Zahřívání motoru na místě
Moderátor: Idaho
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Zahřívání motoru na místě
Tak mě teď překvapili na ČRo. Prý když se zahřívá motor na místě (a např. při tom škrábu okna), tak se netočí převodovka a tudíž je pak po rozjezdu (už s trošku zahřátým motorem) přetěžována. Co je to za blbost? Přeci pokud není vyšlápnuta spojka, tak se i na neutrál převodovka točí a tudíž se prohřívá olej. Pletu se já nebo rádio?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Zahřívání motoru na místě
No hlavním problémem může být nedostatečné mazání při zahřívání motoru na volnoběh (hlavně u starších aut). Jinak je to fuk.
Gr33N MoNsT3R
Re: Zahřívání motoru na místě
vsechno sou to kravyny ale totalni
Nevýhoda při zahřívání motoru na místě je to, že se ohřívá o něco delší dobu (páč jede na volnoběžný otáčky + trochu sytiče), tím pádem motor víc trpí a ta převodovka se za jízdy ohřeje taky mnohem líp - když totiž vyjedete s motorem ohřátým a autem vytopeným, převodovka ještě optimální teplotu mít nebude, kdežto vy už s autem pojedete jakoby by bylo všechno OK a převodovka může dostat trochu větší záhul. U toho ohřívání motoru je hlavní negativum to, že dlouho se prohřívá spodek válců a vzniká tam kvůli kondenzaci vody kyselina, co pak postupně znehodnocuje olej.
Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat
Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřívání motoru na místě
V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
Re: Zahřívání motoru na místě
Je to asi tak to nejlepší řešení, já to třeba bohužel nemůžu aplikovat u Favoucha v zimě, protože se mi zamlží okna (nebo jsou zevnitř už zamrzlý), takže stejně musím počkat dokud nezačnu něco vidět. Ale pokud se okna nezamlžujoua nic nebrání v jízdě, je lepší rovnou vyjet.ARV6 píše:V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"