Stránka 1 z 1

Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 05 zář 2013 12:39
od admin
Vůz: VW Golf II PD
Soutěžící: David

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Dieselový závoďák z Golfa II

I když se podle nadpisu může zdát, že pojmy diesel a závoďák nejdou dohromady, David se svým
Golfem vám ukáže, že opak je pravdou. Známá a u nás velice oblíbená slova, že nafta patří do kamen,
asi rychle zapomenete. Vždyť i Audi v závodech LeMans ukázalo, že nafta rozhodně do kamen
nepatří.


David si se svým Golfem II opravdu pohrál do posledního šroubku. Jde o vůz z roku 1991 – tedy o
jeden z posledních modelů druhé generace. Pod kapotu po usilovné práci napasoval naftový agregát
o objemu 1.9 litru s označením PD, který byl původně určen pro Octavie, a jeho výroba začala o
celých 13 let později, než spatřil světlo světa jeho Golf. I z popisu je vám asi jasné, že to nebyla žádná
legrace. Už jen samotná úprava a výroba nových držáků motoru dala Davidovi zabrat. Navíc Golf
dostal novou přední výztuhu motoru domácí výroby. Po úspěšném spasování přišly na řadu závodní
úpravy. Sériové turbo nahradilo vodou chlazené s kuličkovými ložisky, které dává dostatek prostoru
pro zvyšování výkonu. Vstřiky byly nahrazeny závodními Fratelli Bosio Race 783, závodní filtrbox
CDA byl napojen na sací potrubí vlastní výroby, které je postavené na základu z Volva. Intercooler je
také předělaný a základ má ve Volkswagenu LT. Původní převodovku nahradila nová, šestistupňová
se zkráceným řazením a diferenciálem s omezenou svorností QUAIFE
. Původní spojka nebyla
dlouhodobě schopna přenášet ani poloviční výkon, takže jí bylo nutné ji kompletně přepracovat.

Obrázek

Spojková lamela je tedy kovokeramická. Přítlačák překvapivě zůstal sériový, jen notně upravený. U
setrvačníku šel David také cestou vlastní výroby a dokonce mu podařilo ho řádně očesat o nějaká ta
deka. Ten současný má pouhých 6.5 kg. A proč zmiňuji úsporu váhy? Protože v závodních vozech jde
především o váhu a každé deko navíc se projeví na výsledných časech. Proto je například i výfuk vozu
vyveden kapotou. Je tak kratší a tudíž i lehčí
. Ve voze pak najdeme dva chladiče nafty – jeden sériový
a jeden náporový, chladič vody je použit ze SEATu Toledo a ventilátor je od společnosti SPAL.
Karoserie vozu byla kompletně očesaná o jakékoliv zbytečnosti jako například nepotřebné plechy,
šroubky, různé výplně a podobně. Několik důležitých kovových nebo skleněných dílů bylo vyměněno
za laminátové a makrolonové. Konkrétně jde o přední blatníky, dveře spolujezdce, kapotu, víko
kufru, palubní desku a o zadní podběhy. V interiéru toho pak moc nenajdeme. Vše je účelové a
pro zbytečné módní nesmysly tu rozhodně není místo. První co každého zaujme je rám NC POWER
opatřený samozřejmě homologací. Jinak v interiéru panuje klasický závodní minimalismus. David zde
má závodní sedačky Liko Junior, pásy a volant OMP a vše doplňují karbonové výplně dveří. Budíky
umístěné na zbytku palubní desky jsou původně z také z Volkswagenu Golf, ale ze čtvrté generace.
Uvnitř vozu pak najdeme dokonce i baterku, tu David přesunul do kufru.

Obrázek

Teď se konečně dostáváme k tomu, co vás asi zajímá nejvíc – tedy úpravy a výkon motoru. Po
zásahu do řídící jednotky se David dostal na neskutečných 280 koní a 511 Nm točivého momentu.
Při úpravách na motoru byl kladen důraz na spolehlivost a kvalitu všech komponentů, což se již třetí
závodní sezónu vyplácí. V současné době se navíc na motoru chystají další úpravy a finální výkon by
se měl pohybovat kolem 300 koní
. To už je hodně dobré na naftový Golf II, co myslíte?

Obrázek

Ale co by to bylo za závodní vůz bez pořádného podvozku a brzd? Když David hledal ten správný
podvozek, padl jeho výběr na Weitec GT se stavitelnou výškou a tuhostí. Horní uložení tlumičů je
pak vlastní výroby z hliníku osazené unibaly. Sériová přední náprava byla vyměněna za pevnější
z modelu Golf III VR6, zadní kotoučová náprava je z Golfu II, ale je samozřejmě upravená na extrémní
zatížení a také vyztužena
, aby nedocházelo ke kroucení. Z Golfu IV jsou pak ložiska, náboje a třmeny.
A ještě jeden model automobilky Volkswagen našel v téhle naftové bestii své uplatnění. Kompletní
pedálové ústrojí je totiž použito z modelu Passat B4. Tím se také dostáváme k brzdové soustavě,
na které také nezůstal kámen na kameni. Jako v každém pořádném závodním voze ani zde nechybí
hydraulická ruční brzda značky Speedpro. Omezovač brzdného účinku je zase od společnosti TILTON
a brzdový válec je pak z Octavie první generace. Vpředu najdeme 4 pístkové brzdy českého výrobce
MD Components. Kotouče mají pěkných 304 mm
a doplňují je závodní destičky. Zadní třmeny
jsou sériové s kotouči o průměru 220 mm. A ještě malá zajímavost – veškeré brzdové hadičky jsou
pancéřové
.

Obrázek

Hned na začátku jsme vám říkali, že u závodních vozů jde především o váhu. Ta je u Davidova Golfa
pouhých 820 kg
, což jsou skoro 3 kg na jednoho koně! Pokud byste se s Davidem a jeho
Golfem chtěli potkat na nějakém tom závodu, šanci máte například příští rok na RallyShow.

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 05 zář 2013 12:44
od Bohuš
Nejsem si jistý ale 820Kg a 300 koní asi nebude 3koně na kilo.

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 05 zář 2013 13:39
od VWshop.cz
Současně má 280 koní a 820kg.
820 / 280 = 2,93 kg na koně.

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 05 zář 2013 13:47
od Bufik
To mi připomíná slavnou scénu z filmu gymp o roztažnosti a desetinné čárce :mrgreen: Je to obráceně, jsou to tři kilogramy na jednoho koně, což je pořád dost dobrý :wink:

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 05 zář 2013 13:53
od maRkus

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 08 pro 2013 14:02
od lukin66
je nějaký kontakt na vlastníka vozu?

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 08 pro 2013 15:54
od vtuni
memberlist.php?mode=viewprofile&u=12223" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dieselový závoďák z Golfa II ( 2. kolo )

Napsal: 13 led 2015 13:53
od whitecrow4
Tuším že místo "dvoulitrový osmiválec" má být osmiventilový dvoulitr :?: