Provozní teplota oleje
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
Provozní teplota oleje
Už delší sobu mě zajímá, co si mám představit pod pojmem provozní teplota oleje. Mám budík od PLX s čidlem ve výpustným šroubu ve vaně (a nemám spodní kryt motoru). V létě se tam teplota pohybuje mezi 90-105°C. V zimě to je horší, to mám problém vůbec přelézt 80°C, za deště ani nemluvě, to se to klidně pohybuje i kolem 70-75°C.
Auto začínám vytáčet po cca 80°C. Je mi jasné, že v motoru je teplota ještě vyšší. I tak mi to přijde nízká teplota, ale na druhou stranu si říkám, že když se to v zimě pohybuje pod 80°C i po 30km, tak by neměl být snad problém i kolem těch 70°C? A pokud v zimě jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to dost rychle klesá z 80°C.
Čidlo ve vaně není ideální, to vím, ale moc jiných možností nemám.
Auto začínám vytáčet po cca 80°C. Je mi jasné, že v motoru je teplota ještě vyšší. I tak mi to přijde nízká teplota, ale na druhou stranu si říkám, že když se to v zimě pohybuje pod 80°C i po 30km, tak by neměl být snad problém i kolem těch 70°C? A pokud v zimě jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to dost rychle klesá z 80°C.
Čidlo ve vaně není ideální, to vím, ale moc jiných možností nemám.
Re: Provozní teplota oleje
Motor potřebuje správnou teplotu oleje, tj. teplotu oleje co do motoru vstupuje. V tomhle ohledu je měření ve vaně v pořádku, bohužel na houby je to ochlazování vany, takže ty informace stojí za prd - což sám víš. Mnohem lepší je dát mezikus pod olejový filtr a čidlo našroubovat do něj. Ideální teplota je lehce nad 100°, protože to se z něj vypařuje voda. Cca 110° by tak mělo být v normálu když se auto ohřeje a jede. Při zátěži pak teplota samozřejmě většinou roste.Gooder píše:Už delší sobu mě zajímá, co si mám představit pod pojmem provozní teplota oleje. Mám budík od PLX s čidlem ve výpustným šroubu ve vaně (a nemám spodní kryt motoru). V létě se tam teplota pohybuje mezi 90-105°C. V zimě to je horší, to mám problém vůbec přelézt 80°C, za deště ani nemluvě, to se to klidně pohybuje i kolem 70-75°C.
Auto začínám vytáčet po cca 80°C. Je mi jasné, že v motoru je teplota ještě vyšší. I tak mi to přijde nízká teplota, ale na druhou stranu si říkám, že když se to v zimě pohybuje pod 80°C i po 30km, tak by neměl být snad problém i kolem těch 70°C? A pokud v zimě jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to dost rychle klesá z 80°C.
Čidlo ve vaně není ideální, to vím, ale moc jiných možností nemám.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
Tohle jsou teploty při běžné jízdě, všechno vzdálenosti kolem 30km. V zimě ale ta teplota ani na delších trasách neroste, prostě se pohybuje kolem 75-80°C a to mi přijde hrozně málo i na to, že to je ve vaně.
Ten adaptér pod filtr jsem zvažoval, ale četl jsem, že prý zase tak dobře netěsní. A ani nevím, jestli bych tam čidlo od PLX (VDO) dostal, protože nad olejovým filtrem/držákem je zaslepený závit (momentálně tam mám měřený tlak oleje), na něj jsem koupil redukci na 1/8NPT, ale to čidlo má tu "tyčku" tlustou a dlouhou a nedostanu ji do té redukce.
Jedná se o koncernový 1.8T, který má problémy s chlazením oleje (proto přecházím z 5W40 na 5W50), proto mi přijde divné, abych v zimě nedostal olej na provozní teplotu. Jinak teplotu na těch 70°C dostanu v zimě během 10km, v létě to mám za 5km. Zase se mi ale nechce věřit, že mezi teplotou oleje v motoru a teplotou mého čidla ve vaně může být rozdíl 20-30°C. Tlak oleje (budík AEM) na volnoběh je ale po těch 70°C na 1.7 baru, při těch 85-90°C ho mám na 1.5 baru.
Ten adaptér pod filtr jsem zvažoval, ale četl jsem, že prý zase tak dobře netěsní. A ani nevím, jestli bych tam čidlo od PLX (VDO) dostal, protože nad olejovým filtrem/držákem je zaslepený závit (momentálně tam mám měřený tlak oleje), na něj jsem koupil redukci na 1/8NPT, ale to čidlo má tu "tyčku" tlustou a dlouhou a nedostanu ji do té redukce.
Jedná se o koncernový 1.8T, který má problémy s chlazením oleje (proto přecházím z 5W40 na 5W50), proto mi přijde divné, abych v zimě nedostal olej na provozní teplotu. Jinak teplotu na těch 70°C dostanu v zimě během 10km, v létě to mám za 5km. Zase se mi ale nechce věřit, že mezi teplotou oleje v motoru a teplotou mého čidla ve vaně může být rozdíl 20-30°C. Tlak oleje (budík AEM) na volnoběh je ale po těch 70°C na 1.7 baru, při těch 85-90°C ho mám na 1.5 baru.
Re: Provozní teplota oleje
Problém s tou vanou se má tak, že teplota oleje ve vaně je reálně vyšší, než je teplota té vany, která je neustále ochlazovaná na velké ploše prouděním vzduchu - v zimě navíc dost výrazně vlivem nízkých teplot. To čidlo ve vaně sedí v závitu, tím pádem je ochlazováno spolu s materiálem vany. Kdyby ukazovalo o nějakých 10°C míň i za normálních okolností, vůbec bych se nedivil.
Co se týká mezikusu, tak tam holt musíš vybrat takový, který bude mít závit vhodný pro tvoje čidlo - u mě neřeším, zatím co jsem narazil na díry a čidla, tak se to svorně drží rozměru 1/8PT. Což bohužel není shodný závit s 1/8NPT (viz obrázek, NPT nalevo, Japonské PT napravo), takže např. GReddy mezikus by ti nepomohl. Takže optimální řešení bych u tebe viděl koupit sandwich se správným rozměrem šroubu pro upevnění na blok plus závit na čidlo v rozměru 1/8NPT abys nemusel blbnout s redukcema. Co se týká těsnění, tak to je o tom, jestli koupíš úplně noname mezikus od Číňana nebo nějakou ověřenou značku - např. Mocal (https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/mo ... -tgasp200x). Pokud by ti překážel nějaký velký senzor tlaku co tam už máš, je případně možnost ho vymontovat a dát místo něj 10cm opletené tlakové hadice a čidlo našroubovat do ní jako do "prodlužovačky".
Co se týká mezikusu, tak tam holt musíš vybrat takový, který bude mít závit vhodný pro tvoje čidlo - u mě neřeším, zatím co jsem narazil na díry a čidla, tak se to svorně drží rozměru 1/8PT. Což bohužel není shodný závit s 1/8NPT (viz obrázek, NPT nalevo, Japonské PT napravo), takže např. GReddy mezikus by ti nepomohl. Takže optimální řešení bych u tebe viděl koupit sandwich se správným rozměrem šroubu pro upevnění na blok plus závit na čidlo v rozměru 1/8NPT abys nemusel blbnout s redukcema. Co se týká těsnění, tak to je o tom, jestli koupíš úplně noname mezikus od Číňana nebo nějakou ověřenou značku - např. Mocal (https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/mo ... -tgasp200x). Pokud by ti překážel nějaký velký senzor tlaku co tam už máš, je případně možnost ho vymontovat a dát místo něj 10cm opletené tlakové hadice a čidlo našroubovat do ní jako do "prodlužovačky".
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
už jsem taky zjistil, že teplota ve vaně je blbost hodně nízká a "neaktuální". jestli máš snímač ve výpustnym šroubu, tak by se dal použít někde na bloku motoru, protože je docela pravděpodobný, že na motoru najdeš záslepku na olej, která bude stejná, jako je výpušťák na vaně. tak by šlo čidlo šoupnout tam
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Provozní teplota oleje
bóďa: Bohužel o takové záslepce nevím, vím akorát o té na držáku olejového filtru. Ale zkusím projet nákres v katalogu dílů, jestli tam něco neobjevím
Beaver: Tak to jsem netušil, že to dělá až tolik jen samotná vana. Na Merlin (a na J W Racing) jsem koukal už na budíky Stack. Zvažuju, že AEM tlak oleje vyměním za tlak oleje od Stack, pak dokoupím tlak turba a s PLX se uvidí, jestli nechám, nebo vyměním za Stack. Oba tlaky bych bral mechanické, ta cena tam je hodně zajímavá, navíc se mi líbí vzhledově. Každopádně děkuji za zkušenost se sandwitchem, alespoň vím, že funguje.
Edit: V týdnu mě čeká výměna oleje, tak rovnou bych tam loupnul ten adaptér, co říkáte na adaptér Prosport? S budíky Prosport měl Idaho dobré zkušenosti.
http://www.escape6.cz/prosport-adapter- ... -id196968/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beaver: Tak to jsem netušil, že to dělá až tolik jen samotná vana. Na Merlin (a na J W Racing) jsem koukal už na budíky Stack. Zvažuju, že AEM tlak oleje vyměním za tlak oleje od Stack, pak dokoupím tlak turba a s PLX se uvidí, jestli nechám, nebo vyměním za Stack. Oba tlaky bych bral mechanické, ta cena tam je hodně zajímavá, navíc se mi líbí vzhledově. Každopádně děkuji za zkušenost se sandwitchem, alespoň vím, že funguje.
Edit: V týdnu mě čeká výměna oleje, tak rovnou bych tam loupnul ten adaptér, co říkáte na adaptér Prosport? S budíky Prosport měl Idaho dobré zkušenosti.
http://www.escape6.cz/prosport-adapter- ... -id196968/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Provozní teplota oleje
Ten Prosport má těsnění řešené stejně jako Mocal, nemusela by to být špatná volba. Jinak já nakonec mezikus pod filtr právě nepoužiju, filtr se bude s novým motorem měnit už tak dost na hovno a mezikus by to jen zhoršil, naštěstí mám možnost to pořešit alternativně. Samotný filtr ve finále dost možná někam přestěhuju pomocí relokačního kitu, ale to už je spíš offtopic
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
Tak ono mám docela problém teď měnit filtr kvůli ventilátorům a hadicím
Možná zítra sjedu pro ten Prosport a zkusím to
Možná zítra sjedu pro ten Prosport a zkusím to
Re: Provozní teplota oleje
No já to budu asi časem řešit GREX/GReddy kitem, jeden díl se namontuje místo filtru, do druhé zašroubuješ potom ten filtr. Uchytit to jde na nějaké přístupnější místo, takže si pak člověk nemusí třikrát zlomit ruku, aby se k filtru dostal Samozřejmě ten kit můžeš dodatečně posadit na ten sandwich plate co už budeš mít, nebo koupit kit rovnou, některé mají právě rovnou díru na čidlo. Další možnost je koupit sandwich s termostatem a chladičem oleje, tam taky díra pro čidlo bývá už nachystaná.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
zrovna sa budem v takom jednom AGU vrtat...
a uz pri letmom pohlade na hlavu valcov som usudil..
ze do nej asi narvtam par direk ...
cidlo by snad slo nasrubovat niekde do bloku ...
ci do nejakej "zatky" na olejovom cerpadle ..
a uz pri letmom pohlade na hlavu valcov som usudil..
ze do nej asi narvtam par direk ...
cidlo by snad slo nasrubovat niekde do bloku ...
ci do nejakej "zatky" na olejovom cerpadle ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
Asi to vyřeším tímto: http://www.42draftdesigns.com/VW-Oil-Pr ... p_314.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten relokační kit k filtru je šikovný, u nás jsem koukal nějaké taky mají, zase vymýšlet kam jinam to dát atd... Primárně mi jde o ty čidla, tak se mi bude hodit spíš jen to přemístění toho OEM senzoru.
Jinak do kolika otáček se dá jezdit s nezahřátým olejem? Já vyjedu a hned jedu do cca 1km dlouhého kopce s docela velkým stoupáním. Pokud jedu po rovině, tak přes 2100ot nejdu, dokud se to nezahřeje, jenže s těmi kopci je problém
Ten relokační kit k filtru je šikovný, u nás jsem koukal nějaké taky mají, zase vymýšlet kam jinam to dát atd... Primárně mi jde o ty čidla, tak se mi bude hodit spíš jen to přemístění toho OEM senzoru.
Jinak do kolika otáček se dá jezdit s nezahřátým olejem? Já vyjedu a hned jedu do cca 1km dlouhého kopce s docela velkým stoupáním. Pokud jedu po rovině, tak přes 2100ot nejdu, dokud se to nezahřeje, jenže s těmi kopci je problém
Re: Provozní teplota oleje
Ten kit z odkazu je v podstatě to co jsem už psal - pověsíš čidlo tlaku za ocásek Já na 1JZ to musím řešit stejně, protože motor má jen spínač nízkého tlaku a já tam chci dát snímač tlaku z původního motoru aby mi fungoval měřák na palubce, ten je ale fyzicky větší a jelikož je tam zrovna na motoru servo, tak by se nevešel. Hadička to elegantně řeší.
S kopcem to mám mimochodem stejně (myslím že to bude tak o 100m výš na jednom km) - otáčky plus mínus mezi 2-3 tisícema, ono je spíš hlavní jet tak, aby motor neměl ty otáčky zase moc nízké, protože při podtáčení vytlačuješ z ložisek olej taky. Ideální je před odjetím nechat pár minut motor blafat, olej se sice nezahřeje na provozní teplotu, ale mírně ohřát se stihne a to stačí na to, aby bez potíží mazal motor bez nějaké výraznější zátěže (tj. ta klidná jízda abys ho dostal na tu provozní teplotu).
S kopcem to mám mimochodem stejně (myslím že to bude tak o 100m výš na jednom km) - otáčky plus mínus mezi 2-3 tisícema, ono je spíš hlavní jet tak, aby motor neměl ty otáčky zase moc nízké, protože při podtáčení vytlačuješ z ložisek olej taky. Ideální je před odjetím nechat pár minut motor blafat, olej se sice nezahřeje na provozní teplotu, ale mírně ohřát se stihne a to stačí na to, aby bez potíží mazal motor bez nějaké výraznější zátěže (tj. ta klidná jízda abys ho dostal na tu provozní teplotu).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN2065.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN2066.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN2066.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
Docela divoké řešení
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
Takové zjednodušené to Tvé Nebo je tohle to, co jsi měl na mysli Ty? Finančně to vyjde na stejno, jako ten "můj" kit. Tohle bych měl hlavně hned
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d08.32601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d10.55608" onclick="window.open(this.href);return false;
To mně je právě jasné, že nízké otáčky nejsou moc dobré, proto nevím, jak jet. Navíc často jedu neplánovaně, takže zahřívání na volnoběh moc v úvahu nepřipadá. Takže vytočení na 2500ot snad motor přežije
JRD: To je něco podobného na způsob toho od Draft 42?
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d08.32601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d10.55608" onclick="window.open(this.href);return false;
To mně je právě jasné, že nízké otáčky nejsou moc dobré, proto nevím, jak jet. Navíc často jedu neplánovaně, takže zahřívání na volnoběh moc v úvahu nepřipadá. Takže vytočení na 2500ot snad motor přežije
JRD: To je něco podobného na způsob toho od Draft 42?
Re: Provozní teplota oleje
No ty vole, HPP, High Price Parts To jsou beztak ty z eBay akorát za trojnásobnou cenu Každopádně k tomu nedávají za ty prachy ani hadice, takže ideálka
http://www.ebay.com/itm/ALUMINUM-OIL-FI ... _w&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/ALUMINUM-OIL-FI ... _w&vxp=mtr
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
Já myslel, že poznámka 1x relokační kit obsahuje i hadice
Re: Provozní teplota oleje
No tak v to doufej, neobtěžovali se tam dát fotku, kde by ty hadice byly. Přitom držák a fitinky jako obsah balení uvádí extra, stejně jako těsnění...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
ja som zobral kus hliniku..
porezal, navrtal par dier, par zavitov.
jedine co som musel kupit, bol ten prietokovy srub a tes.podlozky.
porezal, navrtal par dier, par zavitov.
jedine co som musel kupit, bol ten prietokovy srub a tes.podlozky.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
Beaver: Nedivil bych se, kdyby to tam nebylo. Pak ale postrádá smysl tohle prodávat, když to tam není, ne? Schválně se zeptám
JRD: To od 42 Draft mě napadlo taky nějak vyrobit, jenže ty možnosti nemám a nechat to někde dělat, tak budu podle mě na podobné ceně tamtoho.
JRD: To od 42 Draft mě napadlo taky nějak vyrobit, jenže ty možnosti nemám a nechat to někde dělat, tak budu podle mě na podobné ceně tamtoho.
Re: Provozní teplota oleje
No za předpokladu že to prodávají jako UNI kit může být myšlenka ta, že hadice si k tomu koupíš na míru podle toho, kam to chceš umístit.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Provozní teplota oleje
prevadzkova teplota oleja je dana jeho viskozitnou triedou, inak povedane prevadzkova teplota oleja je taka, pri ktorej ma idealnu cerpatelnost a zaroven nie je prekrocena max. teplota dana vyrobcom oleja. existuje pekna tabulka viskozitnych tried a teploty pre idealnu cerpatelnost. len tak z hlavy, pre 40 je to okolo 100st, 50 okolo 115st a 60 vyse 120st. ak nema olej adekvatnu teplotu, nemaze ako ma. teplota pod 80st pre olej 40+ znamena ze nema prevadzkovu teplotu.
Re: Provozní teplota oleje
To je suprová myšlenka za ty prachy
Každopádně jsem koukal, že 1.8T si s tím relokačním kitem filtru moc nerozumí, co jsem se dočetl. Relokační kit senzoru mi vlastně je taky k ničemu, protože to čidlo do něj stejně nedostanu a sandwich mi posune filtr tak, že budu mít problém ho vyndat
Konkrétně mám tohle čidlo VDO: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/ ... 4/$_35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Do této redukce ho nedostanu, závit M10 je moc malý a ta tyčinka se do něj nevejde: https://www.pegasusautoracing.com/Images/L/AM2265.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže mě ještě napadlo zkusit koupit tuhle redukci: http://highperformanceparts.cz/admin/up ... _31833.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Obojí má závity 1/8 NPT čili z vrchu bych tam mohl dát to VDO teploty a z boku čidlo tlaku. Jde jen o to, jestli mi čidlo tlaku nezaleze moc do toho adaptéru, abych tam protáhnul to teplotní VDO.
raddy: No docela dlouho jsem se rozhodoval, jestli 5W40 nebo 5W50. Na tu 50 najdu dobrý reference, ale zase ji někdo nedoporučuje no. Dle některých je too heavy.
Každopádně jsem koukal, že 1.8T si s tím relokačním kitem filtru moc nerozumí, co jsem se dočetl. Relokační kit senzoru mi vlastně je taky k ničemu, protože to čidlo do něj stejně nedostanu a sandwich mi posune filtr tak, že budu mít problém ho vyndat
Konkrétně mám tohle čidlo VDO: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/ ... 4/$_35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Do této redukce ho nedostanu, závit M10 je moc malý a ta tyčinka se do něj nevejde: https://www.pegasusautoracing.com/Images/L/AM2265.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže mě ještě napadlo zkusit koupit tuhle redukci: http://highperformanceparts.cz/admin/up ... _31833.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Obojí má závity 1/8 NPT čili z vrchu bych tam mohl dát to VDO teploty a z boku čidlo tlaku. Jde jen o to, jestli mi čidlo tlaku nezaleze moc do toho adaptéru, abych tam protáhnul to teplotní VDO.
raddy: No docela dlouho jsem se rozhodoval, jestli 5W40 nebo 5W50. Na tu 50 najdu dobrý reference, ale zase ji někdo nedoporučuje no. Dle některých je too heavy.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
ja si aj tak myslim, ze navsteva dobreho zeleziarstva by vyriesila tvoj problem..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
Já ti nechci kazit radost, ale teplotní čidlo by mělo čouhat někam, kde to je průtokové, jinak bude ukazovat nesmysly. U tlakových čidel to je jedno, to můžeš dát klidně do slepé odbočky, protože tlak v kapalině je na všech místech stejný (science, bitch ! ).
Jinak na to čidlo teploty oleje existuje ještě jedna metoda, ale navrhuju to až jako poslední možnost, protože je dost humpolácká. Navrtat dírku do olejového filtru, říznout závit a čidlo vrazit přímo do filtru. Pochopitelně je potřeba to opakovat při každé výměně filtru. Je to prasárna, ale jde to tak udělat taky
Jinak na to čidlo teploty oleje existuje ještě jedna metoda, ale navrhuju to až jako poslední možnost, protože je dost humpolácká. Navrtat dírku do olejového filtru, říznout závit a čidlo vrazit přímo do filtru. Pochopitelně je potřeba to opakovat při každé výměně filtru. Je to prasárna, ale jde to tak udělat taky
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
mne okolo toho cidla toho moc neprudi ...
a aj tak ukazuje spravne ...
hmm cim to je .. ..
a aj tak ukazuje spravne ...
hmm cim to je .. ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
nevím jestli se můžu zapojit do diskuze, abych nebyl zdejším chytrákům za vola, že ...ale k věci: na nebožtíkovy jsem použil budíky a čidla od maďarského výrobce KMGY http://www.kmgy.hu/" onclick="window.open(this.href);return false; ...mohl jsem si vybrat rozsah třeba baroskopu, nebo teplotního čidla, jejich metrický! závit a k nim i odpovídající budík...dizajn nic moc, ovšem funkce dokonalá...cena, na rozdíl od sedmibarevných čínských blikátek čtvrtinová
...by mě zajímalo jak je tlustý plech olejového filtru, že se dá do něj vyřezat závit a následně namontovat čidlo
...by mě zajímalo jak je tlustý plech olejového filtru, že se dá do něj vyřezat závit a následně namontovat čidlo
Re: Provozní teplota oleje
Beaver: Průtokově by to čidlo mohlo měřit pouze v tom sandwichi. Na to abych vrtal do motoru koule nemám a o žádných přístupných zátkách na motoru nevím, kromě té M10. No a ten nápad s tím filtrem asi ne
JRD: Nějak mě nenapadá, po čem se poohlédnout v železářství. Napadá mě akorát delší redukce M10x1 na 1/8NPT, popřípadě vyrobit něco, jako jsi dělal Ty.
goreff: Taková možnost je suprová, jen bych chtěl dizajn, který by se více hodil do auta. Proto mě napadly ty mechanické Stack, tlak turba a oleje za kus kolem 2000Kč. Současné PLX je šikovné, že do něj můžu napojit další moduly senzorů, jenže současný kurz je nic moc a cenově to potom už není úplně ono. Navíc tlak turba mi přijde lepší analogový.
JRD: Nějak mě nenapadá, po čem se poohlédnout v železářství. Napadá mě akorát delší redukce M10x1 na 1/8NPT, popřípadě vyrobit něco, jako jsi dělal Ty.
goreff: Taková možnost je suprová, jen bych chtěl dizajn, který by se více hodil do auta. Proto mě napadly ty mechanické Stack, tlak turba a oleje za kus kolem 2000Kč. Současné PLX je šikovné, že do něj můžu napojit další moduly senzorů, jenže současný kurz je nic moc a cenově to potom už není úplně ono. Navíc tlak turba mi přijde lepší analogový.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota oleje
Zavit 1/8NPT a M10x1 su si velmi pribuzne, a na tych par zavitov co ma cidlo, "to tam pojde nakrutit aj silou"Gooder píše:JRD: Nějak mě nenapadá, po čem se poohlédnout v železářství. Napadá mě akorát delší redukce M10x1 na 1/8NPT, popřípadě vyrobit něco, jako jsi dělal Ty.
Dalej v zeleziarsve by mohli mat kopec predlzeni na "vodarenske" G1/8" co je tiez dost pribuzne uz spominanym zavitom.
a zavitove ocko ci zavitnuk M10x1 nieje tak velka financna polozka, naviac take zavity su pouzite aj na brzdovych valcoch/trubkach.
(co by mohol byt dalsi darca materialu na vyrobu redukcie/predlzenia/medzikusu)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Provozní teplota oleje
Ono se to asi za nějakou dobu ohřeje i ochladí na to, co má olej v motoru, ale bude tam podle mě dost zpoždění. Pokud jsi s tím spokojený, tak proč by ne, ale já bych to takhle určitě nechtěl...JRD McLAREN píše:mne okolo toho cidla toho moc neprudi ...
a aj tak ukazuje spravne ...
hmm cim to je .. ..
No není to samozřejmě žádné terno, v zásadě řezání závitu si člověk může odpustit (ono to stejně udělá spíš prostě jen díru správné velikosti) a nechat čidlo ať si řízne samo. A jak jsem psal, je to prasárna a sám bych to nepoužil Znám ovšem člověka, co to tak dělá už roky a nemá problémgoreff píše:...by mě zajímalo jak je tlustý plech olejového filtru, že se dá do něj vyřezat závit a následně namontovat čidlo
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"