Hladam niekde neake vzorecky, pripadne tabulky na vyssie spominane..
teda objem kysliku v zavyslosti na telpote vzduchu .. pri atmosferickom tlaku .. (povedzme 1000hPa /100kPa)
potrebujem to na upravu korecnej tabulky MAT ..
kedze auto proste na ceste od isteho momentu (dosiahnutia teploty) zacne byt nepuzitelne, dusi sa, prechlastava ...atd.
jedna sa o turbobenzin ..
Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
z hlavy to nedám, ale co si vzpomínám by to asi chtělo osvěžit stavovou rovnici plynu a látkové množství z chemie...
třeba se tu najde někdo kdo to třeba používá na denní bázi... a poraíd víc..

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
stací pouze stavová rovnice: p*v=r*T , vse dosadit v základních jednotkách, tlak Pascaly, v=měrný objem, tedy převrácená hodnota hustoty (v=1/ro), r=specifická plynnová konstanta v případe vzduchu je to 287,04 [J/kg*K] a teplota v Kelvinech (stupně celsia + 273,15)
pro hustotu vzduchu by ten vzorecek vypadal takto: ro=p/r*T
pro hustotu vzduchu by ten vzorecek vypadal takto: ro=p/r*T
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
jj... toto som potreboval vedet ...
takze s dosadenim cisielok roznych tepot tlakov, ziskam nejaku tu krivku, kde uz uvidim rozdiel ...
(nasledny prepocet na percenta...)
este tak prist na to, "co sa tomu autu deje" ... a preco ..
..kedze zatial sa nam to "umelo" nasimulovat nepodarilo ...
EDITED:
prepokladam, ze by bolo dobre brat hodnoty az za IC ...
takze s dosadenim cisielok roznych tepot tlakov, ziskam nejaku tu krivku, kde uz uvidim rozdiel ...
(nasledny prepocet na percenta...)
este tak prist na to, "co sa tomu autu deje" ... a preco ..
..kedze zatial sa nam to "umelo" nasimulovat nepodarilo ...
EDITED:
prepokladam, ze by bolo dobre brat hodnoty az za IC ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
Dá se to tak řící, touto rovnici se dájí ziskat pouze hodnoty při daném stavu plynu, tudíž pro sestavení křivky to chce co nejvíce hodnot tlaků a teplot, nejlépe si udělat například tabulku v excelu kde zadat tento vzorec. A co se týče místa kde sbirat data, v případě přeplňovaného motoru, myslím ze za ic je dobrý predpoklad, kde ale uz tlak je pochopitelně vyšší.
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote
jo ..
dufam ze nam to pomoze odhalit problem..
dufam ze nam to pomoze odhalit problem..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/