Stránka 1 z 1

Alfa Romeo 156 2.4JTD

Napsal: 11 črc 2011 23:11
od pAnkys
Zdravím.

Před půl rokem jsem měl tutéž Alfu, jen v benzínu 2.0TS, 16v, 114kW a i přes pěknou sílu motoru mi začalo něco chybět, proto jsem pořídil Alfu v dieselu s turbem a teď by mě zajímalo, jaké úpravy se dají udělat na takovéto sestavě. BOV je zařízený, přečasování řešit nebudu, ale více o tom nevím, resp. jsem nic další na turbu sám nedělal, proto se chci zeptat na tipy, či rady co lze s takovým motorem a hlavně turbem udělat za úpravy. Díky za odpovědi.

Re: Alfa Romeo 156 2.4JTD

Napsal: 12 črc 2011 07:52
od Venca146
Nevím sice, co ti na TS 16V chybělo, ale přesedlat z vysokootáčkového benzínového motoru s poměrně slušnou dynamikou (daleko lepší než JTD) na diesel za účelem nějakého zvyšování výkonu se mi zdá jako nesmysl a velký krok zpět. S tímhle motorem toho moc neuděláš - maximálně nějaká úprava map v jednotce a to ti dobře neudělá jen tak někdo. Osobně nejsem zastáncem takových úprav a úprav dieselů už vůbec ne. Jsou to motory dělané primárně na spotřebu a né na nějaké ladění a zvyšování výkonu, tak proč z nich dělat něco co nejsou a nikdy nebudou? Jakou máš výkonovou verzi? 100, 103, 110....kW??? Navíc nevím k čemu ti bude u diesela BOV???

Máme doma jednu 156 2,4 JTD, je to poslední facelift 04 s výkonem 129kW, má upravený soft a odbržděných 193PS a 450 nm - není to špatné svezení nicméně to je tak všechno co se s tím dá dělat.

Moje rada zní: vykašli se u tohoto motoru na nějaké úpravy, dej auto do perfektního stavu a užívej si nízské spotřeby a slušné pružnosti - na nic jiného tento motor vhodý není. Když chceš výkon a nějaké koně navíc, tak jdi zpět do TS (dá se na něj sehnat pomerně dost věcí - Autodelta, Novitec atd.) nebo V6.

Re: Alfa Romeo 156 2.4JTD

Napsal: 13 srp 2011 13:03
od misokgb
Ani nemyslim... Kazdy turbo motor ma daleko vacsi potencial na ladenie vykonu ako atmosfra, naviac stoji to omnoho menej penazi. Pokial ti nebude stacit chip - ovsem ked bude dobry a velky krutak, tak budes musiet poriesit spojku - sportovu lamelu od renovaku, tak mozes dat vacsi IC, vybrat kat, zaslepit EGRko. V pohode sa s tymito upravami a kvalitnym chipom so seriovym 100kW turbom dostanes blizko k hodnote 200ps a pres 400Nm. Pruznost bude lepsie ako u serioveho 114kW TSka ;) JTD je dobry motor, dobre sa da ladit, dobra spotreba, podstate ako kazdy dnesny turbo diesel ;) Tiez som ale benzinovy, takze JTD mi nechyba, aj ked po upravach to ide velmi velmi dobre.