Stránka 1 z 3

Staci jen pruziny?

Napsal: 11 črc 2004 16:31
od Fiesta
Celkem uvazuji o snizeni..jenze prachy nejsou ted nic moc,tak premyslim jen o pruzinach.Nekdo mi rek ze mam ty seriovy zkratit.to mi ale nedava rozum..vzdyt strati svy vlastnosti.A taky nevim zda na toho myho skrcence ty sport. pruziny budou stacit(nedude to v satackach kopat atd?)...Mam novy seriovy tlumice.dik

Napsal: 11 črc 2004 18:19
od tomoking
ne , pruziny nestaci.

Pokud das kratsi pruziny tlumic pracuje v oblasti pro kterou nebyl skonstruovan.
Auto se pak chova hure nez v seriovem provedeni.

mej se
fajn

Napsal: 11 črc 2004 19:00
od Fazeey
ja ja..

Napsal: 11 črc 2004 19:13
od Glim
Chlapi, už to tady bylo probíráno několikrát. Nebuď línej a najdi si to. Tam se píše, jaká je kravina řezat pružiny.

Napsal: 11 črc 2004 22:04
od Fiesta
Opet rychla a strucna odpoved...nemam cas stravit hodiny u pocalu..no a kdyz jo tak na to zapomenu...No atk se nerozcilujte a budte na sebe hrdi pac je cim dal tim min lidi co poradej zadarmo... 8)Dikasino :banan:

Napsal: 11 črc 2004 22:37
od Goldies
tomoking píše:ne , pruziny nestaci.

Pokud das kratsi pruziny tlumic pracuje v oblasti pro kterou nebyl skonstruovan.
Auto se pak chova hure nez v seriovem provedeni.

mej se
fajn
Nesouhlasim, Dal sem novy sportovni pruziny na FOCUSE 1.6 a auto sedi jak prikovany...

Napsal: 11 črc 2004 22:40
od milosh
Goldies píše: Nesouhlasim, Dal sem novy sportovni pruziny na FOCUSE 1.6 a auto sedi jak prikovany...
Jaky snizeni? Taky o nich uvazuju, zatim...

Napsal: 11 črc 2004 22:44
od amogh
jj uz to tu bylo receny nekolikrat

pro snizeni do 40mm pro zacatek seriovy tlumice stacej
neni to uplne ono ale ani to neni zadna krize ja to ted tak mam a samozrejme do budoucna a tlumicich uvazuju ale az tyhle odejdou

Napsal: 11 črc 2004 22:47
od Fiesta
No,tak sem uvazoval a preci kdyz si nalozenej tak se tlumic o urcitou cast stlaci..zalezi na zatizeni...tak preci musi fungovat stejne..nebo aspon podobne,jinak by se kazdej zednik co ma sluzebni Filcku vymlel hned v prvni sikane... :?

Napsal: 11 črc 2004 23:26
od tomoking
Goldies píše:
tomoking píše:ne , pruziny nestaci.

Pokud das kratsi pruziny tlumic pracuje v oblasti pro kterou nebyl skonstruovan.
Auto se pak chova hure nez v seriovem provedeni.

mej se
fajn
Nesouhlasim, Dal sem novy sportovni pruziny na FOCUSE 1.6 a auto sedi jak prikovany...
do te doby co ti odejdou seriove tlumice ......... :oops:
myslim si, ze to tema bylo uz nekolikrat probrano .

Napsal: 11 črc 2004 23:31
od tomoking
Fiesta píše:No,tak sem uvazoval a preci kdyz si nalozenej tak se tlumic o urcitou cast stlaci..zalezi na zatizeni...tak preci musi fungovat stejne..nebo aspon podobne,jinak by se kazdej zednik co ma sluzebni Filcku vymlel hned v prvni sikane... :?

v kazdem testu v motor. casaku se doctes, ze zatizene auto ma o dost horsi jizdni vlastnosti.

Proste si najdi na netu pruzez tlumicem, jeho charakteristiky a pri snizeni o 4 cm tlumic pracuje nekde jinde nez by mel. Jo a staci velka dira pri velke rychlosti a tlumic ti vyleze hrncem :oops:

Napsal: 11 črc 2004 23:33
od tomoking
amogh píše:jj uz to tu bylo receny nekolikrat

pro snizeni do 40mm pro zacatek seriovy tlumice stacej
neni to uplne ono ale ani to neni zadna krize ja to ted tak mam a samozrejme do budoucna a tlumicich uvazuju ale az tyhle odejdou
a odejdou velice rychle :cry:

zajed si na test a uvidis, ze charakteristika nebude optimalni uz i ted

Napsal: 11 črc 2004 23:34
od Fiesta
No mas pravdu...snad.Na podvozky jsem nic moc...ale kasosarina...No to je jina.Narvu tam tenisaky a bude 8)

Napsal: 12 črc 2004 08:28
od Ondras
Nechci vám brát iluze o tlumičích, ale běžné sériové tlumiče jsou velice primitívní zařízení. Píst se dvěmi tryskami v oleji. Něco maličko o tom vím, před pár lety (kurňa toto letí, bylo to v roce 1994) jsem psal software pro testovací stolice tlumičů (jak na voze, tak pro vymontované tlumící jednotky). Taky jsem docela laboroval s tlumiči na celoodpružených horských kolech, a věřte, že tam se s tím lidi se*ou podstatně více a taky jsou ty tlumiče na vyšší úrovni - štelování rychlosti odskoku i útlumu, předpětí pružiny, dusíkové piggy bagy pro tlakování oleje apod. Jinak středně kvalitní tlumič na horské kolo stojí okolo 5kkč.

Tedy provoz pružin o 40mm kratších nemá vliv na charakteristiku tlumiče. Je jedno ve kterém místě olejové lázně se píst pohybuje. Jediná změna je o něco tužší charakteristika pružin, takže tlumič bude rychlejší na odskoku a pomalejší v útlumu. Záleží na typu použitých pružin. Tohle se ovšem dá řešit snadnou výměnou oleje za hustší, nebo úpravou trysek v pístu. Větší snížení není ani tak problém tlumičů jako spíš ostatních prvků náprav.

Výše popsané platí pro běžné seriové tlumiče. Jiná věc jsou např. tlumiče Monroe Senzatrac (či jak se jmenujou), které mění charakteristiku útlumu a odskoku se zdvihem, tam určitý vliv být může, ale podle toho, co si pamatuju, tak ke změnám dochází až blízko limitu zdvihu, takže snížení okolo 30mm by nemělo mít vliv na fci tlumiče.

No a konečně k diagnostikám tlumičů - dělá se z toho docela humbuk. Většinou to dodávají výrobci tlumičů jako jakýsi bonus o funkčnost těchto zařízení je sporná. Např. v době, kdy jsem psal výše zmíněný SW (mmch. pro servis zcela nezávislý na výrobcích tlumičů) jsem v rámci průmyslové špionáže vyzkoušeli pár konkurenčních diagnostik s docela legračními výsledky. V té době byl hodně rozšířený test firmy Boge, který testoval tlumiče na voze. Přijeli jsem s fungl novým fáčkem s vymontovaným zadním tlumičem. Technik vyhodnotil tlumič jak 70% :-). Nebo dneska, to co provozuje Monroe na svých road show je zařízení, které pracuje asi s 10% přesností oproti zařízení, které jsem pomáhal vyvíjet před 10 lety. Takže bacha na ně...

Sorry za délku :oops:

Napsal: 12 črc 2004 08:41
od Eddie
Hmm.. taky jsem plánoval snížení , sice jen o 35mm ,ale když říkáte, že se s tím nedá jezdit tak se na to asi vykašlu. :( Všude píšou, že do 40 mm to je v pohodě...

Napsal: 12 črc 2004 09:00
od amogh
Eddie píše:Hmm.. taky jsem plánoval snížení , sice jen o 35mm ,ale když říkáte, že se s tím nedá jezdit tak se na to asi vykašlu. :( Všude píšou, že do 40 mm to je v pohodě...
ja na tom jezdim uz skoro pul roku necio pres 10 000 km najeto a nestezuju si - tuzsi tlumice ale casem planuji

Napsal: 12 črc 2004 22:31
od Fiesta
Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more :) No jedu zitra,hec.tak se tu mejte. :lol:

Napsal: 12 črc 2004 22:33
od milosh
Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more :) No jedu zitra,hec.tak se tu mejte. :lol:
nemelo by to bejt spis obracene? to ti pak auto bude vypadat jak Fabka Amogha, coz ale neni jeho vina, ze to ma tak zkopce. nejlip je to dat tak o centak vepredu niz, takze 40/30 by bylo ideal.. 8)

Napsal: 12 črc 2004 22:49
od Fiesta
No ono je to tezky...Diesel je tesi a tlumice sou stejny jako u benzino i pruziny...Skousel jsem si to na pocalu z me fotky jak to bede vypadat...no tady takovy rozmisteni bude myslim ideal ...pro me. :D

Napsal: 13 črc 2004 08:28
od amogh
milosh píše:
Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more :) No jedu zitra,hec.tak se tu mejte. :lol:
nemelo by to bejt spis obracene? to ti pak auto bude vypadat jak Fabka Amogha, coz ale neni jeho vina, ze to ma tak zkopce. nejlip je to dat tak o centak vepredu niz, takze 40/30 by bylo ideal.. 8)
kdyz ma diesela tak myslim ze to bude voukej

ja budu ted pod zadek davat gumovy podlozky a bude to oukej

Napsal: 13 črc 2004 10:48
od tomoking
Fiesta píše:Tak,Ondras me presvedcil...jdu do toho...bude to snizeni o 30 mm a vzadu asi o 35 mm!No ale to vse az se vratim z dovolene u more :) No jedu zitra,hec.tak se tu mejte. :lol:

jeste jednou pro vsechny natvrdle :D

snizeni pouze vymenou pruzin za kratsi ohrozuje vasi bezpecnost a spada do oblasti TUZINGU . Tlumice ke kratsim pruzinam jsou VZDY kratsi nez seriove.

Je to spatne rozhodnuti ale je to jejich rozhodnuti .......... Anicka Dajdou , Plzen ........ takze stejne konecne rozhodnuti je na VAS

sorry vsem , kterych se to tyka

ale je to tak.

Firmy, ktere prodavaji zkracene pruziny bez tlumicu ........ obchod je obchod a ten nezna slitovani.(no comment)

to je komentar uzivatele snizenych pruzin fy eibach z wrx forum v USA

strengths : A good amount stiffer then stock, however not too stiff. Nice and low.

weaknesses : Slightly too low for the KYB AGX struts, they are slighty out of operating range with these springs.

Napsal: 13 črc 2004 10:52
od amogh
Takze Eibach,KW,HR, HP sporting to vsechno jsou blbci?

Napsal: 13 črc 2004 10:59
od tomoking
amogh píše:Takze Eibach,KW,HR, HP sporting to vsechno jsou blbci?
ne nejsou to blbci ......... jsou to OBCHODNICI :lol:

Napsal: 13 črc 2004 11:04
od amogh
tomoking píše:
amogh píše:Takze Eibach,KW,HR, HP sporting to vsechno jsou blbci?
ne nejsou to blbci ......... jsou to OBCHODNICI :lol:
a taky technici a solidni firmy tak nebudou vyslovene psat ze se jedna o pruziny pro pouziti na seriove tlumice pokud tomu tak nebude a pokud to bude ohrozovat bezpecnost zakazniku jak pises

ale samo jine tlumice chystam jak uz jsem psal ale az tyhle odejdou

Napsal: 13 črc 2004 11:05
od M3maniac
taky si myslím,že v tomto případě s 44kw a normální cestovní rychlostí kolem 90,je to vpoho :D

Napsal: 13 črc 2004 11:06
od milosh
tomoking píše: ne nejsou to blbci ......... jsou to OBCHODNICI :lol:
Ale neco na tom asi bude..

I kdyz ne kazdy ma na stavitelny podvozek, takze kdyz nekdo da na auto snizeny pruziny a pak casem prida i tlumice, tak je to myslim OK a rekl bych, ze podobnym stylem to dela vetsina lidi, co neni zrovna v hornich 10 000 :wink:

Napsal: 13 črc 2004 11:11
od amogh
M3maniac píše:taky si myslím,že v tomto případě s 44kw a normální cestovní rychlostí kolem 90,je to vpoho :D
ted nevim co myslis

Napsal: 13 črc 2004 11:12
od tomoking
mel jsem na vectre 2.5 V6 snizene pruziny (eibach)
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.

Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.

minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi

plusy: auto sedi jak motokara :D

Napsal: 13 črc 2004 11:13
od tomoking
mel jsem na vectre 2.5 V6 snizene pruziny (eibach)
komfort jizdy ..... horsi
tlumice odesly po 15 tis. km (zacaly tect)
horni uchyty tlumicu .... vymlacene
cepy na stabilizatory pr. napravy .... vymlacene
hlinikova kola ........ 3 x jsem je nechal rovnat.

Pak jsem koupil set pruzin a tlumicu od bilstainu ......... novy majitel s tim najel cca 80 tisic a je to nebe a dudy oproti reseni predchozimu.

minusy - komfort je stale nizsi
hlinikace trpi a je treba je cas od casu rovnat
cepy na napravach trpi

plusy: auto sedi jak motokara :D

Napsal: 13 črc 2004 11:18
od amogh
@tomoking - ano v poradku verim
vsak jsem se tady nikdy neprel ze je lepsi koupit rovnou komplet
ale kdyz na to nemam tak varinata pouze se snizenymy pery v rozumne mire(kolem 30mm) rozhodne nepatri k tem naprosto krizovejm

kua kdybych mohl tak uz tam mam KW inox line varianta II
jenze nemuzu :(