Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Zdravím vás,
rád by som vedel či si niekto dal vyrábať odľahčené komponenty, ako napríklad valce, ojnice, hriadele a celkovo komponenty ktoré prenášajú silu,
ak áno tak čo konkrétne, s akého materiálu a koľko vás to stálo? chcel by som si spraviť predstavu o tom ako sa ceny pohybujú za takéto úpravy,
vďaka
rád by som vedel či si niekto dal vyrábať odľahčené komponenty, ako napríklad valce, ojnice, hriadele a celkovo komponenty ktoré prenášajú silu,
ak áno tak čo konkrétne, s akého materiálu a koľko vás to stálo? chcel by som si spraviť predstavu o tom ako sa ceny pohybujú za takéto úpravy,
vďaka
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
ojnice od 15000,-
písty od 18000,- (cena závislá na použitejch čepech a pístních kroužcích+ samozřejmě průměru pístu)
vačkové hřídele od 6500,- (na OHV , 4 válcový agregát)
CrMo setrvačník 15000,-
změna zdvihu nadvařením KH a excentrickým přebroušením od 5000,- (zatím se daří měnit zdvih až o 14mm, na úkor životnosti motoru)
vše na 4 válec...
mam tu v okolí 2 výrobce ojnic, 1 z nich dělá i písty, oba dva stavěj soutěžní motory a ještě tu mam dalšího člověka co staví motory, převážně historické
počítej s tím že nákupem dílů to jen začíná..pak tam je s motorem stejně hromada práce a obrábění, která spolyká skoro to samý co investice do dílů..okud opravdu dost "obrbábíš" a šponueš...
písty od 18000,- (cena závislá na použitejch čepech a pístních kroužcích+ samozřejmě průměru pístu)
vačkové hřídele od 6500,- (na OHV , 4 válcový agregát)
CrMo setrvačník 15000,-
změna zdvihu nadvařením KH a excentrickým přebroušením od 5000,- (zatím se daří měnit zdvih až o 14mm, na úkor životnosti motoru)
vše na 4 válec...
mam tu v okolí 2 výrobce ojnic, 1 z nich dělá i písty, oba dva stavěj soutěžní motory a ještě tu mam dalšího člověka co staví motory, převážně historické
počítej s tím že nákupem dílů to jen začíná..pak tam je s motorem stejně hromada práce a obrábění, která spolyká skoro to samý co investice do dílů..okud opravdu dost "obrbábíš" a šponueš...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
to opravdu začínáJRD McLAREN píše:no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...

přitom za ty peníze se dá předvést spousta parády
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
no sak zacnime teda "len" nakupom dielov, na volaky "16ventil"
piesty 500
ojnice 400
vacky 500
zotrvacnik 250
spojka 250
tes.pod hlavu 50-200
loziska 250
stifty 200-250
ventily 200 (ak vieme ake)
pruziny (+misky+voditka) 80-150 + 100 + 80-140
...ceny prac .... ?

piesty 500
ojnice 400
vacky 500
zotrvacnik 250
spojka 250
tes.pod hlavu 50-200
loziska 250
stifty 200-250
ventily 200 (ak vieme ake)
pruziny (+misky+voditka) 80-150 + 100 + 80-140
...ceny prac .... ?



Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
jo, klikovky za tím v mým okolí nikdo nevyrábí, ale co mam vysledovaný na moje agregáty tak ještě dodám, že cenově začínaj od 40000,- czk...
seriovou novou sice člověk sežene od 25000,- což je i tak dobrá cena (kovaná, "Cross drilled"), ale nemá 8 vývažků, který nekteří opěvují
a nejde tam pracovat se zdvihem..jako u zakázkový...
jo a třeba sada ojničních šroubů..
ARP od 2000,- czk/sada
Pankl od 500,- kus
seriovou novou sice člověk sežene od 25000,- což je i tak dobrá cena (kovaná, "Cross drilled"), ale nemá 8 vývažků, který nekteří opěvují

jo a třeba sada ojničních šroubů..
ARP od 2000,- czk/sada
Pankl od 500,- kus

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Klikovky dělal svého času Engitec.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
super, díky za info,
na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
je mi jasné že to nie sú lacné záležitosti, ja mám takú filozofiu že miesto kupovania nového auta za xxx desiatok tisíc eur sa viac oplatí si kúpiť staršie auto,
nejaký dobrý ale lacný základ a ten ďalej zušľachťovať...
menil už niekto kardán? a podobne?
tak teda píšte ďalej svoje skúsenosti,
vďaka
na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
je mi jasné že to nie sú lacné záležitosti, ja mám takú filozofiu že miesto kupovania nového auta za xxx desiatok tisíc eur sa viac oplatí si kúpiť staršie auto,
nejaký dobrý ale lacný základ a ten ďalej zušľachťovať...
menil už niekto kardán? a podobne?
tak teda píšte ďalej svoje skúsenosti,
vďaka
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
TOTO JE UPLNE ZLE POSTAVENA OTAZKA ....Merc4Life píše:na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Budeš si tie diely vyrábať sám že sa pýtaš na material? On ten material aj treba dodatočne zušlachtiť aby mal také vlastnosti ako sa u neho očakáva, cementovanie, nitridovanie, kalenie, popúšťanie.
Aká bude hmotnosť? No taká aký výkon potrebuješ prenášať, čiže rozhodne to nemusí byť vždy o ušetrení hmotnosti.
Podla mna ideš na to z úplne opačného konca.
Ked sa chceš zabávať po večeroch, tak sa vyser na špekulovanie ako vyrábať performance diely, ale hladaj si trebárs starú Imprezu GT, čo je velmi rozumný základ ak kúpiš verziu kde je closed deck engine. Úpravami z toho dostaneš velmi slušný výkon a po finančnej stránke to nebude tak nákladné ako zákazkovo vyrábať diely na niečo na čo sa normálne nevyrábajú. Ked budeš stavať motor pre Imprezu tak môžeš čerpať skúsenosti z iných stavieb a nie ísť cestou na slepo, pretože by si staval niečo kde je minimum skúseností
Aká bude hmotnosť? No taká aký výkon potrebuješ prenášať, čiže rozhodne to nemusí byť vždy o ušetrení hmotnosti.
Podla mna ideš na to z úplne opačného konca.
Ked sa chceš zabávať po večeroch, tak sa vyser na špekulovanie ako vyrábať performance diely, ale hladaj si trebárs starú Imprezu GT, čo je velmi rozumný základ ak kúpiš verziu kde je closed deck engine. Úpravami z toho dostaneš velmi slušný výkon a po finančnej stránke to nebude tak nákladné ako zákazkovo vyrábať diely na niečo na čo sa normálne nevyrábajú. Ked budeš stavať motor pre Imprezu tak môžeš čerpať skúsenosti z iných stavieb a nie ísť cestou na slepo, pretože by si staval niečo kde je minimum skúseností