Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

bricktop: po těch prasárnách co jsem dělal s výfukem nějakou tu dobu zpátky tak spotřeba zůstala stejná a dokonce byl znatelný rozdíl ve výkonu a o zvuku nemluvě.. Teď tam montuju kvalitní celonerez výfuk, tak jsem zvědav.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

Taboo: to jsem poznal v praxi, je to tak

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 09:59, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Výfuky

Příspěvek od kony5 »

taboo: když už se řeší výfuky máš nějaké vychytane řešení na výfuk motoru 4G63 zatím N/A než bude turbo , chci dozadu dvě koncovky duplex, mám dat sport stred a rezonator? a vzadu rozdvojit nebo od svodu vést 2 trubky, je to více méně zatím než bude druhý motor 4G63 turbo, takže aby se ten výfuk dal tak nějak použít i na turbo motoru po nějakých změnách samozřejmě..díky seriový vyfuk nemam takže bohužel , a zvuk nemusí byt moc hlasitý

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 09:59, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Výfuky

Příspěvek od kony5 »

dik za radu- tolik na duplexu zas netrvám mám v difuzoru výřezy tak proto sem to chtěl ale pokud to neni dobrý tak aspon ušetřím váhu, a jakou koncovku uvažoval sem o koncovce z motorky mám na kawasaki ZX7R tlumič viper carbon, tak něco takovýho by na auto bylo dobrý? je dost lehký, a zvuk to tlumí dobře, doted sem měl na autě jen svody, vlnovec, trubku a zadní koncový tlumič WM sport (polsko) a dost to řvalo a nějaký pěkný projev to nebyl...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

StanleyV6 píše:Taboo: to jsem poznal v praxi, je to tak
Teoreticky ano, prakticky ne. Vysvětlím. Díky tomu, že ten špatnej výfuk rozbije správný výplach tak přijdeš o výkon a hlavně o krouťák. Aby ti to srovnatelně jelo, musíš šlapat víc na plyn, často to nepoznáš a jedeš na rychlost dle zvyku, ale nohu máš o centimetr níž k zemi. Vyšší spotřebu si tak způsobí následně uživatel sám :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

Krouťák ztrácíš většinou i při nějakém "profi" výfuku. Na výkonu záleží co přesně uděláš a hlavně na jakém autě.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Výfuky

Příspěvek od kony5 »

tak ještě přiložím jednu aktualní radu:
zrovna ted sem dopiloval příruby na turbo a hlavu motoru , :lol: :lol: rám z návěsu -tak tvrdej matroš už nikdy :D a potřebuju na ten 4G63 svody turba KKK K 27 (je tady v inzerci na foru nakonec sem koupil jinde to stejné) a ted hlavně:
jak udělat co nejlepší svody? jakou délku parohu? jaký pruměr parohu? jak je zatočit? chci je zatočit jako takový beraní rohy nahoru a pak dolu k turbu. Musí byt parohy stejně dlouhé? předpokladam že ano. a co Externí wastegate? kde mám jeji prirubu umistit? stačí na jeden z parohu nebo někde pred vyustění pro prirubu turba?
a co pak s tím "odfukem" westage viděl sem nějake vyustění jen tak do vzduchu s samostatnou turbkou pod motor, nebo klasicky zpátky spojit k výfuku? teoreticky je asi lepší tu trubku samostatně abych zas necpal do výfuku spaliny když jich tam už bude při otevřeném obtoku tak dost.

Vařit umím, takže svody snad budou kvalitní ale než se do toho pustim radši bych znal nějakou všeobecnou radu jak je udělat pro motor co nejlepší. Rád bych výkon kolem 400-450 koní tak aby to mělo nějakou hlavu a patu díky moc.

Uživatelský avatar
bricktop
Příspěvky: 104
Registrován: 05 úno 2011 20:23
Bydliště: Pv+Ova
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od bricktop »

Taboo píše: Spotreba (mnozstvi vstrikovaneho paliva) se neda nijak ovlivnit (bez prepsani tovarnich map) az do nejakych 40% otevreni klapky a prechodu ridici jednotky z "closed loop" (kdy lambda sonda ma vzdy posledni slovo - a kde jsou napriklad i vsemozne piggy-backs upravujici signal vahy vzduchu naprosto neefektivni) do "open loop" (kdy ridici jednotka nepouziva lambda sondu). I pote (v open loop) jednotka urcuje mnozstvi paliva na zaklade signalu vahy vzduchu a polohy klapky. Jedine, co se zmeni je, ze pri stejne poloze klapky a mnozstvi vstupniho vzduchu dojde zmenou zpetneho tlaku vyfukovych plynu ke zmene vyplachu valcu (at uz k lepsimu anebo horsimu) a nasledovnemu zvyseni (anebo snizeni) vykonu. To ale za pouziti toho sameho mnozstvi paliva.
V tvem pripade ti lepe optimalizovany vyfukovy system pouze umoznil dosahnout ten samy vykon za nizsiho otevreni klapky (a nizsiho mnozstvi vstupniho vzduchu a paliva), coz se pozitivne projevilo ve snizene spotrebe. Na druhou stranu, nekdo jiny by mohl dosahnout rozdilnym zpusobem jizdy stejne anebo i lepsi spotreby s tim stredovym tlumicem z Felicie, nez ty s tim seriovym. :wink:
Konečně nějaké usefull info 8) Zkusim teda ještě trochu potrénovat řazení a styl jízdy... třeba ta spotřeba ještě sleze... :)

...S tím naprosto souhlasím. Vím že existují firmy, které vyrábí výfuky přímo na mírů, resp. dle přesných požadavků zákazníka. To jsou ale lidi co to dělají už dlouho, na základě vývoje a testování. Nepochybuji o tom že by to člověk který má čas a vybavení nedokázal taky, ale byl by to běh na dlouhou trať a ve výsledku by to stálo možná mnohem víc než se svěřit do rukou "odborníků".

Hmm... a ty by sis na svoje (hypoteticky nijak jinak neupravené) auto dal místo koncového tlumiče trubku, nebo tlumič z motoru s vyšším obsahem? Vždyť je to blbost!

PS:
"...ze kazdy zasah do tovarniho vyfukoveho systemu..." - nic takoveho jsem nikdy nerekl.
Live free, or die!

Uživatelský avatar
bricktop
Příspěvky: 104
Registrován: 05 úno 2011 20:23
Bydliště: Pv+Ova
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od bricktop »

maRkus píše:bricktop : jen hospodska debata, nikdo nic nemontoval, nevyndaval atd....

na lupi je konec jinyho auta, ale to proto ze tam je vetsi motor nez byl.
Jasně :)

Počkej takže teď jsou tam svody z GTi, střed z toho co tam bylo původně a konec z něčeho úplně jiného, nebo co?
Live free, or die!

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Výfuky

Příspěvek od kony5 »

fak nikdo neví jak na ty svody 8) ? tabooo please help dsm rider:D

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Výfuky

Příspěvek od elviiis »

jjj verim ze takovej supersrint opravdu vyvyji vyfuky :lol: uz jsem par vyfuku od nich vydel a kdyby je aspon trochu vyvyjeli nedavali by 90stupnovy kolena tam kde mohl bejt klidne 30stupnu...

Delas s toho vetsi vedu nez je tovarni vyfuk hlavne jeho svody jsou v prve rade snadno vyrobitelne a dostacuji tzn cesta ke ylepseni tam je zvlaste pokud nemas hluk jako limituji faktro ale ja spravne poznamenal libor pro vetsinu lid zde je naprosto zbytecne cokoliv resit s vyfukem pac pro jejich vykony je to dostacuji a pokud ne tak to ze narves koncka s vetsim vstupem nez je zbytek potrubi k dobru urcite neni...

podtrzeno secteno je uplne jedno jestli si doma splacas neco sam za dodrzeni jistych pravidel nebo koupis neco od supersprintu ramusu a podobnych kteri maji totzne vyfuku pro vozy od 100 do 250hp :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
bricktop
Příspěvky: 104
Registrován: 05 úno 2011 20:23
Bydliště: Pv+Ova
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od bricktop »

elviiis píše:jjj verim ze takovej supersrint opravdu vyvyji vyfuky :lol: uz jsem par vyfuku od nich vydel a kdyby je aspon trochu vyvyjeli nedavali by 90stupnovy kolena tam kde mohl bejt klidne 30stupnu...

Delas s toho vetsi vedu nez je tovarni vyfuk hlavne jeho svody jsou v prve rade snadno vyrobitelne a dostacuji tzn cesta ke ylepseni tam je zvlaste pokud nemas hluk jako limituji faktro ale ja spravne poznamenal libor pro vetsinu lid zde je naprosto zbytecne cokoliv resit s vyfukem pac pro jejich vykony je to dostacuji a pokud ne tak to ze narves koncka s vetsim vstupem nez je zbytek potrubi k dobru urcite neni...

podtrzeno secteno je uplne jedno jestli si doma splacas neco sam za dodrzeni jistych pravidel nebo koupis neco od supersprintu ramusu a podobnych kteri maji totzne vyfuku pro vozy od 100 do 250hp :lol:
Já bych řekl pane, že správnej výfuk docela věda je...

...na druhou stranu jsem ale K*RVA neřekl, že supersprint vyvyjí výfuky! Víte co... běžte mně k šípku spek
Live free, or die!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

Snad nebude hned tak zle. :) ale vysvětlí mi někdo proč místo toho aby vrazil 20000 do motoru je dá do výfuku který nepřinese nějaký zvláštní výkonový efekt? Za ty peníze už se dají sehnat vačky atd zkrátka investovat ty prachy efektivně. U mého 4ag jsem zvýšil výkon z 124hp skoro na 200 a výfuk byl a je pořád série.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

Kdybys viděl jak vypadá můj výfuk v sérii tak by ses mě ani neptál 8)

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

2 katalyzátory ve svodech, pak středový tlumič, hned za ním další katalyzátor a na konci je to rozdvojené na 2 koncové tlumiče. Třešnička na dortu - 45mm průměr výfuku (z modelu 1,6) akorát na konci rozdvojenej do dvou pro image (dělalo se to od 2.0l). Motor je stará vrána překopaná na nové euro normy tak proto se dá i lehce z toho vyždímat výkon. Sání další prasárna, toho je.

Já si raději udělám nejdřív výfuk, svody, sání, zapalování, úprava ecu atd. než se pouštět hned do hloubky motoru. To ani nemůže pořádně fungovat když hned do série dáš nějakou ostrou vačku dejme tomu. Já se tím nebudu nějak zabývat, jsem spokojený s postupem který dělám a jde to i poznat, že jsem tam něco udělal. Každé auto to má jinak ale v mém případě ladím nedostatky série. Mě to vychází zatím na nějaké 3 stovky na 1hp :D

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Výfuky

Příspěvek od elviiis »

mno a na co na ten vykon sirsi potrubi jak 45mm?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

Každou chvíli mi dorazí průměr 5,625 - většinou se tyhle průměry dělají na aftermarket exhaust. Větší je zbytečnost.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Výfuky

Příspěvek od elviiis »

StanleyV6 píše:Každou chvíli mi dorazí průměr 5,625 - většinou se tyhle průměry dělají na aftermarket exhaust. Větší je zbytečnost.
to tam budes mit 1000HP? nebo ses upsal? pokud myslim 56mm tak to je na dva vejfucky kapanek moc nezda se ti? mas atmo... to uz tam rovnou nemusis davat nic...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Stanley »

To je jeden výfuk, rozdvojené to je až na konci :D Na true dual by to bylo moc, to jo.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Výfuky

Příspěvek od elviiis »

mno nezapomen ze vyfuk by se ti mel postupne zuzovat podle objemu a rychlosti spalin... nikoliv rozsirovat...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Ivan »

StanleyV6 píše: Já se tím nebudu nějak zabývat, jsem spokojený s postupem který dělám a jde to i poznat, že jsem tam něco udělal.
Gratulujeme, to jsi potom šťastný člověk.

Taboo, Libore a ostatní, já se Vám mnohdy divím, že se pouštíte do podobných debat, mě bolí to jen číst :D

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od maRkus »

bricktop píše:
maRkus píše:bricktop : jen hospodska debata, nikdo nic nemontoval, nevyndaval atd....

na lupi je konec jinyho auta, ale to proto ze tam je vetsi motor nez byl.
Jasně :)

Počkej takže teď jsou tam svody z GTi, střed z toho co tam bylo původně a konec z něčeho úplně jiného, nebo co?

GTI a 1,4 16v ma stejny svody, jedinej rozdil je v tom ze na gti svodech neni egr. jinac stejnej prumer, rozmery, tvarovani, tlumic je na pohled stejnej, rozmerove taky, jak to vypada uvnitr to nevim. a konec je puvodne stred z feldy 1,9 D :lol: slo o zvuk, cile dosazeno :lol:
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Gui89
Příspěvky: 58
Registrován: 30 lis 2010 21:36

Re: Výfuky

Příspěvek od Gui89 »

Chlapci poradíte? Jaké jsou možnosti (jestli jsou) abych získal nějaký solidní zvuk od výfuku bez toho aby se pánům na STK atd. kroutila huba ? Díky. :)

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od tom28 »

nejdřív se tedy dojdi zeptat co těm pánům bude vadit.... jako kolik decibelů a my ti pak poradíme :lol: ..... sorry ale tyhle dotazy jsou fakt totálně "bez myšlenky"

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Ivan »

Gui89 píše:Chlapci poradíte? Jaké jsou možnosti (jestli jsou) abych získal nějaký solidní zvuk od výfuku bez toho aby se pánům na STK atd. kroutila huba ? Díky. :)
:kladivo:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:00, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od maRkus »

:smich2: :smich: :pyramida: diky za pobaveni.... na stk te vyhodi s cimkoli co neni od vyrobce, ani kdyby to byl nevim jakej vyfuk, welcome to CR.

ale nevidim duvod jednou za dva roky na jeden den prohodit vyfuk za original....

a prosimte popis SOLIDNI ZVUK :lol:
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“