JAKÉ KOVANÉ PÍSTY?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
IMHO na pisty se vykasli pokud chces jit do 370 HP. Stejne te cekaji nemale investice.
Svody + 3" turbo back
vetsi turbo (treba Mitsu TD 05)
palivove cerpadlo (treba Walbro 255)
intercooler typu FMIC (treba Apexi)
vstrikovace 650 ccm
preprogramovani ridici jednotky (napr. Ecutek)
to by ti melo dat 370 HP i kdyz amici uvadeji hodnoty kolem 400HP pri upravach takoveho rozsahu
Svody + 3" turbo back
vetsi turbo (treba Mitsu TD 05)
palivove cerpadlo (treba Walbro 255)
intercooler typu FMIC (treba Apexi)
vstrikovace 650 ccm
preprogramovani ridici jednotky (napr. Ecutek)
to by ti melo dat 370 HP i kdyz amici uvadeji hodnoty kolem 400HP pri upravach takoveho rozsahu
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Amíci maj velký oči, asi jako Češi na rybách (táááááákovouhle rybu sem chytil)tomoking píše: to by ti melo dat 370 HP i kdyz amici uvadeji hodnoty kolem 400HP pri upravach takoveho rozsahu

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
To se opravdu neda takhle zevseobecnit. Ja bych to rekl tak, ze pro preplnovane motory pro bezny provoz na ulici, kde clovek nejde do nejakych extremu, jsou pisty s vyssim obsahem silikonu vhodnejsi a pisty s nizsim obsahem silikonu naprosto nepotrebne. Pisty s nizsim obsahem silikonu by mely byt pouzivany tam, kde pisty s vyssim procentem silikonu pro dany motor uz opravdu nestaci a tech dodatecnych 10-15% ve zvyseni jejich sily nastane opravdu potrebne, ne proto, ze nekdo neumi ladit. Pokud nekdo stavi 800HP motor, tak by mel mit dostatecne vedomosti k tomu, aby se poskozeni pistu coby nasledek jeho neschopnosti ten motor spravne vyladit vyvaroval - a ne pouzivat pisty s nizkym obsahem silikonu jen proto, aby ho zachranily v pripade, ze nevi, co dela. Jednoduse, kazdy blb muze propalit 2618 pisty na jeho 200HP motoru, zatimco nekdo jiny dokaze spolehlive dostat pres 800HP z toho sameho motoru s 4032 pisty. U 500HP motoru to absolutne neni vzhledem ke skutecnym potrebam o materialu kovanych pistu, ale o lazeni, protoze obe dve verze pistu - 2618 i 4032 - jsou vice nez dostatecne silne, aby tech 500HP bez jakychkoliv problemu spolehlive snesly.MarauderZ28 píše:Hele ale jestli to dobře chápu z toho co jsem tady vyčetl pro přeplňovaný motory jsou lepší písty s větším obsahem silikonu neb se míň roztahujou, nadruhou stranu MaeArt je zase propálil.

IQ stylingem nenahradis.
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Je to v podstatě jak napsal Taboo,v době,kdy jsem je propálil jsem udělal několik chyb v konstrukci a odladění motoru,dneska už by mi možná ty SRPčka stačily,ale stále je to těch 15% rezerva,která se hodí.Proto bych 2618 doporučil pro začátečníka spíš,víc mu odpustí při dolaďování motoru.
Pro Maraudera:2618 se víc roztahují teplem,ale také větší teplo snesou a méně snadno podléhají detonaci,daní za to je hluk,větší spotřeba oleje a rychlejší opotřebení pístu o stěnu válce.
Pro Maraudera:2618 se víc roztahují teplem,ale také větší teplo snesou a méně snadno podléhají detonaci,daní za to je hluk,větší spotřeba oleje a rychlejší opotřebení pístu o stěnu válce.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
psal jsem kdysi do Arias Pistons a napsali, ze rozmery valce zustavaji jako u serioveho auta . Nabizeji i pisty po prvnim a druhem vybrusu coz musis pri obednavce zduraznit.MarauderZ28 píše:ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
u mě budou písty myslím určo širší neb já jdu z 5,7 na 6,2 litr není to teda jen průměrem, ale i změnou zdvihu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Jo,je tam napsaný kde máš píst přeměřit a kolik přidat na stěnu válce.MarauderZ28 píše:ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
IMHO u tebe je to jen zmenou zdvihu ...... klasicky stroker kitMarauderZ28 píše:u mě budou písty myslím určo širší neb já jdu z 5,7 na 6,2 litr není to teda jen průměrem, ale i změnou zdvihu ...
382 cubic inches - Forged stroker crankshaft - Ultra-light billet stroker rods - Lightweight forged pistons
http://www.dougrippie.com/drm/engine_conversion.htm
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mno já si nedovedu moc dobře představit tam dát nový písty bez výbrusu to je divný ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
ja daval nove pisty kdyz jsem mel najeto necelych 20 000 km ..... rozmery valcu byly jako u noveho motoru stejne tak i jine parametry (nevim jak se to rekne spravne cesky .... asi ovalita nebo tak nejak)MarauderZ28 píše:mno já si nedovedu moc dobře představit tam dát nový písty bez výbrusu to je divný ne ?
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
aha mno já mám nalítáno kapku víc, válce jsou v sice gut stavu je na nich vidět ještě křížkování, ale stejně, když už to dělám chtěl bych udělat výbrus aspoň pro jistotu, napíšu případně amíkům aby daly jiný písty teda jako pro výbrus - to musím ještě zjistit, každopádně co vím tak i u klasickýho rebuilt kitu jsou písty teď něchci kecat ale myslím o 0,030" větší
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
podle mě bych vždycky doladil válce pístům,tzn pokud mám větší písty než je momentální stav válců tak výbrusem docílím přesnýho usazení.Válce se měří na třech místech,píst taky....sou daný nejaký tolerance a odchylky...ale to je asi podle konstrukce motoru...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Ja neznam patricne ceske technicke vyrazy, ale my "bore" valce (20, 30, 40 etc. over) a pak je "hone" (vetsinou s okolo 320 grit brusnymi kameny) abychom dosahly toho krizkovani (crosshatching). To vse je samozrejme delano s "torque plate" namontovanou na bloku, ktera simuluje stress hlavy, aby ty valce byly po tom procesu perfektne kulate. My navic pouzivame proces, kteremu se rika "plateau-honing", ktery umoznuje rychlejsi break-in pistnich krouzku. Nase tajemstvi pro rychly break-in je WD-40 a velice tvrdy break-in, zadne 1500 mil mazleniMarauderZ28 píše:aha mno já mám nalítáno kapku víc, válce jsou v sice gut stavu je na nich vidět ještě křížkování, ale stejně, když už to dělám chtěl bych udělat výbrus aspoň pro jistotu, napíšu případně amíkům aby daly jiný písty teda jako pro výbrus - to musím ještě zjistit, každopádně co vím tak i u klasickýho rebuilt kitu jsou písty teď něchci kecat ale myslím o 0,030" větší

Pokud to crosshatching je viditelne v dobrem stavu po celem obvodu a delce jednotlivych valcu a (samozrejme) steny valcu nemaji zadne ryhy a vetsi poskozeni, "honing" tech valcu je ve vetsine pripadu dostacujici a "boring" je over neni vetsinou zapotrebi. Pote samozrejme zalezi na stavu pistu. Jak Krosmen rekl, po vyvazeni klikove hridele, ojnic a pistu pak urcime kazdou ojnici pro kazdy valec na zaklade toleranci na klikove hrideli a pote pisty taky pro jednotlive valce (po predchozim doladeni prumeru kazdeho valce pro prumer kazdeho pistu. Pak ty komba jen splacame dohromady, udelame pre-assembly, pak blueprinting a nakonec konecne assembly. Nic moc na tom neni. I cvicena opice umi postavit motor - pokud vi jak, ma dostatek trpelivosti a spravne naradi...

IQ stylingem nenahradis.
Tak sem si to tady pečlivě přečet a mě budou stačit písty s většim obsahem silikonu,jelikož pudu max okolo 400 ať už s lancií nebo něčim jinym.....
Asi to bude blbej dotaz ale co všechno obsahuje Strooker kit?pokud píše Marauder že se mu změní i zdvih ne jenom vrtání tak musí obsahovat i kliku pokud se nemejlim....
Asi to bude blbej dotaz ale co všechno obsahuje Strooker kit?pokud píše Marauder že se mu změní i zdvih ne jenom vrtání tak musí obsahovat i kliku pokud se nemejlim....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
nekde pisal. kluka, ojnice, piesty...
viewtopic.php?t=23300
viewtopic.php?t=23300
tak tim je to jasný......JonnY píše:nekde pisal. kluka, ojnice, piesty...
viewtopic.php?t=23300

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ale prd tohle je celkovej obsah,mě de vo to kolik budeš muset ubrat ze stěn válců materiálu...pokud to vůbec víš dřív než ti to dorazí...Asi v tom nebude problém,když je to ověřená a používaná aplikace,ale jenom tak mě to zajímalo....MarauderZ28 píše:5,7 na 6,2 litr tedy 350 cui na 383 cui
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nevím a popravdě tohle mě netrápí, je to na ten motor dělaný takže to už bude na motorářích
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Jak sem psal bylo to spíš ze zvědavosti,sem ještě u auta nedělal jenom u motorek a tam je to řešený z devadesáti procent jen zvětšenim vrtání,je to jednodušší potom se změnou zdvihu se mění kompletně celá charakteristika motoru což u zvětšení vrtání neni až tak výrazný u čtyřtaktu,dvoutakt je kapitola sama pro sebe.....MarauderZ28 píše:nevím a popravdě tohle mě netrápí, je to na ten motor dělaný takže to už bude na motorářích
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak pokud se vše takhle kurevsky změní sem zvědavej jak to vůbec poštěluju, čím víc se to ho učím a zjišťuju o těhle věcech tak zjišťuju, že ještě vlastně skoro nic nevím ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: JAKÉ KOVANÉ PÍSTY?
stroker kit by mal byt len zmena zdvihu.
co sa tyka vplyvu zdvihu, neviem, ale co som si vsimal pomer zdvihu a vrtania na otacky max vykonu, tak som usudil, ze vacky maju vacsi vplyv.
alebo, kym sa to nezenie do extremu (co sa tu asi zenie) tak to je fuk
co sa tyka vplyvu zdvihu, neviem, ale co som si vsimal pomer zdvihu a vrtania na otacky max vykonu, tak som usudil, ze vacky maju vacsi vplyv.
alebo, kym sa to nezenie do extremu (co sa tu asi zenie) tak to je fuk
Z toho by mohla byt (a vzdycky - na jinych forech - je) diskuze na HODNE stranekMarauderZ28 píše:tak pokud se vše takhle kurevsky změní sem zvědavej jak to vůbec poštěluju, čím víc se to ho učím a zjišťuju o těhle věcech tak zjišťuju, že ještě vlastně skoro nic nevím ...




IQ stylingem nenahradis.
Stroker kit může bý i samotná klikovka - viz "stroker" kit pro Favorita, kterej je tvořenej klikou z Fábie 1.4. Navíc je to patrný už z názvu, že zvýšení obsahu je dělaný zdvihem (stroke), kdežto na vrtání (bore) se zpravidla nesahá. Proto jsou taky úpravy motoru na vyšší obsah buď převrtáním a nebo stroker kitem. Ale je pochopitelně možná i kombinace, což může být Marauderův případ.
Taboo: Tak začni
Teoreticky by se na nic nemuselo sahat, protože válec si nasaje směsi "kolik potřebuje", pokud by to nestačilo, tak prodloužit dobu otevření ventilů vačkou a je to vykompenzovaný - ale protože ve stroker kitu jsem zatím vačku neviděl, tak to možná nebude tak kritický. No a teď zahaj palbu 
Taboo: Tak začni


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ja uz jsem za ty roky na jinych forech, v emailech a osobne toho rekl o stroker motorech, upravach hlav a lazeni tolik, ze by z toho mohla byt opravdu velka a tlusta knihaBeaver píše: Taboo: Tak začniTeoreticky by se na nic nemuselo sahat, protože válec si nasaje směsi "kolik potřebuje", pokud by to nestačilo, tak prodloužit dobu otevření ventilů vačkou a je to vykompenzovaný - ale protože ve stroker kitu jsem zatím vačku neviděl, tak to možná nebude tak kritický. No a teď zahaj palbu



IQ stylingem nenahradis.