Staci jen pruziny?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
- Fiesta
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 27 bře 2004 18:16
- Bydliště: Olomouc-Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Staci jen pruziny?
Celkem uvazuji o snizeni..jenze prachy nejsou ted nic moc,tak premyslim jen o pruzinach.Nekdo mi rek ze mam ty seriovy zkratit.to mi ale nedava rozum..vzdyt strati svy vlastnosti.A taky nevim zda na toho myho skrcence ty sport. pruziny budou stacit(nedude to v satackach kopat atd?)...Mam novy seriovy tlumice.dik
VW PASSAT B5
Nesouhlasim, Dal sem novy sportovni pruziny na FOCUSE 1.6 a auto sedi jak prikovany...tomoking píše:ne , pruziny nestaci.
Pokud das kratsi pruziny tlumic pracuje v oblasti pro kterou nebyl skonstruovan.
Auto se pak chova hure nez v seriovem provedeni.
mej se
fajn
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
do te doby co ti odejdou seriove tlumice .........Goldies píše:Nesouhlasim, Dal sem novy sportovni pruziny na FOCUSE 1.6 a auto sedi jak prikovany...tomoking píše:ne , pruziny nestaci.
Pokud das kratsi pruziny tlumic pracuje v oblasti pro kterou nebyl skonstruovan.
Auto se pak chova hure nez v seriovem provedeni.
mej se
fajn
myslim si, ze to tema bylo uz nekolikrat probrano .
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Fiesta píše:No,tak sem uvazoval a preci kdyz si nalozenej tak se tlumic o urcitou cast stlaci..zalezi na zatizeni...tak preci musi fungovat stejne..nebo aspon podobne,jinak by se kazdej zednik co ma sluzebni Filcku vymlel hned v prvni sikane...
v kazdem testu v motor. casaku se doctes, ze zatizene auto ma o dost horsi jizdni vlastnosti.
Proste si najdi na netu pruzez tlumicem, jeho charakteristiky a pri snizeni o 4 cm tlumic pracuje nekde jinde nez by mel. Jo a staci velka dira pri velke rychlosti a tlumic ti vyleze hrncem
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
a odejdou velice rychleamogh píše:jj uz to tu bylo receny nekolikrat
pro snizeni do 40mm pro zacatek seriovy tlumice stacej
neni to uplne ono ale ani to neni zadna krize ja to ted tak mam a samozrejme do budoucna a tlumicich uvazuju ale az tyhle odejdou
zajed si na test a uvidis, ze charakteristika nebude optimalni uz i ted
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Nechci vám brát iluze o tlumičích, ale běžné sériové tlumiče jsou velice primitívní zařízení. Píst se dvěmi tryskami v oleji. Něco maličko o tom vím, před pár lety (kurňa toto letí, bylo to v roce 1994) jsem psal software pro testovací stolice tlumičů (jak na voze, tak pro vymontované tlumící jednotky). Taky jsem docela laboroval s tlumiči na celoodpružených horských kolech, a věřte, že tam se s tím lidi se*ou podstatně více a taky jsou ty tlumiče na vyšší úrovni - štelování rychlosti odskoku i útlumu, předpětí pružiny, dusíkové piggy bagy pro tlakování oleje apod. Jinak středně kvalitní tlumič na horské kolo stojí okolo 5kkč.
Tedy provoz pružin o 40mm kratších nemá vliv na charakteristiku tlumiče. Je jedno ve kterém místě olejové lázně se píst pohybuje. Jediná změna je o něco tužší charakteristika pružin, takže tlumič bude rychlejší na odskoku a pomalejší v útlumu. Záleží na typu použitých pružin. Tohle se ovšem dá řešit snadnou výměnou oleje za hustší, nebo úpravou trysek v pístu. Větší snížení není ani tak problém tlumičů jako spíš ostatních prvků náprav.
Výše popsané platí pro běžné seriové tlumiče. Jiná věc jsou např. tlumiče Monroe Senzatrac (či jak se jmenujou), které mění charakteristiku útlumu a odskoku se zdvihem, tam určitý vliv být může, ale podle toho, co si pamatuju, tak ke změnám dochází až blízko limitu zdvihu, takže snížení okolo 30mm by nemělo mít vliv na fci tlumiče.
No a konečně k diagnostikám tlumičů - dělá se z toho docela humbuk. Většinou to dodávají výrobci tlumičů jako jakýsi bonus o funkčnost těchto zařízení je sporná. Např. v době, kdy jsem psal výše zmíněný SW (mmch. pro servis zcela nezávislý na výrobcích tlumičů) jsem v rámci průmyslové špionáže vyzkoušeli pár konkurenčních diagnostik s docela legračními výsledky. V té době byl hodně rozšířený test firmy Boge, který testoval tlumiče na voze. Přijeli jsem s fungl novým fáčkem s vymontovaným zadním tlumičem. Technik vyhodnotil tlumič jak 70% . Nebo dneska, to co provozuje Monroe na svých road show je zařízení, které pracuje asi s 10% přesností oproti zařízení, které jsem pomáhal vyvíjet před 10 lety. Takže bacha na ně...
Sorry za délku
Tedy provoz pružin o 40mm kratších nemá vliv na charakteristiku tlumiče. Je jedno ve kterém místě olejové lázně se píst pohybuje. Jediná změna je o něco tužší charakteristika pružin, takže tlumič bude rychlejší na odskoku a pomalejší v útlumu. Záleží na typu použitých pružin. Tohle se ovšem dá řešit snadnou výměnou oleje za hustší, nebo úpravou trysek v pístu. Větší snížení není ani tak problém tlumičů jako spíš ostatních prvků náprav.
Výše popsané platí pro běžné seriové tlumiče. Jiná věc jsou např. tlumiče Monroe Senzatrac (či jak se jmenujou), které mění charakteristiku útlumu a odskoku se zdvihem, tam určitý vliv být může, ale podle toho, co si pamatuju, tak ke změnám dochází až blízko limitu zdvihu, takže snížení okolo 30mm by nemělo mít vliv na fci tlumiče.
No a konečně k diagnostikám tlumičů - dělá se z toho docela humbuk. Většinou to dodávají výrobci tlumičů jako jakýsi bonus o funkčnost těchto zařízení je sporná. Např. v době, kdy jsem psal výše zmíněný SW (mmch. pro servis zcela nezávislý na výrobcích tlumičů) jsem v rámci průmyslové špionáže vyzkoušeli pár konkurenčních diagnostik s docela legračními výsledky. V té době byl hodně rozšířený test firmy Boge, který testoval tlumiče na voze. Přijeli jsem s fungl novým fáčkem s vymontovaným zadním tlumičem. Technik vyhodnotil tlumič jak 70% . Nebo dneska, to co provozuje Monroe na svých road show je zařízení, které pracuje asi s 10% přesností oproti zařízení, které jsem pomáhal vyvíjet před 10 lety. Takže bacha na ně...
Sorry za délku
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
nemelo by to bejt spis obracene? to ti pak auto bude vypadat jak Fabka Amogha, coz ale neni jeho vina, ze to ma tak zkopce. nejlip je to dat tak o centak vepredu niz, takze 40/30 by bylo ideal..Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more No jedu zitra,hec.tak se tu mejte.
kdyz ma diesela tak myslim ze to bude voukejmilosh píše:nemelo by to bejt spis obracene? to ti pak auto bude vypadat jak Fabka Amogha, coz ale neni jeho vina, ze to ma tak zkopce. nejlip je to dat tak o centak vepredu niz, takze 40/30 by bylo ideal..Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more No jedu zitra,hec.tak se tu mejte.
ja budu ted pod zadek davat gumovy podlozky a bude to oukej
Touran BMM
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more No jedu zitra,hec.tak se tu mejte.
jeste jednou pro vsechny natvrdle
snizeni pouze vymenou pruzin za kratsi ohrozuje vasi bezpecnost a spada do oblasti TUZINGU . Tlumice ke kratsim pruzinam jsou VZDY kratsi nez seriove.
Je to spatne rozhodnuti ale je to jejich rozhodnuti .......... Anicka Dajdou , Plzen ........ takze stejne konecne rozhodnuti je na VAS
sorry vsem , kterych se to tyka
ale je to tak.
Firmy, ktere prodavaji zkracene pruziny bez tlumicu ........ obchod je obchod a ten nezna slitovani.(no comment)
to je komentar uzivatele snizenych pruzin fy eibach z wrx forum v USA
strengths : A good amount stiffer then stock, however not too stiff. Nice and low.
weaknesses : Slightly too low for the KYB AGX struts, they are slighty out of operating range with these springs.
Naposledy upravil(a) tomoking dne 13 črc 2004 10:58, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
a taky technici a solidni firmy tak nebudou vyslovene psat ze se jedna o pruziny pro pouziti na seriove tlumice pokud tomu tak nebude a pokud to bude ohrozovat bezpecnost zakazniku jak pisestomoking píše:ne nejsou to blbci ......... jsou to OBCHODNICIamogh píše:Takze Eibach,KW,HR, HP sporting to vsechno jsou blbci?
ale samo jine tlumice chystam jak uz jsem psal ale az tyhle odejdou
Touran BMM
Ale neco na tom asi bude..tomoking píše: ne nejsou to blbci ......... jsou to OBCHODNICI
I kdyz ne kazdy ma na stavitelny podvozek, takze kdyz nekdo da na auto snizeny pruziny a pak casem prida i tlumice, tak je to myslim OK a rekl bych, ze podobnym stylem to dela vetsina lidi, co neni zrovna v hornich 10 000
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem na vectre 2.5 V6 snizene pruziny (eibach)
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.
Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.
minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi
plusy: auto sedi jak motokara
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.
Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.
minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi
plusy: auto sedi jak motokara
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem na vectre 2.5 V6 snizene pruziny (eibach)
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.
Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.
minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi
plusy: auto sedi jak motokara
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.
Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.
minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi
plusy: auto sedi jak motokara
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
@tomoking - ano v poradku verim
vsak jsem se tady nikdy neprel ze je lepsi koupit rovnou komplet
ale kdyz na to nemam tak varinata pouze se snizenymy pery v rozumne mire(kolem 30mm) rozhodne nepatri k tem naprosto krizovejm
kua kdybych mohl tak uz tam mam KW inox line varianta II
jenze nemuzu
vsak jsem se tady nikdy neprel ze je lepsi koupit rovnou komplet
ale kdyz na to nemam tak varinata pouze se snizenymy pery v rozumne mire(kolem 30mm) rozhodne nepatri k tem naprosto krizovejm
kua kdybych mohl tak uz tam mam KW inox line varianta II
jenze nemuzu
Touran BMM