Nákup vah
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Nákup vah
Pánové tuneři je tu jistě spousta z váas co na svém autě maji coilover kit česky štelovák. Našla by se tady skupina lidí složit se na nákup takových to vah ? http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorspor ... 38/0/15414" onclick="window.open(this.href);return false; a tady nekolik videi http://www.youtube.com/watch?v=eZhZS-GhPE8" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.youtube.com/watch?v=N89-Pr4j ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; co vy na to? mení to žadna extremni častka ale investovat ji samotnemu se mi nechce. Podvozek seřídím apak mi tu v koutě budou ležet. To je trochu luxus.CO vy na to?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Nákup vah
Nechci te nebo pripadny zajemce od koupi nejak odrazovat ale prinos pro stavitelnej podvozek je uplne minimalni. Mame presne ty samy v praci a vytahli sme je parkrat a to kdyz byly novy... Ve finale zjistis, ze se stejne ridis hlavne podle svetly vejsky... Nerikam ze je to uplne nahovno ale pomer uzitku k cene je vazne zanedbatelnej, to by se tech lidi muselo slozit opravdu hoooodne
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
výborně! Když je máš v práci kde to je? Jsi ochotny je za úplatu půjčit třeba na víkend? Klidně sz ať se domluvíme. Dík.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Nákup vah
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:26, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
.aaaaaaa Tabooooooooooo zije...
presne o tomto som nedavno cital na slovenskom Mam Problem fore
a mozno by som mal aj potencialny zaujem, az najdem spravnu kombinaciu pruzin, co by mi vyhovovala...
presne o tomto som nedavno cital na slovenskom Mam Problem fore
a mozno by som mal aj potencialny zaujem, az najdem spravnu kombinaciu pruzin, co by mi vyhovovala...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
za pokus zeptat se to stalo. minimálně stovka lidi z teto komunity je na autě má a dalších 10 prodává,ale aby kolem toho zajistili servis to ne. zajem evidentně není tak si je koupim sam.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Nákup vah
Takže pro normální denní (sportovnější) ježdění s občasnými výlety na okruh váhy asi smysl nemají?
5ekněme z vyváženým podvozkem bude třeba čas na okruhu na kolo o 2 vteřiny lepší?
Je to tedy spíše úplné dokonalé vyladění. Přirovnal bych to třeba k odklonům kol které v běžném provozu moc využití nemají, ale v závodním prostředí ano. Samozřejmě je to o prioritách člověka.
Podvozek tedy bez vyvážení funguje stále velmi dobře, ale ne tak jak by mohl.
Když teda tak někdo učiní co případné další osoby náklad v autě atd. vyvážení ztrácí účinek?
Co podvozky z druhovýroby nestavitelné? Tam se asi neřeší nějaký ladění na daný typ auta, rozložení váhy apod.
Podvozkům moc nerozumím jen mě zajímá něco víc...
5ekněme z vyváženým podvozkem bude třeba čas na okruhu na kolo o 2 vteřiny lepší?
Je to tedy spíše úplné dokonalé vyladění. Přirovnal bych to třeba k odklonům kol které v běžném provozu moc využití nemají, ale v závodním prostředí ano. Samozřejmě je to o prioritách člověka.
Podvozek tedy bez vyvážení funguje stále velmi dobře, ale ne tak jak by mohl.
Když teda tak někdo učiní co případné další osoby náklad v autě atd. vyvážení ztrácí účinek?
Co podvozky z druhovýroby nestavitelné? Tam se asi neřeší nějaký ladění na daný typ auta, rozložení váhy apod.
Podvozkům moc nerozumím jen mě zajímá něco víc...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
auto mám k dennímu použití. Podvozek jsem na něj nedával proto abych s autem šel o 10cm níž a pak nemohl přejet ani retarder. Nevyvážený podvozek je naopak velice nebezpečný. Zkus si na něm zabrzdit z 200km/h na 0 a uvidíš co se stane. nestavítelne podvozky jsou o kompromisu komfort/jízdní vlastnosti. Já jsem ještě v zájmu nastavení lepšího brzdění koupil camber/caster 3D pillowball.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
no z mojimi mizernymi znalostami to skusim nejako rozumne napisat..
Nastavenie podvozku podla svetlej vysky, nieje vobec to najspravnejsie riesenie. aj ked dost casto pouzivane.
Pomocou nastaveia na tychto vahach, dosiahnes toho, ze tazisko vozu bude v lini s pozdlznou osou vozu.
je dost podstatna vec, pretoze inak bude voz napr. nedotacavy do lavej strany, a pretacavy do prava..
(tiez aj "spominane" posobenia zotrvacnej sily pri brzdeni a pod)
aj ked budes mat voz na denne pouzitie, tak taketo vyvazenie bude mat svoje opodstatnenie.
samozrejme sa musi brat aj v uvahu hmotnost jazdca (+spolujazdca), objemu nadrze a pod.
pokial si auto vyladis tak, ze 99% je obsadenost posadky 1vodic +0
tak sa ti moze stat, ze zaparkovane prazdne auto na rovine, bude na lavej strane vyssie, nez na pravej..
(pretoze az po tvojom nasadnuti do vozu nastane rovnovaha na napravach a zrovnanie svetlej vysky)
...dufam ze na nacrtnutie to staci..
Nastavenie podvozku podla svetlej vysky, nieje vobec to najspravnejsie riesenie. aj ked dost casto pouzivane.
Pomocou nastaveia na tychto vahach, dosiahnes toho, ze tazisko vozu bude v lini s pozdlznou osou vozu.
je dost podstatna vec, pretoze inak bude voz napr. nedotacavy do lavej strany, a pretacavy do prava..
(tiez aj "spominane" posobenia zotrvacnej sily pri brzdeni a pod)
aj ked budes mat voz na denne pouzitie, tak taketo vyvazenie bude mat svoje opodstatnenie.
samozrejme sa musi brat aj v uvahu hmotnost jazdca (+spolujazdca), objemu nadrze a pod.
pokial si auto vyladis tak, ze 99% je obsadenost posadky 1vodic +0
tak sa ti moze stat, ze zaparkovane prazdne auto na rovine, bude na lavej strane vyssie, nez na pravej..
(pretoze az po tvojom nasadnuti do vozu nastane rovnovaha na napravach a zrovnanie svetlej vysky)
...dufam ze na nacrtnutie to staci..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
Nastavení podle světlé výšky není vůbec to správné řešení,protože to je pouze jen jeden z parametrů nastavení. Bohužel jediný používaný. Ti "prodejci" coilover kitu tady vůbec nevědí že něco takového vůbec existuje. Pojmy "bump steer" "roll steer" caster toe apod jsou pro některé zřejmě čarodějná zaklínadla. na otázku jak vypočítám težiště vozu mi bylo řečeno jedním že to nejde a druhý mi na otázku nastavení podvozku ohledně nejlepší trakce třeba na sprint odpověděl že to s podvozkém nic společného nemá ať dám širší gumyJRD McLAREN píše:
Nastavenie podvozku podla svetlej vysky, nieje vobec to najspravnejsie riesenie. aj ked dost casto pouzivane.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
Presne.JRD McLAREN píše:Pomocou nastaveia na tychto vahach, dosiahnes toho, ze tazisko vozu bude v lini s pozdlznou osou vozu.
je dost podstatna vec, pretoze inak bude voz napr. nedotacavy do lavej strany, a pretacavy do prava..
(tiez aj "spominane" posobenia zotrvacnej sily pri brzdeni a pod)
IQ stylingem nenahradis.
Re: Nákup vah
Takže po každé když změním tuhost, výšku tak by mělo jít auto zas na váhy? Nebo motám jabka a hrušky dohromady?
Nějaká tolerance tam dle mého být musí ne? Myslím toho váhového rozložení.
Auto nastavené na jednoho řidiče třeba 75kg nemuže přece při naložení dalších 2 lidí změnit jízdní vlastnosti tak aby vozidlo bylo nebezpečné. Nebo nevyvážený podvozek aby byl nějak extrémně špatný nebo-li horší než podvozek nestavitelný. Dejme tomu. že auto bude na jednu stranu nedotáčivé než na druhou či naopak atd. je možné to poznat vůbec v běžném ježdění to ty rozdíly budou tak veliké?
Nějaká tolerance tam dle mého být musí ne? Myslím toho váhového rozložení.
Auto nastavené na jednoho řidiče třeba 75kg nemuže přece při naložení dalších 2 lidí změnit jízdní vlastnosti tak aby vozidlo bylo nebezpečné. Nebo nevyvážený podvozek aby byl nějak extrémně špatný nebo-li horší než podvozek nestavitelný. Dejme tomu. že auto bude na jednu stranu nedotáčivé než na druhou či naopak atd. je možné to poznat vůbec v běžném ježdění to ty rozdíly budou tak veliké?
Re: Nákup vah
zajimave tema, doufam ze bude pokracovat, tohle me bavi cist
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nákup vah
Váhy smysl mají, pokud honíš auto na limitu, pokud ten podvozek využíváš jak máš...a věř, že nastavení podle rozvážení je v těch hraničních situacích znát, pokud se jezdí nastavitelnej podvozek na "běžný ježdění" tak je to uplně jedno... nebezpečnej ten podvozek nebude..jen sis mohl ušetřit peníze za tu možnost nastavení..myslím, že většina tunerů co mají stavitelný podvozky by koukali jak je tvrdej a jak funguje podvozek na autě na rally, což je běžnýmu ježdění ze závodů nejbližší...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
NENI! cituji z uvodu teto DP http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=29233" onclick="window.open(this.href);return false;Tead píše: pokud se jezdí nastavitelnej podvozek na "běžný ježdění" tak je to uplně jedno... .
"Při konstruování vozidla a při optimalizování jeho jízdních vlastností je velmi
důležitým faktorem znalost polohy těžiště. Podélná a příčná poloha těžiště ovlivňuje rozložení
zatížení na jednotlivá kola, což způsobuje nedotáčivost nebo přetáčivost při brzdění nebo při
jízdě v zatáčkách. Výšková poloha těžiště je důležitá pro udržení stability v zatáčkách, aby se
vozidlo nepřevrátilo. Dále na ní závisí rozložení sil na přední a zadní nápravě při brzdění, úhel
klopení, matematické simulování ovladatelnosti a pohybu v prostoru. Pro měření horizontální
polohy existují propracované metody a výsledky jsou poměrně přesné. Do měření výškové
polohy ovšem vstupuje mnoho faktorů ovlivňující přesnost, a proto je třeba tomuto problému
věnovat větší pozornost."
A první věc ktera nastane po namontovaní takoveho coilover kitu je změna těžiště! Setkal jsem se právě s tím že majitel si po montáži tady tradičně používané "dle světlé výšky" po chvíli ježdění začal stěovatna vlnění vozu při brždění v přímém směru,zajel tedy na stk nechal změřit souměrnost brzd čemuž to taky zpočátku připisoval a brzdy naprosto ok. Změnou těžiště a nevyváženosti naprav začalo docházet k rotaci kolem těžiště,příčné i rovnoěžné osy musí zůstat v rovnováze. Nedám na auto stavitelný podvozek s výsledkem že na seriovem jsem tu zatačku projel o 30 rychleji a zabrzdím na delší draze než v serii. To jsem ho tam nemusel dávat a mohl jsem říznout pružiny bruskou
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
doporučuji objednat knihu "dynamika motorových vozidel" od prof.Vlka a tady ještě ukazka co vše lze na podvozku ladit geometrii tady se da přečíst taky par info http://www.ground-control-store.com/pro ... .php/CA=97" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Nákup vah
Myslel jsem tím, že pokud člověk má auto na běžný ježdění a občas se sveze rychleji tak udělá mnohem líp když si koupí kvalitní komponenty pro seriovej podvozek, než utrácet desetitisíce za stavitelnej, kterej mu je uplně k hovnu, protože ani zdálky neuvidí hranici možností toho podvozku, pokud chce člověk podvozek využít tak právě musí využívat možnosti jeho nastavení, ne jen stylem dám to co nejníž ať to sedí a pak tam natočí nejvíc soft nastavení aby se s tím vůbec dalo jet..
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Nákup vah
Pro ty co mají zájem o problematiku, umí anglicky a nemají pár večerů co dělat doporučuju, pro nějakej základ to stačí: http://www.uloz.to/10212721/the-automot ... ciples-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
zmena tuhosti v tomto pripade nehra az tak velku rolu..Podry píše:Takže po každé když změním tuhost, výšku tak by mělo jít auto zas na váhy? Nebo motám jabka a hrušky dohromady?
ovsem zmena vysky uz hej...nielen pri rozlozeni vahy,
ale aj u statickej ci dynamickej geometrii vozu.
Pri konstrukcii vo fabrike je pocitane aj s urcitoru vahou jazdca a spolujadcov
samozrejme s prihliadnutim na (obchodnu) triedu vozu, a "povodne" urcenie vozu.
Napr. moze byt pocitane z vahou vodica v priemere 75kg, vahou spolujadca 60kg.
napriklad pocet ludi v zadu pri pouziti vlecnej zadnej napravy mozeme brat ako "1 kus" a pod.
Na toto cele uz maju konstruktery rozne simulatory, ktore vedia spravit vacsinu tejto prace.
tiez si skuste lahnut pod auto, a zistite ze napr. nadrze su vo velkej vacsine pripadov umiestnene na pravej zadnej casti vozu.
to koli tomu aby bola ciastocne kompenzovana vaha nalavo v predu...
tiez aj rozlozenie komponentov pod kapotou pri priecne ulozenych motoroch ukaze snahu vyrobcu
rozlozit vahu agregatu+komponentov 50na50 na prednej naprave.
...........
EDITED:
kua co secko som to tu popisal..
snad tomu niekto porozumie..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup vah
no a to je pravě ono,proto jsem tenhle topic založil aby jim ty podvozky fungovali alespon tak jako serie. Jako takova financni raketa to taky není aby se tu dalo dohromady par lidi co to na aute ma a chteli by aby jim to i fungovaloTead píše: utrácet desetitisíce za stavitelnej, kterej mu je uplně k hovnu, protože ani zdálky neuvidí hranici možností toho podvozku, pokud chce člověk podvozek využít tak právě musí využívat možnosti jeho nastavení, ne jen stylem dám to co nejníž ať to sedí a pak tam natočí nejvíc soft nastavení aby se s tím vůbec dalo jet..
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Nákup vah
v tom případě si rozumíme, bohužel mám takovej pocit, že většina lidí má takovej podvozek na autě z důvodu aby mohlo bejt nízko a byli in a s jízdníma vlastnostma jsou spokojený, protože ani neví jak to má (nebo spíš jak by mohlo) fungovat a jakákoliv investice jim přijde jako zbytečná...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Nákup vah
já mít stavitelný podvozek tak bych do toho šel už jen proto abych zažil rozdíl před a po. Snad se dočkám někdy
Co potom třeba při koupi nestavitelného kitu sníženého o 30mm? Tam je to prostě nastaveno podle nějakých údajů na dané auto a šmitec? Pochybuju, že by to nějak testovali přímo na autě na které to prodávají.. Při nainstalování takového podvozku by byli údaje na váhách špatné? Nebo by to bylo zanedbatelné?
Při stavitelném podvozku když obdržím údaje pro nastavení na daný vůz tak jsou pořád potřeba váhy?
Může někdo objasnit co je to přepětí pružiny?
Co potom třeba při koupi nestavitelného kitu sníženého o 30mm? Tam je to prostě nastaveno podle nějakých údajů na dané auto a šmitec? Pochybuju, že by to nějak testovali přímo na autě na které to prodávají.. Při nainstalování takového podvozku by byli údaje na váhách špatné? Nebo by to bylo zanedbatelné?
Při stavitelném podvozku když obdržím údaje pro nastavení na daný vůz tak jsou pořád potřeba váhy?
Může někdo objasnit co je to přepětí pružiny?
Re: Nákup vah
Ten nenastavitelný kit už z principu nemuže plnit tu samou funkci jako nastavitelný ... bude mnohem, mnohem blíž seriovýmu tak aby jízda s nim nebyla nebezpečná a tlumiče a tvrdost pružin bude hodně velkej kompromis aby to nějak fungovalo,no a pak si myslím, že jsou i výrobci kterejm je to uplně , pocitově nižší auto vždycky líp sedí než to vyšší (kvůli nižšímu těžišti )jen, že funkčně díky uzpůsobený kinematice toho podvozku na tom bude líp ten seriovej a v tej hraniční situaci bych radši jel na seriovým podvozku, než na ultra sportovním JOM nebo něčím podobným, co není autu přizpůsobeno a muže v tej krajní situaci způsobit silnou přetáčivost/nedotáčivost a to většinou velmi náhle bez předchozího varování...nemyslel jsi předpětí pružiny ?
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: Nákup vah
kup ten gmax ...za málo peněz optimum muziky.Podry píše:já mít stavitelný podvozek tak bych do toho šel už jen proto abych zažil rozdíl před a po. Snad se dočkám někdy
Co potom třeba při koupi nestavitelného kitu sníženého o 30mm? Tam je to prostě nastaveno podle nějakých údajů na dané auto a šmitec? Pochybuju, že by to nějak testovali přímo na autě na které to prodávají.. Při nainstalování takového podvozku by byli údaje na váhách špatné? Nebo by to bylo zanedbatelné?
Při stavitelném podvozku když obdržím údaje pro nastavení na daný vůz tak jsou pořád potřeba váhy?
Může někdo objasnit co je to přepětí pružiny?
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi
Go HARD or Go Home!!!
Go HARD or Go Home!!!
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: Nákup vah
ano,není to štelovák nebo značak ale v situaci když dáš v přepočtu 7tis za podvozek tak nic lepšího nekoupíš.a to mám srovnání ze třech různých roveru a ruzných tlumičů.Květoslávek píše:kup ten gmax ...za málo peněz optimum muziky.Podry píše:já mít stavitelný podvozek tak bych do toho šel už jen proto abych zažil rozdíl před a po. Snad se dočkám někdy
Co potom třeba při koupi nestavitelného kitu sníženého o 30mm? Tam je to prostě nastaveno podle nějakých údajů na dané auto a šmitec? Pochybuju, že by to nějak testovali přímo na autě na které to prodávají.. Při nainstalování takového podvozku by byli údaje na váhách špatné? Nebo by to bylo zanedbatelné?
Při stavitelném podvozku když obdržím údaje pro nastavení na daný vůz tak jsou pořád potřeba váhy?
Může někdo objasnit co je to přepětí pružiny?
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi
Go HARD or Go Home!!!
Go HARD or Go Home!!!
Re: Nákup vah
jo předpětí
těžko říct co pořídím každopádně to zatím neni aktuální... auto odpočívá na špalkách
Ovšem rád se dozvím nové věci ...
těžko říct co pořídím každopádně to zatím neni aktuální... auto odpočívá na špalkách
Ovšem rád se dozvím nové věci ...
Re: Nákup vah
Dělat něco s předpětím pružin víceméně má smysl jen u závodních aplikací, jde v podstatě o to, že jsou nějakým způsobem výrazněji stlačeny, tudíž při určitých situacích mužou zvětšit možnost propružení, problém ale je, že tím částečně vyřazuješ fungování tlumiče... tenhle obrázek jsem našel na gůglu je to na tom krásně vidět, čím výš vytočíš tu horní červenou misku, tím víc tu pružinu už předem zmáčkneš...a o tu sílu navíc musíš vydat k tomu aby tlumič udělal nějakej pohyb..u progresivních pružin předpětím zvyšuješ minimální sílu která je potřebná ke stlačení pružiny...tím, že ta síla na tu danou pružinu už vlastně působí...
problém je v tom, že sportovní/závodní pružiny na asfalt jsou už sami o sobě dost tvrdý jakýkoliv předpětí na nich bude víceméně kontraproduktivní většinou výrobce uvede, že je dobré při vyvěšeným kole jakmile se pružina dotýka obou jejich dosedacích ploch udělat např půl otáčky tou miskou tak,že to předpětí je opravdu minimální, ale používají se změny v nastavení předpětí např. na hodně rozbitou šotolinu, kde je třeba velká světlá výška a používají se velmi měkký pružiny...
problém je v tom, že sportovní/závodní pružiny na asfalt jsou už sami o sobě dost tvrdý jakýkoliv předpětí na nich bude víceméně kontraproduktivní většinou výrobce uvede, že je dobré při vyvěšeným kole jakmile se pružina dotýka obou jejich dosedacích ploch udělat např půl otáčky tou miskou tak,že to předpětí je opravdu minimální, ale používají se změny v nastavení předpětí např. na hodně rozbitou šotolinu, kde je třeba velká světlá výška a používají se velmi měkký pružiny...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Nákup vah
Asi takhle:Tead píše:pokud se jezdí nastavitelnej podvozek na "běžný ježdění" tak je to uplně jedno... nebezpečnej ten podvozek nebude..
http://www.youtube.com/watch?v=2uFTPtHbWmI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=5cIjUr7fWwk" onclick="window.open(this.href);return false;
IQ stylingem nenahradis.
Re: Nákup vah
asi náledí... To byl ale nějakej extrém už né? Lidi co maj nastaveno podle světlý vejšky tak zatím jezdí a podvozek chválí i na okruhu kde se asi pozná více než v běžným provozu.
Libor12: nechceš podvozek nastavit podle světlé výšky s nějakým rozumným snížením a pak napsat rozdíly na váhách zajímá mě jak moc to bude. případně vyzkoušet i jízdu s tím v různých situacích?
Libor12: nechceš podvozek nastavit podle světlé výšky s nějakým rozumným snížením a pak napsat rozdíly na váhách zajímá mě jak moc to bude. případně vyzkoušet i jízdu s tím v různých situacích?