Teorie o ostré vačce

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Ivan »

Kolegové, potřeboval bych trochu rozšířit svoje informace o teorii ostrých vaček. Hledal jsem na netu nějaké užitečné informace, ale zatím marně. Nemáte nějaký tip, kde by šlo nějaké inforamce vyčíst? Díky.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Zemi »

Uzitecne informace ktere potrebujes udavaj stranky vyrobcu vacek. °IN/EX, zdvih... A pisou k tomu sem tam i nejaky kecy jak se to chova a co je k nim jeste v motoru potreba predelat (vetsinou pruziny a nekdy pisty - primo i specifika jsou k precteni)... Ale nevim jak na Opla... Ja na Hondu s tim nemam problem... Jsem zvedavej jestli nekdo najde neco "vseobecnyho"...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Beaver »

Ivan píše:Kolegové, potřeboval bych trochu rozšířit svoje informace o teorii ostrých vaček. Hledal jsem na netu nějaké užitečné informace, ale zatím marně. Nemáte nějaký tip, kde by šlo nějaké inforamce vyčíst? Díky.
:wink:
skoda.panda.cz píše:Jak bylo řečeno, časování ventilového rozvodu výrazně ovlivňuje charakteristiku motoru. V dnešní době je u běžných motorů délka otevření sacího nebo výfukového ventilu mezi 230 až 260 stupni otočení klikového hřídele. V případě úprav pro běžný provoz se používá časování 265 - 285 stupňů. Vačky nad 285 stupňů jsou již víceméně závodní. Zdvihem ventilu řídíme kdy (vzhledem k natočení klikového hřídele) a kolik proudí do válce směsi nebo z válce výfukových plynů. Rychlost otevírání pak stanovíme derivací zdvihu podle času a zrychlení derivací rychlosti podle času. Výsledné zrychlení nám pak spolu s hmotností všech částí dá maximální silové namáhání celého rozvodu, a zejména ukáže, nakolik má být tvrdá pružina. Pokud by totiž byla pružina příliš měkká, docházelo by k odskakování celého mechanismu od vačky a posléze zpětnému dosedání, což výrazně snižuje životnost dílů rozvodu a přínos rozvodu jako takového. Rovněž příliš tvrdá pružina je zbytečná, dochází k nadměrnému tření a opotřebení stykových ploch rozvodu. Pro vačky do přibližně 290 stupňů vystačí sériové pružiny, které se popř. vhodně podloží, pro vačky nad 290 stupňů pak je většinou potřeba tvrdších pružin. Nejde však o pravidlo. Průběh zdvihu jednotlivých vaček se liší. Existují např. 300 stupňové vačky vyžadující tvrdší pružiny než vačky 320 stupňové. Potřebu tvrdosti pružin je třeba vždy řešit individuálně. Stejně tak neplatí žádné pravidlo ani u posuzování kvality vaček. Průběh zdvihu se totiž vypočítává pomocí složitých matematických funkcí, přičemž existují miliony možností jak zkombinovat úhel otevření, úhel natočení vůči klikovému hřídeli, velikost maximálního zdvihu, symetrii zdvihu, natočení sací a výfukové vačky vůči sobě atd. Přitom neexistuje žádný absolutní postup, jak navrhnout pro danou konfiguraci klikového mechanismu, délky a průměru sacího a výfukového potrubí, tvaru kanálků a počtu ventilů tu nejlepší vačku. Proto se návrh celého systému výměny náplně provádí víceméně pomocí zkušeností s podporou modelování a výpočtu na počítači. Z toho plyne, že pro náš známý motor Škoda OHV vzniklo velké množství vačkových hřídelí, které však postupně stárnou, takže dobrých je jen pár. Dobrá vačka se také tzv. časuje. Jde vlastně o to, že při brzdění na motorové brzdě se postupně pootáčí vačkou vůči klikovému hřídeli. Tak se zjistí nejvhodnější poloha mající nejlepší vliv na průběhu kroutícího momentu. Ta se odměří a při montáži identických vaček se pak bez problémů nastaví nejlepší natočení. Vůle ventilů sportovní vačky na vůz Škoda se opět liší, vesměs se nastavuje na hodnotu 0,35 - 0,5 mm za tepla podle druhu vačky. Není to však pravidlem, vůle může být třeba jen 0,1 mm za tepla. Nastavování se provádí běžným postupem při provozní teplotě motoru, tedy 80 °C chladící kapaliny. Možnost nastavování vůle samozřejmě není u motorů s hydraulickým vymezováním vůle, zde se při návrhu průběhu zdvihu musí s vymezováním vůle počítat. Tvar vačky se získá broušením na kopírovací brusce. Pokud je vačka s úhlem otevření přibližně do 280 stupňů, lze tvar této vačky získat nabroušením na sériový vačkový hřídel, přičemž je poté třeba povrch kalit nebo nitridovat, neboť dojde k odbroušení povrchové tvrdé vrstvy. Povrch by pak byl měkký a rychle by se opotřebovával. Cena takovéto kvalitní upravené vačky je 2000,- až 2500,- Kč. V případě vačky s větším úhlem otevření (ostřejší) je už nutno vyrobit celou vačku novou z kvalitní oceli třídy 14 nebo 15, přičemž cena je mezi 5000,- až 11000,- Kč. Shrneme-li to tedy, čím větší otevření ventilů, tím výše se posune oblast využitelných otáček motoru. Vačku do 280 stupňů lze namontovat na sériový motor bez větších úprav s minimálními vlivy na životnost, chod a namáhání motoru. Při použití ještě většího otevření ventilů se zvětší tepelné zatížení, je potřeba vyšší kompresní poměr, zvedá se spotřeba, nároky na údržbu, kvalitu chlazení, svíček, snižuje se životnost.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

zcela všeobecně

zdvih vačky je stejně důležitý jako stupně a vačky nad 260 stupnů už ztrácí sílu v nižších točkách, a dělají z motoru vysokootáčkový a zase čistě teoreticky, pokud má motor vačky 240 a točí do 5000 tak s vačkami 260 točí do 6000 a 280 do 7000, s tím že max krouták jde taky nahoru a to např ze 3000 na 4000 toček, samotná vačka udělá hodně, ale není spásou pro zvýšení výkonu, s vačkou totiž souvisí komprese, předstih, bohatost směsi, velikost ventilů a kanálů, svíčky a ještě pár kravi, všeobecně je k ničemu když na N/A motor se základní kompresí 1/8,5, dáme vačku 280 a předstih snížíme na 4 stupně a pokud ta vačka oproti serii bude mít vyšší zdvih a ponecháme seriové pružiny a natankujeme speciál, tak jsme tomu spíše uškodily, asi tak v kostce a není sranda jen díky vačce tvrdit mám dvacet kobyl navíc, když zbytek úprav neodpovídá
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

Beaver: :potlesk:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Idaho »

to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od blázen »

samotná vačka je k ničemu,.. pokud není perfektně vyřešeno sací potrubí..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Idaho píše:to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
www.albrechtmotorsport.cz
a máš 2 možnosti.. udělat z plnýho matroše , nebo přebrousit stávající vačku

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Idaho »

blázen píše:samotná vačka je k ničemu,.. pokud není perfektně vyřešeno sací potrubí..
sací potrubí ?? co to je ? :) myslíš tu cca 30cm rouru o prumeru cca 80mm co tam mám?:)

u NA motoru to jiste hodne ovlivní ale v mém případě už asi není co vylepšovat..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Zemi »

blázen píše:samotná vačka je k ničemu,.. pokud není perfektně vyřešeno sací potrubí..
Ani ne... Intake manifold v objemu nejaky rezervy urcite ma... Zakladem je samozrejme vetsi klapka... Ale dost OT. :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Ivan »

honza 2.0 16v píše:
Idaho píše:to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
www.albrechtmotorsport.cz
a máš 2 možnosti.. udělat z plnýho matroše , nebo přebrousit stávající vačku
Díky, ale tam se moc teorie nedozvím.

Všem, kteří věcně přispěli, děkuji.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:52, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Beaver »

Idaho píše:to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
Mno zatim si kazdej pochvaloval ten Engitec, Lander s nima (resp. s nim - s Chovancem) spolupracuje delsi dobu a nekolikrat to tu uz psal. Moznosti ale bude urcite vic, ja vacku zatim prebrusovat nenechval, do Favoucha jsem mel uz hotovu, vyhrabanou odkudsi zpod ponku v dilne :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Spitfire
Příspěvky: 117
Registrován: 28 srp 2005 12:10
Bydliště: najdi mě a dostaneš 50 Kč

Příspěvek od Spitfire »

a pak se mi kazdej divite ze chci wankla :lol:

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Anděl »

Beaver píše:
Idaho píše:to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
Mno zatim si kazdej pochvaloval ten Engitec, Lander s nima (resp. s nim - s Chovancem) spolupracuje delsi dobu a nekolikrat to tu uz psal. Moznosti ale bude urcite vic, ja vacku zatim prebrusovat nenechval, do Favoucha jsem mel uz hotovu, vyhrabanou odkudsi zpod ponku v dilne :D
No od ing. Chovance mám objednanou vačku cca 2 měsíce. Má asi málo času a nestíhá. :roll: Vačka je už hotová, jen se teď nitriduje.

Snad bude už tento týden. :pray:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Beaver »

Anděl píše:
Beaver píše:
Idaho píše:to Beaver - nejaké refernce na firmu co udělá kompletní upravu vaček na L6 motor vč. nitridace tady v CR ?
Mno zatim si kazdej pochvaloval ten Engitec, Lander s nima (resp. s nim - s Chovancem) spolupracuje delsi dobu a nekolikrat to tu uz psal. Moznosti ale bude urcite vic, ja vacku zatim prebrusovat nenechval, do Favoucha jsem mel uz hotovu, vyhrabanou odkudsi zpod ponku v dilne :D
No od ing. Chovance mám objednanou vačku cca 2 měsíce. Má asi málo času a nestíhá. :roll: Vačka je už hotová, jen se teď nitriduje.

Snad bude už tento týden. :pray:
Ja se nedivim, on je zamestnanej urcite hodne. Ale rekl bych, ze se to od nej vyplati si pockat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Scary_movie
Příspěvky: 541
Registrován: 13 říj 2006 07:12
Bydliště: Praha 10

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Scary_movie »

Hele, já mám něco v časopisu A&T je to nějaké starší číslo. Napiš mi mail na Scary.TuMa@seznam.cz - já to naskenuju a pošlu mailem. Ale hlavně mi to pošli. Třeba tam se dovíš něco nového :-)
Škoda GSW - Můj život vlastně měří jenom čtvrt míle, nic jinýho mě nezajímá. Na těch deset vteřin, nebo míň jsem volnej.
www.742.wz.cz
www.sum.webgarden.cz

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

kentoya píše:zdvih vačky je stejně důležitý jako stupně a vačky nad 260 stupnů už ztrácí sílu v nižších točkách, a dělají z motoru vysokootáčkový
jj mám 284 stupnu vacku na (XU9JAZ) 1.9 8V motoru ktery mel 150nm ve 3000ot./min. ted mam 160nm v 5000ot./min. plus 145koni nekde kolem 6300ot./min. a je to dost frustrujici kdyz mas dvoulitra a pridas ve 2500 plyn ze predjedes auto a ono kulove a jeste to spise zacne cukat a nechce se tomu poradne jet... takze pekne podradis z pet na tri do 5000 dupnes na plyn a trha ti to az do 6800 volant z rukou ... ja osobne jsem z prubehu zklamanej pac tenhle prubeh je dobry akorat na okruh, ale na normalnich cestach bud nikoho nepredjedes a nebo to porad musis mit vytocene aspon ve 4000 ... jenze zase to ma tezky setrvak takze to neni moc rado kdyz s tim litas takovym stylem a podrazujes o dva , tri stupne dolu ...

je to gutmann vacka a prislusna mapa do RJ ... kanaly se pouze lestily, tvar se nemenil
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ale o tom vačky jsou a upřímně i když mě můj miláček točí od 3000 tak stejně při předjíždění podřadím na 4000 toček o tom bohužel předjíždění je, být v oblasti max výkonu a kroutáku
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Hurááááá :potlesk: :potlesk: :potlesk: Zítra mi posílá manželka ing. Chovance novou vačku. :D Bude 276°/270° a už aby tam byla.

A dnes mi také snad napíše MarauderZ28, že má pro mě nové kotouče Brembo Sport. :roll:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Anděl píše:Hurááááá :potlesk: :potlesk: :potlesk: Zítra mi posílá manželka ing. Chovance novou vačku. :D Bude 276°/270° a už aby tam byla.

A dnes mi také snad napíše MarauderZ28, že má pro mě nové kotouče Brembo Sport. :roll:
tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:Hurááááá :potlesk: :potlesk: :potlesk: Zítra mi posílá manželka ing. Chovance novou vačku. :D Bude 276°/270° a už aby tam byla.

A dnes mi také snad napíše MarauderZ28, že má pro mě nové kotouče Brembo Sport. :roll:
tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)
Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Anděl píše:
honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:Hurááááá :potlesk: :potlesk: :potlesk: Zítra mi posílá manželka ing. Chovance novou vačku. :D Bude 276°/270° a už aby tam byla.

A dnes mi také snad napíše MarauderZ28, že má pro mě nové kotouče Brembo Sport. :roll:
tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)
Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
hm :? vačky byly to první co jsme řešily.

..ale předpokládám že to bude něco jako road medium/road soft profil jak je to označovaný např u piper cams , nebo colombo&bariani atd..

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:
honza 2.0 16v píše: tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)
Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
hm :? vačky byly to první co jsme řešily.

..ale předpokládám že to bude něco jako road medium/road soft profil jak je to označovaný např u piper cams , nebo colombo&bariani atd..
Tak ty na mě z takovými názvy. :D Jediné co vím, že megane má od výroby dost nízkootáčkový motor. Má smysl točit tak do 5000 ot/m, dále už rapidně klesá výkon. V 6000 ot/m zasáhne omezovač.

Posílal jsem mu aspoň graf z G-techu, aby měl představu, jak se ten motor chová. On mi na to odpověděl " No bude to ku...a znát" :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

kentoya píše:ale o tom vačky jsou a upřímně i když mě můj miláček točí od 3000 tak stejně při předjíždění podřadím na 4000 toček o tom bohužel předjíždění je, být v oblasti max výkonu a kroutáku
to bylo pro ilustraci 284 uz je celkem extrem...

to auto mam pulroku v garazi a jezdim s nim parkrat za rok, ale jsou tady lidi co si upravuji auta na denni jezdeni a myslim ze si dost lidi neuvedomuje ze sice je narust treba 20koni ale uz ani moc ne kde k tomu narustu dojde a hlavne jze se drasticky zmeni poloha kroutaku
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

Anděl píše:
honza 2.0 16v píše:
Anděl píše: Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
hm :? vačky byly to první co jsme řešily.

..ale předpokládám že to bude něco jako road medium/road soft profil jak je to označovaný např u piper cams , nebo colombo&bariani atd..
Tak ty na mě z takovými názvy. :D Jediné co vím, že megane má od výroby dost nízkootáčkový motor. Má smysl točit tak do 5000 ot/m, dále už rapidně klesá výkon. V 6000 ot/m zasáhne omezovač.

Posílal jsem mu aspoň graf z G-techu, aby měl představu, jak se ten motor chová. On mi na to odpověděl " No bude to ku...a znát" :lol:
a na kolik to vyjde ta sranda?

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

Anděl píše:
honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:Hurááááá :potlesk: :potlesk: :potlesk: Zítra mi posílá manželka ing. Chovance novou vačku. :D Bude 276°/270° a už aby tam byla.

A dnes mi také snad napíše MarauderZ28, že má pro mě nové kotouče Brembo Sport. :roll:
tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)
Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
jj na mem 8V motoru ktery ma mimo jine hodne podobne prubehy vykonu a kroutaku jako tvuj megane ... ostate jako bezny 8V motor ... to je tayk znat ale uz to proste neni puvodni motor kde jsi zadupl plyn a auto letelo na jakoukoli rychlost ... pasmo vykonu se zuzilo a narostlo takze pokud nebudes casto radit tak budes mimo toto pasmo a mozna poznas pri bezne jizde spise zhorseni dynamiky :?:
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

ajsik píše:
Anděl píše:
honza 2.0 16v píše: tak málo? :lol: víc parametrů , tj zdvih nevíš (+ porovnání parametrů serie vs. tahleta..)
Já nic nevím. :ja_nic: Mluvil jsem s ním po telefonu tak 3x a snad 10x přes e-mail. Moc tomu nerozumím, takže jsem to nechal na něm. Prostě jsem mu poslal celou hlavu motoru a ať navrhne řešení a vyrobí to. :D

A na mém 8V motoru to bude znát. 8)
jj na mem 8V motoru ktery ma mimo jine hodne podobne prubehy vykonu a kroutaku jako tvuj megane ... ostate jako bezny 8V motor ... to je tayk znat ale uz to proste neni puvodni motor kde jsi zadupl plyn a auto letelo na jakoukoli rychlost ... pasmo vykonu se zuzilo a narostlo takze pokud nebudes casto radit tak budes mimo toto pasmo a mozna poznas pri bezne jizde spise zhorseni dynamiky :?:
mam 294/285 zdvih 10,5mm (oproti serii +1mm) nastavení na plnej zdvih 106°/107° do 3000nic moc , volnoběh to má-nemá ,ale drží ho aspon nějakej :lol: ,ale rozjet se s tím dá .
Jet trvale rychlostí v týhle oblasti je utrpení, nad 3000 to už jede líp a reaguje na plyn než v serii, do 3000 to na plyn teda moc nereaguje a nejradši by motor chcípnul.Kolem 5000 v tom chytnout saze a to co se v tom motoru do 7000 děje se se serií vůbec nedá srovnat .. Výkonově ,když to porovnám se kolegy z anglie co pracujou na stejným motoru jako já ale v tipu, tak ti dosahujou od 180PS do 210 PS v oblastech 6400-6800 s kroutákem kolem 220Nm zhruba kolem 5-5500 (serie 140PS/6000ot/min a 180Nm/4500ot/min)
Jediný rozdíly máme defakto v chipu ,použitejch vačkách (moje-profil od pana Albrechta ,angláni C&B race medium ,nebo ultimate road ,což jsou skoro podobný profily)Mechanicky krom pístů a škrtící klapky z jaguara XJ6 (já jedu na upravený seriiový klapce a pístech) a nastavení omezovače (9000oni ,můj motor 7000),kde mě omezujou ty písty

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

no mluvis mi primo z duse:-) proste do 3000 to je uplne mrtve a vlastne to ani moc nejede, trapi se to... no od 3000 to zacina jet a kolem 5000 nastane peklo a motor zacne tahnout az do omezovace
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Zdravím,

rád bych se také přidal do diskuse... uvažuju o způsobech jak ještě přibrat na dinamice u "Mazlíka" ... a také jsem uvažoval o vačkách...

Pro znalce oplů mám X14XE tzn. 1.4 16V . Nevíte náhodou kolika stupňový vačky jsou tu standardem??

Viděl jsem na prodej vačky od SHRINKu 264* .. jak by to pomohlo?? Co jsem se tu dočetl, tak bych pružiny nemusel měnit.. stačilo by jen vyměnit vačku a chipem přizpůsobit řídící jednotku??

Do léta k tomu plánuju celoprůchozí výfukový potrubí, takže v tomhle by problém neměl být ...

Jaký je váš názor??



and to Anděl: sím na kolik Tě vyšla ta vačka?? mě zatím říkali za přebroušení vaček 15000 :roll:


Předem díky ;o)
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“