pevný rozvod vs VVT-problém????
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
pevný rozvod vs VVT-problém????
Tak mám dotaz asi hlavně na Taboo a lidičky zabývjícími se hondama....
Na motoru 1ZZ je variabilní časování sací vačky,máme postavený motor s Darton vložkami a vačky jsou BC 272 .Což tedy jsme zjistili že ještě nikdo nebyl tak radikální a takové vačky na tomto motoru nepožil a vznikl problém,motor do 3000rpm vydává klepavý zvuk,motor se rozebral vše se zkontrolovalo a není nikde ani sebemenší náznak problému,zvuk jde od vaček-domněnka je že problém dělá variátor sací vačky vzhledem k veliké "ostrosti" vaček dochází k jejímu chvění a uvnitř variátoru dochází ke klepání....Je moje domněnka správná????Jelikož sme tak trošku průkopníci v tomhle směru nemáme se kde opřít o nějakou podobnou aplikaci,já osobně bych nahradil VVt člen pevným nastavením....a nebo ho upravil....
Co vy na to????????
Na motoru 1ZZ je variabilní časování sací vačky,máme postavený motor s Darton vložkami a vačky jsou BC 272 .Což tedy jsme zjistili že ještě nikdo nebyl tak radikální a takové vačky na tomto motoru nepožil a vznikl problém,motor do 3000rpm vydává klepavý zvuk,motor se rozebral vše se zkontrolovalo a není nikde ani sebemenší náznak problému,zvuk jde od vaček-domněnka je že problém dělá variátor sací vačky vzhledem k veliké "ostrosti" vaček dochází k jejímu chvění a uvnitř variátoru dochází ke klepání....Je moje domněnka správná????Jelikož sme tak trošku průkopníci v tomhle směru nemáme se kde opřít o nějakou podobnou aplikaci,já osobně bych nahradil VVt člen pevným nastavením....a nebo ho upravil....
Co vy na to????????
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
No ja mam na motore tiez vacky 272 ..hoci je to opel....
tiez je to dost hlucne... teda do 2000ot/min. to klepe, jakoby z posledneho..
pripadne jakoby boli vadne hydrostely, ci by to islo bez oleja...
mam sice seriove struny, ventily, tanierky....ale problem je vtom...
ze si pravdepodobne poklepkava dvihatko o vacku, a to v momente ked
sa vacka vracia spat do zaveru ventilu.. ... to je zase moja teoria...
proste ako by ta vacka bola az moc "ostra"....
uz na tom mam najazdene cca 10tkm a ziadne opotrebenie som zatial nepozoroval,
ani piliny v oleji ani nic podobne, cize sa to zatial javi byt OK... az na ten hluk..
tiez je to dost hlucne... teda do 2000ot/min. to klepe, jakoby z posledneho..
pripadne jakoby boli vadne hydrostely, ci by to islo bez oleja...
mam sice seriove struny, ventily, tanierky....ale problem je vtom...
ze si pravdepodobne poklepkava dvihatko o vacku, a to v momente ked
sa vacka vracia spat do zaveru ventilu.. ... to je zase moja teoria...
proste ako by ta vacka bola az moc "ostra"....
uz na tom mam najazdene cca 10tkm a ziadne opotrebenie som zatial nepozoroval,
ani piliny v oleji ani nic podobne, cize sa to zatial javi byt OK... az na ten hluk..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
tak to je naprosto vystižneJRD McLAREN píše: teda do 2000ot/min. to klepe, jakoby z posledneho..
pripadne jakoby boli vadne hydrostely, ci by to islo bez oleja...


toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: 06 led 2009 10:33
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Já bych šel cestou odppojit variátor a uviděl bych jak to bude makat pokud klepání odezní tak víš že to tím není.
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer
BMW E36
Kymco Maxxer
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
no ja variator nemam.... a aj tak mi to klepe...
na volnobehu pokial nedosiahnem otacky cca 2000
pokial je motor v zabere, alebo teda "pod zatazou"..
tak to klepanie ustane niekde okolo 1200-1400..
co je v podstate hranica min. volnobeznych otacok ktore mi doporucili ...pre tieto vacky..
na volnobehu pokial nedosiahnem otacky cca 2000
pokial je motor v zabere, alebo teda "pod zatazou"..
tak to klepanie ustane niekde okolo 1200-1400..
co je v podstate hranica min. volnobeznych otacok ktore mi doporucili ...pre tieto vacky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: 06 led 2009 10:33
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
tak to tam prostě někde musíš mít nějakou vůli jinak si to nedokážu vysvětlit jestli to ted\ klepe ze shora a neni to tim že ti pak detonuje směs ale so ví tak tyhle variátory sou potom na upravovanejch motorech docela problémový
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer
BMW E36
Kymco Maxxer
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
ventily ok,pružiny ok,vule ok,motor ok,vše po 3500km rozloženo zmeřeno,klepaní cca 2800 jakmile začne fungovat ventil ktery olej do vvt členu pouští klepaní zmizi. jizda - redline zastavíš a klepani ani na 850 nikde,ale zhruba do 30s se objeví,zřejme jak odteče olej z vvt členu. Máme dva zavěry:bud je vadny vvt člen i když na puvodní vačce ok, nebo je zkratka pro takovy uhel vaček nevhodný a nahradil bych ho pevným kolem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
jeden o koze, druhej o voze...
předpokládám, že Krosmen má vačky 272° při 1mm zdvihu (či 0,04") což je v US a u lepších výrobců zvykem..
Zatímco JRD má 272° od 0 k 0, což je obvyklý spíš u evropskejch výrobců..a v porvnání s předchozím případem to dělá rozdíl až 40°
dle profilu...
k problému
- nahradit VVT pevným kolem jako to dělá každej kdo se v motorech hrabe na "vyšším" levelu s otřejšíma vačkama a nechce řešit pazvuky
- zde hraje svou roli úhel o kolik se variátor může natočit - třeba to v nízkejch otáčkách dělá s tak "ostrou" vačkou neplechu a písty se jednoduše lehce potkávaj s ventilama...
- změřil bych vůli píst-ventil v obou mezních polohách variátoru ať víte na čem jste, třeba budete překvapeni...
- bez oleje tam jsou zřejmě dost velký vůle a tak to klepe...
předpokládám, že Krosmen má vačky 272° při 1mm zdvihu (či 0,04") což je v US a u lepších výrobců zvykem..
Zatímco JRD má 272° od 0 k 0, což je obvyklý spíš u evropskejch výrobců..a v porvnání s předchozím případem to dělá rozdíl až 40°

k problému
- nahradit VVT pevným kolem jako to dělá každej kdo se v motorech hrabe na "vyšším" levelu s otřejšíma vačkama a nechce řešit pazvuky
- zde hraje svou roli úhel o kolik se variátor může natočit - třeba to v nízkejch otáčkách dělá s tak "ostrou" vačkou neplechu a písty se jednoduše lehce potkávaj s ventilama...
- změřil bych vůli píst-ventil v obou mezních polohách variátoru ať víte na čem jste, třeba budete překvapeni...
- bez oleje tam jsou zřejmě dost velký vůle a tak to klepe...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
hlava dole mechanicky se to určitě nikde nepotkalo. Problem je v tom že nikdo je v teto kombinaci at s vvt nebo s pevným kolem nepoužil.
jediny o kom vím je monkeywrenchracing ktery v usa upravuje 1zzfe a 2zzge pro lotus a oni tam ten vvt mají. Dle mého upraví otevření oleje do vvt v nižších rpm. Seriově je to od 2800-5500 max natočení.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 17:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Taboo, s dosedlejma ventilovejma pružinama jsem měl problém vůbec motorem otočit, pravda je, že za chodu motoru pružina různě vibruje a vybočuje, čímž se snižuje, tak by otočení možný bylo... problém bude asi ten variátor..
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
hlava je kompletně po go. Vodítka,ventily supertech,tvrdší pružiny,Ti retainer crower,. Vacka je crower stage 3 280/10.1 pevná zdvihatka oem toy. Problem je pouze ten hluk. Motor je na sériové ecu,takže blokování jak ventilu tak vvt způsobí nouzový režim. Protože ten hluk mizí současně s otevřením oleje do vvt napadlo mě použít třeba piggy back od aem a upravit volnoběh a otevreni ventilu??
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 17:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Tak jsem na jinem foru o 1zz a 2zz vyslídil že ten hluk je naprosto normalní už od instalace crower stage2 a použití fic aem nebo fic apexi nezbytností,a taktež podobna odpoved přišla od monkeywrenchracing.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 17:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
ano,volnobeh se ma zvyšit na 1100-1150rpm a otevření ventilu pro vvt na 1500rpm upravit vstřik a předstih. Jinak dnes jsem konečně nastavil vačky hks v mém 4a-ge a opětovně Ti musím poděkovat!!! Jede to skvěle!!!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 17:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
hm takže bych místo BC vaček se pídil po HKS....na moje 4AGE
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Takze jak to potom cele dopadlo ..??
hluk od tych 1150ot volnobehu neni ...??
by ma to dost zaujimalo,
..kedze moje si na volnobehu "slusne hrkoce".
aj ked ja mam zase info u mojho motoru, ze pri tychto vackach,
ktore su tie posledne mozne "najostrejsie" pre hydro-dvihatka a na seriovych pruzinach
je hrkot na volnobehu normalny / alebo volnobeh dvihnut nad 1500ot.
ja sa totiz asi cez zimu chystam upravovat druhu hlavu, ine ventily, vacky, pruziny...
pevne dvihatka, a vacka okolo 280, tak by som rad vedel ze ci sa mam na nieco "specialne pripravit"
hluk od tych 1150ot volnobehu neni ...??
by ma to dost zaujimalo,
..kedze moje si na volnobehu "slusne hrkoce".
aj ked ja mam zase info u mojho motoru, ze pri tychto vackach,
ktore su tie posledne mozne "najostrejsie" pre hydro-dvihatka a na seriovych pruzinach
je hrkot na volnobehu normalny / alebo volnobeh dvihnut nad 1500ot.
ja sa totiz asi cez zimu chystam upravovat druhu hlavu, ine ventily, vacky, pruziny...
pevne dvihatka, a vacka okolo 280, tak by som rad vedel ze ci sa mam na nieco "specialne pripravit"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
řešení bude jak popisuje Libor za pomoci piggy back.Nyní vše fubnguje jak má auto jezdí...jen chrastí
na "zdejší" poměry jsou vačky použité cca 304,jak podotýká Honza.Toyota nemá hydra,pevné podložky pod mističkami.

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
OK ...
takze sa nemam lakat, ked mi to pri pouziti vacky 280-290 bude rachotit rovnako ako teraz ...
takze sa nemam lakat, ked mi to pri pouziti vacky 280-290 bude rachotit rovnako ako teraz ...

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/