slovenský motor?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Dejv »

to par dolacu fakt neni,ale v tomhle svetle bude asi problem v jistych technickych detailech ktere by se museli doresit k beznemu pouzivani...rekl bych ze nizke provozni teploty budou celkem problem(stala provozni teplota a k ni uzpusobene pistni krouzky,pisty atd. pak problem s vytapenim vozu atd atd.. a to si myslim ze neni dotazenny do finale :)
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

Eon píše:Můžu se zeptat, jaké má omezení?
omezeni v podobe zivotnosti materialov / sucasti ..

EDITED: samozrejme hovorime o dnesnej dobe a technologiach
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

muze mi prosim nekdo vysvetlit, na jakym principu to teda funguje? respektive jak se dosahne toho spalovani pri nizkych teplotach? Cetl jsem tu neco o hodne vysokejch kompresnich pomerech, ale nejak si neumim domyslet souvislosti. A anglicky neumim bohuzel zdaleka natolik, abych to z anglickyho textu pochopil a cesky jsem nic nenasel :(
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Dejv píše:to par dolacu fakt neni,ale v tomhle svetle bude asi problem v jistych technickych detailech ktere by se museli doresit k beznemu pouzivani...rekl bych ze nizke provozni teploty budou celkem problem(stala provozni teplota a k ni uzpusobene pistni krouzky,pisty atd. pak problem s vytapenim vozu atd atd.. a to si myslim ze neni dotazenny do finale :)
nízké provozní teploty vyřeší vhodný olej, vytápění auta externí topné těleso
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od LJay »

Nečetl sem to úplně všechno, tak doufám, že tu nedám nějaký OT, ale co se týká funkce, tak tam bych to tipnul, že se jedná o kombinaci nízkýho zdvyhu, velký komprese a silnýho zapalování. Nízky zdvyh zkrátí dobu trvání spalovacího cyklu, tím se sníží teplota motoru, vysoký tlaky zase zvýší účinnost a silný výboj zapalování zrychlý dobu potřebnou k plnýmu prohoření směsi.

Co se týká nasazení v sériových autech, tak pokud by to byl takový "zázrak", tak bych řekl, že by peníze nehrály zase až takovou roli, protože automobilka, nebo konzorcium, který by získalo tenhle patent by prakticky získalo monopol na trhu, protože kdo by pak chtěl kupovat motory/auta, který mají vyšší spotřebu a nižší výkon. Osobně si spíš myslím, že bude problém s náklady na sériovou výrobu, nebo s životností toho agregátu. Proto ho taky chtějí protlačit do závodů, kde životnost není zas až tak stěžejní faktor.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

domnívám se že nízký zdvih není nutností, zkrátit dobu spalování lze i jinak
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no povodne som to sem nechcel pisat...
ale toto som poslal ako SZ NeviM ..

--------
Taboo tu onehda napisal, ze kdyz nebude mic to horet, nebude mit co detonovat....
co teda aj plati..

tento motor ma ucinost zhruba 68%, ako som tomu pochopil z tej japonskej studie...
z fyziky plati, ze adiabaticky proces je ten, kde sa mnozstvo vstupneho tepla rovna mnozstvu vystupneho tepla..
teda vsetka energia je spotrebovana na pracu..
takze aj tu vznika cca 30% tepla, a je teda aj strata vykonu/prace na samotnej mechanike motoru.. zato je ten motor pri chode len vlazny...

v motore musis mat najvyssi tlak vo valci zhruba 10st za HU, potom uz tlak klesa...
v tomto beznom motore ti zmes hori (od) povedzme 25st pred HU az povedzme 10-15st za DU..
co je teda pomerne dlho.. naviac piest v blizkosti DU ma uz minimalny pohyb co sa zdvihu tyka,
takze pripadny tlak ziskany horenim paliva je takmer k nicomu, vsetka energia sa meni na teplo, a prenasa do bloku, piestov a pod.

takze ked dokazes skratit dobu horenia paliva, zacielit energiu explozie tych 10st za HU, a nebudes zbytocne "vyhrievat valec" horenim paliva v momente, kedy to uz pre pracu nema ziadny prinos
tak si docielil toho, co je teraz "tak velkolepo prezentovane"...

--------

co je teda moj nazor a pohlad na vec ...ale mozno je to BLBOST .. :D
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

JRD McLAREN píše: ...ale mozno je to BLBOST .. :D
pockej, ale tohle jsi mi nepsal :lol: no me to prijde jako dost logicky, tak uvidime, jestli nam sem k tomu jeste neco napise treba Libor12 nebo nekdo takovej 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá. :lol: ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo... protože...
Taboo píše:
Smoothy píše:Kinetická energie výfukových plynů hraje právě dominantní roli
Vzdyt uz jsme prave o tom mluvili na posledni strance! Prave toto nekonecne argumentovani a slovickareni jen proto, aby se argumentovalo mne velice nebavi :mad: .
Vlastni rychlost a kineticka energie vyfukovych plynu vychazejicich z hlavy motoru ma na turbo jen velice maly vliv. Jiste, kineticka energie, ktere ty vyfukove plyny ziskaji behem jejich expanse pohani lopatky turbiny, ale ta expanse neni mozna bez nizsiho tlaku ve vyfuku za turbem. To turbo by se roztocilo i kdyby ty vyfukove plyny nemely vubec zadnou anebo velice malou pocatecni kinetickou energii - na cemz je taky postaven princip anti-lag systemu. Na te samotne pocatecni kineticke energii tech vyfukovych plynu proste nezalezi, protoze ty vyfukove plyny nepohaneji to turbo tak, jako by ho pohanel proud vody.
Ono to je proste jako diskutovat o kineticke energii jedouciho tanku, ze ktereho nekdo za jizdy vystreli. I presto, ze ten naboj je vypuzen z hlavne toho tanku expansi te vybusne smese, ktera pritom taky ziska kinetickou energii, ta samotna kineticka energie toho jedouciho tanku prispiva k vypuzeni toho naboje z jeho hlavne po zapaleni te vybusne smese a k jeho rychlosti a jeho vlastni kineticke energii jen velice malo.
V tomto bychom mohli jit az tak daleko, ze bychom mohli tvrdit, ze turbo je vlastne pohaneno chemickou energii palivove smese, protoze bez ni by nedoslo k tepelne a kineticke energii, ktera ty vyfukove plyny dopravi az pred lopatky turbiny toho turba, kde by pak nedoslo k expanzi tech vyfukovych plynu, kdyby za tou turbinou nebyl nizsi tlak. Nakonec bychom taky mohli proto taky tvrdit, ze ta turbina je proto pohanena tim nizsim tlakem ve vyfuku - a mluvit o tom po cele hodiny.
Smoothy píše:Ale když už se o tom bavíme,jaké máš zkušenosti s vlivem geometrie svodů před turbem na výkon a o kolik procent používáte obvykle větší průměr svodu proti výfukovému ventilu,to je jistě zajímavější téma.
O tom uz jsem tady taky pred casem napsal nekolik stranek. My se zabyvame stavbou svodu a turbo manifoldu pres 10 let. Geometrie svodu ma na turbo motor stejny vliv, jako na N/A motor - ale jen do te doby, nez dojde k preplnovani (= pokud clovek "nepouziva" turbo pri jizde). V tom smyslu, jestli ma jinak 500HP turbo motor 145 anebo 150HP pri 0 psi je uplne jedno. Pro to, aby clovek nejak efektivne dosahl vyssi efficency motoru v rozmezi 2000-3000 RPM treba z cilem urychlit spool-up turba by ty svody musely byt neskutecne dlouhe. Pote, co je dosazeno pozadovaneho tlaku turba a ten tlak zacne byt regulovan otevrenim wastegate je ten vykon motoru vice-mene diktovan tim preplnovacim tlakem a to turbo si z tech vyfukovych plynu bere jen to, co potrebuje, aby ten tlak udrzelo. Proto, i kdyby ty svody zvysily efficiency toho motoru, ten zisk by byl naprosto promarnen po dosazeni zadouciho tlaku turba a otevreni wastegate, protoze opet, to turbo si z tech vyfukovych plynu vezme jen tolik, kolik potrebuje - a co nepotrebuje jde pres wastegate do vyfuku. A protoze samotna kineticka energie vyfukovych plynu mezi hlavou a turbem prispiva k jeho roztoceni jen velice minimalne, geometrie tech svodu ma na charakteristiky turbo motoru - pri jeho samotnem preplnovani - doslova zanedbatelny vliv, coz jsme si taky mnohokrat potvrdili na dynometru.
Co se tyce velikosti wastegate, ta je vzdy navrzena vzhledem k maximalnimu airflow compresoru a minimalnimu tlaku, pod kterym bude pracovat.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 12 lis 2012 15:32, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Libor12 píše:Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá. :lol: ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo...
neser :D
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

kentoya píše:
neser :D
no dobře,částečně to i vrčí :lol: ale těch 25:1 je opravdu hodně
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:
kentoya píše:
neser :D
no dobře,částečně to i vrčí :lol: ale těch 25:1 je opravdu hodně
tak at se to podaří dotáhnout do konce 8)
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Libor12 píše:
kentoya píše:
neser :D
no dobře,částečně to i vrčí :lol: ale těch 25:1 je opravdu hodně
stejně musím dojet, ještě mi chybí nějaký kamínek do mozaiky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

ja to porad nejak nechapu s tim co teda roztaci turbo... podle toho jak to vysvetlujete, tak si predstavuju, ze kdyz do turba pustim normalni atmosferickej vzduch o teplote dejme tomu 30 stupnu stejnyho objemu a stejnou rychlosti jako ty vyfukovy plyny, tak ten vzduch narozdil od horkejch (a nevim jakejch jeste) vejfukovejch plynu turbem jen projde a neroztoci ho? to mi prijde nelogicky, podle toho jak chapu fyzikalni zakony. Jestli nekdo, i pres moje horsi vyjadrovaci schopnosti, vidi co na tom nechapu, tak mu budu vdecny za vysvetleni 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Ivan »

Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard :lol:
Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Fifi »

Turbo roztáčí rozdíl tlaků před a za turbem, pokud bude tlak před a za turbem stejný turbo se točit nebude...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

Ivan píše:
Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard :lol:
Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.
tak ona je hlavne otazka, kdo ma zajem v tomhle pripade neco obchazet a koncerny patrici tem samej lidemi, kterejm patrej taky ropny rafinerie a taky mimo jiné celej svět (Rockefelleři, Rotschildi a par dalsich normálních rodinek) to s největší pravděpodobností nebudou :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Ivan píše:
Dejv píše:já to čet dobře...pár milionu za patent nemůže bejt likvidační částka pro velké koncerny které mají zisky v řádech miliard :lol:
Navíc my, kteří se věnujeme právu duševního vlastnictví víme, že všechno se dá obejít. Někdy bohužel, někdy bohudík.
no já duševně vlastním zahradu, tak jsem si ji obešel a šlo to :D
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

kukaam ze zase "plodna debata" ... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Boháček »

kubi píše:...
Rozhodně by to tomu automobilovému průmyslu pomohlo víc než současný moderní a nechutný downsizing :savle:
ten je ovšem především dán emisními normami, resp. kolik čeho motor NA ZKUŠEBNĚ vypustí
vzdělání není zárukou inteligence

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od BIGPAPA »

o tomto motoru říkaj skoro neměřitelné emise 8)
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
Dacan
Moderátor
Příspěvky: 1528
Registrován: 08 kvě 2010 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Dacan »

malý dotaz, jestliže má tento 5 vál výkon 840 koní a my bysme se chtěli dostat downsizingem na hodnotu dejme tomu 84 koní, byl by i poměr kubatury a spotřeby v relativně stejném poměru tj spotřeba 0,6l/100 apod? Nebo to není tak jednoduché a motor má nějaké omezení z hlediska objemu, výkonu? :? 8)
edit: něco sem viděl že už tu prej taboo něco psal, nemohl by to někdo vyhrabat? díki

Uživatelský avatar
Michelin
Příspěvky: 705
Registrován: 24 říj 2004 18:43
Bydliště: Prague, North Moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Michelin »

Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?
babyCupra

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

Michelin píše:Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?
tak oktanovy cislo toho moc nevyresi, krome predstihu se to muze resit dalsi spustou veci si myslim.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejte :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Michelin píše:Ono to taky asi nepojede na normalni benzin vzhledem ke kompresnimu pomeru ne?
asi to pojede na normální i vzhledem k tomu kompresnímu poměru
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

/jon
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2011 16:17

Re: slovenský motor?

Příspěvek od /jon »

NeviM píše:.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejte :)
Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili :D

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

/jon píše:
NeviM píše:.... a hlavne vzhledem k tem nizkejm teplotam asi detonace moc nehrozej, jestli kecam nesmysle, tak me nekdo opravte a moc se mi nesmejte :)
Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili :D
ono je hlavně důležité rozdělit od sebe detonace, samozápaly
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

/jon píše:Ten motor nepracuje s nízkými teplotami, ale s nízkým odpadním teplem, zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili :D
..cital si co som pisal ..hej...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

/jon
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2011 16:17

Re: slovenský motor?

Příspěvek od /jon »

Ano, pokud myslíš něco v tomto vláknu a za svým názorem si stojím. Účinost Carnotova cyklu (potažmo pístového spalovacího motoru) závisí na poměru teplot chladiče a ohřívače...ničem jiném. To znamená že tenhle motor musí pracovat s vysokými teplotami spalování (ne teplotami bloku apod), aby měl deklarovanou účinnost...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

jasne ze mash pravdu ...
ja som len narazal na toto:
zákony termodynamiky italové, ba dokonce ani slováci ještě nepřekročili
..tak som si trochu rypol....

treba mat na pamati, ze zakon zachovania energie plati stale,
a otazkou potom je, kde a ako/naco sa vyuzije ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“