Stránka 1 z 2
Volba slicku ??
Napsal: 07 srp 2009 16:32
od daiman
zdravím,
mám takový problém. Potřeboval bych správně zvolit šířku budoucích slicku.
Mám určité auto, které má cca 130 koní, je to předokola a ma 750 kg. Momentalně mám na autě seriové pneu rozměru 165/70 R13 a jsou obuté na discích o rozměru 5.5 x 13".
Při sprintech se děje zhruba tohle:
Mám cca 2000ot/min a jakmile blikne zelena pustim spojku a rozjedu se bez hrabani ale jakmile sešlápnu plyn prohrabu celou jednicku (po rozjezdu na 2000 ot/min), vrazim tam dvojku a prohrabu ji zhruba do poloviny.
A teď je otázka jake slicky nebo spiš o jakém rozměru zvolit.
Napadly mě dvě varianty:
1, sehnat disky 5.5x13" a obout je slickama o rozměru 165/55 R13 , nejměkčí směs co lze sehnat.
2, sehnat disky 6x14" a obout je sickama o rozměru 185/60 R14, nejměkčí směs co lze sehnat.
Problém nastáva zde:
add 1, nevím jestli to není málo šíroké
add 2, co když je tahle varianta zase moc široká a bude víc ke škodě než užitku, protože budou vytvářet zbytečně velky odpor
Zajímá mě vaše postřehy, zkušenosti popř. jíne varianty.
Díky
Re: Volba slicku ??
Napsal: 07 srp 2009 16:35
od honza 2.0 16v
180/550/14 by ti mělo stačit,pokud to nebude nějaká stoletá uloženka,nebo nějakej protektor ... to jezdily i 2l auta na okruhu s cca200PS/900kg (přesněji peugeot 306 cup)..
Re: Volba slicku ??
Napsal: 08 srp 2009 11:46
od HondaMan
volil bych variantu 1
130 koní není zas tolik a ten slick by to měl unést. Navíc se ti "zkrátí stálý převod"
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 09:52
od daiman
no zatim to mame 1:1
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 12:56
od YaraV
Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 13:55
od daiman
YaraV píše:Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
na 200m těsně pře cílem řadím trojku ale fakt jenom zařadim
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 14:13
od daiman
tohle mi vyšlo při pužití kalkuratoru ze stranky :
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
varianta 1, :
varianta 2, :
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 14:57
od YaraV
Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14
) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 19:44
od Tead
Nepomohl by spíš samosvor ? ten to vyřeší i s malýma kolama a tím i kratším stálým převodem...i když chápu, že finančně zrovna neideální varianta....jinak možná ty slicky to řešit můžou, ale nevím...řešili jsme podobnej problém na 130hp Saxu s krátkou převodovkou na rallyových slickách a vyřešil to až samosvor...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 09 srp 2009 23:00
od Taboo
Smazano
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 10:57
od fredh
Na svým gti mám origo rozměr 175/60 r14, momentálně jezdím na 195/45 r13 7j a je to docela znát. Samotný jedno kolo váží cca 4kg+guma- to si myslím udělá nejvíc. Ale pocitově to auto se vytáčí a zrychluje neporovnatelně líp jak na těch 14". Ten malej obvod kola je taky dost znát.
Uvažoval sem o slicku podobný šířky a o něco většího profilu, protože na těch malejch kolech to hrabe pořád, ale taky mě napadlo to, abych to nepřehnal s tou šířkou. Jakej slick byste teda doporučili?
Auto cca 100koní a váha kolem 800kg, náhon předek.
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 15:20
od daiman
Taboo píše:YaraV píše:Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14
) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...
Naprosty nesmysl
. Pokud pomineme pripadnou vyssi vahu vetsich kol (coz ovsem nemusi byt vzdy pravidlem, a muze tomu byt i naopak), prumer kol nema vliv na prumer pneumatik. Pneumatiky s vyssi stenou mohou mit vyssi prumer na 13" kolech, nez nizkoprofilove pneumatiky na 14" kolech.
To, ze pneumatiky mensiho prumeru (anebo jen dokonce mensi kola) by mely vyhodu na kratke sprinty a proti pneumatikam vyssiho prumeru ztracely na 1/4 mile je dalsi nesmysl.
takže co by jsi mi doporučil??
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 20:50
od YaraV
To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží??? Každý ví že 14" může mít nakonec menší průměr než 13"
...ale pak ta pneu bude cenově 3krát dražší než právě ta 13"
A tvůj poslední poznatek:Nejde přece jen o průměr pneu ale o pokrácení kvaltů a tam to poznat je!
Místo obouvání se do jiných názorů raději objasni zakladateli tématu svou teorii...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 21:28
od Ivan
Spíš je třeba slicky pořádně zahřát...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 21:37
od Taboo
YaraV píše:To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží???
Jiste ze ne
. Anebo snad jezdis na kolech bez pneumatik
?
Prumer treba stejne sirokych 175 pneumatik se 75 stenou je na 13" kolech VETSI, nez prumer 175 pneumatik se 35 stenou na 18" kolech. Jak teda zalezi na prumeru kola vzhledem k prumeru pneumatik? Nijak...
A jak jsou teda pote 13" kola "vyhodnejsi" na kratke sprinty a ztraceji proti 14" kolum na 400m - kdyz na jejich velikosti vzhledem k velikosti pneumatik nezalezi? A jak presne jde o "pokraceni" kvaltu?
A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 10 srp 2009 21:50
od Ondras
Myslím, že jste narazili trošku na jazykovou bariéru a nerozumíte si. YaraV pojmem kolo (wheel) má na mysli soustavu pneumatiky (tire) a ráfku (rim). Takže průměrem kola myslí průměr celku, tedy defacto pneumatiky. Taboo si pod pojmem kolo představuje pouze ráfek.
Re: Volba slicku ??
Napsal: 11 srp 2009 04:45
od Taboo
Smazano
Re: Volba slicku ??
Napsal: 11 srp 2009 15:52
od daiman
ja potřebuju abych slicky vyuzil na sprintech idelane na 1/4 mile ale pokud to jde zkombinovat jak kratke sprinty tak ty 1/4 milove, nezlobil bych se
Re: Volba slicku ??
Napsal: 11 srp 2009 19:44
od YaraV
Bez dalších komentářů je to přesně tak jak jak píše Ondras, slovíčkaření řešit nehodlám.13" bylo myšleno tak jak to pochopilo 90% lidí krom tabooa, prostě menší obvod TIRE!
,,A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis... "
Nebudu to dál rozvíjet...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 11 srp 2009 19:55
od Michelin
Tady jde o 165/55/13 a 185/60/14. Takze priste to chce taboo cist cele vlakno. Slovickareni me nebavi...
Jde o to ktery z techto 2 rouzmeru bude lepsi.
Re: Volba slicku ??
Napsal: 11 srp 2009 20:01
od daiman
ono může být i jiná varianta pokud bude plnit to co já eventuelně požaaduju...nejsem v tomhle oboru znalec proto se obracim s radami na vás a mám v umyslu se ridit doporucenim na kterym se shodne vice lidi potažmo se stejným nazorem. o tom ma byt cele vlakno
Re: Volba slicku ??
Napsal: 12 srp 2009 12:14
od Taboo
Smazano
Re: Volba slicku ??
Napsal: 12 srp 2009 13:30
od JonnY
hehe, taboo sa tusim nudi v praci
alebo uz mas po praci?
Re: Volba slicku ??
Napsal: 12 srp 2009 14:42
od elviiis
se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 12 srp 2009 14:50
od daiman
elviiis píše:se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
super..konecne názor k věci ... díky
Re: Volba slicku ??
Napsal: 12 srp 2009 15:42
od fokr_jr
moje osobni zkusenost:
auto swift, zvazeno 765kg, odbrzdeno 80kW. zkouselsi sme jeden den na letisti s driftboxem sprint 1/4mile s
1)
pneu 185/60 R13 Federal semislick (mekka smes s "E"ckem) nekolik jizd, rekneme cas A
a pote
2)
pneu 200/550 R13 zavodni slick Yokohama Advan (hladky bez vzorku z F3, 550 je celkovy prumer pneu v mm, neni to profil jako u civilni gumy) taky nekolik jizd, cas A + 0,1s (+- minimalni rozdily podle razeni a startu),
takze asi tak...
na 1km s Federalama Vmax 169km/h, se slickama 164km/h...
165 je podle mne moc ouzky, i na tech 185 federalech jsem prohrabal 80% prvniho kvaltu...
Re: Volba slicku ??
Napsal: 13 srp 2009 16:56
od dsc.mathew
co se tyce zahrati?..nejaka rada?:.
Re: Volba slicku ??
Napsal: 14 srp 2009 10:57
od elviiis
co se zahrati tyce funkcni rucka vetsinou postaci
Re: Volba slicku ??
Napsal: 15 srp 2009 01:48
od tsin
to by se mymu torsnu nelibilo..
Re: Volba slicku ??
Napsal: 31 srp 2009 15:47
od sub13
Zeptam se jinak:
pneumatika s vyssim profilem je vyhodnejsi na sprinty z duvodu startu, ze se "splacne" a proto ma vetsi plochu "prilepenou" k silnici, zato pneumatika s nizsim profilem je vyhodnejsi na zatacky, protoze lepe vede stopu?
Obe varianty maji stejny vnejsi prumer a sirku...
Mam pravdu nebo je to blbost?