Stránka 1 z 1

Škoda Octavia chameleon (1. kolo)

Napsal: 08 srp 2013 16:02
od admin
Vůz: Škoda Octavia
Model: Octavia kombi I
Soutěžící: Montačka

Škoda Octavia chameleon

>> Hlasujte pro tento vůz >>

Né nadarmo se říká, že jedním z nejrychlejších a nejsportovnějších aut v České republice je Škoda
Octavia. Že je to hloupost? Vždyť 11 z 10 aut, která vás na silnici předjíždí je právě Škoda Octavia :D ,
Octavia má široký rádius působnosti. Na silnicích ji potkáte jako rodinné, pracovní i auto pro mladé,
Bylo proto jen otázkou času, než se začne hojněji upravovat. A přesně to potkalo Kateřinu s jejím
manželem, kteří se svůj rodinný poklad rozhodli změnit. Do té doby nepoznamenaná a dnes zapálená
tunerka Kateřina nám proto poslala zbrusu nový rodinný vůz.


Jeho základem je Škoda Octavia I kombi, na které ale nezůstal kámen na kameni. Karoserie před
lakem s názvem Chameleon Mipa Gemini prodělala kompletní zahlazovací úpravy. Ze střechy zmizela
anténa i s hagusy, páté dveře jsou zahlazené stejně jako lišty na dveřích, Přední maska byla použita
z Octavie RS, originální mřížky nahradily mřížky dvorního úpravce Škody, firmy Milotec. Blatníky se
musely podvolit leštěným originálním kolům Porsche
se zlacenými hroty a kolovými šrouby. Vpředu
jsou v rozměru 8.5x18“ ET52 osazené pneumatikami Falken ZE912 215/35 R18 a v zadu 9.5x18“
ET52 s pneumatikami Sunew YS618 225/35 R18. Kola Porsche jsou charakteristická svým ET, které
bylo shodně se změnou rozteče vyřešeno podložkami 35 a 30mm. Protože je snížení základem
každého správného tuningového vozu, tak se i Octavia přiblížila o pár milimetrů k zemi. Přesněji
je to vpředu o rovných 70 mm a v zadu o 65 mm. Pro větší tuhost podvozku byla doplněna leštěná
rozpěrná tyč mezi přední kola a celkový dojem z jízdy byl umocněn sportovními stabilizátory JOM a
silentbloky předních ramen Strongflex.

Obrázek

A co motor? Už se stalo pravidlem, že čím hezčí zevnějšek tím více to kulhá pod kapotou. Tady je ale
všechno jinak. Originální 1,9 TDI dostala vstřikovací trysky Fratelli Bosio Sprint 764 a úpravu řídící
jednotky motoru na 110kW a 320Nm. Na místo zcela zbytečného EGR ventilu byl nasazen „power
pipe kit“ od Dieselpoweru s vývodem pro budík hlídající tlak turba. Motoru pomáhá lépe dýchat
sportovní filtr K&N napojený leštěným potrubím. Ani v motoru nezůstal lakýrník bez práce. Kryt motoru
dostal jako zbytek karoserie také nádech chameleona. Nádobky provozních kapalin a kryt baterie
jsou chromované a víčka zlacená. V neposlední řadě je potřeba myslet i na odvod spalin z motoru.
Katalyzátor je nahrazený rychloprůchozím rezonátorem pro lepší vyplachování motoru. Výfuk motoru
končí mezi zadními koly a je bez koncového tlumiče
.

Obrázek

Ne, to stále není vše. Ani na interiér se samozřejmě nezapomnělo. Dominantním prvkem interiéru
se staly díly z Octavie RS. Použity byly sedačky, obložení sloupků, výplně dveří, volant a pedály.
Přístrojová deska dostala chromované rámečky a budíky a na místo zeleného podsvícení přišlo
modernější bílé. Nesmí chybět ani budíky na tlak turba a voltmetr baterky.
Třešničkou na dortu interiéru je opravdu pořádná auto-hifi zástavba, která se skládá z předních
komponentních a zadních třípásmových reproduktorů. Aparaturu živí DVD rádio v kombinaci se
zesilovačem. Lahůdkou je zabudovaný 19 palcový monitor uprostřed zavazadlového prostoru.

>> Hlasujte pro tento vůz >>



Obrázek

Obrázek