Plazmové zapalování

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od bóďa »

chápu teda dobře, že největší slabinou toho systému je zatím to, že nevydržej svíčky? :) to bude asi docela neřešitelnej problém ne?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

problem řešitelný je dvěma způsoby. 1. Wolframorhodiova elektroda ovšem cena takovéto sady svíček pro 4válec přesahuje cenu ojeté felicie :) nebo 2. možnost měnit po cca 5000km. Cena sady se vrátí v úspoře paliva do 1000km.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

ludvik2
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011 18:09
Bydliště: západní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od ludvik2 »

Kdo chce koně musí v něčem ustoupit 8)

Netopyr
Příspěvky: 12
Registrován: 07 říj 2011 22:36

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Netopyr »

jestli to žere svíčky (sadu svíček po stovce každých 5tis km nevidím, vzhledem k tomu co to nabízí, jako problém),nebude problém s lokálním přehříváním hlavy? Obzvláště u čtyř a víceventilových motorů...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

najvacsim problemom je zatial podla Liborovych pokusov vysoka teplota EGT ...
(pri chudobnej zmesy)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Netopyr
Příspěvky: 12
Registrován: 07 říj 2011 22:36

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Netopyr »

při chudé směsi jsou vždy vyšší teploty, ale při standardní a/nebo bohatější je problém stejný? namáhání výfukových ventilů a sedel musí být extrémní :c)

Net.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

zase se to nesmí přehánět. :) teplotu horeni nezvýší jiskra ať je jakkoli velká. :) výhoda plazmy je v tom,ze díky ní palivo začne hořet ve velké ploše. Možnosti to nabízí spoustu,směs extrémně ochudit nebo naopak obohatit. Vyzkoušel jsem oba extrémy. Směs bohatá i chudá tak,ze po vypnutí modulu konvenční jiskra už směs nezapálí a motor zhasne. Díky širokému rozptylu corony plazmy ani nezáleží na dobrém promíchání směsi.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: předešlý příspěvek patřil netopýr. Bylo to ohledně teploty ze při použití plazmy se zvýší. Ano,je to přesně tak jak píšeš. Předstih jsem zkoušel posunout az k 0 i 2stupně za TDC. Co však je jisté ze a s tím jsem experimentoval hlavně E85 díky jeho pomalejšímu hoření se dal použít s mírnou úpravou předstih pro benzín se značným nárůstem výkonu a zachování teplot EGT. Zvláštním jevem jsou ty svíčky. Fotky dodám později. U klasických iridium a platina takřka okamžitě odhořel ten jazýček oproti středové elektrodé zatímco u brisk ty 3 jazýčky ok a zmizela elektroda. Obrázek
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Beaver »

Poslal jsem ti SZ, možná by se ti mohl hodit jeden kontakt :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Libor12 píše: Zvláštním jevem jsou ty svíčky. Fotky dodám později. U klasických iridium a platina takřka okamžitě odhořel ten jazýček oproti středové elektrodé zatímco u brisk ty 3 jazýčky ok a zmizela elektroda.
Podle mě to má nasvědomí odolnost materiálů použitých na těch kontaktech. U platinových a iridiových svíček je hrot anody z výše uvedených kovů, kdežto katoda je za stejnýho materiálu jako tělo svíčky, takže je míň odolná než anoda a proto časem "odhoří"

U 3 jazýčkových brisků, jsou katody taky ze stejnýho materiálu jako tělo svíčky, ale jelikož tam jsou 3, tak se námaha rozprostře mezi ně a tím pádem se sníží opotřebení a víc zatěžovaná je pak anoda.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

jj,moc pěkné,jenže mne se to nějak nepodařilo vyrobit ani podle toho návodu v pdf z panacea university. :(
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Beaver »

Takže kontakt byl na houby ? :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Beaver píše:Takže kontakt byl na houby ? :D
Kdepak,kontakt perfektní. Díky. Ovšem když viděl ukázku navrhl to co už tu padlo wolfram,rhodium,atd bez keramiky. No a to jsme cenou někde jinde. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Netopyr
Příspěvky: 12
Registrován: 07 říj 2011 22:36

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Netopyr »

denso podle reklamy v rádiu má nový druh svíček se dvěma elektrodama - není možná, že by to alespoň částečně pomohlo řešit jejich životnost? (vím že densa jste zavrhli hned na začátku)

jak jdou další testy? vyvoj pokračuje? :c)

Net.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Trochu to tu oživím, aby bylo vidět, že se na projektu stále pracuje a neupadnul v zapomnění.

První testy na brzdě bohužel skončily bez jakýhokoliv výsledku, protože pán má na autě WasteSpark zapalování, který funguje diametrálně odlišně, než klasické zapalování cívka rozdělovač, takže se plazmu nepovedlo zprovoznit. Už ale vím v čem byl problém a jak ho odstranit. Teď jen musím sehnat modul tohohle zapalování, abych mohl provedené změny otestovat.

Taky sem zjistil, že miniaturizovaný blokovací modul, není schopný dlouhodobě vydržet takovou zátěž, takže ho budu muset posílit a přepracovat.

Minulý týden jsem posílal plazmové zapalování se starým blokovacím modulem Dimitarovi na otestování. Test bude probíhat na autě s cívkou a rozdělovačem, takže by konečně mohly být k dispozici nějaké výsledky z brzdy. Sám sem už dost zvědavý na to co ukáže brzda.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

mam k dispozicii..
DSCN1729.JPG
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Alfoun »

Nechci vam brat iluze ohledne silnejsi jiskry a vetsiho vykonu,pokud nedostanete do motoru vic vzduchu tak muze byt jiskra i mega silna. Pro usporu paliva to bude urcite fungovat,ale pro cruising rychlosti normalne pouzivam 16.5 az 17 pomer vzduchu s palivem s klasickym zapalovanim.
Co takhle vyzkouset jiny design zapalovacich svicek?
Obrázek
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: To je super. Byl by si mi ho ochotný zapůjčit, nebo prodat?

Taboo: Nápad je to dobrý. Omezit proud jsem už zkoušel a ve stávající konfiguraci je to nastavený na co nejmíň. V hlavě už mám i nápad jak to rozpulzovat, respektive jak řídit výstupní výkon pomocí PWM. Problém je ale v tom, že sem zatím nebyl schopný nikde sehnat, seriově vyrábený a dostatečně výkonný vysokofrekvenční transformátor. Na test bych si ho mohl navinout doma, ale když by se to pak vyrábělo po víc kusech, tak by to bylo nic moc řešení.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Alfoun: výkon se určitě o něco zvedne, protože dojde ke zkvalitnění spalovacího procesu, ale nárůst se bude pravděpodobně pohybovat jen v jednotkách koní.
Hlavní výhodou je ale to, že můžeš zapalovat extrémně chudou i extrémně bohatou směs při vysokých tlacích, kdy je potřeba víc energie pro zažehnutí směsi. Dál by to mělo nají využití při spalování E85, který má vyšší bod zápalu než benzín.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Alfoun »

Taboo..Tak s tebou se mi do zadne hlubsi diskuse ohledne fungovani motoru vubec nechce :D
Ale pokud pouzijes tento system na motoru,ktery nema zadne upravy na dodavce paliva,lepsi distribuci vzduchu,pouziti variabilniho casovani vacek,tak nemuzes ocekavat i se silnejsi jiskrou vetsi vykon. A to i v pripade,ze do valce dodas vice paliva.
Tim chci rict,ze nestaci jenom zesilit jiskru,ale je potreba pouziti lepsiho paliva,vyssiho kompresniho pomeru,jineho casovani etc.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od semysak »

ja bych zkusil obratit ty diody v blokovacim modulu resp. zkusit to udelat tak, aby vyboj mel obracenou polaritu, kuli zivotnosti svicek by to mohlo pomoci, nebo aby byl stridavy ten prout co udrzuje plazmu ne jenom ss nebo pulzujici

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

semysak: střídavý proud bohužel asi použít nepůjde, protože při změně polarity má tendenci zemnit se přes zapalovací kabel do indukční cívky. Dalo by se to řešit blokovacími diodami na každým zapalovacím kabelu, ale to by jen zkomplikovalo návrh a výrobu celýho zařízení.
Ona životnosnost standartních svíček asi nepůjde nijak výrazně prodloužit, protože i aquapulser udává dobu životnosti svíček na 4000mil.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Krosmen »

Já něco připravuji na sezonu tak se až to pojede dohodnu s Liborem na vyzkoušení-bude to na přeplňovaném motoru.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Taboo: ohledně svíčky s tebou naprosto souhlasím. Duležitý je, aby bylo dost materiálu na obou elektrodách, protože jsou namáhaný prakticky shodně.

Co se týká laborování s velikostí proudu tekoucího skrz svíčku a více násobným zápalem, tak tady možná konečně budu mít prostor pro lepší testování, protože se Liborovi povedlo najít firmu co vyrábí vysokofrekvenční trafíčka, takže pokud budou ochotní namotat nám co potřebujem, tak máme skoro vyhráno. Celou zdrojovou část bych pak poupravil, tak aby nebyla řízená analogově, ale nějaký mikrokontrolerem, protože na tom se dá líp stavět do budoucna.

Taky sem trochu přehodnotil přístup k blokovacímu modulu a místo jednoho centrálního půjdu spíš cestou malých individuálních modulů, který budou pro každou svíčku zvlášť a půjdou buď nacvaknout přímo na svíčku, nebo se vsadí mezi stávající kabeláž zapalování.

Krosmen: ok už teď sem zvědavý do čeho to budeš chtít namontit :)
www.jfperformance.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“