12h Le Brno 2006
Moderátor: Bohuš
12h Le Brno 2006
Dne 28.10.2006 se uskuteční na Brněnskem GP další se sérii amatérských vytrvalostních závodů 12h Le Brno. Start je v 8.00 cíl -20.00. Nejsem si vědom že v Čechách existuje jiný ať licencovaní nebo amatérský okruhový závod který trvá 12 hodin.
Závod je docela legrace a výborná příležitost pořadně se na skutečném okruhu svést. Pokud se někdo chce zúčastnit a neví jak na to, prosím aby mě kontaktoval rád sdělím co vím.
Pro potenciální diváky- přijeďte se podívat vstup je zadara. Koupím kafe všem co se mi na místě ozvou…
Závod je docela legrace a výborná příležitost pořadně se na skutečném okruhu svést. Pokud se někdo chce zúčastnit a neví jak na to, prosím aby mě kontaktoval rád sdělím co vím.
Pro potenciální diváky- přijeďte se podívat vstup je zadara. Koupím kafe všem co se mi na místě ozvou…
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
doufam ze stihneme dodelat auto... tento rok jsme vynechali... tak v nejhorsim pristi rok mam dotaz, nebo spis prosbu... bude se resit kategorie do 3.0 litru? ta dnesni do 2.6 je tak trochu o nicem vzhledem k tomu ze je mozno jezdit s 2.0 turbo... s tim 3.0 by se na ty turba dalo dle koeficientu prihlizet i kdyz to porad s 2.0 turbo vychazi jako na 3.5 atmosfera...
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
Dotaz/prozba spis by mela smerovat na poradatele. Uz takova diskuse na jeho strankach kdysi probehla. Zaver byl takovy, ze pokud se sejdou 10 lidi ktere slozi startovne a budou pozadovat vypsani nejake jine kategorii, poradatel ji rad vypise.
Podle me v kontextu charakteru zavodu je to jedno. Hlavnim omezujicim faktorem neni vykon ale gumy. Dulezity je i fakt, ze pravidla nedovoluji pouziti vetsi nez seriove montovanou nadrz. Nakone kdyz se podivas na vysledky, jasne vydis ze auta z nejsilnesi kategorii najedou vetsinou mene kol nez auta v slabsich kategorii.
Podle me v kontextu charakteru zavodu je to jedno. Hlavnim omezujicim faktorem neni vykon ale gumy. Dulezity je i fakt, ze pravidla nedovoluji pouziti vetsi nez seriove montovanou nadrz. Nakone kdyz se podivas na vysledky, jasne vydis ze auta z nejsilnesi kategorii najedou vetsinou mene kol nez auta v slabsich kategorii.
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
soucasna pravidla znam, mel jsem za to ze jsi jeden z poradatelu... tak ja zavolam J.B.sbd píše:Dotaz/prozba spis by mela smerovat na poradatele. Uz takova diskuse na jeho strankach kdysi probehla. Zaver byl takovy, ze pokud se sejdou 10 lidi ktere slozi startovne a budou pozadovat vypsani nejake jine kategorii, poradatel ji rad vypise.
Podle me v kontextu charakteru zavodu je to jedno. Hlavnim omezujicim faktorem neni vykon ale gumy. Dulezity je i fakt, ze pravidla nedovoluji pouziti vetsi nez seriove montovanou nadrz. Nakone kdyz se podivas na vysledky, jasne vydis ze auta z nejsilnesi kategorii najedou vetsinou mene kol nez auta v slabsich kategorii.
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, to máš u tý 325i čtyřkolu nebo zadek? My tam v sobotu budem zkoušet BMW 325i čtyřkolu tak jsem zvědavej jak nám to dlouho vydrží. Škoda že to nemáte hotový, mohli jsme zabojovat společně už se těšim jak malej kluk. Místo volný nemáme ,ale kdyby se něco uvolnilo dám určitě vědět.KFJ píše:bohuzel o to lepsi to bude na jare... bude to pecka nemas na sobotu jedno misto v teamu? ze bych zkusil jinou zadokolku?
Jedeš se aspoň mrknout?
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
koukám že s naší letošní domluvou to padáKFJ píše:To moje je nahon na zadek... Myslim si ze ta ix na okruhu nebude dobra volba kvuli vaze... Snad jenom na vode Tak drzim palce! V sobotu jedu, pojedu s "sbd" s RX7, tak jsem zvedavej
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já vim ,že to bude těžký,ale nic jinýho jsme neměli po ruce. Normálně jezdíme s astrou ,ale letos nás trochu zlobil motor snad příští rok. Taky ti držim palce dvanáctka je dlouhá budem to potřebovat.KFJ píše:To moje je nahon na zadek... Myslim si ze ta ix na okruhu nebude dobra volba kvuli vaze... Snad jenom na vode Tak drzim palce! V sobotu jedu, pojedu s "sbd" s RX7, tak jsem zvedavej
Maly predkrm http://video.google.com/videoplay?docid ... 7264509419CARBONIA píše: ...už se těšim jak malej kluk. ...
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12h Le Brno 2006
sbd: Zdarec! V sobotu se uvidíme na okruhu a pokecáme.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Tak se to stupňuje už se těšim jako prasesbd píše:Maly predkrm http://video.google.com/videoplay?docid ... 7264509419CARBONIA píše: ...už se těšim jak malej kluk. ...
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12h Le Brno 2006
Byl jsem se tam mrknout a je škoda, že zklama technika. Jinak to byla zajímavá podívaná!
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Tak ze upresneni - nestavkovalo Robertovi ale nam (teamu SBD). Pretocilo se turbo z duvodu ze BOF vyletel do neznama a po nem zbyla v sani docela velka dira. Z toho nasledovalo zadreni lozisek v turbu. Take tradicne zlobily brzdy.Jirka GTi píše:Tak já myslím že závody uplně super. Akorát Robertovi to nějak stávkovalo.Tak neví jestli dojedou.
Nicmene diky vydatne pomoci Luciu$e (Ondrovi) a hIGGIho z RX-7 clubu CZ se nam podarilo turbo i se svodama operativne vymenit a pokracovat do konce v zavodu. Bylo to super.
Bohuzel vetsina videi co jsem se pokousel natacet jsou presvetlena...
Tak ze pro poradek - nestavkovalo Robertovi ale nam (teamu SBD). Pretocilo se turbo z duvodu ze BOV vyletel do neznama a po nem zbyla v sani docela velka dira. Z toho nasledovalo zadreni lozisek v turbu. Take tradicne zlobily brzdy.Jirka GTi píše:Tak já myslím že závody uplně super. Akorát Robertovi to nějak stávkovalo.Tak neví jestli dojedou.
Nicmene diky vydatne pomoci Luciu$e (Ondrovi) a hIGGIho z RX-7 clubu CZ se nam podarilo turbo i se svodama operativne vymenit a pokracovat do konce v zavodu. Bylo to super.
Bohuzel vetsina videi co jsem se pokousel natacet jsou presvetlena...
12 hodin Le Brno 2006
Tak jsme se přece jen dočkali. Po dvouleté přestávce se pořadatelům vytrvalostních automobilových závodů Le . . . podařilo celý cirkus dotlačit zpět na Masarykův okruh v Brně, kde celá tato pozoruhodná série v roce 2001 začala. Po pátečně večerních a sobotně ranních přejímkách bylo do závodu přijato celkem třicet osm posádek s rozmanitými vozy a piloty různých národností. Auta zabírala jako obvykle široké spektrum připravenosti a roků výroby. Od Subaru Imprezy, nebo Oplů Caliber, až po tradiční Škodu 440 Spartak , která se pohybuje na silnicích již dobrých čtyřicet roků. Ve stejném teamu se Škodovkou se objevil i pěkně zrestaurovaný Ford Taunus z počátku šedesátých let. Stává se z toho pomalu mistrovství Evropy. Kromě tradičních Němců z okolí Ingolstadtu, Slováků a Bulhara Svetlina, se v teamu PROFIKOL racing nominoval dokonce obchodník z Moskvy. Konečně poznáme co to znamená, když se řekne, že někdo jede jak Rus.
Celotýdenní motlitbu v předcházejícím týdnu pořadatelé asi trochu odflákli, protože hodinu před startem se po měsíci relativně slunečných dnů docela hezky rozpršelo. V boxech vyvolala tato změna počasí trošku chaos, z důvodu nutnosti rychlého rozhodnutí co jak a kam obout. U Hlouchů pak v nastalém zmatku zapomněli zajistit přední kapotu, která se v zápětí po vyjetí z boxů nekompromisně přilepila na čelní sklo, a tím této ambiciózní posádce docela zkomplikovala začátek závodu. Samotný start potom proběhnul podle naučeného scénáře a úderem osmé, po odbočení Safety caru do boxů a rozsvícení zelených světel, vyrazila celá smečka vozů vstříc dvanáctihodinovému dobrodružství. Zpočátku, než si jezdci zvykli na mokrou trať, připomínal závod spíš mistrovství ve vytahování aut z kačírků, a naši vyprošťovači se pořádně zapotili. Dokonce poprvé v historii museli během závodu Land Rovera dotankovat. Některým borcům se tato činnost tak zalíbila, že si stejný kačer vychutnali i vícekrát po sobě. No, opakování je matka moudrosti.
Kolem desáté hodiny dopolední začala trať osychat, a to se ihned projevilo i na dosahovaných časech. Většina posádek se pohybovala někde kolem dvou minut čtyřiceti vteřin, což je na Masarykův okruh a silniční pneumatiky docela slušný výkon. Je vidět, že za těch šest let se technika i řidičské umění někam posunuly.
Ještě další pozitivum se objevilo s občas vykukujícím slunkem a to vtom, že přítomné dámy přestaly připomínat sněhuláky, a že se oku dalo se zalíbením občas spočinout na ladných křivkách jejich těl. To přece k automobilovým závodům patří od nepaměti. Tradicí bývala taky sklenka šampaňského, ale o tom už si dneska můžeme nechat jenom zdát. Ono když se pak někteří jedinci nemohli ani vyškrábat na stupně vítězů, není se čemu divit.
No ale abychom se vrátili zpátky k závodům. Den se pomalu přehoupnul do své druhé poloviny,když si přímo na cílové rovince borci od Porsche chtěli zahrát na Schumachera a jeho explodující motor. Za kouřovou clonu, kterou vytvořili, by se nemuseli stydět ani spojenci při vylodění v Normandii a jednotlivé díly porscheho šestiválce sbírali traťoví komisaři kolem dráhy ještě dlouho do večera. Když se pak za nějaké tři hodinky objevilo Porsche znovu na dráze s vyměněným agregátem, který měli náhodou s sebou, jeden by si pomyslel, že to snad udělali plánovaně pro pobavení diváků. No i takoví hrdinové se mezi závodníky najdou. Sláva jim. Nebo hanba, za nepořádnou přípravu? To ať si rozhodnou sami aktéři. V průběhu odpoledne se pak odehrálo ještě pár malých dramat a soutěží ve výměně různých agregátů na čas, z nichž nejpozoruhodnější asi byla výměna turbodmychadla u startovního čísla 48. Pozorovat mechaniky, jak se společně s pilotem snaží demontovat ještě před chvílí do červena rozžhavený díl, stálo opravdu za to. Chlazení konečků prstů na ušních lalůčcích, jak doporučuje Přemek Podlaha v Receptáři, bylo zcela nedostatečné a přes rukavice přiškvařené k dlaním, taky ne příliš účinné. Nakonec se ale vše podařilo a vosumaštyrycítka dojela závod až do konce.
Po setmění většina posádek měla možnost si ověřit, do jaké míry účelně byly instalovány přídavné reflektory. Každý očekával výrazný posun v kvalitě, jenže skutečnost se ne vždy náležitě kryje s dobrými předsevzetími. Také já jsem záhy zjistil, že sice naše Mazda osvětluje úspěšně skutečně daleký prostor, snad až na náměstí v Žebětíně, že však pořádně nevidím do zatáček, stejně jako dřív. Kromě toho mě z palubovky zeleně zářil do očí displej „laptimeru“, a to právě v situacích, kdy jsem se namáhal dohlédnout do hlouby zatáček před sebou. Po několika okruzích jsem se natolik vztekl, že jsem nebohého pomocníka srazil na podlahu vozu, kde ale svým lišáckým poblikáváním stále dával najevo, že jsem nad ním úplně nezvítězil. Jeho i své trápení jsem definitivně ukončil až tím, že jsem ho nekompromisně narval do díry po rádiu v palubní desce.
Šachovnicový praporek učinil po dvacáté hodině večerní přítrž celé bezuzdné motorové zábavě a po vítězném průjezdu vedoucí Imprezy postupně poslal všechny zbývající a mnohdy kulhající vozy do boxů.
Co říci na závěr ? Snad jen tolik, že technika i jezdecká vyspělost účastníků se opět o poznání posunula výš a dá tak určitě pořadatelům podnět k zamyšlení nad udáváním směru a mantinelů do dalších let.
Podrobné výsledky, včetně bohaté fotogalerie, najdete na stránkách pořadatele www.arcbrno.cz
Jura Beneš
Tak jsme se přece jen dočkali. Po dvouleté přestávce se pořadatelům vytrvalostních automobilových závodů Le . . . podařilo celý cirkus dotlačit zpět na Masarykův okruh v Brně, kde celá tato pozoruhodná série v roce 2001 začala. Po pátečně večerních a sobotně ranních přejímkách bylo do závodu přijato celkem třicet osm posádek s rozmanitými vozy a piloty různých národností. Auta zabírala jako obvykle široké spektrum připravenosti a roků výroby. Od Subaru Imprezy, nebo Oplů Caliber, až po tradiční Škodu 440 Spartak , která se pohybuje na silnicích již dobrých čtyřicet roků. Ve stejném teamu se Škodovkou se objevil i pěkně zrestaurovaný Ford Taunus z počátku šedesátých let. Stává se z toho pomalu mistrovství Evropy. Kromě tradičních Němců z okolí Ingolstadtu, Slováků a Bulhara Svetlina, se v teamu PROFIKOL racing nominoval dokonce obchodník z Moskvy. Konečně poznáme co to znamená, když se řekne, že někdo jede jak Rus.
Celotýdenní motlitbu v předcházejícím týdnu pořadatelé asi trochu odflákli, protože hodinu před startem se po měsíci relativně slunečných dnů docela hezky rozpršelo. V boxech vyvolala tato změna počasí trošku chaos, z důvodu nutnosti rychlého rozhodnutí co jak a kam obout. U Hlouchů pak v nastalém zmatku zapomněli zajistit přední kapotu, která se v zápětí po vyjetí z boxů nekompromisně přilepila na čelní sklo, a tím této ambiciózní posádce docela zkomplikovala začátek závodu. Samotný start potom proběhnul podle naučeného scénáře a úderem osmé, po odbočení Safety caru do boxů a rozsvícení zelených světel, vyrazila celá smečka vozů vstříc dvanáctihodinovému dobrodružství. Zpočátku, než si jezdci zvykli na mokrou trať, připomínal závod spíš mistrovství ve vytahování aut z kačírků, a naši vyprošťovači se pořádně zapotili. Dokonce poprvé v historii museli během závodu Land Rovera dotankovat. Některým borcům se tato činnost tak zalíbila, že si stejný kačer vychutnali i vícekrát po sobě. No, opakování je matka moudrosti.
Kolem desáté hodiny dopolední začala trať osychat, a to se ihned projevilo i na dosahovaných časech. Většina posádek se pohybovala někde kolem dvou minut čtyřiceti vteřin, což je na Masarykův okruh a silniční pneumatiky docela slušný výkon. Je vidět, že za těch šest let se technika i řidičské umění někam posunuly.
Ještě další pozitivum se objevilo s občas vykukujícím slunkem a to vtom, že přítomné dámy přestaly připomínat sněhuláky, a že se oku dalo se zalíbením občas spočinout na ladných křivkách jejich těl. To přece k automobilovým závodům patří od nepaměti. Tradicí bývala taky sklenka šampaňského, ale o tom už si dneska můžeme nechat jenom zdát. Ono když se pak někteří jedinci nemohli ani vyškrábat na stupně vítězů, není se čemu divit.
No ale abychom se vrátili zpátky k závodům. Den se pomalu přehoupnul do své druhé poloviny,když si přímo na cílové rovince borci od Porsche chtěli zahrát na Schumachera a jeho explodující motor. Za kouřovou clonu, kterou vytvořili, by se nemuseli stydět ani spojenci při vylodění v Normandii a jednotlivé díly porscheho šestiválce sbírali traťoví komisaři kolem dráhy ještě dlouho do večera. Když se pak za nějaké tři hodinky objevilo Porsche znovu na dráze s vyměněným agregátem, který měli náhodou s sebou, jeden by si pomyslel, že to snad udělali plánovaně pro pobavení diváků. No i takoví hrdinové se mezi závodníky najdou. Sláva jim. Nebo hanba, za nepořádnou přípravu? To ať si rozhodnou sami aktéři. V průběhu odpoledne se pak odehrálo ještě pár malých dramat a soutěží ve výměně různých agregátů na čas, z nichž nejpozoruhodnější asi byla výměna turbodmychadla u startovního čísla 48. Pozorovat mechaniky, jak se společně s pilotem snaží demontovat ještě před chvílí do červena rozžhavený díl, stálo opravdu za to. Chlazení konečků prstů na ušních lalůčcích, jak doporučuje Přemek Podlaha v Receptáři, bylo zcela nedostatečné a přes rukavice přiškvařené k dlaním, taky ne příliš účinné. Nakonec se ale vše podařilo a vosumaštyrycítka dojela závod až do konce.
Po setmění většina posádek měla možnost si ověřit, do jaké míry účelně byly instalovány přídavné reflektory. Každý očekával výrazný posun v kvalitě, jenže skutečnost se ne vždy náležitě kryje s dobrými předsevzetími. Také já jsem záhy zjistil, že sice naše Mazda osvětluje úspěšně skutečně daleký prostor, snad až na náměstí v Žebětíně, že však pořádně nevidím do zatáček, stejně jako dřív. Kromě toho mě z palubovky zeleně zářil do očí displej „laptimeru“, a to právě v situacích, kdy jsem se namáhal dohlédnout do hlouby zatáček před sebou. Po několika okruzích jsem se natolik vztekl, že jsem nebohého pomocníka srazil na podlahu vozu, kde ale svým lišáckým poblikáváním stále dával najevo, že jsem nad ním úplně nezvítězil. Jeho i své trápení jsem definitivně ukončil až tím, že jsem ho nekompromisně narval do díry po rádiu v palubní desce.
Šachovnicový praporek učinil po dvacáté hodině večerní přítrž celé bezuzdné motorové zábavě a po vítězném průjezdu vedoucí Imprezy postupně poslal všechny zbývající a mnohdy kulhající vozy do boxů.
Co říci na závěr ? Snad jen tolik, že technika i jezdecká vyspělost účastníků se opět o poznání posunula výš a dá tak určitě pořadatelům podnět k zamyšlení nad udáváním směru a mantinelů do dalších let.
Podrobné výsledky, včetně bohaté fotogalerie, najdete na stránkách pořadatele www.arcbrno.cz
Jura Beneš
NO ROTOR - NO MOTOR
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12h Le Brno 2006
Pěkný!!!!!!!
Lander
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
... a to jste možná nečetli další Jurovi literární díla, jako je "Jak jsem potkal Formuli 1, Le Mann a Le Mann Classic!
Jinak je Jura jedinej člověk který se svezl v F1, kterého znám osobně!
Jinak je Jura jedinej člověk který se svezl v F1, kterého znám osobně!
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Re: 12h Le Brno 2006
ma nekdo fotky z Le Brno 2007??
super fotky...
jsou uz nejaky vysledky?
aha uz je mam: http://www.arcbrno.cz/file/article-file ... O-2007.pdf
jsou uz nejaky vysledky?
aha uz je mam: http://www.arcbrno.cz/file/article-file ... O-2007.pdf