Setrvák

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

hasič
Příspěvky: 17
Registrován: 05 led 2007 07:28

Setrvák

Příspěvek od hasič »

Nemáte někdo zkušenost s jednohmotnostním setrvákem od firmy Fidanza,chci to místo dvojhmoty na Audi TT. Zajímají mě klady,zápory atd. Díky

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrvák

Příspěvek od daiman »

hasič píše:Nemáte někdo zkušenost s jednohmotnostním setrvákem od firmy Fidanza,chci to místo dvojhmoty na Audi TT. Zajímají mě klady,zápory atd. Díky
primo s timto vyrobkem zkusenosti nemam ale pokud budes dávat odlehceny setrvak atk bys mel mít odlehcenou i remenici abys neohl kliku..tak to udelal znamy ze odlehcil jenom setrvak a remenice ne a mel po klice..musel delat GO...a tak to delaji i rally vozy..vlastně i u jakeho koliv zavodního vozu.
Fiat Uno 1.4i 75 HP

hasič
Příspěvky: 17
Registrován: 05 led 2007 07:28

Příspěvek od hasič »

Hmm,no já tam měl dřív jednohmotu z Tdi,odlehčenou na CNCčku a řemenici orig. a fungovalo to normálně... Asi jsem měl štěstí :D

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Setrváky Fidanza se používají v upravených Suprách a nějaký negativní ohlasy a zvěsti o zničených motorech jsem na ně zatím neviděl.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Setrvák

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

hasič
Příspěvky: 17
Registrován: 05 led 2007 07:28

Příspěvek od hasič »

Děkuji za radu,dávám od něj ruce pryč :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

men
Příspěvky: 26
Registrován: 19 bře 2007 21:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od men »

Jak je to s použitím odlehčených setrvačníků v normálním provoze?
Slyšel jsem že pro běžné užívání není lehký setrvák idealní díky vzníkajcím vibracím??
Mohl by to nekdo objasnit?
A říct nejáký postřehy z vlastní zkušenosti, jako klady a zápory jak pro motor tak pro běžné užívání.

Dík

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kozorozecek »

odlehčuji i klikove hřidele a nemel jsem nikdy s vibracemi problem ale po odlehčeni je vždy nutne sestavu klika setrvak řemenice vyvažit staticky i dinamicky jinak se destrukce motoru dostavi dosti brzy je to zvlaštni ale bez vyvaženi se mi rozpadl vždy pist ktery byl u setrvačniku jedinej problem je s volnobehem musi byt vetši
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

hasič
Příspěvky: 17
Registrován: 05 led 2007 07:28

Příspěvek od hasič »

Já nevím,na předchozím TT jsem měl odlehčenej setrvák vyváženej na dynamický vyvažovačce,ale nic jinýho jsem nevyvažoval a fungovalo to bez problémů a volnoběh se mi nijak nezvýšil,takže já už vážně nevím :( Navíc ten setrvák od Fidanzy jsem nechtěl na žádnej brutální výkon,stačí mi když vydrží nějakých 380 Nm,to by snad ustát mohl,nebo se mýlím...?

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrvák

Příspěvek od street.racer »

Taboo: Díky za cenné zkušenosti, říkal jsem si, že Fidanya je cenově příliš dostupn8, ale nikde jsem nenarazil na objektivní zkušenosti. Byl bych Ti vděčný, kdybys mi prozradil, jaké firmy (mimo Japan) dělají kvalitní flywheels. Předem dík ;)

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

kozorozecek píše:odlehčuji i klikove hřidele a nemel jsem nikdy s vibracemi problem ale po odlehčeni je vždy nutne sestavu klika setrvak řemenice vyvažit staticky i dinamicky jinak se destrukce motoru dostavi dosti brzy je to zvlaštni ale bez vyvaženi se mi rozpadl vždy pist ktery byl u setrvačniku jedinej problem je s volnobehem musi byt vetši
je to logické.. vybrace se postupně utlumují na pístu nejblíž setrváku jsou vybrace nejvyšší...
hasič píše:Já nevím,na předchozím TT jsem měl odlehčenej setrvák vyváženej na dynamický vyvažovačce,ale nic jinýho jsem nevyvažoval a fungovalo to bez problémů a volnoběh se mi nijak nezvýšil,takže já už vážně nevím :( Navíc ten setrvák od Fidanzy jsem nechtěl na žádnej brutální výkon,stačí mi když vydrží nějakých 380 Nm,to by snad ustát mohl,nebo se mýlím...?
samovolně se volnoběh nezvýšil ale kozorozecek myslel že je třeba ho zvýšit pro což nevydím při odlehčování rotačních hmot důvod :wink:

běžně se vybrace nezvýší pokud však nepřekročím odlehčení pod mez která je nutná k tomu aby vytlumila vybrace vzniklé nevyvážením klikového mechanismu... = když odlehčíš setrvák ze 7.5 na 2kila tak to asi nebude good :wink:

pro bežný provoz jev prvé řadě tato ůprava zbytečná :wink:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kozorozecek »

tak tato situace mi ted nastala setrvak ze 7kg šel na 2,3kg a klika z 17kg na 10,58kg ješte jsem to nedal do kupi tak se uvidi co to bude delat je to takovej extrem pokus.jinak volnobeh jsem zvišoval ja a bylo to u karbecu a mech, střikačky jak si stim poradi elektronika nevim a musel jsem je zvišit jelikoš karbec mel tendence chcipat a střikačka houpala jako blazen
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kozorozecek »

musim rict žej jsem videl co dokaže setvačnik když se rotrhne a pak jsem stim dal chvilku pokoj.
takže pochopil li jsem te sprave na vetšim obsahu to odlehčeni nema takovou učinost?a auto stavene na sprint to pociti jen na celkove vaze vozu?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

Mám motor 1.8T z octavie a myslím,že už u tohodle motoru to nemá cenu dávat setrvák.Spíš uvažuju o čipu,vačkách,silnějším turbu a lepších pístech,ale setrvák určo ne. Kamarád měl upravený motor do š130 mělo to něco přes 100koní,ale bylo toho daleko víc než jen setrvák,ale motor nebyl použitelný pro běžný provoz. Jelo to od 3000 výše jinak mrtvola :)
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

A význam toho příspěvku je teda jakej ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrvák

Příspěvek od street.racer »

Taboo: Diky za odpoved, jdu si to zapsat 8-)

ReNo
Příspěvky: 25
Registrován: 15 říj 2007 15:06

stejenj problem

Příspěvek od ReNo »

Panove, po pul roce jezdeni me postihlo to same jako Taboo, ring gera se proste odtrhl od setrvaku. Jdu udelat par fotek :( jinac tedy najeto 10 000 na cca 200 konich .. spustilo se to po 20 minutach na mosteckem autodromu ...
============================================
== Honda Black Pearl - 270 HP from 2.157ccm N/A =
============= www.sprinty.cz/bp ==============
============================================

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrvák

Příspěvek od street.racer »

ReNo: Zamrzí :-( Ber to z té lepší stránky, špatně vyrobený (navržený) setrvák se může roztříštit na malé části, které se bez problému dostanou skrz podlahu do kabiny a zasáhnout např. nohy a tepnu. V JPN se to stávalo, dokud nebyly osvědčené firmy.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: stejenj problem

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

ReNo
Příspěvky: 25
Registrován: 15 říj 2007 15:06

Příspěvek od ReNo »

Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu 8)

Obrázek
============================================
== Honda Black Pearl - 270 HP from 2.157ccm N/A =
============= www.sprinty.cz/bp ==============
============================================

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

ReNo
Příspěvky: 25
Registrován: 15 říj 2007 15:06

Příspěvek od ReNo »

Taboo píše:
ReNo píše:Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu 8)
Zkus to vysvetlit tomuto cloveku:
viewtopic.php?t=41212&postdays=0&postorder=asc&start=16
:lol: :lol: :lol:
(jeste ze mas obrazek 8) )
Uz to tam je .. jinac mam nejenom fotky, tady v rohu se vali krabice a v ni ... zanovni setrvak 8)
============================================
== Honda Black Pearl - 270 HP from 2.157ccm N/A =
============= www.sprinty.cz/bp ==============
============================================

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrvák

Příspěvek od kozorozecek »

ja zkusim dokončit sve odlehčene monstrum ktere bych rad preplnoval a uvidim pokud se mi to nebude zdat tak zkusim přidat na vaze a pak porovnam.dokončeni monstra se ale odklada ponevač musim zamakat tež teda na přestavbe ale sveho bytu abych už žil jako človek a penize na obe veci nejsou:-( tak snad nekdy
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

Taboo píše:
ReNo píše:Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu 8)
Zkus to vysvetlit tomuto cloveku:
viewtopic.php?t=41212&postdays=0&postorder=asc&start=16
:lol: :lol: :lol:
(jeste ze mas obrazek 8) )
dobra debata :D k tomu Spec: koupil jsem od nich na M3 pritlacak a kovokeramickou lamelu... lamela by byla ok (az na to ze to byl klasicky kotouc cely potazeny tou keramikou, coz si myslim, ze neni uplne v poho vzhledem k vznikajicim teplotam, stacil by "kriz", ale po konzultaci s nima mi poslali tohle: auto na drift)... Ale ten setrvacnik byl problem. Inzerovali ze je odlehceny, pritom byl stejne tezky jako seriovy ale o to neslo, vydrzel hodinu na okruhu a totalne sel do kytek, takovej masakr jsem nevidel... odstipany srouby, destrukce toho platu atd... Jde o to ze tu lamelu s tim pritlacakem prodavaji jako set... zde je video kdyz to jeste fungovalo :wink: : http://www.youtube.com/watch?v=mnb53jbA7ec
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Taboo: Ještě jeden dotaz, máš zkušenosti popř. informace o produktech (hlavně mi jde o flywheels) firmy JB Racing, Inc.? Předem díky za Tvůj čas a ochotu.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Taboo píše:
street.racer píše:Taboo: Ještě jeden dotaz, máš zkušenosti popř. informace o produktech (hlavně mi jde o flywheels) firmy JB Racing, Inc.? Předem díky za Tvůj čas a ochotu.
JB Racing - coby firmu - znam, ale s jejich vyrobky jsem se nemel moznost osobne setkat (my na BMW, Audi a Porsche vozech nepracujeme). Zda se ale, ze se jedna o komponenty velice vysoke kvality a dobreho designu (takze i ta cena bude odpovidajici :lol: ), proste trochu jina kategorie, nez Fidanza. My jsme ale dosli pri pouzivani tech hlinikovych setrvacniku k celkem zajimavym poznatkum, ktere mne osobne od jejich pouzivani dost odrazuje.
:wink:
Děkuju za názor... 8) Co se týče ceny, myslím si, že nemá cenu šetřit a kupovat low-end brand, hlavně když je to spojka, kde je pak auto nepojízdné...
Myslíš, že jsou lepší setrvačníky z CrMo?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“