Dynamometer - skvělý pomocník, ale ne pan všemocný!!!

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Dynamometer - skvělý pomocník, ale ne pan všemocný!!!

Příspěvek od DJ TUNING »

Zdravím, rád bych Vás požádal o Vaše názory a zkušenosti s chasis dynamometry (motorovými brzdami, válcovými zkušebnami výkonu).
Zde je můj názor:
Na vyjmenování solidních výrobců dynamometrů by pomalu stačila jedna ruka, je několik velkých, kteří ovládají svá teritoria a několik malých, kteří se přiživují na těch velkých a kopírují jejich poznatky.
Evropu jednoznačně ovládá BOSCH a MAHA.
Jižní hemisféru zase DYNO DYNAMICS (před časem založili pobočku v USA),v Evropě tuším jsou asi 3 kousky.
Ameriku MUSTANG (ale pozor v Americe je jiný uznávaný standard a to inertní dyno - na něm není možné klást jedoucímu auto odpor, nemá retardéry, proto je velice vhodné na měření výkonu vysokovýkonných aut, jejich zrychlení, pružného zrychlení, času na 1/4míle atd., ale nepoužitelné na tuning aut, oproti loading type dynos s retardéry.)
Firma DASTEK z JAR vyrábí svá vlastní dyna vhodná pro tuning aut, velice dobrá kvalita za super cenu.
Každý výrobce nabízí ke svému dynu vlastní vychytávky (něco jako výrobci mobilů (mobil slouží k telefonování), ale mi Vám tam dáme foťák nebo MP3 přehrávač.
Obecně každá firma nabízí svá dyna v provedení 2WD a 4WD, verze s jedním nebo dvěma retardéry (vzadu 4WD), s válci různých průměrů nebo pro supervýkonné aplikace bubnová (s průměrem i 1m a více), která jsou schopná simulovat jízdu až do 320Km/h.
Viděl jsem dokonce dyno, kde se retardéry montovali na každé kolo zvlášť místo pneumatik (ty musely dolů), poněkud krkolomné řešení, výhoda chasis dyna, auta najede a měříme nebo diagnostikujem či tuníme.
Dyno je fajn, jen od něj nečekejme to co nám nemůže splnit. je toskvělí pomocník pro servisy a tuningové firmy, pro bezpečnou simulaci jízdy (při sledování TEPLOT!!!, slyšel jsem mnoho zkazek o zničení auta na dynu, ale i jsem viděl lidi, kteří s dynem pracují desítky let a vše OK, esenciální je sledovat teplotu) a odhalování problémů auta, pro live tuning, měření výkonu před a po tuningu, porovnávání výkonů jednotlivých aut.
HLAVNĚ nechtějte, aby Vám chasis dyno změřilo výkon na spojce, to prostě neumí, to co umí je velmi přesně změřit výkon na kolech. Software sice umí více či méně složitěji vyplivnout odhadovaný výkon na spojce (přidá %, vlemi užívaná je coastdown metoda nebo DD používá shootout), ale vše jsou jen dohady a to číslo není s ničím srovnatelné a na jiném dynu vám vypočtou úplně něco jiného. TAKŽE BACHA NA TO - pouze výkon na kolech je srovnatelné číslo a měla by se mu přiblížit měření na různých dynech. Pokud chcete přesně změřit výkon na spojce, nezbyde Vám než vydloubnout motor a šup s ním na motor dyno :D
[highlight=red]Budu moc rád až všechny co o to stojí pozvu k nám na první ročník DYNO DAYS.[/highlight] UŽIJEM SI TO!!!
jinak věřím, že je jen otázka času, kdy každý slušný servis bude mít své dyno, v sousedním Polsku, jdou letos dyna na dračku :lol:
Už teď jsem žádostiv na Vaše super reakce :shock: :? :D

Tratos
Příspěvky: 12
Registrován: 22 črc 2004 16:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamometer - skvělý pomocník, ale ne pan všemocný!!!

Příspěvek od Tratos »

Ahoj,
jaká je u tebe vlastně cenovka za změření na brzdě? Jinak to je skoro jak článek z časopisu... :D
Díky T.
Ford Probe 2.5l

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

hmm myslím, že si počkáme až v každým servisu dyno bude tak 10 - 15 let
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Taszi
Příspěvky: 336
Registrován: 02 úno 2005 17:42
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od Taszi »

No ale Tratos mal dobru otazku.... Kolko stoji meranie na brzde?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

talíř + -
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

hele ty dyno days to bude jako že se tam sjedou kluci s autama a mužou si v reálu porovnat auta a třeba i nějaká akční cena? :-)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Vřelé díky za reakce.
Cena za dyno session (holé měření - 3jízdy na 4WD dynu) by se mohla pohybovat v rozmezí 1500-2500. Ostatní dle času stráveného na dynu.
Souhlasím, že dyno rozmach bude chvíli trvat, ale příští rok bude určitě v této oblasti zlomový - MAHA už se na to připravuje :deejay:
To Marauder: Jsem moc rád, že heslo HORSEPOWER SELLS BUT TORGUE WINS THE RACE se šíří :lol:
Dyno Days, taková tuning party v malém (rodinném) duchu :D
Symbolické startovné na pokrytí nákladů, občerstvení, výstavka "dostiženij" atd. Kategorie vozů se rozdělí podle přihlášených, disciplíny (POWER, TORGUE a POWER+TORGUE(absolutní vítěz)), pro vítěze samozřejmě ceny. ALE HLAVNĚ sejde se parta fajn lidí se stejnými zájmy, proberou své poznatky, zkušenosti, příjemně se pobaví, prostě stráví fajn den, či dva. Prostě přínos pro všechny. Pro členy UNICHIP klubu bude sámo startovné zdarma...

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Hehe, tak mě napadá, jestli bych to dyno vůbec roztočil :) ...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Dynamometer - skvělý pomocník, ale ne pan všemocný!!!

Příspěvek od Taboo »

DJ TUNING píše: Ameriku MUSTANG (ale pozor v Americe je jiný uznávaný standard a to inertní dyno - na něm není možné klást jedoucímu auto odpor, nemá retardéry, proto je velice vhodné na měření výkonu vysokovýkonných aut, jejich zrychlení, pružného zrychlení, času na 1/4míle atd., ale nepoužitelné na tuning aut, oproti loading type dynos s retardéry.)
To je nesmysl. Mustang dyno JE loading type dyno a je na nem mozno klast odpor. Eddy current power absorbers ti nic nerika? To ze je "nepouzitelne" pro lazeni aut je samozrejme naprosty nesmysl taky. Naopak, Mustang dyno dokaze simulovat uplne kazde jizdni podminky. Pro upresneni, ja na nem ladim nekolik hodin tydne (a ne, ja nepouzivam nejaky primitivni piggy-back jako Unichip, ale standalones jako Haltech, AEM EMS a MoTec) a ne, ZADNE dyno neni schopno "velmi presne zmerit vykon na kolech". Naopak, z mych osobnich zkusenosti mohu potvrdit, ze Dyno Dynamics dyno je v tomto aspektu VELICE nepresne.
Z tech totalnich nesmyslu a zcestnych tvrzeni postavenych na naproste neznalosti, ktere tady od tebe ctu a tveho nezodpovezeni mych trech jednoduchych otazek v threadu o tom slavnem Unichipu zacinam usuzovat, ze o dynech a samotnem lazeni motoru toho opravdu moc nevis, ale jen si tady hrajes na experta s nadeji, ze ti to kazdy spolkne.
BTW, horsepower je jen matematickou funkci torque (ne "torgue").
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: no ber to tak že sme tady lehce pozadu a myslim že pokud se tim tady začne někdo zabejvat tak zezačátku nembude mít určitě skušenosti jako někdo kdo s tim je ve styku deně. A podle me jenom dobre ze se to ma tady zlepsit a i kdyz to v nekterejch smerech muze jit treba pomalu tak je to furt lepsí jak nic. Jinak co sem cet zatim o přístupu lidí co delaj na dynech tak nic moc, takze v tomhle ohledu by to mohlo taky bejt lepsi.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

PJ píše:Taboo: no ber to tak že sme tady lehce pozadu a myslim že pokud se tim tady začne někdo zabejvat tak zezačátku nembude mít určitě skušenosti jako někdo kdo s tim je ve styku deně. A podle me jenom dobre ze se to ma tady zlepsit a i kdyz to v nekterejch smerech muze jit treba pomalu tak je to furt lepsí jak nic. Jinak co sem cet zatim o přístupu lidí co delaj na dynech tak nic moc, takze v tomhle ohledu by to mohlo taky bejt lepsi.
Nic proti tomu :wink: . To by ale nemelo znamenat, ze by jste meli prijimat vsemozne absurdni tvrzeni nekoho, kdo se vam tady snazi neco prodat pomoci predkladani nepravdivych informaci. Ja se pozdeji k Unichipu vyjadrim a prozradim vam PRESNE co to je a co to neni. Osobne z toho vubec nic nemam a delam to jen proto, ze se mi hnusi ty prodejni taktiky zalozene na oblbovani lidi s mensi davkou vedomosti. Kazdy produkt by mela prodavat pravda, ne zamerne fabrikovane lzi.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: tak s timhle nejde než souhlasit.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

sem taky zvědavej co z toho vypadne,protože určitě budu potřebovat někoho kdo mi motor naladí...nebo se obrátím na závodníky,kteří jezdí s lanciemi rallye a od těch si nechám poradit....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Souhlas Taboo, máš pravdu samozřejmě Mustang je loading type dyno (kdo by neznal jejich eddy curent dyno) :D , omlouvám se, že jsem to tak blbě fromuloval, že se to vztahuje právě na MUSTANG, tak to myšleno nebylo :wink: Také jsem uvažoval při výběru o jejich MD-AWD-500 případně MD-AWD-IMP, ale vypadly ze hry právě kvůli nepřesnosti atd. Jsem rád, že ti Mustang dyno vyhovuje, proč ne, každý má volbu.
Na experta si tady rozhodně nehraji a ani nejsem, člověk se celý život učí a stejně se vše nenaučí (myslím, že to ani z mých příspěvků nevyplívá, což každej normální člověk pochopí), tkaž e je jasné, že nechci, aby mi tady někdo něco polykal, jen se chci podělit o informace s ostatními a oni zase se mnou a vzájemně se něco naučit a poradit si a nepřesnosti upřesnit. Z tvých příspěvků, a četl jsem jich hodně, mi je jasné, že jsi v oboru velmi znalý, máš zkušenosti a víš o čem mluvíš, to je fajn :lol:
Koukal jsem na Haltechovic E6X, UNICHIP nabízí stejné features... :wink:
Je jednoduché někoho nebo něco odsuzovat, ale proč to dělat, to je mrhání času a to já dělat nechci :D Ať si každý vybere co vyhovuje jeho potřebám...a mě UNICHIP vyhovuje...
Jo a dík za opravu spellingu, super!!! potlesk
Přeji ti ať se ti daří a rád si přečtu tvé další příspěvky, protože jsou na úrovni potlesk

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

No taky jsem zvedavej kolik tech zmetku mam pod kapotou... Budu sledovat tenhle topic a jsem zvedavej co se z toho vyklube. :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

K Mustang dynu, byl to dlouho můj černý kůň, protože chlapi od Mustangu (Tim Gentil a David Ganzhorn, díky, vděčím Vám za honě) byli super, vše mi objasnili, předvedli, fakt třída. Dalším z důvodů proč volba padla jinam bylo, že Mustang v té době nehledal nová teritoria pro své dyno /taky proč, když mají spoustu zakázek), takže proč by svůj produkt přizpůsobovali nějakýmu čecháčkovi (aby mluvil "evropským jazykem", voltage, hodnoty atd.), prostě řekli ber jaký je, tak jsem ho nevzal, protože konkurence mi v tomto vyšla vstříc. Nesetkal jsem se s žádným výroibcem, který by měl dyna ve skladu a snažil se je prodat, vždy zde byl dlouhý list čekatelů a nestíhali vyrábět :D
Jsi Taboo opravdu znalý člověk (jeden z těch "vyvolených" :D, co mohou dělat práci co je baví), o to víc mě mrzí tvá zakomplexovanost (neboj já ti opravdu nechci přebrat ženskou ani vzít nejoblíbenější hračku), protože to většinou znalí lidé nebývají.
Život je moc krátký na to, abychom jím plýtvali na nevraživost, užívej ho na plno!!!! koneckonců jsme na stejné lodi.
A POZOR já se tady nikomu nesnažím nic prodat a ani ho oblbnout a rozhodně zde žádné lži nepublikuji. Jsem pouze automobilový nadšenec a rád se podělím s ostatními o informace, protože ty otáčejí světem.
Když zde vyjádříš svůj názor na UNICHIP, budu jedině rád.
Pro mě není na prvním místě výdělek (na to mám jinou firmu), toto je můj koníček a posedlost!!!! :D :? :wink:

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

DJ TUNING: no možná by stálo za to napsat, kde máš - budeš mít svoje dyno a kdy se budou ty dyno days konat :-)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Maya_Man
Příspěvky: 351
Registrován: 22 bře 2005 00:47
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maya_Man »


Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

byl jsem na vašem webu a hodilo mi to hned po vstupu stav košíku přes 227tis.. doufám že to nebudete chtít po mě zaplatit :)

BTW.. sortiment na webu máte jen na Subaru nebo jsem slepej??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

jo kolik budeš chtít za jedno změření?
pokud budeš levnější než na Jarově, klidně to zajedu zkusit :)
Shark Racing team

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

DC: no píše 1500-2500 za tri mereni tak to nejni spatny ne pri ty nejnizsi cene to je 500 za test
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Web DJTUNING ještě není plně funkční, zdaleka se zde neobjeví pouze věci na Subaru, ale na spoustu dalších značek, a pokud tam na svoje auto nic nenajdete, neznamená to, že to nemáme, pak postačí zaslat dotaz, mějte prosím trpělivost :D
Idaho neměj obavy nic po tobě chtít zaplatit nebudu 8)
Dyno budeme mít zatím v provizorních prostorách nejspíš na Praze 8, doufám však, že se brzo přesunem do nové haly kousíček za Prahou u D8. Nejde to naráz, protože peníze netisknu, ale tomu asi rozumíte všichni :D

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

a kdy to dyno teda bude?
možná sem blbej, ale nikde sem to nenašel :D

a mít dyno kousek od baráku se docela hodí :lol:
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Dyno by mělo být funkční a připravené na první zájemce (pokud vše půjde podle plánu) ke konci listopadu.
Dám ihned vědět!!! 8)

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

tak to se těším na test :D
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Taky se tam časem objevím....

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Konec listopadu je celkem daleko. Rád bych si teď po chipu nechal změřit výkon. Máte někdo tip na dobrou motorovou brzdu za fajn cenu? Dík :wink:

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Rád Vás všechny uvidím... 8)
Anonymní: doufám, že sis změřil výkon na brzdě před instalací chipu, abys měl opravdové porovnání (nejlépe na té samé brzdě).
Já vím, že na Jarově mají zapůjčenou od MAHA(y) 4WD brzdu a že Srba servis má MAHA(u) 2WD. Jinak o ničem lepším zatím nevím :cry:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dík za tip. Před instalací chipu jsem si to nezměřil, škoda, tož aspoň teď budu vědět jak jsem na tom.Marek

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“