Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Výfuky
to byla první věc co jsem tam nedával a nerez potrubím mě vyšlo na 4300kč pokud si pamatuju.. bez koncáku
Re: Výfuky
Aha toho jsem si nevsiml... mno ta kazdopadne to tam chce vevarit vlnovec...vyfuk v kuse to neni dobrej napad...fiat12PMR píše:Smayk píše:Materiál cca 2300,- a jedno sobotní odpoledne v gráži "NA ZEMI"
http://img682.imageshack.us/i/img5235.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img3.imageshack.us/i/img5233m.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
NIC PROTI ale ten pruzny vlnovec hned za prirubou na puvodnim vyfuku nejni pro prdel kralikum
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
Co člověk to názor.fiat12PMR píše:
NIC PROTI ale ten pruzny vlnovec hned za prirubou na puvodnim vyfuku nejni pro prdel kralikum
Výfuk je 63,5x1,5 komplet nerez,teda až na ty sváry a kupoval jsem na Akros.cz, specializují se pouze na nerez a mají i leštěné trubky,bohužel ne v tomto rozměru(proto ty černé sváry + nástřik)
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Re: Výfuky
Bez toho vlnovce nebo nejakeho jineho pruzneho spoje budes mit strasne namahen pripojeni k motoru je to paka jako prase dej ho tam je to 1500kc navicSmayk píše:Co člověk to názor.fiat12PMR píše:
NIC PROTI ale ten pruzny vlnovec hned za prirubou na puvodnim vyfuku nejni pro prdel kralikum
Výfuk je 63,5x1,5 komplet nerez,teda až na ty sváry a kupoval jsem na Akros.cz, specializují se pouze na nerez a mají i leštěné trubky,bohužel ne v tomto rozměru(proto ty černé sváry + nástřik)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
presne tak, drive ci pozdeji ti to praskne. ja mam na V8 taky vlnovce hned vedle prevodovky , hlavne se ti pak neprenasi vibrace z motoru do vyfuku a celkove to pak je tizsielviiis píše:Bez toho vlnovce nebo nejakeho jineho pruzneho spoje budes mit strasne namahen pripojeni k motoru je to paka jako prase dej ho tam je to 1500kc navic
porsche 944
Re: Výfuky
mi neprasklo na tom výfuku nic dodnes,možná proto,že ta nerez je o víc jak polovinu lehčí jako serie a ani serie žádný vlnovec neměla ne vše má vlnovec
- fonz
- Moderátor
- Příspěvky: 4914
- Registrován: 13 zář 2006 22:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
kdyz neni vlnovec, tak jsou vetsinou u katu na sroubech pruziny
91' Escort RS2000 · 2.0 110kWFazeey píše:tunynk pyčo ne, nezáleží jak to jede, jak to sedí, ale na tom, jak to vypadá
92' Escort RS2000 · 2.0 110kW
93' e36 cabrio · 325í 141kW
https://www.facebook.com/n7aPower/
Re: Výfuky
e e ani to nemá třeba 200Sx s13.. není tam nic,žáden pružný člen a nic nepraská
Re: Výfuky
Ale máš to aspoň přišrubovaný ještě zespod motoru, ne? Aby nebyly namáhaný svody ohybem...
Ford Mondeo ST220
Re: Výfuky
ja tam ten vlnovec projistotu dal a hotovo a to mam motor i prevodovku natvrdo
porsche 944
Re: Výfuky
je tam úchyt pod autem k převodovce..předtím sem tam ani toto nedával.. a drží dodnes. Ale ted to tam mám uchyceno,ta 3" roura už je trošku těžší
Re: Výfuky
blázen píše:je tam úchyt pod autem k převodovce..předtím sem tam ani toto nedával.. a drží dodnes. Ale ted to tam mám uchyceno,ta 3" roura už je trošku těžší
To potom všechno vysvětluje, tak to má hodně moc aut...
Ford Mondeo ST220
Re: Výfuky
proto bych tam vlnovec necpal,protože je to první věc na výfuku ,co se posere
Re: Výfuky
Já jsem taky proti vlnovci, ale je tam nutnost to přišroubovat ještě zespod motoru ty svody, aby to netrpelo ohybem. Navíc když tam není vlnovec, tak výfuk při túrování jezdí dopředu a do zadu, vypadá to pak závodně
Ford Mondeo ST220
Re: Výfuky
Chlapy mám dotaz,aut oatmosféra 180PS, ostré vačky,sání lexmaul,svody. Za svodama 63mm trubka,dát místo katu sportovní kat (s propustnosti 100cpsi) a nebo průchozí tlumič a nebo rezonátor?(někdo zase říká že rezonátor je jen nesmysl kterej na auta nepatří) No a na konci je sportovní průchozí tlumič. Hluk neřeším,jen výkon,abych to vúfukem celé nezbrzdil,čím víc názorů,tím lépe,díky moc!!
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
Re: Výfuky
nikdo nic? ???
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
jakej je objem motoru..že máš takovej odvážnej vvýkon a i průměr vejfuku:)
v podstatě můžeš dát cokoliv... i trubku... já kat nemám a jdu dva plněprůchozí tlumiče a to co je v 90% nazýváno rezovátorem je obyčejnej absorbční tlumič:)
v podstatě můžeš dát cokoliv... i trubku... já kat nemám a jdu dva plněprůchozí tlumiče a to co je v 90% nazýváno rezovátorem je obyčejnej absorbční tlumič:)
Re: Výfuky
honza 2.0 16v píše:jakej je objem motoru..že máš takovej odvážnej vvýkon a i průměr vejfuku:)
v podstatě můžeš dát cokoliv... i trubku... já kat nemám a jdu dva plněprůchozí tlumiče a to co je v 90% nazýváno rezovátorem je obyčejnej absorbční tlumič:)
podle mě tam má ten 2,0 16V
Re: Výfuky
byla tam 1.6,ted dávám 2.0 16V cca 190ps. Někteří říkaj,že má být odpor,takže sportovní katík nebo tlumič hned za svody. Někdo zase že katík brzdí
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Když Ti nevadí hluk tak na motoru nech pouze svody a zkus auto projet. Když ho po rovině rozjedeš alespoň stovkou i když říkáš že je tam 190 tak gratuluji. Tím chci říct že výrobce nějak motor naladil a tomu přizpůsobil samozřejmě i výfuk. 63 způsobí ztrátu protitlaku který atmo motor nutně potřebuje k vyplachu. Potom se zamysli nad tím proč a jak a vykašli se na rady kamarádu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Výfuky
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 09:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Výfuky
Nemuzes me prosimte odkazat na nejak www stranky, popripade literaturu ve ktere by se resil vyfuk podle poslednich poznatku? Budu si na SX delat svuj vyfuk, tak bych rad nejake informace.Taboo píše:Ja s timto tvrzenim nesouhlasim ... Teorie vyfukovych systemu byla behem nekolika poslednich let doslova prepsana - a po desetilety zakoreneny myt, ze N/A motor "potrebuje" nejaky protitlak byl naprosto vyvracen. Ve skutecnosti, zadny motor zadny protitlak nepotrebuje a je v kazdem pripade jen na skodu.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Tak to je podnět k diskuzi. Na většinu motoru co jsem dělal přišly již hotové výfuky pokud byly pro daný model dostupné a nikdy jsem to nijak dál neřešil. Ale co jsem si vyzkoušel v praxi při ladění první verze 4age i 22r bylo že rozdíl třeba u 4ag při použití stejných primárních svodu a použití 2.5" a 2" byl rozdíl asi 8hp ve prospěch té 2". Měřeno opakovaně pro vyloučení chyby. Když jsem u svého auta "na plácání po městě" jak říkáš vyndal katalyzátor,vše ostatní zůstalo sériové,motor sice v nějakých otáčkách šel lépe ale ve zbytku hůře. Zkusmo jsem tedy nahradil trubku po katalyzátoru trubkou menšího průměru cca o 15mm a subjektivní pocit z celého byl že motor se začal projevovat daleko lépe. To jsem neměřil ,vycházím jen z úseku ve kterých jezdím často a tak jsem mohl porovnat. Že motor jen se svody jede daleko hůře je taky fakt. Tím jsem si jen utvrdil co jsem kdy četl o protitlaku u n/a. Mohl by jsi to tedy trochu rozvést pokud tedy ziji v omylu. Čím je to tedy způsobeno? Děkuji.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
ne protilak, ale dostatečná rychlost proudění plynů je správnej termín co se tam stalo v případě 2" výfuku:) 2,5" už byl moc a plyny zpomalily natolik, že právě vytvořily protitlak(nevím jak bych to jinak popsal, myslím že toto není pro tento jev správnej termín..) tím jak proudily pomalu..
k měření protitlaku -už to tu snad i bylo zmíněno..ale ještě jednou
vemu vhodnej měřák s rozsahem 0-10/15psi a napojím ho na svody a další místa ve výfuku -viz přiloženej obr. (s předpokladem, že ty svody mají dostatečnou cfm kapacitu..dá se snadno ozkoušet na flowbench... nejdřív samotný výfukový kanál a poté i se svodem. V ideálním případě by měla nastat 0 ztráta na průtoku orpoti samotnému výfukovému portu, pokud ne , tak již samotnej svod je nevhodnej..)
a k hodnotám
-nejlepší vejuk je pro F1 - tam se dosahuje "protitlaku" 0psi, u obyčejnýho auta trochu snová hranice
- závodní systémy mají mít do cca 2-4psi s přijatelnou hladinou hluku do 103db/4000 či jiné hranice dané homologačníma listama
- cokoliv nad 4psi je velmi velkej protitlak hodně omezující výkon motoru..
k měření protitlaku -už to tu snad i bylo zmíněno..ale ještě jednou
vemu vhodnej měřák s rozsahem 0-10/15psi a napojím ho na svody a další místa ve výfuku -viz přiloženej obr. (s předpokladem, že ty svody mají dostatečnou cfm kapacitu..dá se snadno ozkoušet na flowbench... nejdřív samotný výfukový kanál a poté i se svodem. V ideálním případě by měla nastat 0 ztráta na průtoku orpoti samotnému výfukovému portu, pokud ne , tak již samotnej svod je nevhodnej..)
a k hodnotám
-nejlepší vejuk je pro F1 - tam se dosahuje "protitlaku" 0psi, u obyčejnýho auta trochu snová hranice
- závodní systémy mají mít do cca 2-4psi s přijatelnou hladinou hluku do 103db/4000 či jiné hranice dané homologačníma listama
- cokoliv nad 4psi je velmi velkej protitlak hodně omezující výkon motoru..
- Přílohy
-
- a.JPG (16.41 KiB) Zobrazeno 2851 x
Re: Výfuky
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 09:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Výfuky
jojo proto pracuji na sve gt4 na vyfuku jez postupuje 3"downpipe pokracuje 3"az do 1tretiny pak prechazi do 2,5" a tak pokracuje az do konce s tim ze je motanej (izolovanej v podstate celej) na potrubi neni zadnej tlumic koncak nebude zadny nebo 2,5" at to nedela takovej humbuk... podle toho co napsal taboo vyvozuju ze je to v domacich podminkach asi nejvhodnejsi pro 280hp 2.0 turbo...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
Jak by měl teda všeobecně výfuk vypadat? Samozřejmě že je to kus od kusu,ale je tedy lepší jít z většího průměru(u motoru) na menší(u koncovky)?
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Z většího do menšího. Plyn chladne,nabývá na hustotě a rychlost se zpomaluje pokud jsem správně pochopil. Cílem tedy je na konci svodu zachovat spojení protiválců a pomocí venturiho efektu plyny zrychlit poté je vést větší s přechodem do menší. Ideální by asi bylo jak plyn chladne tak tomu pozvolna přizpůsobit i průměr trubky,což by monitorováním teploty neměl být až takový problém i vypočítat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Výfuky
Necital som to cele. Ale takisto sa chcem podelit o svoje skusenosti na NA 150ps motore. Ako som to skladal... Nestihal som to nahodit cele. Tak som nahodil iba zvody a kat, tam to koncilo. AUTO islo neskutocne, fakt neskutocne, tahalo ako blazon, hlavne od 3000 to bolo porno Neporovnatelne so seriovym vyfukom. Az na to, ze mi vibracie triasli cele auto a hriala sa podlaha Potom som daval rovno miesto "iba katu" trubku az do zadu a tam koncovy tlmic, auto neslo nic moc oproti tomu predoslemu nastaveniu.. Na koniec som dal prazdny tlmic do zadu - kvoli bengam = no aj tak to nebolo to najlepsie. Tym som si sam v mojej hlavicke vydedukoval, ze cim kratsie vyfukove vedenie = vyssi vykon vo vysokych otackach a naopak. Ked som mal potrubie pod celym autom, tak spodok bol silnejsi. Ale stale si vykonne auto predstavujem tak, ze vyfuk stavany na vykon bude pozostavat z PRAZDNEJ trubky co najkratsej od motora.
EDiT: ked uz tak, malo by nejaky zmysel ohladne vykonu, na R4 motore, ktory ma seriove zvody delene 1-4 2-3 potiahnut do zadu DVE vyfukove potrubia zvlast pre 1-4 a 2-3 valec? Alebo by to naopak mohlo byt horsie?
EDiT: ked uz tak, malo by nejaky zmysel ohladne vykonu, na R4 motore, ktory ma seriove zvody delene 1-4 2-3 potiahnut do zadu DVE vyfukove potrubia zvlast pre 1-4 a 2-3 valec? Alebo by to naopak mohlo byt horsie?
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Re: Výfuky
Libore u nejvýkonějších verzí 4A-GE 16v se místo katu dávala roura a místo středového tlumiče byl tzv. urychlovač spalin. Toto je originál Toyota výfuk o kterém mluvím: http://www.toyoty.nolimit.cz/na-prodej/vyfuk-4a-ge.html" onclick="window.open(this.href);return false;Libor12 píše:.......................jsem si vyzkoušel v praxi při ladění první verze 4age i 22r bylo že rozdíl třeba u 4ag při použití stejných primárních svodu a použití 2.5" a 2" byl rozdíl asi 8hp ve prospěch té 2". Měřeno opakovaně pro vyloučení chyby. Když jsem u svého auta "na plácání po městě" jak říkáš vyndal katalyzátor,vše ostatní zůstalo sériové,motor sice v nějakých otáčkách šel lépe ale ve zbytku hůře....................
Otestoval jsem jak typ výfuku s katem a středovým tlumičem,tak i tento pro silnější verze motoru a je fakt že ten výfuk s tou rourou místo katu s urychlovačem spalin je pro ten motor lepší-motor má lepší zátah nad 5000ot/min