k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
http://forums.nicoclub.com/zerothread/305055" onclick="window.open(this.href);return false;
co vy na to???Já si osovbně myslím že je to pro lepší víření směsi ve spalovacím prostoru,ale do jaké míry je to bezpečné?Přeci jen se doporučuje mít spalovací prostory prosté ostrých hran...nebo se pletu????
co vy na to???Já si osovbně myslím že je to pro lepší víření směsi ve spalovacím prostoru,ale do jaké míry je to bezpečné?Přeci jen se doporučuje mít spalovací prostory prosté ostrých hran...nebo se pletu????
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
je to kompletne vysvetlene v prispevkoch v tej teme...aj to ze tam ostre hrany nie su pretoze sa zrezavaju...
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
anglicky umim maximálně popzdravit proto sem to sem postlum protože mě to zajímá a nedokážu si to dobře přeložit.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Ty mas V8?
btw. anglicky umim psat i mluvit tak kdyby neco dej vedet... icq snad mas... 


(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
mm...
no az budem davat dole hlavu, z nedokonceneho..
tak to mozem skusit...
ze co to povie...az budem mat nejaky ten km odjazdeny..
no az budem davat dole hlavu, z nedokonceneho..
tak to mozem skusit...
ze co to povie...az budem mat nejaky ten km odjazdeny..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
velice zajíavé, otázkou jenakolik presne se to musí delat a jak moc si clovek muže dovolit. procečtl jsme začátek a jdu spát zítra prolezu a skonzultuju s pár lidma 

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
docetl sem se, nevim zda je to vse pravda, jen "tlumocim".. lepsi komprese (pro nas "boosted guys").. vetsi boost, odolnost proti detonacim, lepsi vyhoreni paliva, lepsi flow smesi uvnit spalovaciho prostoru, cistejsi spalovaci prostor, lepsi EGT hodnoty, mensi namahani spalovaci turbiny..
kazdopadne ty grafy vypadaj zajimave (na jinak seeriovem aute)
kazdopadne ty grafy vypadaj zajimave (na jinak seeriovem aute)
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
aka je to "lepsia" kompresia, ake su to "lepsie" hodnoty EGT, myslel som ze bezne su v turbomotoroch vyfukove turbiny, nie spalovacie???
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
čéče sice mi neřiká na stoprocent pane ale ano máme v mermomoci jeden V8 6.6L.....Zemi píše:Ty mas V8?btw. anglicky umim psat i mluvit tak kdyby neco dej vedet... icq snad mas...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
hned za tim bylo: pro nas "boosted guys" myslel sem ze kazdy pochopi nizsi kvuli moznosti vyssi ho boostu bez detonaciraddy píše:aka je to "lepsia" kompresia, ake su to "lepsie" hodnoty EGT, myslel som ze bezne su v turbomotoroch vyfukove turbiny, nie spalovacie???
spalovaci asi od slova spaliny, ten termin sme bezne na stredni skole pouzivali, kazdopadne doufam, ze kazdy pochopil..
jestli si tu stranku celou cetl tak ty hodnoty vidis na grafu

racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
zajem urcite je a za kratsi casovy horizont bych byl vdecnyTaboo píše:Pokud bude zajem, tak mohu (nejspis v prubehu par tydnu) predlozit nekolik fotografii, jak se to dela "spravne" (a overene)...

racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
čekal jsem co napíše taboo, abych nebyl za debila, ale jediné co jsem z toho co napsal věděl a to bylo, že pro turbomotor jsou tam moc ostré hrany, na kterých bude docházet k samozápalům a následně k detonacím, to s tím prohořením směsi zní zajímavě
pls
jak moc se zvýší účinnost spálení směsi?
jestliže dříve prohoří směs, o kolik to dělá přibližně na předstihu, přesněji řečeno je potřeba upravit předstih?
a za ty fotky díky předem
dík
pls
jak moc se zvýší účinnost spálení směsi?
jestliže dříve prohoří směs, o kolik to dělá přibližně na předstihu, přesněji řečeno je potřeba upravit předstih?
a za ty fotky díky předem
dík
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Taboo jak to vypada s fotkama?:) mam ted rozdelany motor, tak cekam na fotky:)
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Asi přiblblý dotaz. To že je tam ta drážka jen jedna, je z důvodu focení během práce, nebo tam byla vyrobena jen jedna.
díky.
díky.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:39, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Je jen jedna. A dle tvaru spalovacího prostoru který takto vytváří tečný vír pro víření směsí při sacím cyklu předpokládám že je umístěna na straně V ventilu aby tak při kompresi ještě usměrnilá vír přes nejteplejší místo v něm a ještě tak zvýšila zplynovani směsí a poslala ho přímo do středu ke svíčce. V okamžiku zažehu je tak okolo svíčky byla nejbohatší směs. Dovolí pak použít agresívnější předstih a vyšší tlak. To je můj názor,snad správný. To že je jen jedna,tak k tomu mě vede fakt že na druhé straně kde je to zkosene se při sani bude vytvářet další pomocný vír pro promíchání směsi.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 03 bře 2009 21:30, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Aha.
Nechci tady pochlebovat, ale asi moc lidí "myšleno v čechách" by se nepodělilo a co navíc ještě jen pro ukázku něco takového vyrábět
když píšeš že to má pozitivní vliv na rychlejší prohoření směsi ke krajům spalovacího prostoru. Má tedy tato úprava také přínos u N/a motoru?
Chápu li dobře tak to urychlí celkové prohoření směsi- tím i větší tlak ve spal. prostoru. Dá se tento efekt porovnat třeba jako s efektem který docílím úpravou předstihu?
díky
Nechci tady pochlebovat, ale asi moc lidí "myšleno v čechách" by se nepodělilo a co navíc ještě jen pro ukázku něco takového vyrábět

když píšeš že to má pozitivní vliv na rychlejší prohoření směsi ke krajům spalovacího prostoru. Má tedy tato úprava také přínos u N/a motoru?
Chápu li dobře tak to urychlí celkové prohoření směsi- tím i větší tlak ve spal. prostoru. Dá se tento efekt porovnat třeba jako s efektem který docílím úpravou předstihu?
díky
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
luxus, díky,
škoda že jsem to neviděl loni, když jsem se drbal s hlavou
udělám novou až na to bude čas
škoda že jsem to neviděl loni, když jsem se drbal s hlavou
udělám novou až na to bude čas
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:39, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Taboo
flame front je česky přední hrana plamene. Tady jsem našel celkem zajímavý materiál http://www.inovace-dmt.fs.cvut.cz/studi ... 06_SM1.ppt" onclick="window.open(this.href);return false;

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Masakr
Až na potřetí, jsem pochopil. Na tom všem co píšeš, je teprve vidět, jak vyrobit stejnou vychytávku nemusí vždy znamenat stejný efekt. Nehledě na to jaké detaily hrajou v tomto roli. Jestli jsel to pochopil, tak pro tuto úpravu je žádoucí spíše menší "šterbina" mezi pístem a quench pads.
Je tedy možné že u větší stěrbiny a zároveň větší té vyrobené drážky by mohla s bežným seriovým předstihem směs prohořet ke krajům ještě před nebo v horní úvrati, čož by vedlo k příliž velkým tlakům v HÚ a tím velké žátěže na spodek motoru popř. vzniku detonací?
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
díky

Až na potřetí, jsem pochopil. Na tom všem co píšeš, je teprve vidět, jak vyrobit stejnou vychytávku nemusí vždy znamenat stejný efekt. Nehledě na to jaké detaily hrajou v tomto roli. Jestli jsel to pochopil, tak pro tuto úpravu je žádoucí spíše menší "šterbina" mezi pístem a quench pads.
Je tedy možné že u větší stěrbiny a zároveň větší té vyrobené drážky by mohla s bežným seriovým předstihem směs prohořet ke krajům ještě před nebo v horní úvrati, čož by vedlo k příliž velkým tlakům v HÚ a tím velké žátěže na spodek motoru popř. vzniku detonací?
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
díky
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
nenech se vysmat..tom28 píše:Masakr![]()
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
jinak jiste ze je to mozny.. vysoky tlak pri kompresi- zvyseni tlaku v malem prostoru uzke,hluboke a ostre "sterbiny" by jiste nevedl k nicemu dobremu..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
To vím taky ty odborníku k čemu to vede. Ptal jsem se na to jestli toutou úpravou může dojít o tolik rychlejšímu prohoření směsi, že by došlo u serie se seriovým předsihem k tak výraznému zvýšní tlaku, který by to mohl způsobittsin píše:nenech se vysmat..tom28 píše:Masakr![]()
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
jinak jiste ze je to mozny.. vysoky tlak pri kompresi- zvyseni tlaku v malem prostoru uzke,hluboke a ostre "sterbiny" by jiste nevedl k nicemu dobremu..

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
ale ty se znova ptas na to na co sem ti odpovedel, radsi si projdi co znamena detonacni horeni 

racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Celý vtip je v tom že můžeš ochudit směs v sacím cyklu. Příklad 17:1 sama o sobě by tato směs přinesla snížení výkonu. Tou štěrbinou ovšem při kompresi pošleš směs do středu ke svíčce kde díky tlaku a víření směsi bude ten poměr už třeba 12:1. To dovolí další věc,posunout předstih co nejblíže k HU třeba z 10 na 5st a tím snížit parazitní ztrátu kterou by začalo způsobovat horeni dříve zápalene směsi. Při standartním předstihu cca 10st začíná rychlost někde kolem 0.2m/s a končí na 0.5m/s. Díky úpravě se ale zvýší nejen počáteční teplota,tlak ale právě i ta přední hrana plamene začne už na 0.4m/s. Optimálně nastaveny předstih by měl způsobit největší tlak ve válci po zažehu 15st za HU.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
vrtá mi to hlavou jen proto, že kdysi jsem rešil, co je u N/a motoru podstatou čipu. Vyšlo z toho že se jedná u úpravu předstihu a korekce paliva.
Tuším že Taboo psal, že vetšina fabrik je v nastavení základního předstihu poměrně konzervatïvní, a množství paliva "při plném plynu" je mnohdy dodáváno až ve zbytečné míře.
Vychází tedy z toho že tato úprava by zachovala předstih seriový, " Konzervativní, ale touto úpravou bych mohl docílit stejných tlaků jako při úpravě předstihu, ale navíc bez zvýšení jak píšeš "parazitních strát"
Tuším že Taboo psal, že vetšina fabrik je v nastavení základního předstihu poměrně konzervatïvní, a množství paliva "při plném plynu" je mnohdy dodáváno až ve zbytečné míře.
Vychází tedy z toho že tato úprava by zachovala předstih seriový, " Konzervativní, ale touto úpravou bych mohl docílit stejných tlaků jako při úpravě předstihu, ale navíc bez zvýšení jak píšeš "parazitních strát"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Tak u čipu o úpravu datového pole dávkování paliva a časování předstihu jde vždy. To je na samostatný topic a až tak moc úplně nesouvisí s úpravou či výrobou a.štěrbiny.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP