tomoking píše:MarauderZ28 píše:mě furt, ale nikdo nevysvětli, že to teplo co "roztáčí" turbo může bejt i hodně relativně malý - když se obalujou svody 30 cm mezi hlavou a turbem, jaktože tomu nevadí 5 metrů neomotaný trubky o průměru 90 mm kde plyny nejsou horký, ale spíš teplý ... pokud je to teplo tak moc důležitý tak by to turbo kde rozdíl teplot je 170 stupňů ba mělo mít 6x menší účinnost jak turbo kde je rozdíl 970 stupňů ...
pochop ze to teplo (energie) neroztaci lopatky primo ... precti si muj predchozi prispevek ..... rozdil tlaku pred a za turbem to zpusobuje ... a pokles teploty vyf. plynu behem toho procesu svedci o tom, ze byla odevzdana tepelna energie (teplo) ...... porad si nerozumime a to proto, ze nevidis rozdil mezi teplotou(K ... Kelvin) a teplem (J ...joul)
Ve zkratce teplota, tlak a objem plynu jsou na sobe zavisle (to jsou zaklady termodynamiky .... stredni skola ) Stlac plyn a tlak a teplota se zvetsi . Zvetsi objem a teplota a tlak se zmensi. Plyn se bude vzdy premistovat z mista kde je tlak vetsi do mista kde je tlak mensi ... cim vetsi rodil tlaku tim vetsi rychlost premistovani ....
myslim, ze tento vyklad musi uspokojit kazdeho

No protože tvoje odpověď už alespoň náznakem připomíná odborný výklad jsi poctěn tím, že ti na to odpovím.
Celé to je samozřejmně založené na principu zachování energie. Tudíž žádná energie se nemůže vypařit či vzít od nikud. Vždy se jedná pouze o proměnu energie. Třeba cihla ve výšce 5 metrů má potenciální energii jedné cihly ve výšce 5ti metrů a jak padá dolů tak se její potenciální nergie mění na kynetickou a těsně před dopadem na zem již žádnou potenciální nergii nemá a všechna energie je kynetická.
Tebou zmyňované teplo by bylo přízpěvkem pro získání jen v případu, že by se jednalo o endothermickou rekaci, protože pak by se měnila energie tepelná odebraná z splodin na kynetickou turba. Bohužel nemáš pravdu a k tomuto převodu nedochází. Teplo které se ztrácí je jen to které s ohřátého tuba schladí voda, olej a vzduch ... prostě vše co odebírá teplo z turba. Na výfukové části je toto částečně nežádoucí, protože pak klesá tlak stejného množství spalim v jasně definovaném prostoru. Nadruhou stranu je teplo nepřítelem na druhé straně turba kde se vzduch stlačuje a teplejší vzduch znamená menší víkon kvůli snížení hustoty média.
Teplo vzniká výbuchem ve spalovacím prostoru a díky expanzi se mění na kynetiskou energii pístu. Ovšem ve svodech ani turbu teplo již žádnou práci nekoná a nemění se na žádný jiný typ energie.
Ano množství splodin, jejich teplota, tlak a oběm by se dali přepočítat na "teplo" a po expanzi plynů by se dalo vypočítat podle změny těchto veličin kolik energie turbo převzalo a to částečně roztočení a částečně ohřátím.
Prakticky je však snazší počítat plochu lopatek a tlak na ně působíví - což se dá přepočáítat na sílu a když k tomu přidáš dráhu uraženou v čase tak ti to dá práci kterou splodiny vykonají. Takto pak snad už nikdo nepřijde na ten debilní nápad, že teplejší EGT znamená větší výkon motoru, protože to tak není.
Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?
Jen by mne zajímalo k čemu je tahle debilní diskuze lidem na tomhle debilní foru. Lidi serte na kecy, běžte do garáže, nacpěte na to auto turbo jako kráva a když dá bůh pojede to zase trochu rychleji a přestaňte se rejpat ve věcech kterým jednak nerozumíte a jednak s tím nic neuděláte ...... nemluvě o tom, že už to před vámi někdo dávno vymyslel.