Hihi
tak jsem se k tomu taktéž přidal, bo za tu srandu mi to stálo. Motor stejně plánuju v létě rozhodit do šroubku a udělat si g.o., tak jako u každého svého "nového" motoru...
Motor Ford Escort Cabrio 1.6CVH 105PS 91´
Takže jsem si za 110,- Kč pokoupil v květinářství tlakovej rozprašovač, na benzínce za 30,- Kč destilku a hurá.
Šlo dolů sání, motor se zahřál a pod klapku(teda zvenku pod ovládací páku) šroubovák. Dle "otačkobudíku" cca 2800ot(při 3000 mi vybruje kryt na svodech a poslouchat se mi to nechce
)
Natlakovat rozprašovač, nastavit tak napůl mezi tím, co zde ukazoval Marauder(takže ani mlha, ani proud) a hurá, prát to do sání. Motor si pomlaskával a občas šel s otáčkama dolu. Tak přestat a za chvíli znova. Z výfuku se na cca první litr kouřilo jakoby šedá mlha, druhej litr normální mlha a na třetí litr už moc nee(kde je chyba, nemělo by se alespoň trochu kouřit pořád??
)
Ale motor stále vrčel, tak neřeším.
Po zásahu(dnes cca 18:30 - 19:00) najeto cca 110km(prostě test, nooo..)
Výsledek (podotýkám, že je tak 14dní mrtvá lambda (odpojena, asi chcípla při mytí motoru...), šetří se na novou origo(u forda cca 4500,-):
objektivně:
- ručička otáček na volnoběh se již netřepe
- volnoběh po přechodovém stavu drží těch 900ot (před tím nešel pod 1000ot)
- motor je na volnoběh klidnější - nechvěje se
(možno způsobeno očištěním svíček, bo ty jsem ještě nebyl schopen vyměnit, neboť nejdou povolit(asi je tam bývalý majitel narval na fest buď do horkého motoru, nebo jsou zarezlé??), ty dva měsíce to ještě vydrží a pak se uvidí, jak se povede je vyndat ven...)
subjektivně:
- nesmrdí z výfuku
- lépe to jde do otáček
- přistihl jsem se, že se mi na červené(semaforu) zdálo, že chcípnul motor, bo nějaké tižší se to tváří
- zda to jede i rychleji nevím, bo bez té lambdy se to stejně přez 160 nedostane(že to jede 190 vím jistě, bo když ještě byla lambda ok, tak to po rovince v klidu tolik jelo).
dobře-špatný výsledek:
- zjistil jsem, že mám někde "v háji" gufera na ventilech, bo se mi při procedůře objevila býlá usazenina - olejová elmulze - na výčku oleje. Motor normálně nežere vodu(v zimě výčko v poho), tudíž se tam teď ta voda-pára mohla dostat jen přez ty gufera a udělat tu "olejovou emulzi"...
Mno takže
závěr asi to funguje, objektivní výsledek to podporuje, subjektivní také(ale ten je právě subjektivní
) a dobře-špatný výsledek je jen "třešnička na dortu". Dodávám, že ten motor jsem ještě rozebrán neměl a býv alí majitel byl prase(podle stavu dalších věcí), takže... Olej to bere v normě, po výměně před cca 5600km si to vzalo asi necelej litr - stále jsem lehce nad spodní ryskou - ale spíše to bryndá guferama na klice(co taky chtít po fordím motoru 15-ti letým, že, s 86(186, 286 ??) tisícy na "budíku"
Tudíž klidně udělat, ale na vlastní nebezpečí