Přídavné budíky - vysvětlení
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Přídavné budíky - vysvětlení
Dávám to do sekce styling, aby mě v sekci tuning neroztrhali . Chtěl bych si pořídit do auta přídavné budíky, zatím nejspíš jsem rozhodnutý pro budíky na teplotu oleje a tlak oleje. Potřeboval bych poradit, samozřejmě jsem si tu pročetl několik vláken na téma budíky, ale budu kupovat nějaké levnější např. Raid, FK Automotive, Autostyle, Jom atd.
Vím, že spousta lidí to odsuzuje, ale budu doufat, že i v levnější cenové relaci se dají najít dobré budíky. Nemá někdo zkušenost s nějakýma budíkama, které nestály ,,majlant,, a přesto mu pracovaly dobře a byl s nima spokojen. A nebo dá se z těch levných budíků, vybrat nějaká firma, která aspoň za něco stojí a nebo je to všechno na jedno brdo....
A teď další dotaz, zvládne průměrně zručný člověk samostatně montáž...Když si člověk nakoupí vše komplet i s čidlama...
Kam se umistňují čidla teploty a tlaku oleje? Když některé budíky uvádí, že jsou komplet i s kabeláží a čidlama (snímačema) tak mi to na auto půjde vždy a nebo budu muset ještě řešit nějaké redukce na můj typ motoru apod.
A poslední dotaz je, je-li tady někdo znalej a vysvětlil by neznalci jako já na co přesně se používají ostatní typy budíků jako voltmetr, bohatost směsi, podtlak, ampérmetr, teplota výfukových plynů, tlak oleje, teplota oleje, vakuum a jestli k sobě mají také čidla a jestli ano, tak kam se tyto čidla montují. Nějaké budíky snad ani k sobě čidla mít nemusí...
Mám to na benzínový motor bez turba a žádný extrém výkon, ale mám místo na palubce, kde by se mi tři budíčky krásně vlezly a potřeboval bych nějaké budíky, které u běžného motoru aspoň využiju. Díky
Vím, že spousta lidí to odsuzuje, ale budu doufat, že i v levnější cenové relaci se dají najít dobré budíky. Nemá někdo zkušenost s nějakýma budíkama, které nestály ,,majlant,, a přesto mu pracovaly dobře a byl s nima spokojen. A nebo dá se z těch levných budíků, vybrat nějaká firma, která aspoň za něco stojí a nebo je to všechno na jedno brdo....
A teď další dotaz, zvládne průměrně zručný člověk samostatně montáž...Když si člověk nakoupí vše komplet i s čidlama...
Kam se umistňují čidla teploty a tlaku oleje? Když některé budíky uvádí, že jsou komplet i s kabeláží a čidlama (snímačema) tak mi to na auto půjde vždy a nebo budu muset ještě řešit nějaké redukce na můj typ motoru apod.
A poslední dotaz je, je-li tady někdo znalej a vysvětlil by neznalci jako já na co přesně se používají ostatní typy budíků jako voltmetr, bohatost směsi, podtlak, ampérmetr, teplota výfukových plynů, tlak oleje, teplota oleje, vakuum a jestli k sobě mají také čidla a jestli ano, tak kam se tyto čidla montují. Nějaké budíky snad ani k sobě čidla mít nemusí...
Mám to na benzínový motor bez turba a žádný extrém výkon, ale mám místo na palubce, kde by se mi tři budíčky krásně vlezly a potřeboval bych nějaké budíky, které u běžného motoru aspoň využiju. Díky
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Když chceš 3 tak dej teplota oleje, tlak a voltmetr - ty se hodí Co máš za auto ?
Není třeba...
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
mazda 3 hatch 1.4 63kw benzín
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Raid HP jsem mel, a do primery je budu asi taky porizovat, do SX mam znackovy, ale tady staci nejaky obyc....byl jsem s nima celkem spokojeny, mel jsem radu Night Flight nebo jak se to jmenovalo...
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- STANDA 480
- Příspěvky: 122
- Registrován: 16 bře 2010 16:50
- Bydliště: Vysočina
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Ja nad přidavnejma budíkama taky uvažuju o tlaku turba , tlak oleje a teploty oleje.. Jsem přikloněnej k budíkům od VDO ty lacinější jsou prej dost nepřesny a vydrž maji taky nic moc.
S 60 2,5T AWD Simons 2,5", BSR Stage2, 18" BBS
Bylo Volvo 480 Turbo
Bylo Volvo 480 Turbo
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Olejový budíky se dávají většinou do mezikusu pod olejovej filtr (nutno koupit správnej dle typu auta). Je samozřejmě možný mít i mechanickej budík, ale tahat olejový vedení do kabiny je celkem opruz. Ty snímače u elektronických budíků je možný kromě toho mezikusu dát i místo některé olejové zátky v bloku motoru, ale záleží na konstrukci a možnostech motoru. Jsou to užitečný budíky, pokud to není nějakej šmejd, protože dle teploty oleje víš kdy začít šlapat na plyn a podle tlaku oleje jestli je všechno v pořádku. Kombinací obou poznáš i jak olej degraduje stářím - roste teplota, klesá tlak.
Voltmetr - na hovno (nejvýš ukazuje že ti audio vyžralo baterku a měl bys ho vypnout aby se nabila).
Ampérmetr - na hovno jako voltmetr.
Podtlak - víceméně asi taky na hovno, ale furt smysluplnější než voltmer. Vidíš aspoň jestli je v sacím potrubí ještě furt podtlak a tudíž jestli má cenu dávat víc plynu, protože jakmile jsi na nule, tak už si moc nepomůžeš. Mechanickej (nebo čidlo elektronickýho) se napojuje na hadičku podtlaku a nebo rovnou do intake manifoldu (sacího potrubí - svodů).
AFR (směs) - levnej na hovno (píchne se na sériovou lambdu, která ti o skutečné směsi neřekne nic), drahej je pro tebe na hovno bez wideband lambdy. Pokud se nechystáš ladit směs, pak je pro tebe na hovno i s wideband lambdou.
EGT (teplota plynů) - levnej na hovno, jinak platí to samý co AFR (pokud neladíš, tak ho spíš nepotřebuješ). Snímač musíš dát do výfukových svodů, co nejblíž hlavy.
Obecně platí, že levný budíky ukazujou pokaždý něco jinýho. Když vrazíš kvalitní teploměr do plechovky s olejem a ohřeješ to na nějakou teplotu, tak při každým ponoření čidla měřáku ukáže ten budík něco jinýho. Levný a nekvalitní měřáky tak budou spíš než jako měřidla fungovat jen jako ručičková mávátka a blikátka a hodnoty na nich budou přinejlepším pouze velmi orientační.
Voltmetr - na hovno (nejvýš ukazuje že ti audio vyžralo baterku a měl bys ho vypnout aby se nabila).
Ampérmetr - na hovno jako voltmetr.
Podtlak - víceméně asi taky na hovno, ale furt smysluplnější než voltmer. Vidíš aspoň jestli je v sacím potrubí ještě furt podtlak a tudíž jestli má cenu dávat víc plynu, protože jakmile jsi na nule, tak už si moc nepomůžeš. Mechanickej (nebo čidlo elektronickýho) se napojuje na hadičku podtlaku a nebo rovnou do intake manifoldu (sacího potrubí - svodů).
AFR (směs) - levnej na hovno (píchne se na sériovou lambdu, která ti o skutečné směsi neřekne nic), drahej je pro tebe na hovno bez wideband lambdy. Pokud se nechystáš ladit směs, pak je pro tebe na hovno i s wideband lambdou.
EGT (teplota plynů) - levnej na hovno, jinak platí to samý co AFR (pokud neladíš, tak ho spíš nepotřebuješ). Snímač musíš dát do výfukových svodů, co nejblíž hlavy.
Obecně platí, že levný budíky ukazujou pokaždý něco jinýho. Když vrazíš kvalitní teploměr do plechovky s olejem a ohřeješ to na nějakou teplotu, tak při každým ponoření čidla měřáku ukáže ten budík něco jinýho. Levný a nekvalitní měřáky tak budou spíš než jako měřidla fungovat jen jako ručičková mávátka a blikátka a hodnoty na nich budou přinejlepším pouze velmi orientační.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
budu trošku odporovat stim že voltmetr je na hovno .. mě třeba už 2x pomoh ..stalo se mi že se mi uklepal kabel od altiku ..kontrolka nehlasila nic protože altik sice dobijel ale ne baterku takže za mě voltmetr ano
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Predpokladejme, ze v Mazde 3 se kabely jen tak neuklepou V tom pripade opet plati, ze voltmetr je na hovno.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Přídavné budíky - vysvětlení
nkontrolka byla v pořadku po napojeni dratu z5 do konektoru auto dobijelo ..proste když upad drat od kontrolky takže e nemohla rozsvítit
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725