebo koupit jiné turbo
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
se chci zeptat..kdyz je auto co ma single turbo jde z toho za pomoci mensiho turba kuli tomu nabehu udelat twin?Idaho píše:jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..blázen píše:nebo koupit jiné turbo
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Uno má IC,ale má tak 15x20cmIdaho píše:jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..blázen píše:nebo koupit jiné turbo
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Co jsem koukal v mimoni,tak PhoB má nějakej větší IC...
Určitě počítej phobe,že ten velikej ic se vyplatí až při tlaku nad 1b,stim seriovým tlakem 0,65b,co má Uno,to asi bude mít velikou turbodíru a jestli tam máš ještě nějaké větší turbo,tak to neni nic zvláštního si myslím,že tomu trvá,než se to zvedne...
Tam máš ten IC z Avie???
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Určitě jde,ale stím přijde spousta dalších věcí..jako předělání svodů..dáš jedno malé turbo a druhé větší a každé pracuje v jiném rozsahu otáček...stejně je to řešeno u 535d pokud se nemýlím,dyštak mě opravteGReddy píše:se chci zeptat..kdyz je auto co ma single turbo jde z toho za pomoci mensiho turba kuli tomu nabehu udelat twin?Idaho píše:jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..blázen píše:nebo koupit jiné turbo
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Re: Lze zlepsit reakci turba?
většina lidí si mylsí že twin a bi turba jsou vždy jedno velké a druhé malé, zatím co jsem se setkal tak pouze s případy že jsou obe stejná a bud běží naráz od začátku nebo beží všechyn výfukové plyny do jednohoa po překonání určité hranice to začne plyny dělit 50na 50 mezi obe turba - jsou stejná..FCS píše:Určitě jde,ale stím přijde spousta dalších věcí..jako předělání svodů..dáš jedno malé turbo a druhé větší a každé pracuje v jiném rozsahu otáček...stejně je to řešeno u 535d pokud se nemýlím,dyštak mě opravteGReddy píše:se chci zeptat..kdyz je auto co ma single turbo jde z toho za pomoci mensiho turba kuli tomu nabehu udelat twin?Idaho píše: jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
tzv. dvoustupnové přeplnování... ale můj názor je dát jedno a pořádné,..sice má delší náběh ale potom to stojí zato..FCS píše:Určitě jde,ale stím přijde spousta dalších věcí..jako předělání svodů..dáš jedno malé turbo a druhé větší a každé pracuje v jiném rozsahu otáček...stejně je to řešeno u 535d pokud se nemýlím,dyštak mě opravteGReddy píše:se chci zeptat..kdyz je auto co ma single turbo jde z toho za pomoci mensiho turba kuli tomu nabehu udelat twin?Idaho píše: jj menší turbo = rychlejší náběh - ale brzy se dostane přes svuj "horizont"..
možností je více, třeba co nejvíce zkrátit cestu vzduchu z turba do sání, tam j epotřeba občas i uvažovat nad IC, pokud nekdo pořídí větší a učinější, sice to lépe chladí ale zase se rpodlouží díky velikosti IC nástup tlaku takže i větší IC je třeba brát s rezervou.. Ty tam máš origo ( máš tamvubec nejaké? ani nevím jestli uno IC má
Re: Lze zlepsit reakci turba?
a) dve rovnake vrtule, ktore fukaju spolu (obvykle V motory)
b) dve rovnake vrtule. najpr fuka jedna, potom sa prida druha (supra)
c) jedna velka, jedna mala. (535d)
b) dve rovnake vrtule. najpr fuka jedna, potom sa prida druha (supra)
c) jedna velka, jedna mala. (535d)
Re: Lze zlepsit reakci turba?
a v cem jsou u jednotlivych verzi vyhody? tak u small a big to je logicky ze lepsi nastup...ale v cem jsou lepsi ze jsou dve stejna turba nebo ze nejdriv jedno a pak se prida dalsi identicky... v cem v praxi je napriklad lepsi supra single a twin turbo?JonnY píše:a) dve rovnake vrtule, ktore fukaju spolu (obvykle V motory)
b) dve rovnake vrtule. najpr fuka jedna, potom sa prida druha (supra)
c) jedna velka, jedna mala. (535d)
Re: Lze zlepsit reakci turba?
výhoda twin turbo u mkiv je v podstate v tom že malinké turbo se mnohem ryhcleji roztočí a dříve plní než kdybys roztáčel velké.. Takže 6 válcu roztočí mnohem rychleji to jednomalé, jakmile ale máš dost výfukových plynů abys plnohodnotně točil oběma tak už točím všema válcema obema trubínama.GReddy píše:a v cem jsou u jednotlivych verzi vyhody? tak u small a big to je logicky ze lepsi nastup...ale v cem jsou lepsi ze jsou dve stejna turba nebo ze nejdriv jedno a pak se prida dalsi identicky... v cem v praxi je napriklad lepsi supra single a twin turbo?JonnY píše:a) dve rovnake vrtule, ktore fukaju spolu (obvykle V motory)
b) dve rovnake vrtule. najpr fuka jedna, potom sa prida druha (supra)
c) jedna velka, jedna mala. (535d)
Předpokládám, že u principu velké + malé to bude stejné, ale zatím jsem nevidel rozkuchané a nedokážu si dost dobře predstavit jak by fungovalo velkeé s malým společne, spíš si mylsím že malé se odstaví uplně a tahne jen velké ale to fakt nevím..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
supra ma jedno maly a jedno velky ze jo? johnny pise ze supra ma stejny dve turba...jedno maly a velky to vim jak funguje jde mi spis o dve stejny turbaIdaho píše:výhoda twin turbo u mkiv je v podstate v tom že malinké turbo se mnohem ryhcleji roztočí a dříve plní než kdybys roztáčel velké.. Takže 6 válcu roztočí mnohem rychleji to jednomalé, jakmile ale máš dost výfukových plynů abys plnohodnotně točil oběma tak už točím všema válcema obema trubínama.GReddy píše:a v cem jsou u jednotlivych verzi vyhody? tak u small a big to je logicky ze lepsi nastup...ale v cem jsou lepsi ze jsou dve stejna turba nebo ze nejdriv jedno a pak se prida dalsi identicky... v cem v praxi je napriklad lepsi supra single a twin turbo?JonnY píše:a) dve rovnake vrtule, ktore fukaju spolu (obvykle V motory)
b) dve rovnake vrtule. najpr fuka jedna, potom sa prida druha (supra)
c) jedna velka, jedna mala. (535d)
Předpokládám, že u principu velké + malé to bude stejné, ale zatím jsem nevidel rozkuchané a nedokážu si dost dobře predstavit jak by fungovalo velkeé s malým společne, spíš si mylsím že malé se odstaví uplně a tahne jen velké ale to fakt nevím..
Re: Lze zlepsit reakci turba?
ne supra má dve stejná turba... už jsme tento mítus bořil nekolikrát na Tf ale koukám že přetrvává dál mkiv má dve Toy CT12 turba.GReddy píše:supra ma jedno maly a jedno velky ze jo? johnny pise ze supra ma stejny dve turba...jedno maly a velky to vim jak funguje jde mi spis o dve stejny turbaIdaho píše:výhoda twin turbo u mkiv je v podstate v tom že malinké turbo se mnohem ryhcleji roztočí a dříve plní než kdybys roztáčel velké.. Takže 6 válcu roztočí mnohem rychleji to jednomalé, jakmile ale máš dost výfukových plynů abys plnohodnotně točil oběma tak už točím všema válcema obema trubínama.GReddy píše: a v cem jsou u jednotlivych verzi vyhody? tak u small a big to je logicky ze lepsi nastup...ale v cem jsou lepsi ze jsou dve stejna turba nebo ze nejdriv jedno a pak se prida dalsi identicky... v cem v praxi je napriklad lepsi supra single a twin turbo?
Předpokládám, že u principu velké + malé to bude stejné, ale zatím jsem nevidel rozkuchané a nedokážu si dost dobře predstavit jak by fungovalo velkeé s malým společne, spíš si mylsím že malé se odstaví uplně a tahne jen velké ale to fakt nevím..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Pořád tu píšete velký a malý turba. Ale velikost není jediná jeho vlastnost. Co třeba takový A/R? Proč by měl někdo kvůli rychlejší odezvě montovat dvě turba, když může zvolit singl s odlišnou charakteristikou? Nebo proč by nemohl namontovat vačky s jiným profilem? Já si dřív taky myslel že jedině dvě malý turba znamenají rychlou odezvu ale je to blbost. podívejte se třeba na Violátorovu Supru jakej má rychlej nástup i s jedním velkým singlem ....
Re: Lze zlepsit reakci turba?
tady je foto sekvence na MKIV
http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... mb.jpgtady je
http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... mb.jpgtady je
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
u těch dvou turbodmychadel se vyfukové plyny dělí pro jednotlivá turba takže stím náběhem bych byl opatrný.. spravně napsal barbucha - A/R hodnota..taky typ ložisek v turbu na to bude mít podle mě taky vliv
Re: Lze zlepsit reakci turba?
jak u kterých u radového jako je třeba 2JZ se nedelí na dve turba, ale všechyn plyny ( nebo spíše 9% ) jdou do jednoho turba a teprve po dosažení určitých podmínek dojde k "připojení odběru výfukových plynů " pro druhé turbo, je to řeseno klapkou ve svodech, takže nábeh je docela rychlej..blázen píše:u těch dvou turbodmychadel se vyfukové plyny dělí pro jednotlivá turba takže stím náběhem bych byl opatrný.. spravně napsal barbucha - A/R hodnota..taky typ ložisek v turbu na to bude mít podle mě taky vliv
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
No ja mam turbo vicemene seriove, jen saci cast(kompresorova) je o neco vetsi, tzn. i o kousek vetsi vrtulka
Vetsi IC ktery mam, nevim z ceho. Je to takova nudle asi 10cm vysoka, no asi 2x/2,5x vetsi nez original.
Trubky k nemu jsou snad nejkratsi cestou co to slo(ale samozrejme cesta je celkove delsi nez k originalnimu).
Idaho: co je to BOB ?
Vetsi IC ktery mam, nevim z ceho. Je to takova nudle asi 10cm vysoka, no asi 2x/2,5x vetsi nez original.
Trubky k nemu jsou snad nejkratsi cestou co to slo(ale samozrejme cesta je celkove delsi nez k originalnimu).
Idaho: co je to BOB ?
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Blow of BalvePhoB píše:No ja mam turbo vicemene seriove, jen saci cast(kompresorova) je o neco vetsi, tzn. i o kousek vetsi vrtulka
Vetsi IC ktery mam, nevim z ceho. Je to takova nudle asi 10cm vysoka, no asi 2x/2,5x vetsi nez original.
Trubky k nemu jsou snad nejkratsi cestou co to slo(ale samozrejme cesta je celkove delsi nez k originalnimu).
Idaho: co je to BOB ?
myslel určitě BOV
heh ted jsem hledal kde jsem použi BOB a co to vlastne má být, až tvojí poznámkou jsem si uvedomil že B je nebezpečne blízkou V na klávesnici tímto se omlouvám, občas po sobe nečtu, což si jiste většina lidi na TF již zvyklablázen píše:Blow of BalvePhoB píše:No ja mam turbo vicemene seriove, jen saci cast(kompresorova) je o neco vetsi, tzn. i o kousek vetsi vrtulka
Vetsi IC ktery mam, nevim z ceho. Je to takova nudle asi 10cm vysoka, no asi 2x/2,5x vetsi nez original.
Trubky k nemu jsou snad nejkratsi cestou co to slo(ale samozrejme cesta je celkove delsi nez k originalnimu).
Idaho: co je to BOB ?
myslel určitě BOV
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
z toho si nic nedělej pořád vymejšlím specialitky ketrý nikdo nezná, jsem svým zpusobem průkopníkPhoB píše:Aha, uz jsem myslel, ze je to nejaka specialitka kterou neznam
jenom pořád žádná z nich nefunguje
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
jj to jsem už taky zkoušel navzájem propojené dva kolotoče s křečky Bobem a Bobkem, kteří přes společnou hřídel poháněli vrtulku v sání.. no skoušel jsem to projet, jenže jak zabralo turbo tak se supra trošku zakuckala a když jsem otevřel kapotu co s děje tak křečci byly pryč jen pár škrábancu od drápků bylo v sání.. no příšte to asi skusím s něčím větším - vidíš králíci mne nenapadli - dík za typ..blázen píše:jedině že by to byl BOB a bobek
..ale jak je naučit běhat v kolotoči?? a nebude to už moc váhy navíc??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Takže to vlastně pracuje na tomdle principu ?Idaho píše:jak u kterých u radového jako je třeba 2JZ se nedelí na dve turba, ale všechyn plyny ( nebo spíše 9% ) jdou do jednoho turba a teprve po dosažení určitých podmínek dojde k "připojení odběru výfukových plynů " pro druhé turbo, je to řeseno klapkou ve svodech, takže nábeh je docela rychlej..blázen píše:u těch dvou turbodmychadel se vyfukové plyny dělí pro jednotlivá turba takže stím náběhem bych byl opatrný.. spravně napsal barbucha - A/R hodnota..taky typ ložisek v turbu na to bude mít podle mě taky vliv
MÁŠ PRASKLÝ AUTOSKLO? STŘÍPEK AUTOSKLO TO VYŘEŠÍ !
www.AUTOSKLOSTRIPEK.cz - Praha 5 -774 573 375
!!Ke každému čelnímu sklu až 2000Kč poukázka na pohonné hmoty ZDARMA!
www.AUTOSKLOSTRIPEK.cz - Praha 5 -774 573 375
!!Ke každému čelnímu sklu až 2000Kč poukázka na pohonné hmoty ZDARMA!
Re: Lze zlepsit reakci turba?
teoreticky ano ale ten obrázek je zbytečne složitej zkusím to jinak ..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz