Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.
Toto tema jsem zalozil proto, aby jsme nemuseli kvuli dotazum k ruznym upravam motoru jako napr. vyfuk, intercooler, vacky, atd. atd. atd., porad zakladat nove temata, ale aby jsme to mohli resit na jednom miste. Snad se to ujme... Takze?
jj, celicy to mely, ted to ma tusim mercedes v turbodieselu seriove a urcite jich bude vic. Snad by to melo mit lepsi ucinnost, voda prece jen odvadi teplo lip nez vzduch. Mam nejake clanky v anglictine stahnute, tak to hodim do prekladace a neco mi z toho vypadne. Moje anglictina neni moc dobra... Ono kdyz se podivas na fotky tech aftercooleru, jsou pomerne male oproti klasickym intercoolerum, a asi to v pohode stiha chladit, kdyz se to pouziva.
Mam presne stejny nazor jako TABOO.
Mohu potvrdit z vlastni zkusenosti. Air/Water IC jsem mel a sel z auta ven. Misto nej jsem dal FMIC z LAnceru EVO V a rozdil byl velmi znatelny.
Nemluve o znacnem odlehceni. A navic tyto A/W IC byvaji umisteny velmi nesikovne primo nad motorem....takze jejich externi zahrivani je opravdu brutalni....ja osobne jsem se skoro nemohl dotknout ,jak byl rozehrivan motorem.
Mohu potvrdit z vlastni zkusenosti. Air/Water IC jsem mel a sel z auta ven. Misto nej jsem dal FMIC z LAnceru EVO V a rozdil byl velmi znatelny.
Nemluve o znacnem odlehceni. A navic tyto A/W IC byvaji umisteny velmi nesikovne primo nad motorem....takze jejich externi zahrivani je opravdu brutalni....ja osobne jsem se skoro nemohl dotknout ,jak byl rozehrivan motorem.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
koukám, že EVO je chytřejší jak technici od Lotuse .... Příkladně Lotus používá aftercoolery naprosto běžně. Většina V8 US kár s kompresorama má aftercoolery. O odlehčení ve smyslu výměny AF za IC nemůže být absolutně řeč pokud teda nenamontujete top mount IC, protože u AC jsou daleko kratší trubky a menší samotnej chladič a to o hodně. Díky tomu, že AC nemusí být na dobře "větraném" nebo chcete-li vzduchu přístupném místě je možno ho zařadit hned za turbo/kompresor a nemusíte složitě tahat trubky do předního nárazníku a zase zpět (neplatí pro auta s intercoolerem nad motorem jak už jsem psal) je tedy patrné, že díky minimální dýlce potrubí má taky daleko menší ztráty. Výměna tepla je taky mnohem příznivější u AC než IC.
Nevýhoda AC jak už napsal Taboo je, že je tam víc "techniky" která se samozřejmě může posr .... Jinak s malou efektivitou jak on píše nemůžu souhlasit pochybuju, že by Vortech, Poverdine, Ati, zmiňovaný Lotus byly takový paka, že by to vyráběli a nefungovalo to. Ono k následnýmu ochlazení vody totiž stačí poměrně malej výměník kterej zas teplotu vody ochladí vzduchem a zchlazení vody vzduchem je oproti zchlazení vzduchu vzduchem několikanásobně snažší s doplňováním vody no nevím nevím třeba AC od Vortechu se má kontrolovat 2x do roka (samo je zde kontrolka nízný hladiny). Jinak konstrukci AC v domácích podmínkách mám už taky delší dobu v hlavě v US za to chtěj strašný mordy ... Dobrý je, že na sprintu můžete do zásobníku nasypat led, kterej nic nestojí a zas máte o nějakej ten stupeň studenější vzduch ...
Nevýhoda AC jak už napsal Taboo je, že je tam víc "techniky" která se samozřejmě může posr .... Jinak s malou efektivitou jak on píše nemůžu souhlasit pochybuju, že by Vortech, Poverdine, Ati, zmiňovaný Lotus byly takový paka, že by to vyráběli a nefungovalo to. Ono k následnýmu ochlazení vody totiž stačí poměrně malej výměník kterej zas teplotu vody ochladí vzduchem a zchlazení vody vzduchem je oproti zchlazení vzduchu vzduchem několikanásobně snažší s doplňováním vody no nevím nevím třeba AC od Vortechu se má kontrolovat 2x do roka (samo je zde kontrolka nízný hladiny). Jinak konstrukci AC v domácích podmínkách mám už taky delší dobu v hlavě v US za to chtěj strašný mordy ... Dobrý je, že na sprintu můžete do zásobníku nasypat led, kterej nic nestojí a zas máte o nějakej ten stupeň studenější vzduch ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jinak zde je AC od Lotuse zde chladí bi-turbo 420 HP (sorry za kvalitu fotil jsem to mobilem)
AC od Vortechu + kompresor na mém motoru - LT-1
AC od Vortechu + kompresor na mém motoru - LT-1
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jinak osobně uvažuju o instalaci IC vodorovně přímo nad sání, někde snad vyhrabu fotku, ale to až pořádně zvednu tlak a nebo AC pokud se mi nebude chtít řezat do kapoty ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
the true is out here....
Oba systémy určitě dobře fungujou.Pokud bych se teda měl konkrétně bavit o mym autě,je tady IC unýstěn vlevo od chladiče a neni k němu přímí přívod vzduchu,napadli mě dvě varianty řešení,ke standartnímu IC mrsknout ještě jeden do nárazníku....Nebo stávající úplně vyřadit a dát tam jen ten do nárazníku.....
V rámci ceny a z mýho pohledu trochu pokulhávajícímu designu(leštěnej hliník je leštěnej hliník) bych tam prásknul ti FMIC z AVIE pokud vydrží z tlak 1,5bar,ale to by asi měl,akorát mě štvou ty jeho plastový kraje,ty budu muset nějak schovat......
Oba systémy určitě dobře fungujou.Pokud bych se teda měl konkrétně bavit o mym autě,je tady IC unýstěn vlevo od chladiče a neni k němu přímí přívod vzduchu,napadli mě dvě varianty řešení,ke standartnímu IC mrsknout ještě jeden do nárazníku....Nebo stávající úplně vyřadit a dát tam jen ten do nárazníku.....
V rámci ceny a z mýho pohledu trochu pokulhávajícímu designu(leštěnej hliník je leštěnej hliník) bych tam prásknul ti FMIC z AVIE pokud vydrží z tlak 1,5bar,ale to by asi měl,akorát mě štvou ty jeho plastový kraje,ty budu muset nějak schovat......
kolik tak odhaduješ,že teď máš koníků?????MarauderZ28 píše:jinak osobně uvažuju o instalaci IC vodorovně přímo nad sání, někde snad vyhrabu fotku, ale to až pořádně zvednu tlak a nebo AC pokud se mi nebude chtít řezat do kapoty ...
Jednou sem tě zahlíd a musim uzvat,že to má SUPR ZVUK,prostě velkej osmihrnek...
Co na tyhle úpravy zbytek auta???Podvozek to zvládá?
Taboo: Nemam duvod ti neverit, urcite to mate prakticky odzkouseny v realu, ale mozna jsem si trochu nerozumneli...
Napsal jsi mimo jine:
"Ono je snadne dostat to teplo z toho plniciho vzduchu do te vody, ale co pak dal s nim? Pokud i ta voda neni nejak chlazena, jeji teplota bude a nadale stoupat.."
Ja mel za to, ze i ten vodni okruh ma samostatne chlazeni, jeste napr. mensi chladic pred vodnim chladicem. Co jsem videl ruzne fotky na netu, tak byl jeste vzdy takovy pomerne maly chladic vpredu, jakoby z klimy, a ten to stihal chladit. Takze prenos tepla je "plnici vzduch--voda" v aftercooleru a pak "voda--naporovy vzduch" v chladici umistenem vpredu.
Bez toho chladice by mne ani nenapadlo, ze by to mohlo fungovat nejak efektivne. Ale muzu se mylit...
Krosmen: Jo, je to Lotus Omega.
Napsal jsi mimo jine:
"Ono je snadne dostat to teplo z toho plniciho vzduchu do te vody, ale co pak dal s nim? Pokud i ta voda neni nejak chlazena, jeji teplota bude a nadale stoupat.."
Ja mel za to, ze i ten vodni okruh ma samostatne chlazeni, jeste napr. mensi chladic pred vodnim chladicem. Co jsem videl ruzne fotky na netu, tak byl jeste vzdy takovy pomerne maly chladic vpredu, jakoby z klimy, a ten to stihal chladit. Takze prenos tepla je "plnici vzduch--voda" v aftercooleru a pak "voda--naporovy vzduch" v chladici umistenem vpredu.
Bez toho chladice by mne ani nenapadlo, ze by to mohlo fungovat nejak efektivne. Ale muzu se mylit...
Krosmen: Jo, je to Lotus Omega.
lotus omega je pro mě MEGA AUTO!!!!!Když sem dělal u srby,tak mi tam chlapci řikaly,že ho jednou srba dovez a že to bylo masakrózní auto!!!!!
Mám video,je to docela extrémní vozeň,někde sem docela čet,že se dá relativně lehce dostat na 500PS,musí to bejt mazec,vod klasický omegy se až tak drasticky neliší,ale na silnici je to kurevsky poznat....
Mám video,je to docela extrémní vozeň,někde sem docela čet,že se dá relativně lehce dostat na 500PS,musí to bejt mazec,vod klasický omegy se až tak drasticky neliší,ale na silnici je to kurevsky poznat....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ty jsi delal u Srby? a myslis ze je mozny aby nejak blbe nastavili parametry u brzdy? rozchod nebo rozvor? nevim presne co se tam nastavujeKrosmen píše:lotus omega je pro mě MEGA AUTO!!!!!Když sem dělal u srby,tak mi tam chlapci řikaly,že ho jednou srba dovez a že to bylo masakrózní auto!!!!!
Mám video,je to docela extrémní vozeň,někde sem docela čet,že se dá relativně lehce dostat na 500PS,musí to bejt mazec,vod klasický omegy se až tak drasticky neliší,ale na silnici je to kurevsky poznat....
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
JJ Omega Lotus je drsná kára. Naposledy spatřena v Mimoni - na sprintu to dostal do přímého směru teprve až dal za tři - brutal. Asi před 3 lety stála jedna v Ostravě u Auto Čermák, žačal na 420tis a poslední cena byla 250tis pořád jsem tak chodil čumět. Ty AP brzdy a vůbec moc jsem ji chtěl. Ale bylo tady pořád to ale "co když se to posere, klekne motor atd., na tohle auto neseženete ani šroubek"
brzdu maj v řepých,já sem byl v tom u cukráku....
Jinak fakt netušim,co by se tam mělo nastavovat,řek bych,že asi jenom rozměry pneu nějaká tolerance tam musí bejt,ale řek bych,že to je spíš v řádu několika desetin procent max pár procent.Spíš to ale ovlivňuje to,jestli maj taky ventilátor na chlazení kterej fouká na auto,řek bych,že je to dost zásadní u turbo motorů....
Jinak fakt netušim,co by se tam mělo nastavovat,řek bych,že asi jenom rozměry pneu nějaká tolerance tam musí bejt,ale řek bych,že to je spíš v řádu několika desetin procent max pár procent.Spíš to ale ovlivňuje to,jestli maj taky ventilátor na chlazení kterej fouká na auto,řek bych,že je to dost zásadní u turbo motorů....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja jen ze nam u TDi PD (130ps) nemerili 160PS v zakladuKrosmen píše:brzdu maj v řepých,já sem byl v tom u cukráku....
Jinak fakt netušim,co by se tam mělo nastavovat,řek bych,že asi jenom rozměry pneu nějaká tolerance tam musí bejt,ale řek bych,že to je spíš v řádu několika desetin procent max pár procent.Spíš to ale ovlivňuje to,jestli maj taky ventilátor na chlazení kterej fouká na auto,řek bych,že je to dost zásadní u turbo motorů....
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Musim s tebou nesouhlasit.MarauderZ28 píše:koukám, že EVO je chytřejší jak technici od Lotuse .... Příkladně Lotus používá aftercoolery naprosto běžně. Většina V8 US kár s kompresorama má aftercoolery. O odlehčení ve smyslu výměny AF za IC nemůže být absolutně řeč pokud teda nenamontujete top mount IC, protože u AC jsou daleko kratší trubky a menší samotnej chladič a to o hodně. Díky tomu, že AC nemusí být na dobře "větraném" nebo chcete-li vzduchu přístupném místě je možno ho zařadit hned za turbo/kompresor a nemusíte složitě tahat trubky do předního nárazníku a zase zpět (neplatí pro auta s intercoolerem nad motorem jak už jsem psal) je tedy patrné, že díky minimální dýlce potrubí má taky daleko menší ztráty. Výměna tepla je taky mnohem příznivější u AC než IC.
Nevýhoda AC jak už napsal Taboo je, že je tam víc "techniky" která se samozřejmě může posr .... Jinak s malou efektivitou jak on píše nemůžu souhlasit pochybuju, že by Vortech, Poverdine, Ati, zmiňovaný Lotus byly takový paka, že by to vyráběli a nefungovalo to. Ono k následnýmu ochlazení vody totiž stačí poměrně malej výměník kterej zas teplotu vody ochladí vzduchem a zchlazení vody vzduchem je oproti zchlazení vzduchu vzduchem několikanásobně snažší s doplňováním vody no nevím nevím třeba AC od Vortechu se má kontrolovat 2x do roka (samo je zde kontrolka nízný hladiny). Jinak konstrukci AC v domácích podmínkách mám už taky delší dobu v hlavě v US za to chtěj strašný mordy ... Dobrý je, že na sprintu můžete do zásobníku nasypat led, kterej nic nestojí a zas máte o nějakej ten stupeň studenější vzduch ...
Po strance hmotnosti--A/W ...maly,ale pomerne tezky IC ,vodni cerpadlo,pomerne dlouhe hadice,vodni chladic.
A/A - pouze hlinikovy IC a trocha hlinikovych trubek.....o mnoho lechci system. A co se tyce schlazeni smesi.Pokud ma turbo plneni pres 1 bar maly A/W je skoro neucinny.....kdezto velka chladici plocha A/A zarucuje urcite schlazeni smesi. A argument,ze u Lotusu nejsou blbi neberu.....ja netvrdim,ze to nefunduje,ale ze to neni tak ucinne jako A/A.
A/W se chodi spise na kompresory,kde neni takovy tlak a nebo na vozy s motorem vzadu..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivimKrosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit....
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
koupil se si novej SPEED a pojednávaj tam o autech rallyové skupiny B.Jelikož sem technicky zvídavej a mám rád lancie,začal sem hledat něco vo modelu Delta S4.Parametry docela mazec:Motor uprostřed,pohom všechna kola,váha 890KG,motor 1.8 16V TURBO-KOMPRESOR!!!!!!!!(mega složitej konstrukční systém,praxe malý otáčky=kompresor,přechodový období=kompresor+turbo,vysoký otáčky=turbo) tohle auto mělo v rally výkon okolo 500PS.0-100 na asfaltě 2,8s,šotolina 3,3 max speed 220 podle zpřevodování.Bylo to nejšílenější monstrum z celý generace těhle aut.
Našel sem nějakýho itala,co s ní jezdí závody do vrchu a má 750KG a výkon 800PS,když sem shlídnul video,co to auto umí,jaký vygeneruje zrychlení a jakou rychlostí dokáže projet zatáčku....MAZEC
Pak byl ještě brutus peugeot 205 T16 taky peklo ale ne už tak velký.Tohle období rally završila nehoda lancie kdy oba jezdci uhořeli ve vraku auta a následně byla tahle skupina aut zrušena.....
Našel sem nějakýho itala,co s ní jezdí závody do vrchu a má 750KG a výkon 800PS,když sem shlídnul video,co to auto umí,jaký vygeneruje zrychlení a jakou rychlostí dokáže projet zatáčku....MAZEC
Pak byl ještě brutus peugeot 205 T16 taky peklo ale ne už tak velký.Tohle období rally završila nehoda lancie kdy oba jezdci uhořeli ve vraku auta a následně byla tahle skupina aut zrušena.....
já pojedu na brzdu taky a zkusim obojí,jak jarov tak srbu a sem zvědavej na výsledky.....tojebordel píše:to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivimKrosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
j tak pak se pochlubKrosmen píše:já pojedu na brzdu taky a zkusim obojí,jak jarov tak srbu a sem zvědavej na výsledky.....tojebordel píše:to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivimKrosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit....
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
to je sice super příklad z fyziky, ale zapomínáš že vzduch neochladí opět vzduch tak dobře jako voda ochladí vzduch resp přejme teplo a to se mezi sebou nedá absolutně porovnávat. Lotus Omega je příkladem, že to funguje a funguje to naprosto skvěle a to i u takhle nabušenýho motoru, to že to používaj další výrobci a to nijaký žabaři, mě taky utvrzuje v tom, že ten systém rozhodně nebude horší jak IC neb proč kdyby ano si komplikovaly život ... Jak už zde popsalo pár lidí AC má nespornou výhodu v instalaci. Jsou motory kde už si moc vybírat nemůžete, IC nejde dát ani nad motor ani do předního nárazníku, AC má docela malej chladič kterej se dá nacpat mezi turbo a sání a druhej chladič co ochlazuje ohřátou vodu si díky gumovejm hadicím nacpete už v podstatě kamkoliv. Ale to už píšu to samý co tady bylo řečeno. Jinak v Tý Omeze by mohl bejt klidně IC jako kráva vešel by se dopředu do nárazníku božsky, ale není tam hmmm proč si někdo teda tak komplikoval život ?
Jinak ta Omega je max brutality - nabušenej motor, naprosto bombovej podvozek a převodovka z Corvette 6-speed Na první pohled "nenápadný" auto ale když se v něm svezete je to raketa.
Jinak pro Krosmena:chystaj se velký změny, nevím zda vše vyjde - uvidíme. Chci jít kapku s tlakem nahoru, no trochu na dvojnásobek, což už nezkousnou origo díly v motoru takže dostane kapku nějakýho upgrade. Podvozek přijde Bilstein + Eibach, ramena K-Member, Panhardská tyč, stabilizátory atd od SLP engineering, brzdy Brembo neb origo nestíhaly ani už teď. No uvidíme jak to dopadne
Jinak ta Omega je max brutality - nabušenej motor, naprosto bombovej podvozek a převodovka z Corvette 6-speed Na první pohled "nenápadný" auto ale když se v něm svezete je to raketa.
Jinak pro Krosmena:chystaj se velký změny, nevím zda vše vyjde - uvidíme. Chci jít kapku s tlakem nahoru, no trochu na dvojnásobek, což už nezkousnou origo díly v motoru takže dostane kapku nějakýho upgrade. Podvozek přijde Bilstein + Eibach, ramena K-Member, Panhardská tyč, stabilizátory atd od SLP engineering, brzdy Brembo neb origo nestíhaly ani už teď. No uvidíme jak to dopadne