Stránka 1 z 1

Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 13:36
od Libor12
Pánové nedávno jsme tu diskutovali možnosti motoru o zvýšení výkonu snížením parazitních ztrát. Jedna z parazitních ztrát je ventilový rozvod. Na tohle video koukám už dva dny a přemýšlím jestli je to skutečnost nebo nějaký ruský fake. Po tomhle by přeci musela skočit každá automobilka... Váš názor ...
https://youtu.be/KJm0mkx_alc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/s7HbdwLw_Lc" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 13:53
od LiberaleMiguel2
Koenigsegg vyvíjí motor úplně bez vačkových hřídelí 8) je to jenom o spolehlivosti a době než se to dostane do aut.....

To je přece taky důvod, proč nejezdí"slovenský motor" aspoň v F1, bo nevychytali spolehlivost....

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 14:06
od Stanley
A co tahle technologie? http://kth.diva-portal.org/smash/get/di ... FULLTEXT01" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady ve videu popisuje jeden motor, který předělává pro jednu čínskou automobilku a výsledky má super - https://www.youtube.com/watch?v=S3cFfM3r510" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 15:34
od LiberaleMiguel2
Jo, to je to co jsem myslel :-) jen se mi to na mobilu nechtělo hledat :-)

Tady je super zpracované jak to vypadá uvnitř 8) s touhle technologií pojem "proměnlivé časování ventilů" nabývá na úplně jiném významu :potlesk:

https://www.youtube.com/watch?v=Qjtvp0lUTdk" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 16:39
od Libor12
Motor bez vaček znám ,super myšlenka dotažená do konce. Kvůli její složitosti provedení a řízení bych tipoval,že se do sériových aut nižší střední třídy nikdy nedostane. Ti rusové to udělali na koleně v garáži za použití jejich výrobních prostředků,nedělám si iluzi ,že cnc bude jedno na 1000km čtverečních,přesto si myslím že pokud se započítají ztráty na výrobu energie a to co získám nebudou na tom ti rusové o tolik hůř (pokud to není fake) než motor bez vaček za desetinové náklady.

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 18:23
od LiberaleMiguel2
Jestli jsi viděl(a poslouchal) to video, tak tam říkal, že to vyvíjí pro čínského zákazníka, nějakou automobilku. Takže tohle, bych řekl, že reálně v autech "brzo" uvidíme 8) Navíc je to 1,6 motor, to těžko půjde do nějakých top modelů

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 21 led 2017 21:03
od JRD McLAREN
...Libore ..kur\/ ..ty tiez hned vsetko vykecas ... :mrgreen:

Takto, to co vymyseli v rusku na motore VAZ, je mozne pouzit ako prestavbu aj do nasich motorov.

Kdezto to co vymyslel Kristian, a prvy krat pouzil vo svojom motore Free-Valve, je uplne ina technologia,
a uplne prepracovany "mechanizmus" ovladania ventilov.
Ano oslovila ho cinska automobilka Qoros, aby im zapracoval technologu free-valve do ich motora.
Tento projekt dotiahli do uspesneho konca, a motory maju celkom zaujimave parametre.
(ostatne sa mi mari, ze s Taboom tu uz na temu elektronicky riadenych sacich a vyfukovych ventilov nejake to slovo padlo)

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 22 led 2017 05:08
od Taboo
Libor12 píše:Na tohle video koukám už dva dny a přemýšlím jestli je to skutečnost nebo nějaký ruský fake.
Verim, ze fake to neni :wink: . Je to jen variace 120 let stare technologie, ktera se uspesne pouziva dodnes. Za duvod, proc po teto ruske variaci zadna automobilka neskoncila, bych podezrival se vsi pravdepodobnosti snizujici se ucinnost tesneni ventilu se zvysujicimi se RPM motoru. Principalni operaci spojenou s nenarocnosti vyroby (doslova doma v garazi) se samozrejme dovtipis sam :wink: , ale mym nazorem je, ze na 10K RPM se s tim bez podstatne ztraty dynamicke komprese nedostanes.

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 23 led 2017 09:12
od JRD McLAREN
.... ta tesnost...
To je vec, ktora mi prebehla hlavou, hned po tom, ako som si druhy krat pozrel video.
Myslim ze "stlacajuca sa zmes" vyvinie dostatocny tlak na tanier ventilu, cim mu pomoze dosadnut do sedla,
a tak utesnit komoru.
(iste moze vzniknut vyssi tlak v oblasti sedla a ventilu pri jeho nizkom zdvihu, ktory proste zabrani dosadnutiu ventilu do sedla)

Ako by to ale bolo pri zvysujucich sa otackach a vyslovene pri HIGH RPM .. by zaujimalo aj mna.
Zatial som nikde ziadny graf ci tabulku z hodnotami kompresneho tlaku nenasiel.

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 23 led 2017 14:33
od Taboo
JRD McLAREN píše:Myslim ze "stlacajuca sa zmes" vyvinie dostatocny tlak na tanier ventilu, cim mu pomoze dosadnut do sedla, a tak utesnit komoru.
V tom budes mit nejspis pravdu co se tyka nizsich RPM a prijatelne urovne mechanickeho treni, ktera se bude s RPM zvysovat. Ja mel spise na mysli neschopnost ventilu nasledovat profily vacek ve vyssich RPM, vedouci k nepresnosti jejich casovani a snizeni plneni a vyplachu valcu. Na druhou stranu, ta ruska aplikace zajimave myslenky neni zrovna nejucinejsi (jako v mnoha pripadech ruske technologie :lol: ) a spousta mechnickych parazitnich ztrat by se dala podstatne snizit (zejmena pouzitim linearnich lozisek a lehcich materialu / komponentu). Nicmene to je zajimavy pristup, ktery by nebyl financne moc narocny si overit. Dejte s Liborem hlavy dohromdy a zkuste to. :wink:

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 23 led 2017 18:58
od JRD McLAREN
..tak to co je na videu treba samozrejme brat tak, ze to je "vyhotovene doma v garazi" ...
a pouzite boli len tie technologie a komponenty, ktore boli zrovna dostupne ..
...ci skor cenovo dostupne ...

Re: Motor bez ventilových pružin

Napsal: 23 led 2017 20:10
od Taboo
JRD McLAREN píše:..tak to co je na videu treba samozrejme brat tak, ze to je "vyhotovene doma v garazi" ...
a pouzite boli len tie technologie a komponenty, ktore boli zrovna dostupne ..
No takto doslova bych to zase nebral :lol: . Ten motor mohl byt nalakovan a sestaven doma v garazi, ale k vyrobe tech komponentu byl kazdopadne pouzit aspon manualni (kdyz ne CNC) soustruh a freza. Taktez si nedokazu predstavit rezani te hlavy a bloku kvuli presentaci rucni pilkou na zelezo, protoze i s industrialni horizontalni pilou to chvili trva (ja uz to nekolikrat delal :wink: ).

Na tom ale nezalezi a nemeni to nic na tom, ze by to nemohlo byt postaveno lepe (ucineji), nejen automobilkama nelimitovanych rozpoctu, vybaveni a moznosti, ale i naprostym amaterem s moznosti si ty komponenty nechat vyrobit za par piv doslova v kazde prumerne dilne vybavene soustruhem a frezou v kazde vetsi vesnici. Pristup k nejvhodnejsim komponentum a materialum, ktere by cely system udelaly mnohem vice ucinejsi ma v dnesni dobe pres Internet doslova kazdy, ale nejspis se jednalo o prvotni low-cost test (a tim to prozatim skoncilo). V kazdem pripade tam je spousta mista pro zdokonaleni. :wink: