Stránka 1 z 2
Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:06
od Kane13
Jak mnozí vědí, koncem ledna jsem se stal hrdým (

) majitelem nevděčnýho italskýho parchanta. Pár údajů pro začátek:
Fiat Punto 1.4 GT 98kW
Auto samozřejmě nebylo prosto tuningu a stylingu
Motor: BOV neznámého výrobce
Podvozek: série
Brzdy: Cosi drážkovanýho vepředu, červeně lakovaný třmeny (protože to pak líp brzdí)
Karoserie: prodlouženej a zahlazenej přední nárazník, "airbrushe" na klikách, B sloupcích a na náhradních zrcátkách
Kola: 15" Borbety
Audio: rádio Sencor, oranžový ovály na platě
Interiér: pelech, ale nic, co by nešlo vyčistit
Původní tendence byla taková, že z auta shodím věci, který tam nechci, udělám údržbu a budu chvíli jezdit. To jsem ovšem zdaleka netušil, jak naivní jsem....
Pár foto auta po koupi
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:09
od Kane13
Interiér + motor (za povšimnutí stojí zejména trikolóra, bez ní by to nebylo ono)
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:20
od Kane13
První problém nastal záhy po koupi, kdy se mi začala ztrácet voda. Viníkem byl chladič, resp. díra v něm. Ta ale nevznikla sama, příčinou byla kolize chladiče a klimakompresoru, který se vesele pohupoval na jednom šroubu. Nelenil jsem a koupil jediný chladič, který se nacházel v naší zemi. Po týdnu "ježdění" (asi 300km) se auto začalo projevovat jako italská sestřička Avia (pardon, Iveco). Kouř, smrad, lenora... Turbo tlačilo víc než mělo a v důsledku toho si tak dalo poslední sprint před smrtí. Součástí metastáze byla spousta oleje všudemožně a fouklý těsnění pod palicí.
Pár foto pro obveselení publika, mně se chtělo brečet... Řemeslný zpracování některých oprav nebylo úplně super, viz.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=59&t=115005" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:25
od Kane13
Objednalo se tedy druhý turbo, tentokrát Garett T25 od Zemiho (když sranda, tak pořádná), hlava se poslala na srovnání a kompletní repasi a čekalo se. V mezidobí jsem vyhodil repro z plata (vlastně celý plato), pořídil druhý rádio a sériovej nárazník, kterej se ale bude ještě přizpůsobovat... zatím prošel jen prozatímním tunynkem

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:27
od tholis
Budu sledovat

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:30
od Kane13
Potom se vrátila hlava a začalo se skládat dohromady... na fotce i srovnání VL7 vs. T25. Docela rozdíl...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:35
od Kane13
V současné době usilovně sháním hadici od turba k váze vzduchu a od sací komory k volnoběžnýmu ventilu... nikde nejsou

V další fázi se bude otevírat výfuk, čekám na jednotku, která si poradí s větším turbem a na manual boost controller... V mezidobí pak řeším pičovinky typu kola.
Díky Markusovi (který je našel v džungli jménem Bazoš) se mi snad podaří sehnat tyhle, momentálně řeším s původním majitelem, jestli nejsou koplý...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 15:53
od maRkus
bazos is homepage

a na tyhle zrovna me upozornil kamos

jinac drzim palce s autem
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 18:34
od Květoslávek
Gudlak,ale vofafrne:-) vis co jsem Ti rikal...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 24 bře 2014 21:12
od Kane13
Jojo, vím.. stejně to vidím tak, že s tím jen lehce zabrčím a budu pokračovat ve shánění věcí. Radši všechno pořádně než dopadnout znova takhle...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 25 bře 2014 10:25
od Kane13
Aktuální stav z dneška je takový, že čekáme na příruby, snad by měly během odpoledne být. Těším se jako malý děcko. Aby řeč nestála, shodil se plasto-lamino-nárazník a nahodil se origo. Zatím jen takhle nastraženej, pracovat se bude se středovou dírou a samozřejmě taky s odstínem. Ten jsem včera vymyslel pro celý auto

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 10:03
od MarkusHuhtimo
Tak tohle já můžu

Dal jsi se do toho supr od podlahy

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 22:28
od Kane13
Tak...a jdu si to asi hodit namodro do průvanu.
Dnes se podařilo zkompletovat motor (hadice zatím stávající, protože fakt nejsou), ale kde se vzal, tu se vzal bílej dým... olej ve výfuku.
Zkusili jsme auto nechat chvíli nabrčený, jestli to nejsou jen zbytky oleje, co ve výfuku byl, ale po pěti minutách to na dílně vypadalo podle hesla "Za mlhou hustou, že by se dala krájet". Cvičně jsme objeli blok a dle slov kluka, kterej to skládá se turbo ani nijak neprojevilo. Už fakt nevím...

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 22:35
od LiberaleMiguel2
Něco hodně podobného se stalo Markusovi, byl to ucpaný přepad oleje z turba.... Jenom nápad

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 22:36
od tholis
Drzim palce a pevny nervy

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 22:54
od Kane13
LM: Zkusíme, jestli to bude ono, máš u mě lahev...
tholis: Díky, momentálně jsem ve stadiu, že bych to auto nejradši nakopal do koulí
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 22:59
od posero
točí se to turbo na volnoběh?
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 26 bře 2014 23:21
od Kane13
Nevím...

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 11:28
od phaeton_esc
Jednou Fiat navždy Fiat...

budu sledovat
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 13:18
od Kane13
posero píše:točí se to turbo na volnoběh?
Zjistil jsem - točí se
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 13:28
od posero
Kane13 píše:posero píše:točí se to turbo na volnoběh?
Zjistil jsem - točí se
vůle? odtok oleje je ok?
Bílej dým by ale značil spíš na vodu
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 13:35
od Kane13
Odpoledne mrkneme na odtok oleje. Voda to není, ve výfuku je olej...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 13:37
od posero
kontrolujte to turbo jaký má vůle
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 13:58
od Kane13
Drobný tam jsou, ale nic co by mělo vadit...
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 15:31
od w4ever
http://italiancars.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 15:55
od Kane13
Tam jsem psal už asi před měsícem, kdy jsem řešil nestálej volnoběh (což je v kontextu dnešních trablů k smíchu) a nulová reakce... i tak díky za tip
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 15:58
od Venca Brody
Ten ital je snad prokletej.. Držím pěsti, ať to jednou šlape

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 19:47
od Kane13
Takže po konzultaci se Zemim (tisíceré díky) se předělá restriktor tlaku turba a mělo by to být cajk. Omlouvám se za kusé informace, ale o těchhle věcech toho vím asi tolik jako Miloš Zeman o správné anglické výslovnosti. Věřím, že i tak se to tady dá číst a je vidět nějakej progress.
Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 27 bře 2014 21:12
od tholis
Drzim palce at je to ono a konecne tu malou svi i prozenes..

Re: Káněcí italská pomsta a.k.a. Fiat Punto GT
Napsal: 28 bře 2014 10:47
od PhoB
Restriktor v privodu oleje muze pomoct, nissan ze ktereho turbo je, ma kolem milimetru. Samozrejme je to specificke od motoru(tlak oleje/prutok). Fijat nema zadny. To neprojevovani, muze byt i tim, ze na 1.4l bude citi zatah az mezi 3-4tisici.
Zaroven zkontrolujte zda je pruchozi odvzdusnovaci hadice z bloku do te zprasene hadice mezi vahou vzduchu a turbem. Hadice byva zarostla spinou, stejne tak i sitko ktere je v ni z jedne strany strcene(je mozne ze uz ho davno nekdo ztratil). Jeste male doporuceni, tahle odvetraci hadice je napojena za vahu vzduchu skrz mezikus/propojku, ktera je unvnitr z urcitych duvodu zuzena na 3,5mm v pripade starsich verzi (hlinik) nebo cca 5mm v pripade novejsich(plast). Paklize je motor stary a obzvlaste kdyz pouziva otevreny vzduchovy filtr, je nutne tohle misto vice zpruchodnit.
A zpatky k hadici mezi vahou a tubrem, je to naprosto zasadni vec. Musi byt 100% tesna(stejne tak veskere veci na ni napojene), jinak budes resit volnobeh nebo jakekoli cukani do nekonecna. Tedy do chvile, nez auto za par korun prodas = predas cerneho petra zas nekomu jinemu
