Přebroušení vaček

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Přebroušení vaček

Příspěvek od Ritchma »

Jak je to s přebroušením vaček? Originál vačky by mi v 2mmotorosport přebrousili za 15500kč i s prací, ale zase nový originál od shricka stojí 17500kč a to už zas neni takovej rozdíl. Se chci zeptat jestil ty přebroušený vydrží nebo jestli se to může rosypat
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přebroušení vaček

Příspěvek od Krosmen »

Ritchma píše:Jak je to s přebroušením vaček? Originál vačky by mi v 2mmotorosport přebrousili za 15500kč i s prací, ale zase nový originál od shricka stojí 17500kč a to už zas neni takovej rozdíl. Se chci zeptat jestil ty přebroušený vydrží nebo jestli se to může rosypat
hele poraď,kde najdu nabídku vaček,nebo nějakýho výrobce či tunera.Za 15 se mi to zdá dost,pokud opravdu nový stojej 17... :(

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

nejde jen o to ji nechat zbrousit, ale musej na tom udelat i veskere povrchove upravy (nevyznam se v tom, myslim nejaky nitridovani a tak...). chce to nechat delat opravdu renomovanou firmu s dobrymi referencemi!!!

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Doporučil bych http://engitec.wz.cz, myslím že 15 tisíc by za to snad chtít nemuseli. Jinak po zbroušení se povrch vaček určitě nitriduje (jen vaček, né celé hřídele).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Jean Paul
Příspěvky: 250
Registrován: 14 úno 2004 15:23

Příspěvek od Jean Paul »

Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Jean Paul píše:Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor
A má ten pán nějakej web?

co si myslíte o 2mmotorsport? Mě to příjde dost 15tis když za 17 mam nový
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Tak tohle mi přišlo z toho engitecu

Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.

Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

Jean Paul píše:Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor
Ale? Kdo to je?
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

po přebroušení se musí udělat povrchová úprava,protože jak je přebrousí,tak tu povrchovou úpravu strhne....... 8) To jestli je to nitridování,cementování je jedno....jelikož je to povrchová úprava,zasahuje do materiálu pouhými desetinami milimetru....

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

No já mám hlavně problém v tom,že mam vario cam timing,takže nevim,jestli se vůbec daj použít vostrý vačky....
Jak to řešíte s V-TEC na hondách?????? :? :? :?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ritchma píše:Tak tohle mi přišlo z toho engitecu

Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.

Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Jak psali kolegové, nitridace nebo cementování je samozřejmost, protože jinak by se to "ošoupalo" provozem a ty bys to vesele reklamoval :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

To Krosmen - pokud na to tvy ero nekdo vacky dela, tak tutove Kent, nebo Piper, bohuzel nemuzu najit link, zkus si to nekde najit. Pokud je mi znamo, vetsina upravcu prodava jejich veci.

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Beaver píše:
Ritchma píše:Tak tohle mi přišlo z toho engitecu

Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.

Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Jak psali kolegové, nitridace nebo cementování je samozřejmost, protože jinak by se to "ošoupalo" provozem a ty bys to vesele reklamoval :)
No pochybuju že by to neudělali. Takže mam jasno kam s tim pojedu. 8000kč za přebroušení vs. 17000kč orig. schick - mam jasno :lol: Radši koupim ještě koncovej tlumič 8)
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Jean Paul
Příspěvky: 250
Registrován: 14 úno 2004 15:23

Příspěvek od Jean Paul »

Číslo na pan Mucka je 604487252

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ačkoliv pokud to bude 8k vačka sání + 8k vačka výfuk, tak na tom budeš stejně 8)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Beaver píše:Ačkoliv pokud to bude 8k vačka sání + 8k vačka výfuk, tak na tom budeš stejně 8)
No tak to doufám že je za všechno, jinak koupim rovnou originál, to by pak nemělo smysl
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

futura píše:To Krosmen - pokud na to tvy ero nekdo vacky dela, tak tutove Kent, nebo Piper, bohuzel nemuzu najit link, zkus si to nekde najit. Pokud je mi znamo, vetsina upravcu prodava jejich veci.
díkec,zkusim něco najít.Jelikož se s pumama jezdily závody,tak by snad na ně mělo něco existovat...... :?:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

našel sem,ale jelikož neumim english,tak přesně nevim co konkrétně je camshafts.
Od kent stojej na pumu 500 euro.To neni zlí....

Uživatelský avatar
Wheelman
Příspěvky: 842
Registrován: 11 úno 2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wheelman »

Na VTEC se dělaj taky ostrý vačky, je to asi tak že když maj bejt klasický vačky tak jsou ostřejší a když nastoupí VTEC tak je to ještě větší mazec. Opravte mě jestli se pletu ale takhle nějak jsem to pochytil, ale kde to už ti neřeknu!
==> STREETRACING IS NOT A CRIME <==

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
asi na tom něco bude.... :shock:

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Ritchma píše:
I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
vono teoreticky když se nad tim zamyslíš,tak aby se ti rychlejc otevřeli ventili,tak potřebuješ ostrou vačku a tudíž by se alespoň myslim její vrchol měl zvětšit....
nebo v tom mám zmatek..... :cry:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Do určitýho stupně to jde jen broušením, moc ostrý vačky je pak potřeba dělat zakázkově celý nový.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Ritchma píše:
I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
No tak Ti to vsichni rikali blbe. Terminem "ostra vacka" se oznacuje vacka, ktera je ve skutecnosti tupejsi ve smyslu ostrosti hrany. "Ostra vacka" se to nazyva proto, ze to ma ostrejsi (strmejsi) nabeh pripadne i druhou stranu, to znamena, ze se ventil rychleji otevre a nasledne rychleji zavre a ta doba, co se usetri na otevirani a zavirani ventilu, se vyuzije na plneni/vyplach spalovaciho prostoru. S tim souvisi i to, ze ventil musi byt dostatecne lehkej, aby nemel moc velkou setrvacnost a ta vacka ho dokazala takhle rychle otevirat a taky bruzina musi byt dostatecne tvrda (a rychla), aby pak zase ten ventil dokazala zavrit tak rychle, jak rychle jde dolu vacka. Pokud se pak totiz ventil nestihne zavrit, probihaji exploze i mimo spalovaci prostor, tedy ve vyfukovych kanalech nebo jste hur v sacich kanalech. No proste operace s nazvem "naostreni vacek" je nesmysl ;-)
Kua, jsem se nejak rozepsal :-/ ... Varovani: Jsem amater teoretik a autum vubec nerozumim!

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

A proto se udávají u vaček dvě hodnoty - úhel náběhu pro ventil sací a úhel pro ventil výfukový. Úpravou sacího prostě docílíte toho, že do válců se napustí o něco víc směsi. V tom je celá věda. Tvrdší pružiny jsou potřeba u "zvodnějších" vaček, základem je hlavně po vyměně vačky zkontrolovat předstih a ventilové vůle (pokud teda nemáte hydroštely), brácha lupnul do Favorita vačku 260° a pružiny originál stíhají naprosto bezproblémově.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kada31
Příspěvky: 98
Registrován: 13 kvě 2004 10:46
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kada31 »

Koukám, že I.C. se pěkně rozepsal.Ale je fakt že má ve všem absolutní pravdu.Někde od vás vemou origo vačky protihodnotou a vymění je za ostrý.Kdo sháníte vačky tak se koukněte spíš do Německa, vyjde to mnohem levnějš.Jinak firma 2MMotorsport je snad nejdražší z těch, kde jsem se ptal :-) , třeba té ceně odpovídá kvalita???
tuner

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

adresu si přesně nepamatuju,ale koukněte se na needforspeed,respektive to napište do vyhledávače na seznamu a najdete odkaz na anglickej web a tam maj všeho jak nasráno a skoro na všechno.ale bohužel neumim anglicky.
Víte někdo,co znamená camshifts???????? :oops:

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Beaver píše:A proto se udávají u vaček dvě hodnoty - úhel náběhu pro ventil sací a úhel pro ventil výfukový. Úpravou sacího prostě docílíte toho, že do válců se napustí o něco víc směsi. V tom je celá věda. Tvrdší pružiny jsou potřeba u "zvodnějších" vaček, základem je hlavně po vyměně vačky zkontrolovat předstih a ventilové vůle (pokud teda nemáte hydroštely), brácha lupnul do Favorita vačku 260° a pružiny originál stíhají naprosto bezproblémově.
Co sou to ty hydroštely?
Dobrý den,
můžeme Vám nabídnou sadu vaček od firmy dbilas v provedení hydro od
266 - do
278° a pro mechan. zdvihátka 296 a 304°.Nové stojí od 20869
Kč,přebroušení
stávajících stojí 15500 Kč.

Tohle je odpověď na můj dotaz na ostrý vačky schrick (maj na netu napsáno že nabízí komoplet sortiment schrick, ale tu mi nenabídli).
296° a 304° už mi příjde moc. 278° mi příjde akorát ale dát za to skoro 21tis je moc. Na žádný přebroušení nebo tak něco sem se neptal, takže upravit je na ostřejší asi zřejmě jde.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
kada31
Příspěvky: 98
Registrován: 13 kvě 2004 10:46
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kada31 »

"camshaft" je vačkový hřídel, ale "camshift" to nevím
tuner

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“