škrtici klapka na saní turba

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

základem je 7 žebrovy 16V. Rozdíl mezi 16ti a 20v dole není. 20v black top 160hp měl pouze lehčí ojníce. 20v hlava má itb. Všechno tohle co píšes vím. Střední pistova rychlost určuje co motor vydrží a co ne. Vrtání mám 83,zdvih 77 ale protože se jak pisty tak ojníce dělaly custom tak jsem změnil délku ojnic a jejich dwell time. Vše je odlehčene jak to jen šlo. Při těch 12500 jsem na 230hp což je lepší výsledek na litr než poladene s2000. Ona už ta poladena s2000 taky takový km náběh nemá. ;) Na tom motoru pracuji víc jak 7let neustále něco měním,zkouším,vylepšuji. Prostě dostal jsem se tam,kam TRD při úpravách toho motoru. Už není v atmosféře kam dál. Těch 200hp je únosných,otáčky také. Většinou akorát prostě motor vyndám,rozeberu proměrim a eventuelně vyměním co je třeba a jde zpět . Spolehlivě slouží,jezdí vše ok. Při těch 12 už tomu ale tak není. Tam dochází k tomu co jsem psal. Vím že za to může střední pistova rychlost atd. Proto bych to celé rád ukončil tím jak jsem psal výše a přesunul se na větší motory. V garáží už na mne smutně koukají dva 1uz-fe. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

TRD mělo v roce 2002 specifikaci 215K/8500ot a to nebylo zdaleka nejsilnější na startu AE86 - N2 závodu. Jukni na "Hot Version AE86 Club Vol.9 [Tsukuba N2 Final Battle]"

Každopádně baví tě víc věda nebo ježdění? Mám také Hachinu, už tam není 4A-GE ale zase s váhou pod 950kg a výkonem 300+ to je docela FUN.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

V 98 mělo trd atlantic 240/9500,motor jsem stavěl dle vzoru motoru hasselgren,oni mají 232hp/9200rpm. V těch otáčkách se mi ty výkony nepodarily naladit. Laboroval jsem s tvarem kanálu,klapkami,délkou trumpet... Něco jsem asi udělal špatně,nevím. Nemám se s kým poradit,nikdo tu nic takového nemá,na všechno si musím přijít sám. Myslel jsem že je třeba chyba v lazení,tak jsem za nemalý peníz dovezl z jpn atlantic ecu,akorát jsem zjistil že +/- pár hp jsem na tom stejně při těch otáčkách. Jediné co pomohlo ho točit do těch 12500 jenže tam už je pist rychlost 32m/s a to je prostě pohřeb všeho co se točí. Takže většinou zcela výjimečně toto nastavení používám. Mám ho v ae92gti. Váha je cca 800 a jezdí to s tím velmi slušně. Problém je s trakci na předku. I s lsd na slicku a suchu musím hodně na 1 a 2 citlivě s plynem,možná je to v nastavení podvozku ale ať dělám co dělám tak víc jak 500kg na nápravu nedostanu. Baví mne obojí,ale radši jsem v dílně. Možná to auto jen odstavim a někdy se k němu vrátím. Uzavřel bych to tím,že prostě jezdí a dobře. Mám v plánu udělat ra61 celicu právě s tím 1uzfe. Jedna ra40 už tady v čechách jezdí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

Tak to zase trošku oživíme ne ?

Obrázek

Zajímavé řešení. Přivřením sekundární klapky zřejmě dochází ke zvýšení rychlosti proudění .... ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

A koukám, že jdou ještě dál

Obrázek
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od honza 2.0 16v »

řešení č. 1 (2klapky v sání) ..mi přijde spíš jako "polidštění" krvelačný bestie... kdy sice ruka a mozek pilota jedná, ale řj to trochu usměrňuje (vidím v tom trochu analogie s přívěrama na 2T motorech)

když tam totiž není, nedá se na tom jet... protože to jak ON/OFF spodek mrtvola a všechno nahoře.....asi to přivřením sekundární klapky využívá nějakou teorii rezonančního plnění...

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Mr. Grimes »

Ta druha klapka muze/musi zastavat daleko vice funkci najednou. Napr. umoznit ucinny limp mode, protoze k cemu je inzenyrovi regulace predstihu nebo vstriku, kdyz ten opicak nahore stejne taha plnej. Nebo obohaceni pri studenejsim motoru, nac davat o XX% vetsi vstriky a resit odezvu atd, kvuli jednomu opozdilcovi, ktery v -10st C zjisti ze ten najezd do garaze je moc prudky na tlaceni.
Aby jsme to tu rozsekli, tak by to chtelo mapu cinnosti z RJ. Verim ze tam bude nejaka akce v dusledku otacek/zatizeni, ale opravdu je primarni funkci te klapky par koni navic?
BTW v tovarne to asi nemaji jednoduche, kdyz si vzpomenu co jsou nekteri jednici schopni vymyslet...
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Takže přivezl jsem dvě hlavy 4ag. Do obou instalovány sedla pro ventily +2.75mm. Materiál sedel je nějaká technologie práškoveho kovu používaná i u F1.
http://imagizer.imageshack.us/v2/720x48 ... 9/jmoj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/i/mrjmojj" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/0uy9dhJ" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/15yrguj" onclick="window.open(this.href);return false;
Největší oversize ventily se dají sehnat +2mm,nechal jsem vyrobit zakázkové +2.75mm s tím že výfukové jsou kvůli chlazení plněné sodikem. Povrch všech ventilu je opatřen vrstvou "black nitride". Osazena jsou vodítka z manganove bronzi. V zájmu úprav kanálu jsem si jednu hlavu kdysi rozřezal,kvůli síle stěn abych věděl kam až můžu zajit. Jak vidno prozatím proveden pouze 5 angle valve job. Průtok plně otevřených sacích ventilu (zdvih 11mm) je 195cfm výfukové 163cfm a na střihu mají 37-49cfm podle úhlu a nastavení vačky. Co dál pro těch 1500hp? Jaké další úpravy? Počítám,že když na vstup do válce bude čekat 5bar tak nemá asi smysl se s něčím zabývat,nebo ano?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:Smazano
Obdivuji tvoji trpělivost napsat se s celostránkový příspěvkem a poté jej smazat. :( ale je to tvá věc.

K věci: Moulové zapomente na ALS,BOV a jiné pikačoviny. 1500hp projekt se sice nekoná,vyzkoušel jsem si to na obyč 3sgte,popravil u toho jedno turbo přetočením,vysál půl olejové náplně abych následně doinstaloval klapky ještě před ventily. 8) Taboo ty tvoje věty ... já se tím nikdy nezabýval ... :lol: tak to vyprávěj dětem na dobrou noc! :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od posero »

klapky před ventily? jako na sání? zavřená klapka před turbem udělala takovej podtlak, že to vycuclo olej do spalovacího prostoru? :D

já když koukam na tyhle vymoženosti tak si říkám proč by to nejezdilo v současných závodních autech kdyby to bylo tak skvělý
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Jo,musel jsem přidat další itb tak jak to je na fotce u toho bmw na předešlé straně. Nedošlo mi hned několik věcí. Třeba že turbo je mazané olejem a normálně na těsnění jde tlak. Takže jsem dal klapku před a protože turbo bylo původní,hned první jízda ze 4 na 5 a najednou všude bílo a smrad. :lol: Dál je wg standarně ovládaná přetlakem,takže po domontování itb,druhá jízda,už delší - 1700m :lol: a turbu se odporoučelo kolo kompresoru - ale pískalo to hezky :lol: No potom se upravilo ještě par věcí - přesně tak jak Taboo napsal a předpokládal - ne on to věděl - proto mu nevěřím že se tím údajně nikdy nezabýval. Ale když se tomu trošku věnuješ tak to funguje zajímavě. Když budeš mít cestu kolem,můžem porovnat tvoji a moji st205. Co je levnější - instalovat 1 nebo 5 klapek včetně synchronizace jejich ovládání? Tohle řešení zakázala FIA.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Libor12 píše:Obdivuji tvoji trpělivost napsat se s celostránkový příspěvkem a poté jej smazat. :(
Mozna nemam ke svym prispevkum ten spravny vztah :evil: .
Libor12 píše:No potom se upravilo ještě par věcí - přesně tak jak Taboo napsal a předpokládal - ne on to věděl - proto mu nevěřím že se tím údajně nikdy nezabýval.
To jsou naprosto nepodlozene spekulace :lol: ! Zalezi jak definujes "zabyvat se" :lol: .

"I can only show you the door. You're the one that has to walk through it." J/K :lol:
IQ stylingem nenahradis.

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od posero »

jedna malá změna a skoro všechno je jinak :lol: olej to vysálo přes turbo? WG ovládáš jak? proběhla tu i zmínka o ele ovládání. celkem bych se na to podíval
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

posero píše: olej to vysálo přes turbo?
Ano.
posero píše: WG ovládáš jak?
Obráceně,podtlakem. Ano,ewg umím taky. Tady pár fotek a určitě na to kápneš taky. :wink: http://www.pelicanparts.com/vasekauction/BMW/ulthm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Taboo píše:Zalezi jak definujes "zabyvat se"
Definuji ho tak,že jsi tu napsal věci - proto mne docela mrzí,že jsi je smazal - to není ukazování dveří,ty sám jsi to musel dělat,protože dočíst se o tom nedá a přijdeš na to až když si to zkusíš - projdeš dveřmi. 8) :lol: :rock: chci ještě domontovat budík otáček turba. Proč ničit turbo ventily nějakým ALS,proč dávat BOV ,když využiješ toho co nabízí motor sám. Ty nejjednodušší řešení jsou nejúčinnější. To turbo se rozlítlo než jsem stačil znovu sešlápnout plyn. :lol: :twisted:
leon4x4 píše:Mne spíš zaráží informace 16,4-16,5PSI relativního tlaku paliva, to je fakt docela malý přetlak, předpokládám vůči plnícímu tlaku.
Ten motor používal mechanické kontinualni vstřikování K jetronic,takže je to v pořádku. Ano s dnešními tlaky v palivové soustavě F1 - až 500 bar to nejde srovnat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od JRD McLAREN »

jak to tu tak citam..
tak asi dam na radu isteho promotera drag racingu ..
a namontujem si to turbo ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Libor12 píše:Definuji ho tak,že jsi tu napsal věci - proto mne docela mrzí,že jsi je smazal - to není ukazování dveří,ty sám jsi to musel dělat,protože dočíst se o tom nedá a přijdeš na to až když si to zkusíš - projdeš dveřmi. 8) :lol: :rock:
Ja vim... Je to ale tezka situace :| . Ja nejsem zadny genius anebo Illuminati - a v 99.9% jsem tady nikdy zamerne nepsal nic noveho, co by uz mnohokrat prede mnou nebylo receno nekym jinym. I presto, ze i to zbyvajici 0.1% je znamo mnoha jinym lidem, tak se na nej vztahuje nepsany kod o nem verejne z mnoha duvodu nemluvit - anebo aspon ne natolik, aby bylo sdileno s doslova kazdym (pokud nekdo nechce skoncit jako napriklad Paul Pantone a mnoho jinych). Sam dobre vis (a mne to bylo v nekolika SZ potvrzeno), ze i na tomto foru se pohybuji vysoce kvalifikovani lide za naprosto jinym ucelem, nez necim verejne prispivat - a, narozdil tomu, co se vetsina lidi mylne domniva, naprosta vetsina podnetu k vyvoji ve skutecnosti neprichazi "zevnitr".
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Vim co tu smejdi za individua. I ja byl upozornen abych "neviril prach" Chapu ze nekteri si postavili na nekterych vecech dobry obchod a neradi by o nej prisli. Nedavno jsem se vzbudil a dostal napad jak za pomoci vlastnosti nitrous oxide preplnit N/A motor treba 200psi. Zadny "backfire". Preplneni pomoci expanze samotneho plynu. Asi by z toho byla revoluce v drag racingu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Geminiracing
Příspěvky: 41
Registrován: 25 srp 2014 16:46
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Geminiracing »

myslienka klapky pred turbom je stara ako samotne preplnovanie. Pani od Renaultu vyvojom koncom 70tych rokov presli z Alpine Turbo na R5 Turbo a karburator Weber vymenili za vstrekovanie K-jetronic. Klapka zostala pred turbom a IC mal 4 vystupy priamo do hlavy (so vstrekovacmi). Toto zoskupenie vydrzalo pre specifikaciu Tour De Corse s 250-280HP (z objemu 1397ccm). Next stage bol uprage motora pre Maxi Turbo. Objem zdvihli na 1526ccm, velke turbo, vacka 300/300, KP 6,5:1, vodou chladeny IC a 4-klapka v saciom potrubi. O palivo staralo mechanicke vstrekovanie Kugel-Fischer. V zakladnej verzii z toho dostali 350HP 420Nm a polozili zaklad pre F1 turbo motory (1500ccm x turbo) zaciatkom 80tych rokov.

Presli krasnym vyvojom a da sa od nich vela naucit, nasledne aplikovat v praxi...

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Bohuš »

Obrázek
Vždyť to je geniální... Proč se to teda nepoužívá?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od JRD McLAREN »

..lebo automobilky su skamenely dinosaury..
..a niektory ing. proste niesu schopny "primat" inovativne technilogie..

..a samozrejme peniaze, ekologia, ropna lobby a pod ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od semysak »

protoze to muze byl nachylne k pretoceni turba? kdyz se podtlakem odlehci kompresor?

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od raddy »

pri zavretej klapke je kompresor pasivny,nepohana ho turbina. Jeho otacky preto mozu iba klesnut. Navyse,podtlak pred kompresorom ho spomaluje,resp.posobi proti jeho pohybu. Jo a ako uz bolo spomenute cuca to olej.

Je dovodom klapky pred turbo jednoduchsia aplikacia itb,alebo to ma aj dalsie vyhody?

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od semysak »

proc by mel podtlak pred kompresorem spomalit kompresorove kolo? kompresorove kolo nic nepresouva ani nestlacuje podtlak = nedostatek masy vzduchu

klasicky kdyz se startuje nebo roztaci velke prumyslove kompresory tak se musi zavirat vstupni klapky a zaluzie + otvirat vystupni aby pohony agregat mel dostatecnou silu pro rozbeh, potom se az otviraji klapky aby kompresor tlacil

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:Sam dobre vis (a mne to bylo v nekolika SZ potvrzeno), ze i na tomto foru se pohybuji vysoce kvalifikovani lide za naprosto jinym ucelem, nez necim verejne prispivat
tak jim dáme to proč sem chodí. Zde je funkční schéma přeplnování pomocí N2O s využitím pár principů fyziky. Žádné turba,žádné kompresory,žadný backfire. Postavil jsem funkční verzi,při přetlaku 25psi což odpovídá množství kyslíku stlačeném na 70psi se shodným výkonem . Patentováno doposud není,mám ověřeno. Tak kdo bude první :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od JRD McLAREN »

v pripade toho REED VALVE, tam mas navyse nakreslene ventily ... :lol: :lol: :lol:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“