Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo

Příspěvek od Anděl »

Tak jsem sundal hadice a rukou jsem zkusil šáhnout na osičku turba. Vůle je pár mm. Je to úplně špatně, nebo ......... :roll:

Jo a je to turbo TD05H.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Par mm?? :shock: Tyjo to cumim,ja co jse delal v Subaru tak teda takove vule to nemelo,ale nechci nic rikat,nerozumim tomu,ale kdyz rikas vule nekolik mm,tak cumim. :twisted:
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

KO
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

směrem dopředu dozadu 0mm jak se hne jev pi. Nahoru dolu jak které ale max 0.6mm jinak optrně na to může se ti zdát že je to pár mm a při tom je to jeněkolik desítek. Vem spárovky zjisti kolíkatka se vleze mezi hausing a vrchol loptaky v klidu akolik se vleze když zvednš osičku a podle toho zjistíš vůli.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Když jsem říkal pár, tak jsem myslel na konci tak 3mm. Jinak dozadu a dopředu nic.Takže je asi určitě KO. :D Stejně jsem chtěl větší, takže bude nové. 8)

A pak to mělo něco tlačit. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Anděl píše:Když jsem říkal pár, tak jsem myslel na konci tak 3-5mm. Jinak dozadu a dopředu nic.Takže je asi určitě KO. :D Stejně jsem chtěl větší, takže bude nové. 8)

A pak to mělo něco tlačit. :lol:
Jeste,ze ta dobra nalada :lol: :smich:
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

3-5 mm :shock: :shock: tak to je husty:-D pro me jako strojare nezkutecna a nepripustna vule :D :D

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo

Příspěvek od Lukaash »

...a to jeste nedre o housing?

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje :lol:
Olej nikde není. :( Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal. :nono: Od turba je všude kov na kov. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo

Příspěvek od elviiis »

Lukaash píše:...a to jeste nedre o housing?
Určitě jde proto v těchto případech repass nejni na nic bo bys musel koupit o nové vrtulky a to už můžeš rovnou koupit new turbo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Anděl píše:
elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje :lol:
Olej nikde není. :( Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal. :nono: Od turba je všude kov na kov. :lol:
Kuwa to je čudný turbem v takovýmhle satvu by mněl olej vyloženě chcát.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Firearms
Příspěvky: 490
Registrován: 18 bře 2005 17:37
Bydliště: NBK

Příspěvek od Firearms »

Anděl píše:
elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje :lol:
Olej nikde není. :( Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal. :nono: Od turba je všude kov na kov. :lol:
to jsem jeste nevidel... :nono:
DSM Team
Obrázek

Uživatelský avatar
Camel
Příspěvky: 1231
Registrován: 17 pro 2006 21:19
Bydliště: Občas Bohumín,občas Karviná...

Příspěvek od Camel »

Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
NeVW: Passi
Suzuki LTZ-400 Quadsport

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Camel píše:Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
OK. Změřím to šuplerou. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku. :( Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více. 8)

Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit. :lol: Ale s tím jsem do toho šel. :wink: Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS. :D Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel. :roll:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Camel
Příspěvky: 1231
Registrován: 17 pro 2006 21:19
Bydliště: Občas Bohumín,občas Karviná...

Příspěvek od Camel »

Anděl píše:
Camel píše:Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
OK. Změřím to šuplerou. 8)
A jak to budes merit suplerou? :shock:
NeVW: Passi
Suzuki LTZ-400 Quadsport

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

Anděl píše:
elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku. :( Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více. 8)

Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit. :lol: Ale s tím jsem do toho šel. :wink: Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS. :D Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel. :roll:
ale pak to nepretesnis u nas nesezes tesneni na turbo na 4g63T

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Flinta píše:3-5 mm :shock: :shock: tak to je husty:-D pro me jako strojare nezkutecna a nepripustna vule :D :D
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná :) protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že? :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

Idaho píše:
Flinta píše:3-5 mm :shock: :shock: tak to je husty:-D pro me jako strojare nezkutecna a nepripustna vule :D :D
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná :) protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že? :D
:D 8)

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad 8) jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu 8)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Flinta píše:
Anděl píše:
elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku. :( Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více. 8)

Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit. :lol: Ale s tím jsem do toho šel. :wink: Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS. :D Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel. :roll:
ale pak to nepretesnis u nas nesezes tesneni na turbo na 4g63T
pokud sežen firmu co provede práci + vyvážení, já tesnění dodám :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Flinta píše:
Idaho píše:
Flinta píše:3-5 mm :shock: :shock: tak to je husty:-D pro me jako strojare nezkutecna a nepripustna vule :D :D
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná :) protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že? :D
:D 8)

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad 8) jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu 8)
jasan počítám s tebou :)

set tedy pasoval celý?? ( alespon vím do budoucna :D )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

Idaho píše:
Flinta píše:
Idaho píše: hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná :) protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že? :D
:D 8)

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad 8) jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu 8)
jasan počítám s tebou :)

set tedy pasoval celý?? ( alespon vím do budoucna :D )
zatim sem zkousel gufera az na to velky a jeste sem zkousel tesneni pod hlavu ..pak dam vedet jestli sedelo vsechno 8)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

ok, jinak tesnění pod makovici bych příšte doporučil trošku jiné ale to proberem poSZ - pokdu budeš mít zájem.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

seriové 14BB není dobré turbo neb materiál v něm použitej neni dostatečně kvalitní asi jako na svodech k němu...moje vypadaj jak panennská blána sněhurky......
Na již zmíněných 300PS stačí TD05 16G small a nebo BIG s potenciálem 360PS...... :lol:
Již sem to s Idahem řešil neni problém sehnat ze států nové a cena je zajímavá a pokud vemem dvě tak se určitě dostanem na dobrou cenu....

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Krosmen píše:seriové 14BB není dobré turbo neb materiál v něm použitej neni dostatečně kvalitní asi jako na svodech k němu...moje vypadaj jak panennská blána sněhurky......
Na již zmíněných 300PS stačí TD05 16G small a nebo BIG s potenciálem 360PS...... :lol:
Již sem to s Idahem řešil neni problém sehnat ze států nové a cena je zajímavá a pokud vemem dvě tak se určitě dostanem na dobrou cenu....
No mám přesně toto originál turbo 14BB. :wink:

Takže pro začátek vezmu turbo. 8) Napiš cenu třeba přes SZ výše zmíněných turb. :D
Budu potřebovat i nové svody. :? nebo to pásne na straré.


Tak už jsem koupil turbo. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

:?

..myslím že to bereš ze špatného konce... ale je to tvoje volba..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Sinkas
Příspěvky: 232
Registrován: 09 črc 2006 15:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo

Příspěvek od Sinkas »

Anděl píše:Tak jsem sundal hadice a rukou jsem zkusil šáhnout na osičku turba. Vůle je pár mm. Je to úplně špatně, nebo ......... :roll:

Jo a je to turbo TD05H.
radialni vule je uplne normalni nebot jsou to plovouci loziska, axialní vule bi nemnela bejt skoro zadna
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Záleží na typu turba,ale zdravé by mělo mít vůli cca do 0.35mm, do 0.5-0.6mm to většinou vyřeší jen repasní sada (nová ložiska) 2-3tis,větší vůle už většinou znamená novej uzel,osičku,nebo dokonce vrtulky a cena opravy začne převyšovat cenu turba. Proto doporučuji nenechat turbo do tohoto stavu dojít a raději ho levně zrepasovat již dříve. Znatelná axiální vůle znamená poškození téměř vždy.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“