Škoda Rapid, motor Favorit

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
vavra
Příspěvky: 2
Registrován: 02 úno 2011 21:03

Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od vavra »

Zdravim Vás :wink: , Doma mám auto Škoda Rapid 130 s motorem z favorita. Zimní dny jsou dlouhé, proto mě napadlo že bych si ho poupravil na blbnutí atd :roll: . Může te mi prosím poradit jak zvýšit výkon jako například pilování přívodu paliva atd. a všeljaké úpravy co jsou doma možné? Za odpovědi předem děkuji. :pifko:

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tiger.s »

Vačku,přetryskovat karbec,svody s výfukem a u tomuhle motoru pomůže snížení hlavy.
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od JRD McLAREN »

pripadne 4-klapka... a.k.a. karburatory Yamaha R1
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od AR166 »

projdi si tyhle fora, je tam toho dost ohledne uprav.. http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/." onclick="window.open(this.href);return false;. http://skoda.panda.cz/forum/viewforum.p ... d5022393bf" onclick="window.open(this.href);return false;
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

vavra
Příspěvky: 2
Registrován: 02 úno 2011 21:03

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od vavra »

Děkuju moc 8) cením si vašich odpovědí

Uživatelský avatar
kubito
Příspěvky: 38
Registrován: 20 led 2011 18:20
Bydliště: Vísky

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od kubito »

odlehceni setrvaku a remenice taky to pomuze jinak s tim motorem toho moc nenadelas ;-)
daily: BMW e39 530D EGR off, chip, K&N filtr
EX: /F/I/A/T/ Punto GT run on Megasquirt II

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tiger.s »

Když vemeš v potaz kolik tomu motoru a jeho koncepci tak toho umí víc než dost :D
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Beaver »

To jo, ale kdyz ho dostanes na tu uroven kdy uz toho "umi dost", tak ma spotrebu jak nosny rakety raketoplanu, zere olej jak kyselina a stalo te to tolik penez, ze by za to bylo nekolik jinych aut s vyssim vykonem v serii.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no momentálně tady máme a jezdíme s feldou, ve který ej fabia 1.4 OHV

výkon cca 150PS, ale za poměrně nekřesťanský prachy...

jen taková kalkulace kdyby to měl upravovat z novcý dílů

webery 45 - kupováno nové (20000,-) + sada trysek atd
sací potrubí na webery - o5 nové 5000,-
vačka krejbich - 11000
sada zdvihátek pro vačku - ????
motor fabia 1400 - 5000,- + úprava stávajícího spodku 15000,- (materiál, obrábění, vyvážení)
hlava s velkejma ventilama a kanálama - 15000,-

zde vidíš že to levný není... leštěný kanály v hlavě nepřidaj nic (ale pro dobrej pocit je vyleštit můžeš), spíš se zaměř na tvary ventilů a sedel..zde je zakopanej pes pokud budeš zvětšovat kanály (tím nemyslím vyleštění, ale úběr materiálu 2mm i více na poloměru..) zvětš i ventily...
pak dje vačku - pozor, po světě se ale toulá mnoho přebrusů, z nihž je mnoho nekvalitních.. takže Muck, čepek, fiedler, albrecht jsou jediní pánové kam se obrať

pak rozhoď spodek, a snaž se aby písty a ojnice vážili stejně +- 1g... nedávno jsme vážil střeva z VW 16v a písty byly v 10g, ojnice v 15g..což je docela dost... tohle srovnání do 1g poznáš na chodu motoru ve vysokých otáčkách setrvák odlehčit můžeš

a celý to nech na sedrovi ze 130L.. večer napíšu jak sme si s tím sedrem pohrál..

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Krosmen »

280 vačku,stáhnout hlavu na max,spojit komory karburátoru,výfukový svody a seš na cca80PS....
Mám takhle udělanou felicii MPI a s úpravou software máme 85PS.bere 8L - 10L na sto a olej bere minimálně....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tiger.s »

Beaver to máš samozřejmě pravdu ale jak píše krosmen tahle uprava není moc náročná a ato jede víc než dost ... Měl jsem motor z favoritu kdysi v rapidu a v něm ostrou vačku,přetryskovanej karbec , svody s příčnákem a auto letělo slušně ..
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Beaver »

Krosmen-style úprava je ta jednodušší varianta, která nic moc nepřinese. Tedy abysme si rozuměli - oproti sérii to je samozřejmě nebe a dudy, upravenýho Favorita jsem měl taky když bylo správné počasí, teplota a vlhkost vzduchu, tak s tím člověk byl schopnej drásat nervy i Fábiím RS, který sice měly navrch při akceleraci, ale neujely a jejich řidiči nechápali jak je možný, že Favorit se jich pořád drží. Na druhou stranu to už člověk musel řídit i zubama a očníma bulvama, auto hrozně trpělo (úžasný věci to dělá s klikovkou a ložiskama) a celkově v tom ty investice prostě nebyly moc vidět. Navíc kamarád se mi v podobně upraveným Rapidu úspěšně zabil i přes to, že nepodcenil úpravu motoru a udělal i upgrade brzd. Takže upravit to "na blbnutí" problém není, ale za pár korun se s tím moc nevyblbne, za nehorázný sumy už celkem jo, ale nevyplatí se to s ohledem na možnost pořídit něco lepšího. Ale tak jako zkusit to klidně může, já nikomu nebráním :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tuner#2 »

Honza 2,0 16V: Předpokládám, že se svýma znalostma ses upsal, ale proč Tě ve výčtu od koho vzít vačku chybí Krejbich a figuruje tam Fiedler, který dává vačky právě od Petra a nebo od Čepka?

Jinak já mám vačku od Čepka 265/258, větší zdvihy, načasovaná klínkem (daleko lepší volba jak noname 280tka co lítá po inzercích a netu), sníženou hlavu, slícované kanály (hlavně sací neleštit, to je kravina a na škodu) otraskovaný Serd a mám odbržděno 90HP a 130Nm.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od JRD McLAREN »

mne sa vala na stokerliku 136ka felda s pretocenym loziskom na ojnici...
a maam silnu chut stym nieco ist urobit...
pouzit ale pritom MPI ...stand.ecu

....ale.....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tuner#2 »

A nebo namontovat turbo IHI a pak je tam hned 190HP a 220Nm :wink:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Beaver »

A ty loziska na kliku si v tom pripade nakup do zasoby :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tuner#2 »

Kamarád takhle jezdí už 3. sezónu a bez problémů.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Tuner#2 píše:Honza 2,0 16V: Předpokládám, že se svýma znalostma ses upsal, ale proč Tě ve výčtu od koho vzít vačku chybí Krejbich a figuruje tam Fiedler, který dává vačky právě od Petra a nebo od Čepka?

Jinak já mám vačku od Čepka 265/258, větší zdvihy, načasovaná klínkem (daleko lepší volba jak noname 280tka co lítá po inzercích a netu), sníženou hlavu, slícované kanály (hlavně sací neleštit, to je kravina a na škodu) otraskovaný Serd a mám odbržděno 90HP a 130Nm.
Fiedlera mám od baráku 1km a vím že bere od Kreijbicha, protože právě v tý fabii/feldě se točí ta 307° se 7,5mm zdvihem na palcích..tak se mi to vykouřilo z hlavy..

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Tuner#2 »

honza 2,0 16v: OK v poho, právě mě to zarazilo mezi výrobcema vaček :wink:

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Boháček »

a neí lepší si na blbnutí koupit něco jinýho ?
namátkou nějaké GSi od opla nebo něco v tomhle stylu ?
přeci jen Rapida mi na zničení přijde škoda
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Rapid, motor Favorit

Příspěvek od Krosmen »

Určitě práve proto se investice nevyplatí,proto jsem se nikam dále nehrnul,felicie notně ožila a o to šlo prvořadě :-) Když chci výkon tak na to mám auta s vrtulkou a tím nemyslím ve znaku....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“