
slovenský motor?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: slovenský motor?
to par dolacu fakt neni,ale v tomhle svetle bude asi problem v jistych technickych detailech ktere by se museli doresit k beznemu pouzivani...rekl bych ze nizke provozni teploty budou celkem problem(stala provozni teplota a k ni uzpusobene pistni krouzky,pisty atd. pak problem s vytapenim vozu atd atd.. a to si myslim ze neni dotazenny do finale 

.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
omezeni v podobe zivotnosti materialov / sucasti ..Eon píše:Můžu se zeptat, jaké má omezení?
EDITED: samozrejme hovorime o dnesnej dobe a technologiach
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: slovenský motor?
muze mi prosim nekdo vysvetlit, na jakym principu to teda funguje? respektive jak se dosahne toho spalovani pri nizkych teplotach? Cetl jsem tu neco o hodne vysokejch kompresnich pomerech, ale nejak si neumim domyslet souvislosti. A anglicky neumim bohuzel zdaleka natolik, abych to z anglickyho textu pochopil a cesky jsem nic nenasel 

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: slovenský motor?
nízké provozní teploty vyřeší vhodný olej, vytápění auta externí topné tělesoDejv píše:to par dolacu fakt neni,ale v tomhle svetle bude asi problem v jistych technickych detailech ktere by se museli doresit k beznemu pouzivani...rekl bych ze nizke provozni teploty budou celkem problem(stala provozni teplota a k ni uzpusobene pistni krouzky,pisty atd. pak problem s vytapenim vozu atd atd.. a to si myslim ze neni dotazenny do finale
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: slovenský motor?
Nečetl sem to úplně všechno, tak doufám, že tu nedám nějaký OT, ale co se týká funkce, tak tam bych to tipnul, že se jedná o kombinaci nízkýho zdvyhu, velký komprese a silnýho zapalování. Nízky zdvyh zkrátí dobu trvání spalovacího cyklu, tím se sníží teplota motoru, vysoký tlaky zase zvýší účinnost a silný výboj zapalování zrychlý dobu potřebnou k plnýmu prohoření směsi.
Co se týká nasazení v sériových autech, tak pokud by to byl takový "zázrak", tak bych řekl, že by peníze nehrály zase až takovou roli, protože automobilka, nebo konzorcium, který by získalo tenhle patent by prakticky získalo monopol na trhu, protože kdo by pak chtěl kupovat motory/auta, který mají vyšší spotřebu a nižší výkon. Osobně si spíš myslím, že bude problém s náklady na sériovou výrobu, nebo s životností toho agregátu. Proto ho taky chtějí protlačit do závodů, kde životnost není zas až tak stěžejní faktor.
Co se týká nasazení v sériových autech, tak pokud by to byl takový "zázrak", tak bych řekl, že by peníze nehrály zase až takovou roli, protože automobilka, nebo konzorcium, který by získalo tenhle patent by prakticky získalo monopol na trhu, protože kdo by pak chtěl kupovat motory/auta, který mají vyšší spotřebu a nižší výkon. Osobně si spíš myslím, že bude problém s náklady na sériovou výrobu, nebo s životností toho agregátu. Proto ho taky chtějí protlačit do závodů, kde životnost není zas až tak stěžejní faktor.
www.jfperformance.cz
Re: slovenský motor?
domnívám se že nízký zdvih není nutností, zkrátit dobu spalování lze i jinak
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
no povodne som to sem nechcel pisat...
ale toto som poslal ako SZ NeviM ..
--------
Taboo tu onehda napisal, ze kdyz nebude mic to horet, nebude mit co detonovat....
co teda aj plati..
tento motor ma ucinost zhruba 68%, ako som tomu pochopil z tej japonskej studie...
z fyziky plati, ze adiabaticky proces je ten, kde sa mnozstvo vstupneho tepla rovna mnozstvu vystupneho tepla..
teda vsetka energia je spotrebovana na pracu..
takze aj tu vznika cca 30% tepla, a je teda aj strata vykonu/prace na samotnej mechanike motoru.. zato je ten motor pri chode len vlazny...
v motore musis mat najvyssi tlak vo valci zhruba 10st za HU, potom uz tlak klesa...
v tomto beznom motore ti zmes hori (od) povedzme 25st pred HU az povedzme 10-15st za DU..
co je teda pomerne dlho.. naviac piest v blizkosti DU ma uz minimalny pohyb co sa zdvihu tyka,
takze pripadny tlak ziskany horenim paliva je takmer k nicomu, vsetka energia sa meni na teplo, a prenasa do bloku, piestov a pod.
takze ked dokazes skratit dobu horenia paliva, zacielit energiu explozie tych 10st za HU, a nebudes zbytocne "vyhrievat valec" horenim paliva v momente, kedy to uz pre pracu nema ziadny prinos
tak si docielil toho, co je teraz "tak velkolepo prezentovane"...
--------
co je teda moj nazor a pohlad na vec ...ale mozno je to BLBOST ..
ale toto som poslal ako SZ NeviM ..
--------
Taboo tu onehda napisal, ze kdyz nebude mic to horet, nebude mit co detonovat....
co teda aj plati..
tento motor ma ucinost zhruba 68%, ako som tomu pochopil z tej japonskej studie...
z fyziky plati, ze adiabaticky proces je ten, kde sa mnozstvo vstupneho tepla rovna mnozstvu vystupneho tepla..
teda vsetka energia je spotrebovana na pracu..
takze aj tu vznika cca 30% tepla, a je teda aj strata vykonu/prace na samotnej mechanike motoru.. zato je ten motor pri chode len vlazny...
v motore musis mat najvyssi tlak vo valci zhruba 10st za HU, potom uz tlak klesa...
v tomto beznom motore ti zmes hori (od) povedzme 25st pred HU az povedzme 10-15st za DU..
co je teda pomerne dlho.. naviac piest v blizkosti DU ma uz minimalny pohyb co sa zdvihu tyka,
takze pripadny tlak ziskany horenim paliva je takmer k nicomu, vsetka energia sa meni na teplo, a prenasa do bloku, piestov a pod.
takze ked dokazes skratit dobu horenia paliva, zacielit energiu explozie tych 10st za HU, a nebudes zbytocne "vyhrievat valec" horenim paliva v momente, kedy to uz pre pracu nema ziadny prinos
tak si docielil toho, co je teraz "tak velkolepo prezentovane"...
--------
co je teda moj nazor a pohlad na vec ...ale mozno je to BLBOST ..

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: slovenský motor?
pockej, ale tohle jsi mi nepsalJRD McLAREN píše: ...ale mozno je to BLBOST ..


Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá.
ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo... protože...

Taboo píše:Vzdyt uz jsme prave o tom mluvili na posledni strance! Prave toto nekonecne argumentovani a slovickareni jen proto, aby se argumentovalo mne velice nebaviSmoothy píše:Kinetická energie výfukových plynů hraje právě dominantní roli.
Vlastni rychlost a kineticka energie vyfukovych plynu vychazejicich z hlavy motoru ma na turbo jen velice maly vliv. Jiste, kineticka energie, ktere ty vyfukove plyny ziskaji behem jejich expanse pohani lopatky turbiny, ale ta expanse neni mozna bez nizsiho tlaku ve vyfuku za turbem. To turbo by se roztocilo i kdyby ty vyfukove plyny nemely vubec zadnou anebo velice malou pocatecni kinetickou energii - na cemz je taky postaven princip anti-lag systemu. Na te samotne pocatecni kineticke energii tech vyfukovych plynu proste nezalezi, protoze ty vyfukove plyny nepohaneji to turbo tak, jako by ho pohanel proud vody.
Ono to je proste jako diskutovat o kineticke energii jedouciho tanku, ze ktereho nekdo za jizdy vystreli. I presto, ze ten naboj je vypuzen z hlavne toho tanku expansi te vybusne smese, ktera pritom taky ziska kinetickou energii, ta samotna kineticka energie toho jedouciho tanku prispiva k vypuzeni toho naboje z jeho hlavne po zapaleni te vybusne smese a k jeho rychlosti a jeho vlastni kineticke energii jen velice malo.
V tomto bychom mohli jit az tak daleko, ze bychom mohli tvrdit, ze turbo je vlastne pohaneno chemickou energii palivove smese, protoze bez ni by nedoslo k tepelne a kineticke energii, ktera ty vyfukove plyny dopravi az pred lopatky turbiny toho turba, kde by pak nedoslo k expanzi tech vyfukovych plynu, kdyby za tou turbinou nebyl nizsi tlak. Nakonec bychom taky mohli proto taky tvrdit, ze ta turbina je proto pohanena tim nizsim tlakem ve vyfuku - a mluvit o tom po cele hodiny.O tom uz jsem tady taky pred casem napsal nekolik stranek. My se zabyvame stavbou svodu a turbo manifoldu pres 10 let. Geometrie svodu ma na turbo motor stejny vliv, jako na N/A motor - ale jen do te doby, nez dojde k preplnovani (= pokud clovek "nepouziva" turbo pri jizde). V tom smyslu, jestli ma jinak 500HP turbo motor 145 anebo 150HP pri 0 psi je uplne jedno. Pro to, aby clovek nejak efektivne dosahl vyssi efficency motoru v rozmezi 2000-3000 RPM treba z cilem urychlit spool-up turba by ty svody musely byt neskutecne dlouhe. Pote, co je dosazeno pozadovaneho tlaku turba a ten tlak zacne byt regulovan otevrenim wastegate je ten vykon motoru vice-mene diktovan tim preplnovacim tlakem a to turbo si z tech vyfukovych plynu bere jen to, co potrebuje, aby ten tlak udrzelo. Proto, i kdyby ty svody zvysily efficiency toho motoru, ten zisk by byl naprosto promarnen po dosazeni zadouciho tlaku turba a otevreni wastegate, protoze opet, to turbo si z tech vyfukovych plynu vezme jen tolik, kolik potrebuje - a co nepotrebuje jde pres wastegate do vyfuku. A protoze samotna kineticka energie vyfukovych plynu mezi hlavou a turbem prispiva k jeho roztoceni jen velice minimalne, geometrie tech svodu ma na charakteristiky turbo motoru - pri jeho samotnem preplnovani - doslova zanedbatelny vliv, coz jsme si taky mnohokrat potvrdili na dynometru.Smoothy píše:Ale když už se o tom bavíme,jaké máš zkušenosti s vlivem geometrie svodů před turbem na výkon a o kolik procent používáte obvykle větší průměr svodu proti výfukovému ventilu,to je jistě zajímavější téma.
Co se tyce velikosti wastegate, ta je vzdy navrzena vzhledem k maximalnimu airflow compresoru a minimalnimu tlaku, pod kterym bude pracovat.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 12 lis 2012 15:32, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: slovenský motor?
neserLibor12 píše:Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá.ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo...

IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
no dobře,částečně to i vrčíkentoya píše:
neser

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: slovenský motor?
tak at se to podaří dotáhnout do konceLibor12 píše:no dobře,částečně to i vrčíkentoya píše:
neserale těch 25:1 je opravdu hodně

Re: slovenský motor?
stejně musím dojet, ještě mi chybí nějaký kamínek do mozaikyLibor12 píše:no dobře,částečně to i vrčíkentoya píše:
neserale těch 25:1 je opravdu hodně
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: slovenský motor?
ja to porad nejak nechapu s tim co teda roztaci turbo... podle toho jak to vysvetlujete, tak si predstavuju, ze kdyz do turba pustim normalni atmosferickej vzduch o teplote dejme tomu 30 stupnu stejnyho objemu a stejnou rychlosti jako ty vyfukovy plyny, tak ten vzduch narozdil od horkejch (a nevim jakejch jeste) vejfukovejch plynu turbem jen projde a neroztoci ho? to mi prijde nelogicky, podle toho jak chapu fyzikalni zakony. Jestli nekdo, i pres moje horsi vyjadrovaci schopnosti, vidi co na tom nechapu, tak mu budu vdecny za vysvetleni 

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- Ivan
- Administrátor
- Příspěvky: 3794
- Registrován: 04 úno 2004 09:41
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard
Re: slovenský motor?
Turbo roztáčí rozdíl tlaků před a za turbem, pokud bude tlak před a za turbem stejný turbo se točit nebude...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: slovenský motor?
tak ona je hlavne otazka, kdo ma zajem v tomhle pripade neco obchazet a koncerny patrici tem samej lidemi, kterejm patrej taky ropny rafinerie a taky mimo jiné celej svět (Rockefelleři, Rotschildi a par dalsich normálních rodinek) to s největší pravděpodobností nebudouIvan píše:Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: slovenský motor?
no já duševně vlastním zahradu, tak jsem si ji obešel a šlo toIvan píše:Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard

IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
kukaam ze zase "plodna debata" ... 

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: slovenský motor?
ten je ovšem především dán emisními normami, resp. kolik čeho motor NA ZKUŠEBNĚ vypustíkubi píše:...
Rozhodně by to tomu automobilovému průmyslu pomohlo víc než současný moderní a nechutný downsizing
vzdělání není zárukou inteligence
Re: slovenský motor?
o tomto motoru říkaj skoro neměřitelné emise 

Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: slovenský motor?
malý dotaz, jestliže má tento 5 vál výkon 840 koní a my bysme se chtěli dostat downsizingem na hodnotu dejme tomu 84 koní, byl by i poměr kubatury a spotřeby v relativně stejném poměru tj spotřeba 0,6l/100 apod? Nebo to není tak jednoduché a motor má nějaké omezení z hlediska objemu, výkonu?

edit: něco sem viděl že už tu prej taboo něco psal, nemohl by to někdo vyhrabat? díki


edit: něco sem viděl že už tu prej taboo něco psal, nemohl by to někdo vyhrabat? díki
- Michelin
- Příspěvky: 705
- Registrován: 24 říj 2004 18:43
- Bydliště: Prague, North Moravia
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?
babyCupra
Re: slovenský motor?
tak oktanovy cislo toho moc nevyresi, krome predstihu se to muze resit dalsi spustou veci si myslim.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejteMichelin píše:Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: slovenský motor?
asi to pojede na normální i vzhledem k tomu kompresnímu poměruMichelin píše:Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: slovenský motor?
Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročiliNeviM píše:.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejte

Re: slovenský motor?
ono je hlavně důležité rozdělit od sebe detonace, samozápaly/jon píše:Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročiliNeviM píše:.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejte
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
..cital si co som pisal ..hej.../jon píše:Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: slovenský motor?
Ano, pokud myslíš něco v tomto vláknu a za svým názorem si stojím. Účinost Carnotova cyklu (potažmo pístového spalovacího motoru) závisí na poměru teplot chladiče a ohřívače...ničem jiném. To znamená že tenhle motor musí pracovat s vysokými teplotami spalování (ne teplotami bloku apod), aby měl deklarovanou účinnost...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: slovenský motor?
jasne ze mash pravdu ...
ja som len narazal na toto:
treba mat na pamati, ze zakon zachovania energie plati stale,
a otazkou potom je, kde a ako/naco sa vyuzije ...
ja som len narazal na toto:
..tak som si trochu rypol....zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili
treba mat na pamati, ze zakon zachovania energie plati stale,
a otazkou potom je, kde a ako/naco sa vyuzije ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/