Stránka 1 z 1
Turbo Garrett GT30R
Napsal: 20 pro 2005 19:40
od sub13
Přišlo mi k vánocům od Santy z USA toto turbo
, objednal sem si ho s T04S Compressor Cover (Obrázek 1), ale přišlo mi s Port Shroud 4inch inlet Cover (Obrázek 2). Koukal sem jak
, hlavně na 4inch inlet Cover. Můžete mi objasnit někdo princip? Jestli to tak trochu chápu, tak toto turbo nasává klasicky otvorem C a ještě k tomu přisává vzduch bokem drážkou B, ke které se vzduch dostane otvorem A (OBRÁZEK 3). Pořád mam ale takový pocit jako když tam něco chybí... A nevadí ty ostré hrany prodění vzduchu?
Re: Turbo Garrett GT30R
Napsal: 20 pro 2005 19:46
od semysak
to je myslim kuli rychlosti proudeni aby turbo melo sirsi kompresorovou charakteristiku, ma to neco spolecnyho s dosazeni rychlosti zvuku na hranach lopatek myslim
Napsal: 20 pro 2005 20:00
od sub13
Podobné turbo, které sem našel a které taky "přisává vzduch bokem drážkou" dělá HKS (obrázek 4), ale to má navíc "trychtýř" (obrázek 5). Což se mi zdá vhodnější, už jen kvůli proudění vzduchu, ale nevim nevim
. Vyrobit ten trychtýř by nebyl problém, co myslíte? Nebo se mam na to vyprdnout, přimontovat filtr a neřešit?
Napsal: 20 pro 2005 20:34
od MarAt
Ten prostor A,jak mu říkáš je tam proto,aby si turbo bralo pouze lineární porci proudícího vzduchu,to je celej trik. Jinak u závodů se tam dává restriktor.
Re: Turbo Garrett GT30R
Napsal: 20 pro 2005 21:31
od Taboo
semysak píše:to je myslim kuli rychlosti proudeni aby turbo melo sirsi kompresorovou charakteristiku
Presne
. Ty otvory jsou "surge ports", ktere zlepsuji dynamiku nabehu a celkovou efficiency toho turba pri pouziti hlavne s mensimi motory.
Napsal: 21 pro 2005 03:34
od sub13
Díky
... A co si myslíte o výrobě toho "trychtýře" jako to má to turbo HKS? Asi se do toho raději nepouštět a nechat to tak jak je, že?
Re: Turbo Garrett GT30R
Napsal: 21 pro 2005 08:18
od semysak
reklbych ze pomer a tvar toho vstupu i ty drazky prave ovlivnuje tu kompresorovou charakteristiku, takze bych to nechal tak jak to je,
spis mi neni jasny k cemu jsou ty bocni dirky do toho vstupu na tech opracovanych plochach z vnejsku, vypada to ze jsou 3x 120 stupnu zeby prave nejaky dirky pro pripevnovani tech ''trychtyru''?
mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
Re: Turbo Garrett GT30R
Napsal: 21 pro 2005 11:09
od Beaver
semysak píše:mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
Po tom, co jsem slyšel o různých zvěstech jak lidem "repasovali" různý turba různý firmy mám skoro dojem, že v ČR by se měl člověk bát svěřit jim i kuličkový ložisko, natož turbo. V případě takovýho turba navíc bude problém v tom, že ty firmy na to nejspíš nebudou schopný objednat náhradní díly a možnosti repase budou zredukovaný maximálně na to, aby ti vysoustružili kluzný ložiska.
Napsal: 21 pro 2005 13:34
od sub13
to samysak: Ty tři díry by mě taky odcela zajímaly, je v nich i závit... Se zárukou to bude horší
, buď to poslat zpět, ale poštovný tam a zpět atd. dost drahý, ja bych to řešil asi tak, že bych si nechal poslat nový střed s ložiskem a koly, to vyjde v USA pomalu na stejný peníze jako tady "odborná" repase
Napsal: 22 pro 2005 11:28
od Krosmen
To vypadá moc hezky....Na kolik to cca vyjde?Já taky řešim turbo,kdyžtak pošli sz.....Díky....
Napsal: 25 pro 2005 15:33
od Marcos
Kdo o tech "surge ports" vi neco vice, nemohl by to trosku rozvest, proc co a jak? Docela by mne to zajimalo... Dekuji.
Napsal: 25 pro 2005 17:03
od Andre
Já chci taky vidět obrázek...
Napsal: 25 pro 2005 17:04
od Andre
Tak už
Napsal: 25 pro 2005 17:15
od Taboo
Nic zahadneho na tom neni
. V pripade surge vzduch obchazi lopatky exduceru pres ty anti-surge ports a je zpetne nasavan pres inducer (pred kterym je podtlak), cimz se snizuje zpomaleni hridele turba a dociluje se tak vyssi celkove ucinosti. Tim trychtyrem se jen doladuje kompresorova charakteristika/surge odolnost vzhledem k pouzitemu motoru.
Napsal: 25 pro 2005 20:06
od Marcos
Konecne si uz dokazu predstavit, k cemu presne jsou. Diky.
Napsal: 25 pro 2005 21:12
od sub13
Díky Taboo
. A jestli to dobře chápu, tak ten trychtýř je nutný, ale záleží na jeho tvaru a průměru (když to hodně zjednoduším
) podle charakteru motoru...
Napsal: 26 pro 2005 18:44
od Marcos
Taboo: A kdyz jsme u tech turb, nejake konkretni zkusenosti s turby s twin scroll vyfukovym housingem? Vim o co jde, ale zajimalo by mne, jaky to ma efekt v realu, zda to stoji za tu slozitou fabrikaci vyfukovych svodu atd. Diky.
Napsal: 26 pro 2005 21:20
od Taboo
Mym nazorem je, ze ta narocna fabrikace toho twin-scroll manifoldu za ten trochu rychlejsi spool-up opravdu nestoji (a zejmena pri pouziti mensiho turbochargeru) pokud nejde treba o opravdu profesionalni rally anebo autocross vuz s velice dobrou trakci (AWD), ktery se nachazi vetsinu casu v on/off nizkych a strednich otackach motoru. Velice rychly spool-up ale nemusi byt vzdy zadouci zejmena u FWD aplikace s radialnimi pneumatikama na ulici.
Napsal: 27 pro 2005 02:27
od Marcos
Ok, diky.
Napsal: 27 pro 2005 03:01
od Taboo
No problem.
Napsal: 31 pro 2005 00:23
od Marcos
Napsal: 03 led 2006 02:01
od sub13
Díky Marcos, to sem potřeboval
. Sice má angličtina není nejlepší
, ale... Akorát by mě ještě zajímalo: ty "surge ports" v čem sou lepší než Blow-off ventil, když plní podobnou fukci? (tedy jestli jsem to dobře pochopil)
Napsal: 03 led 2006 04:02
od Beaver
sub13 píše:Díky Marcos, to sem potřeboval
. Sice má angličtina není nejlepší
, ale... Akorát by mě ještě zajímalo: ty "surge ports" v čem sou lepší než Blow-off ventil, když plní podobnou fukci? (tedy jestli jsem to dobře pochopil)
Asi nepochopil, BOV přece přepouští přetlak, který se hromadí před klapkou při ubrání plynu.
Napsal: 03 led 2006 18:12
od Marcos
Pokud jsem pochopil spravne funkci tech "surge ports", tak v zadnem pripade nemuzou nahradit BOV. Bov dokaze odpustit pomerne velke mnozstvi vzduchu, coz ty anti-surge nemuzou dokazat, uz vzhledem k jejich velikosti. Je to zas jen takova "tresnicka na dortu"...
Re: Turbo Garrett GT30R
Napsal: 03 led 2006 18:37
od sub13
Ukazoval sem to jednomu motoráři a tomu se to moc nelíbilo. Řikal, že ten vzduch, který se vrátí přez surge ports, tak bude ohřátý od turba a bude znovu nasán, což asi není nejlepší. A už vůbec se mu nelíbyly ty ostré hrany kvůli možnému vzniku turbulencí. A řikal, že pokud je dobře nastavený BOV, tak ty surge ports sou tam spíše na škodu, tak nevim, co si o tom mam myslet...
Napsal: 03 led 2006 22:00
od suskyin
ty surge ports jak uz je videt z kompres. char. napomahaji posunuti meze pumpovani k nizsimu prutoku vzduchu, tj pro dany tlak potrebuje kompresor dany prutok vzduchu (jinak donde k pumpovani) a ten potrebny prutok ty surge ports zmensuji nebo jinak umoznuji mit danej tlak pri nizsim prutoku nez kterj bys bez s-p potreboval. tohle asi vis, jsou urco vyzkouseny a jejich konstrukce vypliva z hlubsi znalosti radialnich kompresoru a dal bych to nezkoumal