Odlečený setrvačník a turbo motor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od TF »

Má smysl odlehčovat setrvačník na auto co má 300ps? Navíc to asi není úplně profesionální, je to od jednoho člověka co to dělá, ale už jich zas pár jezdí a asi si nikdo nestěžoval. Kdyžtak jaký jsou + a - toho? Že to pujde rychleji do otáček je mi jasný, ale jestli to nemá nějaký nevýhody. A jak to vyvážit? Jestli dobře chápu stačí vyvážit samotný setrvačník?

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Anděl »

+ točí se méně hmoty, ale celkově to není o moc míň

- točí se méně hmoty ( Rozjezdy a chod motoru jsou horší)
- ubrání materiálu na orig. setrváku není ideální


Já bych do toho nešel. Nic ti to zázadního nepřidá. Jen můžou nastat problémy. Nevím ale o jaký motor jde.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od blázen »

ze seriového bych neubíral,na netu je spousta fotek rozsekaných nohou
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od tsin »

blázen píše:ze seriového bych neubíral,na netu je spousta fotek rozsekaných nohou
uka
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od kentoya »

já to na svém udělal a spokojenost
setrvák z 13ti kg na 6,5
kardan z 12,5 kg na 6
ojnice a písty dohromady přes půl kila
řemenice - 3kg

a i kdyby to objektivně znamenalo na 400m +- 0,1sec, tak subjektivně na srdci je to znát velmi
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
YaraV
Příspěvky: 29
Registrován: 01 čer 2008 12:05

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od YaraV »

Ty meziplyny, to je pak nádhera.Navíc máš pocit že ten motor opravdu jede 8) (škoda že je to jen pocit) velice nákladná úprava (poctivá) za minimální výsledek

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od TF »

Taboo píše: Do otacek to pujde rychleji pouze v neutralu anebo s vypnutou spojkou. Jinak akcelerujes celou hmotu vozu.
Jo už jsem našel na jiném místě tady na foru kde popisuješ, že si myslíš, je to zbytečné a proč. To jsem pochopil.
Akorát mi nejsou jasný 2 věci:
1) proč teda většina renomovaných úpravců odlehčené setrvačníky nabízí? Dokonce i v továrních plánech na rally auto od Škoda motorsport je výkres jak odlehčit setrvačník.
2) ty jsi zkoušel odlehčit setrvačník a před i po namontování změřit zrychlení a nezlepšilo se ani o 0.1s? V tom případě už by bylo jasno provždy.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od honza 2.0 16v »

kámoš na 1.6 motoru se 100PS odlehčil o 3kg... na výsledku sprintu se to vůbec nepodepsalo, jen volnoběh měl nižšší..

jinak googluj a najdeš..

http://www.youtube.com/watch?v=ZhLDAc_H-xc" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=QSFA0ufN ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

osobně sem viděl přistát zbytky odlehčenýho setrváku necelej metr od traťovýho komisaře...a pokud ten setrvačník nebude z nějaký lepší oceli (čatso to bejvá křehkej odlitek) tak do odlehčování nepujdu..

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Mirek-200sx »

Taboo opet technicka otazka, nevim jestli na to nebude lepsi zalozit nove tema, ale muzes se trosku rozepsat o tom chlazeni bellhousing ? Nejake fotky realizace? Asi to musi byt nejak pres prepazky aby se tam nedostala voda ne? Co prach a necistoty? nevadi to spojce? Nebo tam dat nejaky filtr? Dekuju
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od mariS »

predelaval sem u sveho Escorta motor.. puvodni CVH 1,6 8v turbo s mechanickym vstrikovaním (132hp) jsem vymenil za novejsi Zetec 1,8 16v s elektronickym vstrikovanim (130hp), ale aby mi sedel na prevodovku musel sem pouzit setrvacnik z CVH verze s elektronickym vstrikovanim kvuli cidlu polohy klikove hridele a ten byl skoro polovicni vahy nez original Zetecovej.. takze mam na motoru v podstate seriove vyrabenej ale asi o tu tretinu lehci setrvacnik.. auto je pojizdny celkem normalne, otacky jdou pri volnobehu rychle nahoru ale pri jizde to nema na nic vliv.. ale pri studenym motoru to hur drzi volnobeh a ma to tendence zdechat
ale casem me ceka dokonceni turba a megasquirtu kterej by mel volnobeh vyresit

pokud bych nemusel puvodni setrvacnik menit tak bych to nedelal
Naposledy upravil(a) mariS dne 15 črc 2009 14:19, celkem upraveno 1 x.
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od fafejta »

Ahoj Taboo.
Prosímtě,nenapsal by jsi mi jak těžký samotný setrvačník z CrMo stačí či funguje na aplikaci Evo 8 s performancí 530PS/700Nm.
Předem Ti moc děkuji.

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Mirek-200sx »

taboo diky..kdyz pak budou fotky tak dej vedet
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlečený setrvačník a turbo motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“