Stránka 1 z 1
Alfa Romeo 156 2.4JTD
Napsal: 11 črc 2011 23:11
od pAnkys
Zdravím.
Před půl rokem jsem měl tutéž Alfu, jen v benzínu 2.0TS, 16v, 114kW a i přes pěknou sílu motoru mi začalo něco chybět, proto jsem pořídil Alfu v dieselu s turbem a teď by mě zajímalo, jaké úpravy se dají udělat na takovéto sestavě. BOV je zařízený, přečasování řešit nebudu, ale více o tom nevím, resp. jsem nic další na turbu sám nedělal, proto se chci zeptat na tipy, či rady co lze s takovým motorem a hlavně turbem udělat za úpravy. Díky za odpovědi.
Re: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Napsal: 12 črc 2011 07:52
od Venca146
Nevím sice, co ti na TS 16V chybělo, ale přesedlat z vysokootáčkového benzínového motoru s poměrně slušnou dynamikou (daleko lepší než JTD) na diesel za účelem nějakého zvyšování výkonu se mi zdá jako nesmysl a velký krok zpět. S tímhle motorem toho moc neuděláš - maximálně nějaká úprava map v jednotce a to ti dobře neudělá jen tak někdo. Osobně nejsem zastáncem takových úprav a úprav dieselů už vůbec ne. Jsou to motory dělané primárně na spotřebu a né na nějaké ladění a zvyšování výkonu, tak proč z nich dělat něco co nejsou a nikdy nebudou? Jakou máš výkonovou verzi? 100, 103, 110....kW??? Navíc nevím k čemu ti bude u diesela BOV???
Máme doma jednu 156 2,4 JTD, je to poslední facelift 04 s výkonem 129kW, má upravený soft a odbržděných 193PS a 450 nm - není to špatné svezení nicméně to je tak všechno co se s tím dá dělat.
Moje rada zní: vykašli se u tohoto motoru na nějaké úpravy, dej auto do perfektního stavu a užívej si nízské spotřeby a slušné pružnosti - na nic jiného tento motor vhodý není. Když chceš výkon a nějaké koně navíc, tak jdi zpět do TS (dá se na něj sehnat pomerně dost věcí - Autodelta, Novitec atd.) nebo V6.
Re: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Napsal: 13 srp 2011 13:03
od misokgb
Ani nemyslim... Kazdy turbo motor ma daleko vacsi potencial na ladenie vykonu ako atmosfra, naviac stoji to omnoho menej penazi. Pokial ti nebude stacit chip - ovsem ked bude dobry a velky krutak, tak budes musiet poriesit spojku - sportovu lamelu od renovaku, tak mozes dat vacsi IC, vybrat kat, zaslepit EGRko. V pohode sa s tymito upravami a kvalitnym chipom so seriovym 100kW turbom dostanes blizko k hodnote 200ps a pres 400Nm. Pruznost bude lepsie ako u serioveho 114kW TSka

JTD je dobry motor, dobre sa da ladit, dobra spotreba, podstate ako kazdy dnesny turbo diesel

Tiez som ale benzinovy, takze JTD mi nechyba, aj ked po upravach to ide velmi velmi dobre.