Ford Scorpio MKII
Napsal: 02 zář 2012 20:22
Nevím jestli bude tenhle "nepovedenej" model někoho zajímat, ale zkusím to, protože je to po x letech můj už zhruba šestej kousek a určitě je to auto, který stojí za to.
Druhá generace legendárního Scorpia se vyráběla od 95-98 s FL někdy na konci 97, nebo začátku 98
[img=http://img703.imageshack.us/img703/8600/img06011.th.jpg]
Tohle je asi nejhezčí kousek co jsem měl, tohle zase nejzachovalejší a současnej
[IMG=http://img26.imageshack.us/img26/2748/14042012310.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
pokud se dobře pamatuju, měl jsem všechny s motorem 2,3 16v, nabídka začínala 2l 8v, nejel jsem s ním,ale jestli je to stejnej motor jako v sieře a MKI (tady má tuším plastový sání) tak je to dobrá volba, dá se s ním jet kolem 8l a myslím že do 10 s bez nějakýho omezování.Potom 2l 16v 100kw- neznám,
2,3 16v 108kw, vcelku povedenej motor, když chce člověk trochu jet, musí ho točit, já mám automat a už jsem celkem vyblbnutej, takže to dělám málokdy. Kombinovaná spotřeba 10, já ho mám s LPG Landi Renzo a jezdí za zhruba 12LPG, zdálo se mi to dost, ale údajně je to normální a když vidím rozdíl 15,90 vs 38, tak mi to už nevadí ani trochu.Motor jako takovej je nezmar, jenom plastový sání občas začne týct a když se to nepodchytí, může to samozřejmě motor zlikvidovat, další choulostivější věc jsou cívky, jsou 2, každá pro 2 válce a poslední nepříjemnost je dvouhmoťák u manuálu, kterej při současný ceně ojejin může auto klidně zhodnotit o 100%.
Další v řadě je 2,9 12v, taky starej známej z MKI a Sierry, není jich moc, ale je to asi největší držák.
Pak 2,9 24v Cosworth, měl jsem ho v MKI a byl to skvělej motor, tady se ho údajně dotkly nějaký úspory, takže je chabrus na rozvody, ale nevím jestli je to ojedinělá závada, nebo to čeká každýho.
O dieslu se mi moc psát nechce, někdo ho nemá rád, někdo jo- VM motori, je potřeba psát víc? Ke konci snad dokonce s přímým vstřikem.
Převodovky jsou buď pětirychlostní manuál, nebo čtyřrychlostní automat, automat funguje relativně dobře a myslím že při slušným zacházení a pravidelný výměně olejů by mohl vydržet 300tis, já měl auto s nejvíc asi 200kkm a fungoval dobře.
Karoserie trpí nejvíc korozí zadních lemů, jinak to není nijak tragický, já je mám ještě originální, ale už jsou tam pupínky a před zimou bych je chtěl udělat, k designu asi nemá smysl se rozepisovat, když to bylo nový,říkal jsem si, kdo za to mohl dát peníze, potom se to zlomilo a zamiloval jsem se.
Interier je ještě poctivej a kvalitní, když jsem potom sedl do Mondea (nevím která generace to je, cca od 2000) z toho papundeklu na dveřích a palubce se mi chtělo sedačky buď v základním hadru, velmi příjemnej mikroplyš,kůže, nebo moc pěkný polokožený Recara. Co se výbavy týká, mám poměrně holotu, přesto má BC, dvuzonovou aut. klimu, samoztmívací zrcátko, 4xel. okna, nejvíc mi asi chybí tempomat, šíbr a vyhřívání sedaček, i když u toho mikroplyše to není takovej problém. Přemejšlím že si přendám z jinýho auta el. vyhřívaný sedačky s pamětí.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobrý, myslím že tohle byl první podvozek od Fordu, kterej mě nadchnul a celkově mi podvozky Fordu vyhovujou, přjemně tuhý, ale ne nepohodlný.I takhle velký auto dokáže jet do zatáčky jako po kolejích.
U současnýho auta mi přijde, že je nějak nízko a zdá se mi tvrdší než si ho pamatuju, zatím nevím, jestli je to únavou, nebo jestli je to dojem, od doby co jsem jel posledním jsem se přecejenom v pár autech svezl.
Chybí mi držák na pití, nebo nějaký šikovný místo kam ho dát, ale to je tak celý.
Dneska se dá ve zbědovaným stavu koupit už za cca 10k, ale já jsem chtěl pěkný, vyšlo mě včetně výměny náplní, filtrů, svíček, přihlášení a ekovýpalnýho na necelejch 50, což je relativně hodně, na druhou stranu jen LPG by stálo cca 30 a mám nový LPG vstřiky.
Pokud koupíte pěknej kus, bude provozní náklady tvořit převážně palivo, díly nejsou nijak drahý a až na motorovou elektriku a pojistkovky (který jdou řešit celkem levně) mě nenapadá nějaká drahá závada.
Celkově hodně muziky za málo peněz. Za mě
Doufám že se to dalo překousat a jestli jsem na něco zapoměl, klidně se ptejte.
Obrázky mám 480x640 ale píše mi to že můžou mít max 1280, proč?
Druhá generace legendárního Scorpia se vyráběla od 95-98 s FL někdy na konci 97, nebo začátku 98
[img=http://img703.imageshack.us/img703/8600/img06011.th.jpg]
Tohle je asi nejhezčí kousek co jsem měl, tohle zase nejzachovalejší a současnej
[IMG=http://img26.imageshack.us/img26/2748/14042012310.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
pokud se dobře pamatuju, měl jsem všechny s motorem 2,3 16v, nabídka začínala 2l 8v, nejel jsem s ním,ale jestli je to stejnej motor jako v sieře a MKI (tady má tuším plastový sání) tak je to dobrá volba, dá se s ním jet kolem 8l a myslím že do 10 s bez nějakýho omezování.Potom 2l 16v 100kw- neznám,
2,3 16v 108kw, vcelku povedenej motor, když chce člověk trochu jet, musí ho točit, já mám automat a už jsem celkem vyblbnutej, takže to dělám málokdy. Kombinovaná spotřeba 10, já ho mám s LPG Landi Renzo a jezdí za zhruba 12LPG, zdálo se mi to dost, ale údajně je to normální a když vidím rozdíl 15,90 vs 38, tak mi to už nevadí ani trochu.Motor jako takovej je nezmar, jenom plastový sání občas začne týct a když se to nepodchytí, může to samozřejmě motor zlikvidovat, další choulostivější věc jsou cívky, jsou 2, každá pro 2 válce a poslední nepříjemnost je dvouhmoťák u manuálu, kterej při současný ceně ojejin může auto klidně zhodnotit o 100%.
Další v řadě je 2,9 12v, taky starej známej z MKI a Sierry, není jich moc, ale je to asi největší držák.
Pak 2,9 24v Cosworth, měl jsem ho v MKI a byl to skvělej motor, tady se ho údajně dotkly nějaký úspory, takže je chabrus na rozvody, ale nevím jestli je to ojedinělá závada, nebo to čeká každýho.
O dieslu se mi moc psát nechce, někdo ho nemá rád, někdo jo- VM motori, je potřeba psát víc? Ke konci snad dokonce s přímým vstřikem.
Převodovky jsou buď pětirychlostní manuál, nebo čtyřrychlostní automat, automat funguje relativně dobře a myslím že při slušným zacházení a pravidelný výměně olejů by mohl vydržet 300tis, já měl auto s nejvíc asi 200kkm a fungoval dobře.
Karoserie trpí nejvíc korozí zadních lemů, jinak to není nijak tragický, já je mám ještě originální, ale už jsou tam pupínky a před zimou bych je chtěl udělat, k designu asi nemá smysl se rozepisovat, když to bylo nový,říkal jsem si, kdo za to mohl dát peníze, potom se to zlomilo a zamiloval jsem se.
Interier je ještě poctivej a kvalitní, když jsem potom sedl do Mondea (nevím která generace to je, cca od 2000) z toho papundeklu na dveřích a palubce se mi chtělo sedačky buď v základním hadru, velmi příjemnej mikroplyš,kůže, nebo moc pěkný polokožený Recara. Co se výbavy týká, mám poměrně holotu, přesto má BC, dvuzonovou aut. klimu, samoztmívací zrcátko, 4xel. okna, nejvíc mi asi chybí tempomat, šíbr a vyhřívání sedaček, i když u toho mikroplyše to není takovej problém. Přemejšlím že si přendám z jinýho auta el. vyhřívaný sedačky s pamětí.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobrý, myslím že tohle byl první podvozek od Fordu, kterej mě nadchnul a celkově mi podvozky Fordu vyhovujou, přjemně tuhý, ale ne nepohodlný.I takhle velký auto dokáže jet do zatáčky jako po kolejích.
U současnýho auta mi přijde, že je nějak nízko a zdá se mi tvrdší než si ho pamatuju, zatím nevím, jestli je to únavou, nebo jestli je to dojem, od doby co jsem jel posledním jsem se přecejenom v pár autech svezl.
Chybí mi držák na pití, nebo nějaký šikovný místo kam ho dát, ale to je tak celý.
Dneska se dá ve zbědovaným stavu koupit už za cca 10k, ale já jsem chtěl pěkný, vyšlo mě včetně výměny náplní, filtrů, svíček, přihlášení a ekovýpalnýho na necelejch 50, což je relativně hodně, na druhou stranu jen LPG by stálo cca 30 a mám nový LPG vstřiky.
Pokud koupíte pěknej kus, bude provozní náklady tvořit převážně palivo, díly nejsou nijak drahý a až na motorovou elektriku a pojistkovky (který jdou řešit celkem levně) mě nenapadá nějaká drahá závada.
Celkově hodně muziky za málo peněz. Za mě
Doufám že se to dalo překousat a jestli jsem na něco zapoměl, klidně se ptejte.
Obrázky mám 480x640 ale píše mi to že můžou mít max 1280, proč?