Potřeboval bych prosím Vás poradit.
Mám nově udělaný celý motor, jak hlava (zabroušení ventilů, nové ventily, hydroštely, výměna gufer, vodítek, srovnání, otlakování)
Blok= nové vložky vyfrezované na STD píst a zakroužkováno STD kroužky = origo Mahle, klika nebyla broušena byla v cajku, plus srovnaný blok).
Motor jsem poskládal nastartoval a od prvního startu fouká mírně olejovou měrkou a chtěl bych se zeptat zda je to normál ? Nebo spíše do té doby než se motor zajede (dejme tomu 5000km)
V motoru je nalitej olej na zajetí motoru od firmy Millers Oils 10w40.
Po první nastartováním jel motor na volnoběh zhruba hodinu, vše bez problémů. Druhý den říkám projedu to, najel jsem 4km a klekl altík. Tak jsem vyměnil altík a říkám opětovně půjde se projet, jenomže jak jsem nastartoval tak zhruba po pár minutách mi začal téct olej po motoru přes gufera vaček.
Jenomže dnes jsem vyměnil gufera na vačkách a jak mile nastartuji tak se začne od rozvodovych kol hned prášit olej a víři se to po celém boku motoru a do chvilky je vše poblite od oleje.
Takže výměna gufer nepomohla a opětovně to přes ně teče.
Jenomže jak přemýšlím, tak díky tomu že motor funí měrkou tak znamená že bud tlakuje odvětrávání klikové skříně a nebo netěsní kroužky. Jenomže odvětrávání je v novotě a vše plně průchozí, což kdyby bylo plné tak bych pochopil že to vytlačuje gufera a proto přes ně teče olej.
Takže bych se chtěl zeptat, zda foukání měrkou je ok nebo spíše do té doby než se motor zajede, nebo zda je to špatně ?
Když jsem auto kupoval tak měrkou funěl, protože byli pístní kroužky spečené jak brambora a motor bral 2l oleje na 800km při těžké noze. Jenomže teď motor netěsní protože není zajetý takže teď otázkou jak to teda doopravdy má být když je motor nový.
Jednoduše už z toho začínám být na prášky když mě oprava stála 100 000kč a není možné aby to už jelo

Předem Vám děkuji za radu. Jinak jedná se o Volvo 850 2.0 T5 211HP.