Porsche 924
Napsal: 30 srp 2012 19:10
Porsche 924 2.0 Coupe r.1976
1984 ccm 125 k 165 Nm
1080 kg
4212/1685/1270/2400 mm
ilustracne foto
citujem s Porsche klubu
" S modelem 924 začala éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Vývoj dostupného sportovního automobilu si u firmy Porsche zadalo konsorcium VW/Audi, ale po vypuknutí ropné krize financování tohoto projektu pozastavili. Porsche pak (de fakto svůj vlastní) návrh dokončili a představili v roce 1976 vůz Porsche 924, logicky s použitím některých dílů koncernu VW-Audi.
Vyráběno bylo od roku 1976 do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi Targa pro jízdu s nebem nad hlavou) a ve verzi GT s rozšířenými blatníky.
Motor byl použit čtyřválcový, vodou chlazený, se dvoulitrovým obsahem a mechanických vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic. Motor o dvoulitrovém obsahu pro toto Porsche pochází (viz výše uvedené údaje) částečně z konstrukce firmy AUDI. V posledních dvou letech výroby se do Porsche 924 verze S osazoval 2,5-litrový motor, používaný též v modelu PORSCHE 944. V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Dvoulitrový motor se vyráběl i v Turbo - provedení. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Pro historii svého vývoje je řada součástek tohoto vozu shodná s vozy VW, což i dnes při opravách majitelé 924-ek ocení.
Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor.
Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu. Prakticky se spotřeba pohybuje kolem 8-11 litrů, neboť ani v této relativně slabší verzi sportovního automobilu se běžnému jezdci nepovede občas nesešlápnout plyn a pocítit tak akceleraci a rychlost tohoto designově revolučně krásného a neopakovatelného stroje. "
takze toto auto dostalo menovku Porsche pre chudobnych – aspon nebolo drahe
bolo ich vyrobnich niekolko druhov
Porsche 924 2l 125k - mam
Porsche 924 2l turbo 170k
Porsche 924 2l Carrera GT 210k - by som sa aj zacal modlit ale ich cena sa pohybuje na urovni 911 a je ich maloo
Porsche 924 2.5l 195k
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
takze nieco o mojom
Kupil som ho uz v stajlingu
Lak bol popraskany pod kazdov prasklinov hrdza
isiel na 3 valce v nutri sa zrazala vlchkost riadenie trasie
blizili sa jeho posledne dni tak preco ho nekupit
A zacal sa projekt
Kompletne rozobrat a zacat od kostry
projekt Porsche 924
takze plan :
opravit karoseri
dat dokopy napravy
nanovo interier nove koberce caludnenie nahodit origo sedacky atd
upravit motor
viac foto
https://plus.google.com/photos/10434297 ... 9Pzm6C8kwE" onclick="window.open(this.href);return false;
1984 ccm 125 k 165 Nm
1080 kg
4212/1685/1270/2400 mm
ilustracne foto
citujem s Porsche klubu
" S modelem 924 začala éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Vývoj dostupného sportovního automobilu si u firmy Porsche zadalo konsorcium VW/Audi, ale po vypuknutí ropné krize financování tohoto projektu pozastavili. Porsche pak (de fakto svůj vlastní) návrh dokončili a představili v roce 1976 vůz Porsche 924, logicky s použitím některých dílů koncernu VW-Audi.
Vyráběno bylo od roku 1976 do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi Targa pro jízdu s nebem nad hlavou) a ve verzi GT s rozšířenými blatníky.
Motor byl použit čtyřválcový, vodou chlazený, se dvoulitrovým obsahem a mechanických vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic. Motor o dvoulitrovém obsahu pro toto Porsche pochází (viz výše uvedené údaje) částečně z konstrukce firmy AUDI. V posledních dvou letech výroby se do Porsche 924 verze S osazoval 2,5-litrový motor, používaný též v modelu PORSCHE 944. V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Dvoulitrový motor se vyráběl i v Turbo - provedení. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Pro historii svého vývoje je řada součástek tohoto vozu shodná s vozy VW, což i dnes při opravách majitelé 924-ek ocení.
Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor.
Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu. Prakticky se spotřeba pohybuje kolem 8-11 litrů, neboť ani v této relativně slabší verzi sportovního automobilu se běžnému jezdci nepovede občas nesešlápnout plyn a pocítit tak akceleraci a rychlost tohoto designově revolučně krásného a neopakovatelného stroje. "
takze toto auto dostalo menovku Porsche pre chudobnych – aspon nebolo drahe
bolo ich vyrobnich niekolko druhov
Porsche 924 2l 125k - mam
Porsche 924 2l turbo 170k
Porsche 924 2l Carrera GT 210k - by som sa aj zacal modlit ale ich cena sa pohybuje na urovni 911 a je ich maloo
Porsche 924 2.5l 195k
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
takze nieco o mojom
Kupil som ho uz v stajlingu
Lak bol popraskany pod kazdov prasklinov hrdza
isiel na 3 valce v nutri sa zrazala vlchkost riadenie trasie
blizili sa jeho posledne dni tak preco ho nekupit
A zacal sa projekt
Kompletne rozobrat a zacat od kostry
projekt Porsche 924
takze plan :
opravit karoseri
dat dokopy napravy
nanovo interier nove koberce caludnenie nahodit origo sedacky atd
upravit motor
viac foto
https://plus.google.com/photos/10434297 ... 9Pzm6C8kwE" onclick="window.open(this.href);return false;