Separátor oleje (oil catch tank)

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
723530
Příspěvky: 52
Registrován: 07 čer 2006 15:50
Bydliště: Parýž
Kontaktovat uživatele:

Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od 723530 »

Tak jsem se rozhodnul, že si vyrobím separátor oleje do auta. Mám přístup k nerezu a ke svařování, takže výroba nebude problém. Spíš by mne zajímal váš názor, jak udělat vnitřní konstrukci a co použít za materiál uvnitř.

Návrh první s přepážkou:
Obrázek

Návrh druhý s trubičkou:
Obrázek

Výplň:
Obrázek

Jako výplň bych použil nerezové drátěnky. Dole by byl umístěný vypouštěcí šroub.

Musí to být rozdělávatelné, nebo stačí jen vypouštěcí šroub?

Jak moc to vyplnit absorpčním materiálem?
Škoda Felicia - stage 1
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od JRD McLAREN »

tie trubky ..urob minimalne takeho priemeru, jakeho idu z motoru...
bo tie "hracky" co predaju s 10mm natrubkom su naprd...
teda ak ti ide z bloku povedzme 20mm priemer, urob taky aj na OCT
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Speady
Příspěvky: 18
Registrován: 30 pro 2010 20:28

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Speady »

Nějak se v tom nevyznám. K čemu to je dobrý :)

Uživatelský avatar
723530
Příspěvky: 52
Registrován: 07 čer 2006 15:50
Bydliště: Parýž
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od 723530 »

JRD McLAREN píše:tie trubky ..urob minimalne takeho priemeru, jakeho idu z motoru...
bo tie "hracky" co predaju s 10mm natrubkom su naprd...
teda ak ti ide z bloku povedzme 20mm priemer, urob taky aj na OCT
Zatím nemám změřen vnitřní průměr hadice, co mi vede z odvětrání hlavy, ale určitě bude vnitřní průměr nástrčky stejný, nebo nejbližší vyšší. Vnitřní průměr trubky na sacím potrubí má ale učitě větší průměr, jak vyvedení z odvětráni, proto bude každá nástrčka jiné velikosti. Vše bude vyrobenu z nerezové oceli třídy DIN 1.4301 (17 241). Modely jsem zatím udělal jen pro představu, jak by to měo vypadat a fungovat. Vnitřní průměr tanku jsem udělal 100mm v délce 150mm, kdy přepážka/trubka by byla do hloubky 2/3 délky tanku.

Myslíš si, že by bylo dobré vyplnit tank kompletně celý nerezovými drátěnkami, nebo udělat dole síťku a pod ní je naskládat, nebo použít jiný materiál?

Stačí pro vypouštění zachyceného oleje spodní vypouštěcí šroub, nebo by byo lepší udělat nádobu s oddělávací víčkem pro úplné vyčištění či výměny záchytného materiálu?

Též si pohrávám s myšlenkou přidání průhledné plastové trubičky, jako indikátoru stavu zaplnění nádobky olejem.

Jakékoliv konstruktivní myšlenky a nápady jsou vítány :mavani:
Škoda Felicia - stage 1
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od JRD McLAREN »

jaa som to urobil zo stareho filtru...
http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php ... &start=160" onclick="window.open(this.href);return false;
ked tak to zajtra fotnem...

akurat naspodok som nedal mriezku, ale ide tam trubka cca 25mm,
co je potom napojena na tu co ide z bloku..
naspodu nadobky sa vyzrazava olej..
a za cca pol roku, 2x nahanacka na okruhu, tak sa tam za tu zimu nazraralo asi pol deci oleja...
ale urcite urob tu nadobku rozoberatelnu, mozno bude tie dratenky treba raz za cas preprat/vymenit..
..este rozmyslam, ze spravim malu dierku naspodku nadobky, a malu hadicku zvediem nas5 do bloku..
..nech ten vyzrazany olej rovno steka dole...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“