
Vždy sa my páčili malé autá,ktoré majú aj dostatočný výkon.Kedže mám Audi A3 1.8 Turbo/samozrejme že upravené/ a na šprintoch som s Audi v skupine nad 3 litre,tak to nie je nič moc,pretože som spolu s Subaru a dalšími 4x4,ktore majú výkom daleko cez 200PS.
Pri hladaní auta,ktoré by mohlo byť konkurencie schopné v nejakej triede na šprintoch som narazil na maleho krasavca a svalovca Peugeot 106/1.3 rallye.
Peugeot 1.3 rallye má už v základe na 1.3 skvelí výkon 72-74kW a 109Nm krútiaci moment, a nesmie sa zabúdať ani na nízku váhu cca 780 až 800kg podla výbavy,no a kedže toto auta je ako sa hovorí,holé bosé,jeho váha je len 780kg.Pre ilustráciu,v aute je len posilovač brzd a tot vsjo,nie sú tam airbagy,posilovač riadenia,a ani dalšie veci,ktoré by zvyšovali váhu auta.
Takže mal som jasný ciel,chcem tohto malého prcka.Ale ako sa u nás na Slovensku hovorí,chcieť je pekná vlasnosť,tak pravdosť tohto porekadla som pochopil pri zhananí tejto 106 ky.
Keď som na niečo natrafil,tak to bolo buď za nekresťanske peniaze,alebo auto bolo v žalostnom stave,a majitel chcel taktiež nereálne peniaze,prečo chcú majitelia týchto aut také velké peniaze som pochopil až neskoršie,ale k tomu sa ešte dostaneme.
Nakoniec sa my podarilo/po siedmych mesiacoch/ kúpiť Peugeot 106/1.3 rallye v Taliansku,auto bolo dovezené na Slovensko a mohli začať športové úpravy.
Prvé čo nasledovalo bolo auto na zdvihák,a zisťoval som skutočný stav auta,na počudovanie,ako tvrdil majitel/Talian/ auto nikdy nevidelo soľ,a bolo vo vynikajúcom technickem stave/je jasné,že tam boli nejaké drobnosti,ale čo možem očakávať od auta,ktoré bolo vyrobené v roku 1996.
Ako prvé som vymenil brzdové kotúče na prednej náprave za športové+športové platničky,na zadnej náprave sa vymenili len pakne,lebo v zadu to má bubny, a taktiež za športové.
Kedže už bolo postarané o bezpečnosť,tak som sa pustil do úpravy motora,ostrá vačka+software na ostrú vačku/original Peugeot/,obmedzovač bol posunutý na 7.800ot/min,osadili sa nové športové sviečky,taktiež original na toto auto od Peugeotu Gr.A,dalej nasledovali športove zvody,ako aj cele výfukove potrubie až po koncový tlmič,samozrejmosťou bolo vyblokovanie lambda sondy/neviem čo na to ochrancovia prírody/
Do motorového priestoru som dal rozperu,a to isté som spravil aj do zadnej časti auta.
Nakoľko s autom sa bude chodit na šprinty,tak nevyhnutnosť bolo namontovať quick shift resp.krátke radenie
Nakoľko som zistil,že sanie je špinavé od oleja,sanie sa vyčistilo a zmenilo sa odvetranie kluky,nahodil som tam filter/filtrík/ aby ta špina nešla do sania.
Seriová remenica sa vymenila za odlahčenú,osadil sa kit priameho sania a teraz sa už len čaká na osadenie nasávaču na kapotu,lebo pri skušaní,má auto evidentne málo vzduchu.
Dalej som sa pustil do podvozku,do predu sa dali športové pružiny,a auto hneď kleslo o 30mm bližšie k vozovke,ale zistil som,že predok auta je stale vysoko,tak sa to už momentálne rieši,idú sa tam dať nastavitelné tlmiče,no a kedže u Peugeota je v zadu torzná tyč,nastavením tejto torzky som taktiež spustil auto nižšieo 30mm.
Na prednej náprave sú 40mm podložky a na zadnej taktiež,už sú kupené aj disky na auto a to o rozmere 6Jx14,spolu s gumami 185/50/14.Ale disky sa osadia na auto,až na prvy zraz,ale nakolko je u nas kopec snehu,tak to zrejme nebude tak skoro.
Interier som nechal povodný,akurát som vymenil sériové predné sedáky za škrupiny a sériový volant za športový.
Kedže toto auto je stavané na šprinty,odlahčil som ho nasledovným sposobom,rezerva out,držiak rezervy out,zadné sedáky out,a dalšie drobnosti išli tak isto out,pretože každý kg dole,je lepší čas na šprinte,no a kedže medzičasom zasvietilo slniečko a oteplilo sa,nahodil som AL disky a šup na váhu,aby som vedel kolko vlastne 106 ka váži,výsledok bol viac ako uspokojivý,váha ukázala 740kg.
Auto som nechcel moc vyčačkať plastamy,tak som dal len zadnú striešku a zadný podnárazník,do predu je ešte pripraveny predny podnárazník,ale ten sa osadí až bude po snehu,totiž to,nerád by som on prišiel.
Aby som ešte nezabudol,že prečo chcú majitelia týchto aut také peniaze za toto malé auto,som pochopil,ked som sa previezol v aute.
Auto je už v sérii velmi,ale velmi živé,nerobi mu problem vytočit auto do 7.000 ot/min,v na motore je už v sérii osadene športové sanie,no a prvé zvezenie bolo vzhladom na obsah 1.300cm3 fakt zažitkom.
Pretože auto nema ešte SPZ/ECV nie je prihlasené/čaká sa na certifikat of comformity/ nemožem isť s autom na brzdu,keď auto bude už na tabuliach/cca okolo 22.03.2005/ tak poslem adminovy aj vypis s brzdy.Som zvedavy aj ja na tento výpis,lebo čisto teoreticky a podla výpočtov,by malo mať auto cca 125PS a cca 120Nm krútiaci moment.
Maco - http://www.gxtuning.sk