Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Zatím jen pičture, pokud bude zájem popíšu co má jaký výhody a jaký limitace ....

OHV
Obrázek

OHC nebo SOHC
Obrázek

DOHC
Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Goldies »

Hezkeeee!
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

To je parada
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

pro majitele sekacek bych jeste doplnil SV :lol:

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

8) 8)

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Lolek »

OK já bych měl zájem, třeba se dozvim víc než vim. Teda určitě se dozvim víc než vim tak prosím.... hrň to sem. Děkuji
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od morda »

...je to na mě nějaký moc rychlý:)
AR147 1,9JTD

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom_ »

pekny pekny 8) 8)
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od milos »

morda píše:...je to na mě nějaký moc rychlý:)
rychlý? si to představ v 7000rpm :lol:
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Fiesta »

MARA: schema desmodromickýho motoru v zasobe nemas????
VW PASSAT B5

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Marauder: Neni nahodou SOHC viceventilovy rozvod s jednou vackou? Jen se ptam,nevim to.... :wink:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
Ryba
Příspěvky: 522
Registrován: 22 srp 2005 16:11
Bydliště: Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ryba »

OHV zajímavé, sem ani neveděl že něco takovýho je :oops:
Jinak rozhodně bych rád veděl víc, zejména o DOHC .-)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

OHV - viz škoda 120 apod
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Bulda »

MarauderZ28 píše:Zatím jen pičture, pokud bude zájem popíšu co má jaký výhody a jaký limitace ....

OHV
Obrázek

OHC nebo SOHC
Obrázek

DOHC
Obrázek
to zna uz i malej kluk 8) ale pekny

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

luke.bean píše:Marauder: Neni nahodou SOHC viceventilovy rozvod s jednou vackou? Jen se ptam,nevim to.... :wink:
SOHC je to samý co OHC znamená to Single overhead cam, DOHC znamená Double overhead cam ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

a pak je ještě dohc, ale osmiventil a ten zde znázorněn není, např fiat tipo, tempra, croma rok okolo 90 a dvoulitr atd
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Desmodromic

Obrázek

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

znázorněno tu není ani SOHC 3 ventil nebo 4 ventil, DOHC 5 ventil, tady nejde až tak o počet ventilů ale na jakém principu ten motor funguje ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Wankel

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Bulda »

MarauderZ28 píše:jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?
nedelam chytryho neni proc mas tam treba SV dela se to jeste vubec rekl bych ze uz nee

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

jasan maro já jen aby si každej nemyslel, že dohc je pouze 16 ti ventil, to si myslel tady jeden co přijel opravit auto a byl chytrej až za roh, tak jsem to sem napsal, aby i ostatní měli jasno
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Ryba
Příspěvky: 522
Registrován: 22 srp 2005 16:11
Bydliště: Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ryba »

MarauderZ28 píše:Wankel
Konečně pořádnej obrázek jak to funguje, nikdy sem si to neuměl pořádně představit 8)

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od JonnY »

SV, OHV, OHC, SOHC, DOHC a CIH (chamshaft in head)
ci existuje DOHV / 2OHV neviem.
niekedy (nie moc casto :)) sa miesto DOHC pouziva 2OHC, pripadne 2x DOHC (pre boxer / V motory) alebo 2x2OHC.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Takže jedem:

OHV

Obrázek

Motory se systémem OHV (over head valve) pracují na principu vačky uvnitř bloku, řadové motory jí mají umístěnou na jednom boku, V motory na klikou. Rozvod motoru je řešen řetězem, ten pohání vačku ta zdvihá zdvihátka (lifters) a ty tyčky (pushrod) ty tlačí na vahadla (rocket arms ty stlačují samotný ventil (valve). Jedná se o poměrně starý princip rozvodů motoru, dnes již poměrně zastaralý. Nicméně tento motor je populární zejména v USA, kde dotáhly tento princip k maximální možné dokonalosti a "moderní OHV motory" se výkonem a krouťákem vyrovnají motorům SOHC a DOHC.
Nevýhody: motory OHV jsou do jisté míry omezeni maximálním počtem otáček, drtivá většina má maximální hranici v 6000 ot. Vyjímku tvoří ZL-1 motor použit například v Camaru Z28 v roce 68, jeho maximum byla hranice 8000 ot a příkladně LS7 z Corvette z roku 06 ten má hranici 7000 ot. Další nevýhodou je nepřesné časování zážehu směsy (platí zejména pro starší motory do roku 90, novější OHV motory používají elektroniku eliminující tuto nevýhodu) třetí nevýhodou je složitější těsnění zdvihacích tyček (pushrod), nemožnost nebo velice obtížná implantace VVT technologie a víceventilového rozvodu (jak sem se včera dozvěděl existuje DOHV rozvod, nikdy sem neviděl takže se jen domnívám, že pracuje s 2x vačkou používá ho údajně Honda)
Výhody: jedná se o velice jednoduchý motor, má kompaktnější konstrukci, menší velikost a je velice odolný. Kroutící moment je většinou položen v nižších otáčkách jak OHC motory. Díky velice krátkýmu rozvodu je eliminována největší "bolest" všech motorů - praskající rozvody ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

pěkný vysvětlení OHV, ale když ten motor poladíš tak šlape až do 9000 toček, ale to už musíš něco umět s těmito motory, jinak o dohv jsem zatím nic neslyšel, tak jak najdeš ukaž
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

pokračování zejtra :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od JonnY »

supr Mara, dopln este dalsie 8)
ohv sa da hnat aj k 9000, ale to uz samozrejme zo seriovim motorom nic spolocne nema.
fakt dobre napisane, chcem pokracovanieeeee :)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Bulda píše:
MarauderZ28 píše:jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?
nedelam chytryho neni proc mas tam treba SV dela se to jeste vubec rekl bych ze uz nee
typ rozvodu SV (Side Valve), ten se dnes již nepoužívá. Měl stojaté ventily v bloku motoru a neumožňoval dosažení vyššího stupně komprese, takže motor nebyl schopen dosáhnout vyššího výkonu.

Obrázek

pro zajímavost:
Desmodromický rozvod měl ventily otevírané i zavírané vynuceně mechanicky bez pružin, tento rozvod používaly některé závodní motory. Na přelomu devatenáctého a dvacátého století používaly některé motory automatické sací ventily, otevírané podtlakem při sání, nebyly ovládány vačkami. Jejich použití bylo omezeno na pomaluběžné málo výkonné motory. Moderní závodní motory ve formuli 1 používají ventily zavírané pneumaticky a ne pružinami. U pneumaticky zavíraných ventilů lze dosáhnout podstatně vyšších otáček.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“