Regulace alternátoru přes ECU
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Regulace alternátoru přes ECU
Momentálne doděláváme nekolik přestaveb na programovatelnou jednotku a narazili jsme na problém u dvou aut, kde je výstup alternátoru regulován ignálem ze seriové ecu. Tu nyní nemáme a potřebujeme vyřešit regulaci jiným zpusobem řesil toto již nekdo ? bohužel jiný alternátor s vestavěnou regulací se díky nedostatku místa a atypickému ukotvení nedaří implementovat.
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
A co ti brání použít libovolný externí regulátor napětí?
http://www.ebay.com/bhp/external-voltage-regulator
http://www.ebay.com/bhp/external-voltage-regulator
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
protože jsme zkusili už tři a nefungují tak jak by měliBeaver píše:A co ti brání použít libovolný externí regulátor napětí?
http://www.ebay.com/bhp/external-voltage-regulator

RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Ano. Nejjednodussi reseni je pouzit PWM output, budto pres 470-ohm pull-up (na 12V) resistor anebo s inverted signalem (na zem). Pouzij frekvenci 250 Hz, target voltage 14.7V (zalezi na baterii), min duty 0%, max duty 100%, start duty 75% (anebo cokoliv bude potrebne k dosazeni target voltage) a gain 100 (uprav podle potreby v zavislosti na zatezi a vykyvech napeti).Idaho von Věšín píše:řesil toto již nekdo ?

IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Taboo píše:Ano. Nejjednodussi reseni je pouzit PWM output, budto pres 470-ohm pull-up (na 12V) resistor anebo s inverted signalem (na zem). Pouzij frekvenci 250 Hz, target voltage 14.7V (zalezi na baterii), min duty 0%, max duty 100%, start duty 75% (anebo cokoliv bude potrebne k dosazeni target voltage) a gain 100 (uprav podle potreby v zavislosti na zatezi a vykyvech napeti).Idaho von Věšín píše:řesil toto již nekdo ?
Mockrát díky, o použití PWM výstupu sem se snažil něco načíst už v noci, ale moc sem to nechápal, tak sem to stáhnul kolegovi elektrikáři at mi to dnes vysvětlí

RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Neni zac, you're very welcomeIdaho von Věšín píše:Mockrát díky, o použití PWM výstupu sem se snažil něco načíst už v noci, ale moc sem to nechápal, tak sem to stáhnul kolegovi elektrikáři at mi to dnes vysvětlí




IQ stylingem nenahradis.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Tak to je strašná zhovadilost
Proč to udělat jednoduše, když to jde složitě... Měl jsem za to, že ten alternátor je víceméně klasický, potom by to ten externí regulátor vyřešil 


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Bohužel MazdaBeaver píše:Tak to je strašná zhovadilostProč to udělat jednoduše, když to jde složitě... Měl jsem za to, že ten alternátor je víceméně klasický, potom by to ten externí regulátor vyřešil


RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Beaver píše:Tak to je strašná zhovadilostProč to udělat jednoduše, když to jde složitě...


IQ stylingem nenahradis.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Ono nějaké opodstatnění to určitě mít bude, na druhou stranu třeba u Toyot jsou ty Denso alternátory poměrně spolehlivá záležitost i s klasickým řešením, při problémech se často jen vymění klasicky ojeté uhlíky nebo vyhořelý regulátor a v obou případech jde o poměrně laciné položky (oproti novému alternátoru).
Ad 1JZ/2JZ - není mi známo, že by to tak někde bylo použito, možná snad u posledních atmo Lexusů? Nejposlednější 1JZ s VVTi a "elektronickým plynem" má Pavel pro swap do Mk3 z Toyoty Crown a pokud vím, tak i ten má klasický alternátor s regulátorem napětí (a to Crown měla tři prdele různých fíčur včetně možnosti používat tempomat s radarem, apod., takže bych v ní tady tohle pokročilejší řízení alternátoru možná trochu čekal). U mě naštěstí tohle nehrozí...
Ad 1JZ/2JZ - není mi známo, že by to tak někde bylo použito, možná snad u posledních atmo Lexusů? Nejposlednější 1JZ s VVTi a "elektronickým plynem" má Pavel pro swap do Mk3 z Toyoty Crown a pokud vím, tak i ten má klasický alternátor s regulátorem napětí (a to Crown měla tři prdele různých fíčur včetně možnosti používat tempomat s radarem, apod., takže bych v ní tady tohle pokročilejší řízení alternátoru možná trochu čekal). U mě naštěstí tohle nehrozí...

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Já jen doplním že česky je to impulsní regulace buzení alternátoru,daleko častější využití má u moto a pwm je řízeno pid regulátorem. Alternátor který je takto řízen na tvrdou dvoustupnovou polovodičovou regulaci předělat nelze. Jak píše Taboo,tak třeba koncernové vozy mají umístěné pod baterií čidlo teploty. Beaver: tipnul bych si že i tvoje rav už má tento systém řízení regulace napětí. I zde už je impulsní princip zmíněn a je to z učebnice roku 1987 http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6b02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Mám RAV4 02 a co jsem se díval, tak má taky klasický regulátor... Možná až další generace. IS to taky nemá, ale u druhé generace IS už v EPC regulátor není, takže tam už to je asi řešeno ECU.


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Ja velice rad pouzivam dnesnimi standarty zastarale GM CS130 alternatory, ktere se - diky jejich neklesajici popularite - podle potreby daji postavit za velice priznivou investici v nespocetnych konfiguracich napriklad k jejich premisteni anebo potrebam velkych palivovych cerpadel (ve spojeni s buck-boost regulatory za ucelem stabilizace tlaku paliva), kde nejaky 70A tovarni alternator nedostacuje a pri 100% duty nekde v blizkosti svodu, exhaust manifoldu anebo turba moc dlouho nevydrzi. Pouze myslenka, s kterou si nekdo muze mit zajem pohravat... 

IQ stylingem nenahradis.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
No obdobně v Toyota komunitě se občas používají alternátory z Toyoty Tundra, ale stejně tak jsem viděl nabídku od někoho v US, kdo za relativně příznivou cenu převinul existující alternátor na vyšší výkon. Tady v ČR mi přišlo, že nabídka podobných služeb dost pokulhává... Ale celkově když se dívám, jak u některých aut je elektronika natolik prolezlá do všech systémů, tak je patrně i blízko doba, kdy "normálně" nepůjde auto upravit aniž by přestalo z poloviny všechno fungovat
Při troše štěstí se toho ale nedožiju 


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Děkuji Karlovi a Tabooovi, opět se ukázalo že EMU je skutečne programovatelná ECu
s karlovo pomocí po telefonu naprogramována funknce buzení altíku behem nekolik minut 
Kájo, i Taboo, ještě jendou díky
beaver - mam ted na dílne 1JZ VVTi a má buzení přes ECU


Kájo, i Taboo, ještě jendou díky

beaver - mam ted na dílne 1JZ VVTi a má buzení přes ECU

RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Tak to jedině musí být z Toyoty Verossa JZX110 s automatem, ta má šílenou atypickou ECU oproti všem ostatním 1JZ VVTi. Naprosto nejhorší motor na swap s origo elektrikou a ECU, protože k tomu nejsou pinouty. Tam je to použití standalone naprosto nejlepší volba. Já osobně bych se vyprcal na nějaké harakiri s tím vlastním řízením alternátoru a přehodil tam alternátor z jakéhokoliv rozbitého GS300, který by měl pasovat rozměrově i řemenicí.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Idaho von Věšín píše:Děkuji Karlovi a Tabooovi, opět se ukázalo že EMU je skutečne programovatelná ECus karlovo pomocí po telefonu naprogramována funknce buzení altíku behem nekolik minut
Kájo, i Taboo, ještě jendou díky

IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Bobře čti pořádne, neřeším toyotu, jen jsem zmínil že to 1Jz to má také, ale upřímne je mi to u kelu, jelikož k tomu motoru dávám komplet kabeláž s ecu a pokud človek není uplne blbej tak najde schéma i na JZX110Beaver píše:Tak to jedině musí být z Toyoty Verossa JZX110 s automatem, ta má šílenou atypickou ECU oproti všem ostatním 1JZ VVTi. Naprosto nejhorší motor na swap s origo elektrikou a ECU, protože k tomu nejsou pinouty. Tam je to použití standalone naprosto nejlepší volba. Já osobně bych se vyprcal na nějaké harakiri s tím vlastním řízením alternátoru a přehodil tam alternátor z jakéhokoliv rozbitého GS300, který by měl pasovat rozměrově i řemenicí.

řeším mazdu a ješte k tomu podélně uložené BP, tento altík používá pouze miata VVTi ( příčne uložené BP používá std altík jako ostatní miaty ).
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Na JZX110 Chasera schéma najdeš, na JZX110 Verossu najdeš hovno.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 21 bře 2013 09:07
Re: Regulace alternátoru přes ECU
Trvam na puvodním( nedalo mi to ), najdes to v DB toyoty, na placeném přístupu, použij proxi identifikaci JPN, thaiwanu, atd a zaplat si přistup do toy databáze . ( stahoval jsem ted nedávno pinouty k MR-S a 7gen TS celice pro JDM protože sem zjistil že pinout nesedí ani proti EU ani UK verziBeaver píše:Na JZX110 Chasera schéma najdeš, na JZX110 Verossu najdeš hovno.

RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv

Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.