No myslenka toho "brnkatka" je stara (jako malej jsem spolu s jinyma klukama na tohle pouzival kus kelimku od horcice), on to vylepsil o ten "tlumic" co je ve skutecnosti zesilovac Jestli je za vodou nevim, ale souhlasim, ze napakovat se na tom asi dalo
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Jo_ker píše:Čaute, měl bych dotaz ohledne : koupil jsem si pežouna 207 , 1.6 HDi , 80kw ...není to nic převratnýho a zatím na nějaky tuning nejsou prachy, ale chtěl bych tomu dat aspon nějakou faleš v podobě nejakého ladiče - vyfuku. Nejsem v tom vůbec zběhlý, protože jsem se do ted o tuning nějak moc nezajímal. Jde mi lajdsky řečeno o nějaky pěkný sportovní zvuk, tak ze kdyz zatlačím na plyn aby to pěkně zavrnělo. Doufam, že jste pochopili o co mi jde něco na tento způsob http://www.youtube.com/watch?v=kbLqRNA3S5o" onclick="window.open(this.href);return false;
nebudu čekat zazraky, ale aspon trochu kdyby to znělo. Díky PS-kdybyste sem hodili nějaky odkaz na určitý vyrobek, budu rád
Bude a auto skoro nepůjde ani nastartovat, ty plyny se v tom rohu zaseknou a varhánky je odrazí zpět. Ve výsledku přelezou motorem zpět až do vzduchového filtru a začne se zněj kouřit
kluci nepročítal jsem celý téma, ale chci se zeptat jestli máte někdo zkušenost se zapsáním výfuku do tp? v příštím roce bych chtěl auto používat hodně jako daily, a vzhledem k tomu že jsou u nás zlí četníci, nechci jim dávat příležitost k tomu aby se na mě povozili...
mělo by to být na scirocco, a jestli máte někdo přímo nějakej tip na výfuk "s homologací", respektive kterej by prošel, tak prosím link a radu jak a co udělat díky moc
OpenWine.cz - jedinečná vína z Chille, Argentiny a Uruguaye dodávaná přímo od výrobce. V případě většího odběru využijte množstevní slevy. Kontaktujte mne prostřednictvím soukromých zpráv.
Poraďte prosím prudilovi s výfukem
Je to na atmosféru...chci vědět co je ideální, četl sem že je dobré nechat na autě katalyzátor, protože atmosfera potrebuje urcity protitlak, at se lip vyprazdnuje valec a že rezonátor toto neudělá, naopak že urychluje odvod spalin.
U mého předchozího auta sem kat neměl byl tam sportovní koncový tlumič a pak si nejsem jistej, zda tam bylo něco takového http://www.mtk-tuning.com/zoom.php?ref=1330 nebo http://jerry-is.sweb.cz/inter.devil.parflamme.jpg
Nevím jestli to druhé zajišťuje ten protitlak místo katu ale celkově se mi zdalo že krouťák byl nižší, ale v ve vyších otáčkách zase živější...hlavně to ale šíleně řvalo...
Chtěl bych teda poradit, jaké jsou ideální varianty jak to udělat...
Taboo píše:OK. Tento myt tykajici se protitlaku vyfukovych plynu vzniknul v dobach motoru s karburatory a pevne nastavenym AFR, bez dnesnich elektronickych ECUs a reference O2 sensoru. Protoze i v te dobe byly tovarni vozy optimalizovane k beznemu provozu na ulici v nizsich RPM pasmech motoru, jejich vyfukove systemy pusobily ve vysokych RPM znacnou restrikci v podobe zpetneho tlaku a tim soucasne i nedokonaly vyplach spalovacich komor. Jakmile byly tyto restrikce odstraneny a zpetny tlak vyfukovych plynu snizen pomoci vice ucineho vyfukoveho systemu, tak zacalo dochazet k lepsimu vyplachu spalovacich komor, do kterych se pote dostalo vice vzduchu. Co se ale nezmenilo, byla ta pevne dana dodavka paliva karburatorem, coz pote vedlo k ochuzeni smese, ztrate krouticiho momentu a mnohdy take propalenym ventilum. V te dobe to tvrzeni, ze "N/A motor potrebuje zpetny tlak vyfukovych plynu" ve skutecnosti znamenalo, ze "N/A karburatorovy motor potrebuje po snizeni zpetneho tlaku vyfukoveho systemu nasledovnou upravu AFR".
Druha cast toho mytu pote vznikla v dobe prditek s EFI, kde sice nedochazelo ke zmene AFR, ale po optimalizaci vyfukoveho systemu pro vysoke RPM zacalo dochazet diky jeho zvetsenemu prumeru potrubi ke snizeni rychlosti vyfukovych plynu v nizkych RPM, coz nasledovne vedlo ke zvyseni jejich tlaku bezprostredne za vyfukovymi ventily a nedokonalemu vyplachu spalovacich komor. Protoze AFR bylo nyni rizeno ECU, tak v zajmu jeho zachovani nyni bylo do valcu vstrikovano mensi mnozstvi paliva, coz opet vedlo ke snizeni vykonu. Samozrejme, v hlavach lidi bylo zakoreneno, ze potrubi vetsiho prumeru ma vyssi prutok a tim zakonite i nizsi zpetny tlak, takze kdyz motor pracuje lepe s potrubim mensiho prumeru, tak zakonite take "potrebuje" i vyssi zpetny tlak. Na rychlost vyfukovych plynu, ktere se vedle prumeru potrubi podileji na jeho prutoku, se pri tom nejak zapomnelo.
Ve skutecnosti zadny vyfukovy system (podobne jako treba vacky) nikdy nebude optimalni pro cele RPM pasmo motoru. Pokud bude optimalizovan pro nizsi a stredni otacky - tak, jako v pripade tovarnich vozu, tak bude predstavovat restrikci ve vysokych RPM a plne zatezi, kde bude soucasne omezovat i vykon motoru - a naopak.
Ted tam ale jsou jeste nekolik dalsich "chytaku", kterymi se nikdo nikdy moc nezabyval. Prvnim je rychlost vytaceni motoru vzhledem k rychlostnim stupnum. Protoze motor se diky prevodovym stupnum vytaci v nizsich rychlostnich stupnich rychleji, nez ve vyssich, vyfukove plyny maji v tom samem pasmu otacek motoru mene casu k evakuaci vyfukoveho systemu. Proto je jejich zpetny tlak vzdy nejvyssi v prvnim rychlostnim stupni pri plne zatezi a maximalnich otackach. To mnozstvi zpetneho tlaku - vetsinou vsude mezi 5 a 8 PSI (u N/A motoru, u turbo motoru je ten zpetny tlak podstatne vyssi) je zcela bezne a mnoho lidi doslova sokuje. Proto se musi pri navrhu vyfukoveho systemu prihlizet k pouziti vozu a jeho provoznim podminkam. Zachazi to az tak daleko, kdy se prihlizi k RPM motoru, rychlostnim stupnim a zatezi nejen vzhledem k samotnemu poslani vozu (drag, rally, autocross, etc.), ale dokonce i samotnym charakteristikam dane trate (!).
Dalsi veci, ke ktere je nutno prihlizet je snizovani teploty vyfukovych plynu za soucasneho zvyseni jejich density a snizeni jejich rychlosti pri ceste potrubim. Stejne mnozstve plynu nizsi teploty (a proto vyssi density) zacne samozrejme zabirat v potrubi mene mista. Proto jsou vsechny ty vyfukove systemy, ktere prechazeji z 2" downpipe do 3" potrubi zakoncenym tlumicem s 5" koncovkou stavene principalne naprosto nespravne. Samozrejme, i vyber mista, kde vyfukove plyny opousteji vyfukovy system, se podili na jeho ucinosti...
ideální varianta dle výše popsaného v podstatě neexistuje. Buď kompromis,pro nízké i vysoké otáčky tj ani v jednom nevyužijes maxima. Nebo zvolís jedno z řešení pro nízké nebo vysoké otáčky. Řídil bych se způsobem použití vozu a nejčastějšího použití spektra otáček.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
trubka mensieho priemeru = lepsi priebeh vykonu a krutaku v nizkych otackach...
trubka vacsieho priemeru = lepsi priebeh vykonu a krutaku vo vyssich otackach...
a spravne by sa mal priemer trubiek smerom ku koncu zmensovat...
kedze by sa mala zachovavat rychlost plynov...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
kdyz nechces aby to moc rvalo, tak si kup vyfuk na tve auto . Ja mam zkusenosti s remusem a ulter sport. Ulter sport je hodne tichej a remus trosku hlucnejsi:), na brzde vykony odbrzdene nemam, ale i tak koncak samotnej nic neprida
ja mam od motoru dozadu trubku 55mm s jendnim malym tlumičem, a na konci velkej pruchozi ELIA... dobre toe....mozna muj subjektivni pocit ale myslism ze to pri nejmensim jede furt stejně...
clio 16v
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD Renault Clio1,816V-letadlo..SOLD Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Ja mam taky nerez rouru od predu do zadu . A na konci pruchozak . Trochu to ozilo ve vysokejch a v nizkejch nevim auto je vnich mrtve ,ale nepoznal jsem nejak rozdil s predtim . Akorad to nekdy dela peknej kraval no . Auto Primera GT
Zdravim vlastním Mazdu 323 coupé , 1.5, 66kw tohle supr vozítko a koupil jsem si na něj Duplexní výfuk od ulter sportu. Chci z toho vytáhnout co nejlepší zvuk. Kat a střed je pořád na svém starém místě. Doporučujete kat+ střed vyhodit a místo toho dat rezonátor? nebo co všechno udělat pro super zvuk chtěl bych stím na soutěže o nejlepší zvuk auta Díky
Na nejlepší zvuk ti chybí aspoň 2 válce navíc. Pokud vyhodíš katalyzátor a střed, tak velmi pravděpodobně jen zhoršíš výplach válců a hůř ti to pojede (což bych zrovna u tohodle motoru nedoporučoval, je to zdechlý už v základu).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver píše:Na nejlepší zvuk ti chybí aspoň 2 válce navíc. Pokud vyhodíš katalyzátor a střed, tak velmi pravděpodobně jen zhoršíš výplach válců a hůř ti to pojede (což bych zrovna u tohodle motoru nedoporučoval, je to zdechlý už v základu).
V jeho případě ano, max. dát nějaký laděný konec aby to teda trochu znělo. S jednapětkou od Mazdy skutečně nedosáhne žádných závratných výsledků ani se zvukem ani s výkonem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"