Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Průběžně aktualizovaný spec list:
'90 Toyota Supra Mk.III
původně 7M-GTE stock motor (zaklepal na klice a žral olej)
nyní 1JZ-GTE twinturbo (původem z JZX90 - Mark II nebo Chaser) s přehozenou rear sump olejovou vanou
nové rozvody, nová vodní pumpa 2JZ-GTE (zrušený hydrofan)
kompletní nová těsnící sada motoru
sériová 1JZ ECU
2JZ-GTE MAP senzor
2JZ-GTE igniter
custom 3" sací potrubí + sportovní filtr vzduchu
custom 3" nerezová downpipe s portem pro WB lambdu
custom 3" nerezový výfuk - trubka až dozadu, zakončeno HKS HiPower tlumičem
mezichladič XSPOWER 600x300 core, 3" tloušťka
custom 3" nerez potrubí mezichladiče
Ford Contour/Mondeo el. větráky se saharou
dvouteplotní BMW spínač + custom spínací okruh vlastní výroby pro sekvenční spouštění větráků
modifikované silentbloky motoru JZA80 97+ (pevnější, odolnější)
R154 sériová 5spd převodovka
1JZ/R154 bellhousing
TRD CrMo setrvačník
ARP šrouby setrvačníku
seriová spojka přeobložená materiálem HDS
sériový lamelový LSD diferenciál 3.73:1
USDM zadní světla
pancéřované brzdové hadice (teflon-guma-nerez-silikon)
8x18" kola DBV, obuto na 225/40/18
šedý kožený interiér mínus přední kožené sedačky
OttoR polohovatelné sportovní sedačky
lišty zalakované do barvy auta
decentní šedý polep přes křídlo a boky
rádio + CD měnič ze 7gen Celicy

Zatím koupeno, ale není v/na autě:
Třídílná kola Racing Hart Delorizon 8.5x18" a 9x18" (JDM kola vyráběná pro Racing Hart ve fabrice SSR - kdo zná, ten ví... :twisted: )
Brembo čtyřpístky na předek + 330mm kotouče
adaptér pro napojení čidla tlaku oleje z MA70 (JZA70 má jinak jen kontrolku nízkého tlaku, místo tlakoměru je pak voltmetr)
pancéřovaná hadice mezi stock hardline a pomocný spojkový váleček
GReddy Profec boost controller
GReddy 60mm měřák bohatosti směsi s funkcí varování
GReddy 60mm měřák teploty oleje s funkcí varování
GReddy 60mm mechanický boost měřák
nerez high-flow Y pipe mezi stock turba (kvůli své (ne)kvalitě se nejspíš ani nepoužije)
čiré lampy do mrkaček
čiré boční blinkry do lišt
HKS 180 km/h Speed Limit Defencer

Auto koupeno jako takřka sériová Supra Mk.III, mám ji od roku 2003/2004... S ohledem na stav 7M-GTE motoru proběhnul swap za 1JZ-GTE, plus tam přibude něco málo koní...

Plán:
- patrně nějaké ty BPU, např. zvednout boost, intake apod. (pak se uvidí co s tím dál...)
- trocha kosmetiky (upravit boční lišty, čirý do mrkaček, crystal blinkry, atd.)
- přidat klimatizaci (bohužel mám relativně raritní verzi bez ní)
- nejspíš nějaký ty JDM kola
- v budoucnu posílení výkonu (nové turba, silnější palivová pumpa, vstřiky, spojka,atd.)
Naposledy upravil(a) Beaver dne 01 črc 2022 16:59, celkem upraveno 19 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Libor12 »

Sem s tím,nestyď se!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od AR166 »

tvl, no jasny, pojd to sem dat. :wink: smazat to muzes vzdycky. :D
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Fifi »

Je mi to jedno (to jsem také zaškrtnul), ale kdyby jsi se nechtěl podělit, tak tohle téma nezakládáš, takže směle do toho. 8)
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Hele Fifi, mě je to fakt jedno. Prezentuju to na jiným fóru, tady je to poslední roky fakt bída s nouzí a nemám potřebu se sem (znovu) cpát. Čistě jen když by to zaujalo víc lidí, tak to sem budu de facto duplikovat. Stejný motor má Karel v S15 ovšem swapnutý rovnou s big singl turbem, já momentálně budu zůstávat na stock twins. Tyhle motory jsou v ČR ve 4 kusech pokud je mi známo (Sacherová taky s big singl swapuje do Soarera, Karel do S15, já si stavím "JDM" Mk3 Supru a čtvrtej motor v sérii má Idaho s tím, že je trochu v rozporuplném stavu a je otázka, jestli s ním něco v budoucnu provede nebo jestli od něj z toho budu v případě nutnosti nakupovat náhradní díly), na export se nikdy do ničeho nemontoval a je to tím pádem trochu rarita a tak by to mohlo někoho možná zajímat a případně inspirovat (v US je jich hodně a swapuje se do všeho možnýho - 200SX, RX7, Starion, všechny generace Supry, BMW, Mercedesy, Hiluxy,...).
Naposledy upravil(a) Beaver dne 10 pro 2014 08:43, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Fifi »

V Toyotách se nevyznám,resp. né že vysloveně nevyznám, ale nijak hlouběji mě nezajímají (jen semtam čtu přestřelky příznivců jz vs rb :lol: ), ale jestli to je tak jak píšeš, pro tuhle sekci TF by tvůj projekt byl určitě přínos a já bych se tomuhle topicu rozhodně nevyhýbal... Takže to tady klidně prezentuj. Prostě když to tu bude, tak se kouknu, když ne, tak ne, nic víc, nic míň. :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od m.artty »

Určitě, zajímavých a živých projektů by to mělo být mnohem více než tu je.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od D´ice »

to se ti chce všechno sem znovu dávat když to máš hezky rozepsaný na jdm-meeting.cz?
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

To si myslím že za 10-15 minut není problém, vesměs copy&paste. Reálně toho zas tak moc není s ohledem na fakt, že poslední rok jsem strávil sháněním věcí na swap z celýho světa - což by šlo teoreticky vyřešit i za měsíc jedním nákupem u Toyoty a v US, ale prachy neseru a nemůžu si dovolit jet stylem Kageki, kde potřebné díly prostě objednají a připíšou zákazníkovi na účet :D Na druhou stranu má díky tomu skoro každá nakoupená součástka svůj příběh :wink:
Naposledy upravil(a) Beaver dne 10 pro 2014 08:44, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od crocjirka »

aspon tu bude zas neco zajimaveho a ne jen ty zbastlene rejze...
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od AR166 »

tesim se na cidlo z mondea. :D
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Myslíš tu saharu ? :D Čidla jsou origo :)
Naposledy upravil(a) Beaver dne 10 pro 2014 08:23, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Aktuální stav v motoráku - 7M-GTE, trocha barviček ale jinak výkon série (235 HP/325 Nm).
Přílohy
025.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

A 1JZ-GTE připravený jako náhrada (2.5, paralelní twinturbo, 280 HP/360 Nm)
007_5.JPG
007_1.JPG
007_2.JPG
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Něco málo faktů. 1JZ-GTE je skoro stejný jako 2JZ-GTE (asi ho většina lidí zná jako motor ze Supry Mk4), má trochu odlišný blok (nižší), jiné písty, jiné ojnice, jinou klikovku. Velká spousta věcí je ale stejná, dokonce jde hlavu 1JZ dát na blok 2JZ a postavit tzv. 1.5JZ motor nebo naopak dát 2JZ hlavu na 1JZ blok (1.2JZ). Aby to zas nebyla taková sranda, tak svody už naopak prohodit nejdou, stejně tak sání. Turba z 2JZ-GTE nepasují na svody 1JZ-GTE, ventilová víka 2JZ hlavy nesedí na 1JZ hlavu, nejde zaměnit (bez úprav) vačky, nepasují mezi sebou konektory ECU apod. Nicméně pokud člověk ví, co použít jde, je možné nakupovat díly na 2JZ a použít na 1JZ.

Trochu komplikovanější je to u převodovek. 1JZ motor nahradil pro Japonsko 7M, převodovka zůstala stejná. Blok motoru 1JZ má ale jiné schéma šroubů pro přírubu. Toyota to vyřešila bellhousingem spojky, který pro JZA70 (Mk3 s 1JZ) je odlišný na straně motoru, ale stejný na straně převodovky. Pro swap je tak potřeba nahradit můj starý bellhousing tím správným. Jde koupit nový v ČR (cca 18 tisíc), nový v USA (7500 + doprava + dph + clo) nebo sehnat použitý (v ČR v podstatě nemožné). Vyřešil jsem nákupem z Thajska, kde mám známého.
015_2.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Podobná situace je se spojkou. Přítlačák a lamelu můžu použít, jsou shodné, setrvačník už ne. Nový od Toyoty ČR 7500, z USA zhruba to samé plus doprava. Koupen použitý spolu s bellhousingem. Perlička - aby se s váhou balíku vešel známý do váhového limitu, dal mi místo klasického sériového setrváku chrommolybdenový od TRD s odůvodněním, že je lehčí :lol: Podotýkám, že je to setrvák, který nejde sehnat ani nový, TRD ho už totiž nevyrábí a velice málo se objevuje na prodej i jetý. Když se náhodou objeví, chtěji za něj lidi většinou balík. Mě spolu s bellhousingem vyšel pod 10 tisíc včetně dopravy a byrokracie a lá Česká Pošta. Jelikož má trochu za sebou a tu a tam vyhřáté hot spoty, nechal jsem udělat resurface přebroušením.
015_3.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Motor jsem koupil spolu s ECU, bohužel se ukázalo, že přibalená ECU sice pasuje na konektory, ale je určená pro motor 1JZ-GTE VVTi a nejde použít (VVTi verze má MAF, nonVVTi MAP). Prodáno do Kanady maníkovi, co zrovna tuhle sháněl... Koupena správná z USA od člověka, který naopak přechází na standalone a tak ji nechal za výhodnou cenu. Co naopak k motoru přibaleno nebylo byl ten MAP senzor a igniter. Oboje jde použít z 2JZ-GTE a jelikož oba díly měl navíc leon4x4, vzal jsem je od něj. Jeden z mála případů, kdy jsem fakt něco koupil v ČR...
007_6.JPG
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

1JZ motor se montoval do různých aut. Kromě JZA70 Supry se dával taky do Toyoty Soarer, která se u nás občas objeví jako Lexus SC - ovšem na export jedině SC300 s 2JZ-GE nonturbo a nebo SC400 s V8 1UZ-FE. Supra a Soarer mají společné to, že motor je přední částí nad nápravnicí. Montoval se ale taky do modelů Mark 2 a Chaser, oboje je společná platforma JZX90 a motor v nich je naopak nad nápravnicí svojí zadní částí. Existují proto dva typy olejových van, moje 1JZ má samozřejmě tu špatnou. Poměrně dlouho jsem sháněl tu správnou, je potřeba koupit hliníkový horní díl, plechový spodní a sací koš. Jde použít z libovolného motoru 1JZ/2JZ, bohužel vrakoviště v ČR nepomohly a jediný motor 2JZ na rozebrání byl z Lexusu IS300, který má sací koš taky vepředu. Haluzácky na eBay našel Idaho člověka, co vanu prodával v Anglii se vším potřebým za super cenu (cca dva litry oproti nové sadě z USA za 12 litrů bez dopravy), takže osadit motor do kastle už půjde - až se teda vyrobí držáky, které se mi zatím sehnat originální z JZA70 nepodařilo, nový jsou drahý, v ČR dokonce úplně neobjednatelný a custom z USA taky nestojí zrovna málo, takže domácí výroba to jistí.
013.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Měrka oleje pro vanu s košem vepředu má samozřejmě špatnou délku, navíc ta stará byla zlomená, takže novou měrku pro 2JZ jsem rozmařile koupil tady v ČR asi za 15 stovek (pro 1JZ se už přestala vyrábět, resp. vyprodáno, ale jsou skoro stejné, akorát mírně odlišené uchycení, jde to upravit).
014.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Z motoru Idaho něco odstrojil, vyndal vstřiky a těsnění se rozpadaly pod rukama, takže další položka byla celkem zjevná. Následně hlásil úsady na ventilech viditelné skrz kanály a všelijaký stav těsnění různých přírub, takže jsem chtěl vyměnit i gufera ventilů. Ačkoliv je to akce, kterou v US dělají běžně na složených motorech, Idaho toto vytrvalé odmítá a z nejrůznějších důvodů se do toho evidentně nechce ani jiným lidem, bude tudíž potřeba sundat hlavu. Když už je potřeba nové těsnění hlavy, vyplatí se vzít rovnou komletní sadu. V ČR jsem se radši na cenu neptal, asi mě mě trefilo, z USA je za sedmičku bez dopravy. Dostal jsem se s cenou těsně pod šest, sada originál Toyota tentokrát putovala ze Spojených Arabských Emirátů :) Víc se na tom asi ušetřit už nedá, dokonce to byla poslední sada co byla za tuhle cenu, po jejím prodeji ji prodejce označil jako out of stock a ještě zvednul cenu o 30 dolarů.

Zajímavost - motory 1JZ/2JZ mají kovové vícevrstvé těsnění už v sérii. Kromě toho je to stopper type, který je odolnější než běžné MLS vyráběné klasickým postupem. Tohle těsnění je jeden z důvodů, proč na sériovém spodku motoru jde fungovat s 600 HP aniž by těsnění fouknulo.
053.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Specialitka u Mark2/Chaser (ale i u JZA70 Supry) je větrák pro chlazení. 7M-GTE i 2JZ-GTE v Mk4 Supře mají větrák na viskospojce, která je samotná našroubovaná na řemenici vodní pumpy. Můj motor má ovšem vodní pumpu kombinovanou s hydraulickým čerpadlem, navíc elektronicky spínaným. Čerpadlo honí v extra okruhu hydraulickou kapalinu, kterou se pohání motor větráku v sahaře. Tento větrák já ovšem nemám, díly na něj tady nikde neseženu a stará viskospojka nejde namontovat na 1JZ řemenici hydropumpy. Ta hydropumpa je mi tam na hovno a když už se to dělá, tak ať se to dělá trochu zodpovědně. Zakoupil jsem tudíž celou novou vodní pumpu v Elitu po ujišťování, že to je vodní pumpa pro Mk4 Supru. Nebyla, podle zadního housingu by asi pasovala na nonturbo, což mi není nic platné. Samotný přední díl pumpy bohužel nestačí, zrovna pro 1JZ s hydročerpadlem je to trochu odlišné a nesedí. Vzdal jsem marný boj s dodavateli v ČR a vodní pumpu koupil oroginální Toyota z US přes známého za 4.6 včetně dopravy. Stará 7M řemenice nepasuje na 2JZ pumpu. 1JZ řemenice pro pumpu s hydročerpadlem nepasuje vůbec nikam. Sehnat samotnou řemenici na vrakovištích v ČR nemožné. Toyota ČR pobavila - za řemenici chtěli 4 tisíce. Ve finále mi ji poslal zase známý z Bangkoku po té, co ji našel ležet v koutě dílny. Zadarmo. Viskospojka 7M ovšem namontovat stejně nejde ani na tuhle 2JZ řemenici. Co s tím... Řešení je to nakombinovat s jinou viskospojkou a nebo přejít na elektrovětráky. Správnou viskospojku opět skoro nemožné tady sehnat, takže elektrovětráky jsou jasná volba. Vesměs by bylo nedoporučeno spoustou lidí se Suprama kupovat eBay větráky, všechny mají malou kapacitu přesunutého vzduchu (origo Supra větrák umí skoro 4000 cfm). SPALy zase stojí majlant a je potřeba k nim udělat nebo koupit nějakou saharu, jinak jsou to jen točící se ozdoby bez valné funkce. Doporučováno je jako budget řešení použít saharu s větrákama z Fordu Contour. Což je Ford pro US trh. Vypadalo to jako slepá ulička ale ukázalo se, že Contour je víceméně Americké Mondeo. Najít potom vhodnou saharu z Mondea už problém nebyl. Z důvodu vrozené lenosti jsem ani nechodil na vrakoviště a vzal to z Německa skrz eBay za 11 stovek včetně dopravy. Sahara skoro přesně pasuje na chladič Supry, budou potřeba minimální modifikace, trochu opruz byl sehnat správné konektory k těm větrákům místo bastlení, ale zadařilo se i to.
012.jpg
017.jpg
016.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Původní šrouby setrváku ze 7M použít nemůžu, je jich málo a tuším mají i jiný rozměr. Moje 1JZ je z auta co mělo automat, místo setrváku je tak flex plate určená pro montáž hydrodynamického měniče. Tu drží správný počet šroubů, ovšem kratších. Vyřešeno nákupem pevnostních šroubů od ARP.
051.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

MA70 Supra s motorem 7M má v sérii tlakoměr oleje. U JZA70 se rozhodli, že to je přežitek a použili jen tlakový spínač pro signalizaci nízkého tlaku. Spínač je schovaný v místě, kde je na bloku 1JZ uchycené servo. Díky tomu nejde ten spínač nahradit snímačem z motoru 7M, protože se tam prostě nevejde. Řešením je asi 20cm tlakové hadice co se našroubuje místo spínače tlaku oleje a do ní potom 7M snímač, takže funkce palubky zůstane zachovaná. Trochu problém je s ukazatelem tlaku turba. 1JZ už v sérii tak nějak tlačí víc než je maximální hodnota měřáku v palubce MA70. Japonské JZA70 mají měřák s vyšším rozsahem, bohužel nemá smysl ho kupovat neb je zrcadlově otočený a stejně by mi nepasoval. Nejspíš ho nahradím voltmetrem z MA70 nonturbo, která ho má právě místo měřáku tlaku turba. Voltmetr už mám doma, poslal mi ho za pár šupů nějaký US vojenský veterán co si staví nějakou šílenou Mk3 a jako daily driver má hotrod V8 :D Pro boost pak použiju něco na A sloupek, uvidíme co se naskytne - zatím vyhrávají měřáky od Prosportu, ale má to čas...
050.jpg
10550105_10202548266494371_8171194657899144828_o.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Možná je to úplně mimo, ale.....

Nedalo by se to přebytečné čerpadlo na hydraulickou kapalinu použít na vodní okruh pro IC voda -> vzduch ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Něco málo kosmetiky... Do ineriéru jsou připravené polohovatelné sedačky OttoR s pojezdama plug&play. Není to sice žádná top třída, ale i tak to bude výrazná úspora váhy, protože origo sedačky jsou těžký jako prase a navíc v nich po kůži kloužu i když si je nastavím na nejužší možnou polohu - mám holt malou prdel. Když to půjde dobře, nahradím je časem něčím lepším, optimální by asi byly Bride Lowmax, ale jsou cenově "trochu" mimo. Ty sedačky už mám paradoxně strašně dlouho, ale nikdy tak nějak nedošlo na jjeich montáž... :(
Před nějakým půlrokem se naskytly USDM zadní světla za rozumnou cenu, nebylo co řešit a jsou moje. Rozdíl oproti Evropské variantě je nebe a dudy, bohužel se do Evropy nikdy na export nedávaly, jsou totiž určené pro US formát SPZky a navíc nemají mlhovky, což se bude řešit dodatečně nejspíš předrátováním brzdovek tak, aby vnitřní pár fungoval jako mlhovky
A abych trochu modernizoval tak origo rádio na kazety nahradí jiné rádio na kazety :lol: Umí ale ovládat CD měnič na 6 disků, který mám k tomu taky. Oboje dohromady je 2DIN a mělo se to ideálně vejít místo původního rádia a přihrádky pod ním. Stejná barva podsvícení, originál Toyota, takže to bude vypadat normálně a ne jako kolotoč.

Zajímavost - rádio s měničem jsem dostal od jiného Toyoťáka z ČR, který ho měl v Celice. Nechal mi ho za cenu pošty s tím, že měnič nefunguje. Měnič jsem rozebral a zjistil, že nefunguje náhon pro vysouvání a zasouvání disků. Ozubené kolečko se podařilo nahradit a měnič funguje zase jak má. V měniči jsem během demontáže našel vypálené CD s africkými gospely - původní majitel mi pak řekl, že jeho není, že v měniči muselo zůstat po původním majiteli z Itálie, protože on auto koupil už s nefunkčním měničem :lol: Pokud by o něj někdo měl zájem, tak ho pořád mám :lol:
10155171_10201991253409392_4455895757492044188_n.jpg
10250089_10202395364071906_6790500727043223007_n.jpg
10293670_10202057868594730_5689396098044683194_o.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

LiberaleMiguel2 píše:Možná je to úplně mimo, ale.....

Nedalo by se to přebytečné čerpadlo na hydraulickou kapalinu použít na vodní okruh pro IC voda -> vzduch ?
Ano. Jsi úplně mimo :D Určitě budu celej žhavej drbat se vodním výměníkem a tahat tři prdele trubek skrz pumpu, která nikdy nebyla stavěná na provoz s vodou, když je spolehlivě ověřeno, že klasické FMIC fungují naprosto špičkově i u aut co mají stovky koní. Naprosto nesmyslné experimentovat s takovým systémem co by jen přinášel komplikace a dělal všechno složitější.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

V pondělí mi dorazila zatím poslední zásilka. Není to nezbytné pro swap a možná bych se bez toho obešel, ale cena byla výhodná, tak jsem neodolal a udělal si radost. Kompletní sada brzdových hadic opletených nerezem (vnitřní teflonová vrstva, pak gumová hadice, ochranný nerez oplet a silikonový návlek pro zvýšení odolnosti) plus navíc hadička nahrazující originální gumovou hadici mezi potrubím od hlavního spojkového válce a pomocným spojkovým válečkem. Po těch letech ty origo hadice už nemusí být v nejlepším stavu, takže to beru jako investici do spolehlivosti.
055.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Beaver »

Jo vlastně ještě samozřejmě na motor přijdou nové rozvody - řemen, napínák, kladka. Včetně pošty z Japonska za necelé tři tisíce - docela dost koncernistů plakalo, když jsem jim tu cenu sdělil a oni to porovnali s cenou na jejich vágen :lol:
Koupený ještě nemám řemen pro agregáty, bude záležet na tom, jak se pořeší kompresor klimatizace. Buď tam zatím zůstane, nebo se kuchne a zůstane z něj jen řemenice a nebo se dá pryč úplně - v takovém případě bych použil kratší řemen, ale je zase nutné vyrobit nebo koupit výztuhu, která bude podpírat servo, jinak hrozí prasknutí bloku. Což bych nerad.
008.jpg
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Libor12 »

Beaver píše:takže jsem chtěl vyměnit i gufera ventilů. Ačkoliv je to akce, kterou v US dělají běžně na složených motorech, Idaho toto vytrvalé odmítá a z nejrůznějších důvodů se do toho evidentně nechce ani jiným lidem, bude tudíž potřeba sundat hlavu
I u nás se gufera ventilů mění na motoru,celkem běžná akce.... před prodejem vozu :rock: ono to pak ten půlrok vydrží. :D Z mojí zkušenosti s motory toyota se dá skoro s jistotou předpokládat,že budou třeba udělat i vodítka a sedla ventilu. I u motorů s malým km náběhem(cca 100000) už bývají vodítka výfukových ventilů na hraně opotřebení. I přes to že se ti ten motor otevírat nechce,tak bych to spíš udělal hned a proměřil,než po půl roce až ten motor klekne. Možná je to jen moje špatná zkušenost,ale do 10000km mi klekly dva swapované motory 4age 20V bt a 3vz dovezené z UK. Oba udajně "top" stav s nízkým nájezdem. Je fakt že se do nich nijak nevrtalo,jen olej,vizuelní kontrola na uniky a šli na první otočení. Jeden poté zaklepal na klice a 3vz upadl výfukový ventil. Když se to pak otevřelo,tak stav odpovídal motorum po pul mega km. Tak jsem zvědav na ten tvůj. No a jinak až to bude frčet tak to bude lahůdka :rock: 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Supra MA70 => JZA70 LHD

Příspěvek od Idaho »

Tak tak, jsem zastáncem, když už tu hlavu, udělat ji pořádně a to jsem beaverovi psal - tzn kontorla a zábrus ventilů, spolu s gufery atd. Vzhledem k tomu, že sadu tesněín stejně plánoval kupovat přijde mi to jako vhodná akce, lepší než motor swapnout do auta a po nějaké době ho tahat ven a dělat znovu.
Na druhou stranu sundáním hlavy zjistíme v jakém stavu to skutečně a nebudeme jen "doufat že by to mohlo být OK"...

Jinak NBobře, škoda že jsme nepočkali, včera jsem u druhého dodavatele objevil 1JZ TT s Mineś ECu ( otázkou opet zda skutečne patří k motoru a není třeba z upravovaného singlu, ale podle seriového čísla by to mohlo jít zjistit, nemylsíš? )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Projekty“