BMW 325i M52B25-Turbo

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

M50B25 ma lepsi ojnice, ale zase horsi pisty a nema ostrik dna olejem jako motor TU i kliková hřídel má jiný výrobní postup.... srovnávat nějaké údaje mi přijde jen opravdu okrajově orientační .. :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

M50B25 robi Jarmil az si pamatam..

a ten zhana novy motor ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Bloky m50b25 a m50b25tu jsou naprosto stejne(litina)
Ostrik dna pistu maji oba.
Mam oba dva rozebrane do sroubku a jeden blok ceka na výbrus, protoze byly vybehane válce. Budou jine pisty.
Klikovky jsou stejne.
Jsou jine jenom pisty a ojnice a hlava.

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Doufám že to nějak nevadí zakladateli vlákna, když tak to smažu ;)
Tady něco ze začátku projektu foto:
http://jpr.rajce.idnes.cz/BMW_325i_Turb ... kt_m50b25/" onclick="window.open(this.href);return false;

Můžete mi někdo poslat výpočet kompresního poměru?
Nebo nějaký postup který je odzkoušen?
Děkuji

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

podivej se na cisla dilu a neco si precti, pak zjistis ze B25 je odlitek a B25TU je vykovek :-) je jasne ze okem to urcite nepoznas.

EDIT: a co je jine na hlave? to by me zajimalo ;-) hlava jako takova je stejna, jine jsou pruziny, vacky, predni viko motoru, víko ventilů...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Juraj píše:podivej se na cisla dilu a neco si precti, pak zjistis ze B25 je odlitek a B25TU je vykovek :-) je jasne ze okem to urcite nepoznas.

EDIT: a co je jine na hlave? to by me zajimalo ;-) hlava jako takova je stejna, jine jsou pruziny, vacky, predni viko motoru, víko ventilů...

počkat, bavíme se o motorech m50b25 nevanos a m50b25 vanos? nebo myslíš m52b25 vanos že má výkovek? jaké motory porovnáváš?
docela rád se o tom něco dozvím :)

m50b25NV má hlavu jako obecně stejnou jako m50b25V, krom jiné sací vačky, vanosu,
hydroštelů, ventilů.

O m52b25 motoru nevím vůbec nic

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

ano M50B25TU (TU značí vanos) má kliku z výkovku a N/A vanos má odlitek. pokud by jsi je rozřízl bude to okem patrné ze struktury materiálu v řezu, jinak nikoli.


M52B25 (všechny jsou vanos co vim) má stejnou hlavu jako M50B25TU, dá se zaměnit, pouze je třeba dát čidla z původní hlavy, M52 už má jedno čidlo pro ECM i budík a místo druhého je záslepka (závity shodné) .vnitřek spodku je stejný. jiný je blok, M52 je AL (to má Marab)

kdyžtak víc do SZ ať to tu nezasíráme.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

diskuze tu máte pěknou.. ale o rozdílech já přesně nevím..

ještě nevyjelo.včera už nebyl čas a dnes nebyl zase druhej řidič...snad nějak přes týden...

video bude....
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

...tak po dlouhé době zase nějaké info..
už dva týdny řeším problém v tom, že když se dostanu s tlakem v sání na 0-0.2bar v zátěži, začne mi střílet do výfuku a motor vynechávat..
už jsem měl zase rozebraný motor, abych zkontroloval nastavení vaček a problém stále přetrvává..směs mám dobrou..bohatá, chudá, žádná změna..předstih mám vypočítaný a to samé..pokud s ním hýbu (v rámci možností) tak také nic..
nevím zda mi někdo dokáže poradit...? :(
napadají mě nakonec svíčky..poslední možnost..je možné, že by nepálily v zátěži?
díky moc za každou radu :wink:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od FilipGTti »

nastavení rozvodu ok ??? vyhod svíčky a zkontroluj zda nejsou moc cerné nebo bíle smes spatna nebo taky spatna tepekná hodnota svíček.
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

rozvody ok.. měl jsem malinko natočenou výfukovou vačku..teď je už vše napraveno..ale pořád stejné cukání..
vyhazování svíček je už můj nejoblíbenější sport... :| při prvotním lazení jsem jel hodně bohatou směs a totálně jsem je zčernal.. po očištění a vypálení vypadaly ok..startuje i jede to do těch cca 2500ot normálně..pak začne střelba

směs teď jedu nad 15AFR bez zátěže/volnoběh a někde kolem 12-13 AFR při zátěži/akceleraci..
může se stát že už jsou prostě KO i když se očistí/vypalí?

jak s tepelnou hodnototu? to je jen o laborování nebo na to existuje nějaké pravidlo?

díky :wink:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od FilipGTti »

každá svička má sve označení a podle vyrobce a oznacení svíčky poznáš jak moc je teplá či studená ale obecne platí pravidlo cím je stredová alektroda víc venku tím je svícka teplejší a naopak.

ale podle toho co pises ty se mi to nejak nezdá... co tlak paliva me to tak sřílelo když jsem mel veliky tlak paliva proste se to prechlastavalo .
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

tlak mám na 3bar...
jezdím s noťasem, kde vidím AFR a to je OK...jak píšu, můžu obohatit, můžu ochudit, pořád střílí...
je mi jasný co je teplá a studená, ale nevím jak jí zvolit..svíčka má čisté kotakty, ale izolátor je semišově tmavý..vím, že je tu nebezpečí přechodového odporu, ale dělá to i když je vyčistím...leda, že by byly kantáre úplně :roll:

edit_jinak mám programovatelnou jednotku, tak můžu měnit co si usmyslím :|
edit2_svíčky vypaluju PB hořákem pomalu dokuď se neodpaří zuhelnatělý povlak
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od FilipGTti »

ale když se zvedá tlak na turbu automaticky se ti zvedne tlak na palivu ... muže to být i 1x tolik
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Tak nedávno jsem se potrápil s jedním BMW motorem........ Také jsem řešil proč to nezapaluje. Viníkem byly svíčky NGK. Za sucha pálí normálně, když se k nim dostane benzín tak se jiskra přesune kamsi dovnitř izolátoru a je problém. Řešením bylo zahodit a dát nové, raději jsem vybral jinou značku.
Ty však máš navíc motor s turbem a proto se ptám: Prská ti to i bez tlaku ? Myslím že ne a že to přijde až tak od 0,5BAR nahoru co ? Tak nastav svíčky na cca 0,6 max 0,8 mm a otestuj. Pokud to bude dělat dál, je čas vyměnit cívky za něco s větším nábojem a vyšším napětím.


BTW: 12-13 AFR při zátěži ? Víš co děláš? Nebo si jen tak hraješ ?
Naposledy upravil(a) leon4x4 dne 02 bře 2014 20:21, celkem upraveno 1 x.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

odvetrani klikove skrine mas pred nebo za turbo? pokud za turbo tak dal jsi jednosmerny ventil?
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Marab píše:tlak mám na 3bar...
jezdím s noťasem, kde vidím AFR a to je OK...jak píšu, můžu obohatit, můžu ochudit, pořád střílí...
je mi jasný co je teplá a studená, ale nevím jak jí zvolit..svíčka má čisté kotakty, ale izolátor je semišově tmavý..vím, že je tu nebezpečí přechodového odporu, ale dělá to i když je vyčistím...leda, že by byly kantáre úplně :roll:

edit_jinak mám programovatelnou jednotku, tak můžu měnit co si usmyslím :|
edit2_svíčky vypaluju PB hořákem pomalu dokuď se neodpaří zuhelnatělý povlak
na turbomotor se dávají studenější svíčky (prý)

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

filipgti_ano zvedá se o tlak na turbu

leon_prská to i bez turba...na zkoušku jsem z toho udělal atmosféru a žádná změna..mám ty po_raný čtyřbody Super4 od Bosch
jinak ohledně afr nevím jak to myslíš..moc bohaté? myslím že to už je dost..

Juraj_má to s tím spojitost? nemám zapojené..

Jaricek_kdybych dal studenější tak tím pádem budou ještě černější, ne?
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

melo by to spojitost kdyby jsi mel zapojene za turbo a nemel jednosmerny ventil... takhle by to nemelo mit zadny vliv na to co pises. kazdopadne do budoucna spravne zapojit. 8)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od FilipGTti »

pokud máš moznost vyzkoušet při jízdě urcite bych to otestoval kde je ta hranice kdy to začne strilet
pokud to bude v okamziku kdy bere turbo 0,1-0,2 bar nebo se to promenlive měni ??? pokud ne a je to vzdy stejne má zo neco společného s tlakem z turba já jezdím E85 pokud zvednu tlak na 5 bar tak se pres 4500rpm nedostanu a strane stríli do vyfuku jako lauch control..
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od FilipGTti »

pokud je svířka jakoby černá je moc studená a nestíha se zahrat aby se očistila
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

filip_psal jsem že to dělá i jako atmosféra...teď si uvědomuju že to dělá vždy když přelezu přes 20% otevření škrtící klapky..
i kdybych zvedl tlak na 5bar tak si to ošetřím délkou vstřiku..tím to asi nebude..snad :|

juraj_neboj..pěnění oleje... :wink: co říkáš na odtah klimakopresorem?

debi_ní bosch... mohl by mi někdo říct kde najdu tabulku značení svíček? nebo co je FR78X ?
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

vyber si neco na brisk.cz
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

slozite reseni... dej to na prase do vyfuku.. :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

Juraj píše:slozite reseni... dej to na prase do vyfuku.. :-)
to nechci :mrgreen:

fakt nikdo neví co je to FR78X :| koupim jiné ale nevím co je tohle za teplotu
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

som vyguglil.. ze je to srovnatelne
BRISK: DR15TC-1
BRISK: DX15LTC-1
BRISK: DX15TC-1

brisk ma niekde aj srovnavaci katalog
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Marab píše:debi_ní bosch... mohl by mi někdo říct kde najdu tabulku značení svíček? nebo co je FR78X ?
No nevím proč Bosch nemá plnou podporu firemních dat. Také s tím válčím. Dělají třeba 300 druhů vstřiků ale popis najdeš oficiálně jen k asi 12ti, zbytek si hledej jak umíš. A stejné to je se svícema, cívkama, čidlama .... nechápu. Dělají takových dobrých věcí a jen protože nemáš plný katalog s parametry tak si to nekoupíš, protože nevíš co. To nemluvím o kalibračních datech, protože když už si zjistíš, že něco co se prodává jako "teploměr chladiva" je teploměr nasávaného vzduchu, tak stejně nemáš tabulku hodnot abys věděl jaký odpor to má při jaké teplotě......

škoda

Jo a nemyslím, že by to byl problém teploty svíček.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

může to být hodně vlivů, třeba uzemnění cívek

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

pod dnešním testu už vím že nepálí
Koupil jsem na zkoušku Brisk a dal 0.6 odtrh...jede, občas vynechá (při cca 0,4bar), ale je to o 1000% lepší.. :roll: takže jiskra :?

Leon_jak říkáš..měl jsem tu tolik čidel ale nevěděl jsem hodnoty...btw proč jsi mluvil o těch jiných cívkách? :wink:

Jaricek_uzemnění už jsem řešil, je to i solo
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Marab píše:pod dnešním testu už vím že nepálí
Koupil jsem na zkoušku Brisk a dal 0.6 odtrh...jede, občas vynechá (při cca 0,4bar), ale je to o 1000% lepší.. :roll: takže jiskra :?
No vidíš, jak jsem psal 0,6-0,8 je hodnota u které funguje většina turbo aut.

Marab píše: Leon_jak říkáš..měl jsem tu tolik čidel ale nevěděl jsem hodnoty...btw proč jsi mluvil o těch jiných cívkách? :wink:
Protože ne každá cívka používaná v atmosferickém motoru musí nutně dávat dostatečný výboj pro použití v Turbomotoru. Lajcky se říká, že ti větší tlak "zfoukne" jiskru. Skutečnost je jiná, ale dá se říci, že střílení do výfuku, je znamením o zapálení paliva v nevhodný okamžik a to ať už chybou časování zapalování či tím, že se směs zažehne až vstupem do rozpáleného výfuku. Při korektním spalování nic takového nebudeš pozorovat.

Evidentně jsi se sám ubezpečil, že máš problém zažehnout směs ve válci. Sám vidíš, že jiné svíčky a menší odtrh situaci významně ovlivní. Tedy dále bych se zajímal o to, proč má tvůj motor problém zažehnout směs. Důvodů může být stále více. Od nevhodného poměru AFR, přes nedostatečné rozprášení paliva, nedostatečný náboj cívky až po například zarušený signál z čidel vačky a klikového hřídele. Pokud máš omezené možnosti diagnostiky, vsadil bych na test s cívkami s větším nábojem (napění 35kV a více a energie výboje 65mj a více)
Prakticky, fungují mi dobře cívky které používají ve VAG do motoru 1,8T nebo jsem například neměl žádné zásadní problémy se zapalováním na Evolušnu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Projekty“