Stránka 1 z 3

Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 20:27
od MarauderZ28
Mám úplně rookie dotaz ohledně turba. Už sem se na to jednou ptal nicméně teď bych potřeboval kapku víc něco upřesnit. Kámoš chce pomoc s oturbením Probe 2 2,5 V6. Svody nejsou problém ty jsou.

Obrázek

první dotaz se tedy týká jaké turbo lze použít u svodů píšou:
T3 Turbo Flange
dále pro výběr turba bude asi důležitý říct kolik HP + očekává to je 30-50 HP max. takže jaký turbo lze použít ?
dál by mě zajímalo co s kompresním poměrem, koukal jsem asi na 4 různý turbokity a při Stage 1 tedy cca tolik HP + co jsem tu napsal nikdo nic s kompresním poměrem nedělá, neměněj ani vstřiky a nepoužívaj ani žádnej boost controler ani silnější benzín pumpu a ani nepoužívaj intercooler, nakonec koukněte sami co ten kit obsahuje:

STAGE 1
Running 4 psi boost - 30-60 HP @ wheels on stock engine.
Basic kit to get the car completely up and running on boost.
Must cut front motor mount crossmember and relocate battery

* Probe stainless steel turbo piping (primaries , uppipe, downpipe)
* T3.To4e Turbo w/ 3" filter
* Type S blow off valve
* 35mm Wastegate
* Oil feed line and return kit (stainless braided hose with adapter fittings)
* Hose Techniques turbo hose couplers (asst. sizes)
* T-band turbo clamps (asst sizes)
* 12:1 FMU with fuel rail adapter and stainless steel braided hosing
* Assorted vaccum fittings, lines, nuts and bolts
* Battery relocation kit w/ circuit breaker and power/ground wire for relocating to the trunk (show quality)

pokud by šlo jen o toto tak mi to přijde naprosto triviálně jednoduchý, jen mi není jasný to ta sériová ECU to zvládne pokrejt ?
Další otázka dá se pro běžnou jízdu nějakým způsobem udělat aby to turbo to plnilo jen minimálně třeba jen +15 HP a v momentě když je potřeba výkon to nějakým kontrolorem nadopovat ???

Takže sorry za dotazy, ale o turbu vím absolutně pramálo ...

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 21:25
od MarAt
T3 je starší standad gareťátské příruby,při vyběru turba musíš volit takové,které má T3 přírubu(bude to v popisu) ev. nechat svody převařit na jinou(stálo mě to litr v nerezu).Pro tak nízkej plnící tlak a výkonovej nárust se většinou motor nemusí nikterak upravovat,pokud je v bezvadným stavu.Místo komplexního řešení v mapě vstřikování a zapalování obsahuje tvuj kit FMU(fuel management unit),která bude množství paliva kompenzovat zvyšováním tlaku paliva v liště(při konstantní době vstřiku se ho tam dostane víc)-jednoduchý low end řešení.Vhodně velký turbo je součástí kitu a pokud mu budeš chtít ještě ubrat(což je myslím nesmysl,protože i 30hp je málo-to se tam dá natlačit i bez turba jen změnama na sací straně motoru),tak použij manuální boost controller za pár korun a sniž si tlak třeba na 2psi :D
Odpověděl jsem jen telegraficky,ale dle mýho názoru nebude kvalita toho kitu nic moc,jak to u takových kitů obvykle bývá.Určitě by si měl majitel předem rozmyslet hp goal,aby později vše nevyhodil do koše a nezačínal znovu a pořádně :wink:

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 21:53
od Beaver
MarAt píše:T3 je starší standad gareťátské příruby,při vyběru turba musíš volit takové,které má T3 přírubu(bude to v popisu) ev. nechat svody převařit na jinou(stálo mě to litr v nerezu).Pro tak nízkej plnící tlak a výkonovej nárust se většinou motor nemusí nikterak upravovat,pokud je v bezvadným stavu.Místo komplexního řešení v mapě vstřikování a zapalování obsahuje tvuj kit FMU(fuel management unit),která bude množství paliva kompenzovat zvyšováním tlaku paliva v liště(při konstantní době vstřiku se ho tam dostane víc)-jednoduchý low end řešení.Vhodně velký turbo je součástí kitu a pokud mu budeš chtít ještě ubrat(což je myslím nesmysl,protože i 30hp je málo-to se tam dá natlačit i bez turba jen změnama na sací straně motoru),tak použij manuální boost controller za pár korun a sniž si tlak třeba na 2psi :D
Odpověděl jsem jen telegraficky,ale dle mýho názoru nebude kvalita toho kitu nic moc,jak to u takových kitů obvykle bývá.Určitě by si měl majitel předem rozmyslet hp goal,aby později vše nevyhodil do koše a nezačínal znovu a pořádně :wink:
Je fakt, že tyhle turbokity jsou určený hlavně pro lidi, co asi neplánujou s autem dělat něco víc. Prostě si to oturbí s malým plnícím tlakem (ty 4 psi jsou sakra málo) a mají vytůněno. To že v sadě není ani IC je celkem logický - on se ten vzduch ani moc s tímhle tlakem neohřeje :o)

Napsal: 20 čer 2006 21:59
od pikachuxxx
Turbo at pridava 30 nebo 300 HP vyzaduje nektere zmeny, bez kterych nebude fungovat spravne a zivotnost motoru se bude velmi rychle snizovat. Uz jen z principu turbo jako takove nemuze fugovat pri stejnem kompresnim pomeru jako seriovy motor. Prikladne u VW G60, kde kompresor zadne zavratne kone nepridava je kompresni pomer o dva nizsi nez u motoru bez turba ci kompresoru. Ridici jednotka kazdopadne neni schopna se chovat podle toho, co je na motoru namontovano. Pobezi stale ve stejnem programu, coz je seriovy a s nim turbo nebude vykazovat znamky pomoci na vykonu. to ze soucasti neni intercooler, neni nijak zavazne,ale s nim je nasavany vzduch mnohem chladnejsi,coz se odrazi i na vykonu. Pri vetsim narustu HP je intercooler nezbytny.

Jestli muzu doporucit. Pokud je ten turbo kit za hubicku,tak by se mozna vyplatilo ho namontovat ale trochu upravit, pridanim intercooleru a zmenou kompresniho pomeru. v neposledni rade uprava ridici jednotky. Po techto zasazich je ovsem cena nekde uplne jinde.

30HP se da ziskat rozhodne jednodussim zpusobem a za prijatelnejsi cenu.

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 22:26
od MarauderZ28
1, já to špatně napsal on ten kit kupovat nechce neb když se to poskládá bude na tom s cenou tak na 50% ceny toho kitu, proto jsem se ptal jaký turbo doporučíte
2, z motoru je po atmosférický stránce vydolováno co šlo víc už to opravdu nejde proto chce turbo
3, těch +30 HP až max +50 HP chce proto že nechce motor okamžitě odrovnat a jakýkoliv tuning díly na tenhle motor (kovaný apod) jsou strašně drahý resp. skoro nejsou dostupný ...

Napsal: 20 čer 2006 22:53
od sejki
4psi zvladnou seriove veci na aute, kdyz si vemes ze delaj turbokity na hondy kde tlacej 7 psi a daj ti na to zrauku tak 4 psi bych na takovem aute neresil...

Napsal: 20 čer 2006 23:02
od Krosmen
pikachuxxx píše:Turbo at pridava 30 nebo 300 HP vyzaduje nektere zmeny, bez kterych nebude fungovat spravne a zivotnost motoru se bude velmi rychle snizovat. Uz jen z principu turbo jako takove nemuze fugovat pri stejnem kompresnim pomeru jako seriovy motor. Prikladne u VW G60, kde kompresor zadne zavratne kone nepridava je kompresni pomer o dva nizsi nez u motoru bez turba ci kompresoru. Ridici jednotka kazdopadne neni schopna se chovat podle toho, co je na motoru namontovano. Pobezi stale ve stejnem programu, coz je seriovy a s nim turbo nebude vykazovat znamky pomoci na vykonu. to ze soucasti neni intercooler, neni nijak zavazne,ale s nim je nasavany vzduch mnohem chladnejsi,coz se odrazi i na vykonu. Pri vetsim narustu HP je intercooler nezbytny.

Jestli muzu doporucit. Pokud je ten turbo kit za hubicku,tak by se mozna vyplatilo ho namontovat ale trochu upravit, pridanim intercooleru a zmenou kompresniho pomeru. v neposledni rade uprava ridici jednotky. Po techto zasazich je ovsem cena nekde uplne jinde.

30HP se da ziskat rozhodne jednodussim zpusobem a za prijatelnejsi cenu.
myslím že nemáš až tak pravdu.Já třeba řeším aktuelně problém s motorem fiat coupe 2.0 20V a jedinej rozdíl mezi turbo a neturbem je v kompresnim pomněru kterej je u turba menší a to za použití jiných pístů(ne materiálem ale jsou vybrané,to samí sem čet i o supře MKIII kde rozdíl mezi 7MGE a 7MGTE je pouze v pístech....kde dokonce sou vyráběny na stejné lince a poté doobrobeny púodle toho na kterej motor padnou).
Jinak co se týče řj tak pokud jsou čidla schopny zmněnu tlaku zmněřit a řj jim adekvátně dodat palivo na základě množství vzduchu tak máš vyhráno.....
Viz příklad na ford puma se dělali turbo kity o různejch stupních výkonu a ani ten nejvýkonější-220ps z 1,7..... nepotřeboval zásah do vnitřku motoru ani do řj.......
Jak píše sejki-taky zastávám názor ten že z takového objemu mysí jít 250ps dostat bez úprav vnitřku motoru za použití nízkého tlaku turba.....

Napsal: 20 čer 2006 23:04
od Krosmen
ještě k tomu coupe-zjišťoval sem si pro jistotu všechny velikosti vnitřku motoru a sou identický!!!!!turbo i neturbo...... :lol:
Tomu se řiká ušetřit náklady,mám jeden motor a hle jiný písty a je tu turbo,jinej tlak turba a už mám dvě výkonový varianty...... :lol:

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 23:07
od MarAt
MarauderZ28 píše:můžeš se přestat přisírat do postů kterejm absolutně nerozumíš ? Idiot kterej si myslí, že Skyline GTR má náhon na prdel by měl mít upravy všech aut zakázaný od doktora. Takže si utíkej závodit s Fábií RS a když se bavěj dospělý tak drž hubu a šoupej nohama ....
Prosím tímto administrátory fora,aby mi zpřístupnili funkci zakazovat upravy aut pro členy fora :) Použij nějaký malý turbo z nějakýho seriovýho auta a přírubu kdyžtak uprav,jedno takový se mi tu válí,není použitý a za osmičku je tvoje(navíc ma T3 přírubu).

Napsal: 20 čer 2006 23:11
od pikachuxxx
ano. u turba je kompresni pomer jiny a je dan jinymi pisty. protoze ty pisty jsou nizsi aby snizily kompresni pomer, coz je pro turbo zaklad. jsou lide, kteri za takove pisty utracet nechteji, tak davaji silnejsi tesneni pod hlavu coz ma ve finale stejny efekt. do motoru do urciteho vykonu zasahovat nemusis. taky je pravda, ze cidla neco poberou, ale nepoberou zmenu kompresniho pomeru dobu paleni atd, protoze to se pri zmene kompresniho pomeru zmeni taky

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 23:11
od MarAt
Blow,wg a fmu seženeš na ebay a všechny ty hadice v jsc a vůbec,kdy bude jezdit ten tvůj koráb?

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 20 čer 2006 23:21
od MarauderZ28
čekám na main caps někde se mi to toulá, pak už to letí do motorárny :o)

jo co je to pls za turbo abych až mu to budu říkat sem věděl co prodáváš :o)

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 06:15
od Lobo
souhlas se sejkim a krosmenem, seriovy motory na ser. ecu vetsinou zvladnou kolem 7psi uplne bez problemu...
jinak u tehle "plug&play" kitu bych spis koukal na kvalitu dodavanych dilu v sade, jelikoz vetsinou nebyvaji valne kvality..

Napsal: 21 čer 2006 08:06
od GTRunner
Krosmen píše:ještě k tomu coupe-zjišťoval sem si pro jistotu všechny velikosti vnitřku motoru a sou identický!!!!!turbo i neturbo...... :lol:
Tomu se řiká ušetřit náklady,mám jeden motor a hle jiný písty a je tu turbo,jinej tlak turba a už mám dvě výkonový varianty...... :lol:
s tim bych si tak jisty nebyl...urcite nebude mit stejne minimalne vacky (jine casovani), rekl bych ze i ventily (chlazene u turba), chlazni spodku pistu olejem, saci a vyfukove kanaly (jiny tvar a prumer) snad i ojnice a nejsem si jist ale rekl bych, ze neturbo verze nema kovanou kilku...
ale mozna se v necem pletu.. :wink:

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 08:52
od Taboo
Smazano

Napsal: 21 čer 2006 08:59
od honza 2.0 16v
Krosmen píše:ještě k tomu coupe-zjišťoval sem si pro jistotu všechny velikosti vnitřku motoru a sou identický!!!!!turbo i neturbo...... :lol:
Tomu se řiká ušetřit náklady,mám jeden motor a hle jiný písty a je tu turbo,jinej tlak turba a už mám dvě výkonový varianty...... :lol:

hele ono je to uplne to samy i u 2.0 16v motoru jak turbo/neturbo..jen 16v turba maj sodikem plněny vejfukovy ventily , jiny vacky (o 1mm kratsi zdvih a o cca 10°kratsi doba otevreni- ale je to motor od motoru.. neni 2.0 16v jako 2.0 16v - rozdilny vacky sou v coupe, tipu, theme, crome a to i v turbech i NA motorech, a pak se v tom vyznej :lol: a pisty - ojnice a klika sou stejny a klika navic u 2.0 16v motoru je kovaná jak pro turbo/neturbo, takze u 5 válce by to mělo bejt stejný.. přeci jen , když bouchám 2 druhy motorů který maj stejnej základ tak se snažím udělat co nejvíc věcí stejnejch :?:

coz ale u 20V/VT motoru neni tam sou jen jiny pisty a svody , vacky +nejaky periferie...

vyhoda je ze tam mas atmosfericky vacky- v anglii davaj jako ekonomickou upravu na 20VT motory vacky ze stila abarh (2.4 20v), ktery maj nejvetsi zdvih a nejdelsi dobu otevreni ventilu ze vsech vyrabenech 5V motoru

takze s vackama bych problem nevidel - budes mit vic PSů ve vyšších otáčkách, ale spodek zas takovej jako v serii nebude.. ale nebál bych se toho.. zas tak hrozný vačky to nejsou...

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 09:56
od Lobo
Taboo píše:
Lobo píše:souhlas se sejkim a krosmenem, seriovy motory na ser. ecu vetsinou zvladnou kolem 7psi uplne bez problemu...
Takze ono je uplne jedno, jake turbo clovek pouzije - jen pokud nastavi jeho tlak na 7 psi... :D
"7 psi" je jen tlak turba, ktery sam o sobe vubec nic neznamena. Stejny tlak 7 psi u GT15 a GT42/45 turba na tom samem motoru znamenaji rozdily celych stovek HP.
:wink:
to sem nerek to je samozdrejmost, ale myslel sem to tak ze pri zachovani stejneho turba napriklad T3/T4 by mel ten motor vydrzet urcitej tlak, kterej je u kazdyho motoru jinej..
Pokud tam bude GT45 tak je jasny ze to bude zase nekde jinde :D

Napsal: 21 čer 2006 10:05
od Ritchma
Hezký téma a můžeš sem pak maraudere jen tak pro představu napsat přibližnou cenu na ktertou ta přestavba vyšla?

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 10:10
od MarauderZ28
napíšu, dneska to spočítám nahrubo

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 10:15
od Lobo
MarauderZ28 píše:napíšu, dneska to spočítám nahrubo
zkus to kdyztak brat z flying miata, maj tam "docela" dobry ceny, teda jestli nemas lepsi :lol:

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 11:33
od MarAt
Grt T3/4 hybrid,0.5 AR, kluzný,chlazený jen olejem,mapu nemám,ale dal bych možná nějakou záruku,kdyby průběhem nesedlo,tak bych ho ev. vzal zpět..

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 12:12
od Taboo
Smazano

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 14:34
od Lobo
Taboo píše: Jenze T3/T4 je opet jen oznaceni modelu housings turbiny a kompresoru. Bez znalosti aspon parametru kompresoroveho kola nikdy nemuzes urcit, jake mnozstvi vzduchu je to T3/T4 schopno treba pri tom tlaku 7 psi tlacit. Rozdily mezi T3/T4 40-trim a T3/T4 60-1 pri 7 psi jsou velice znacne. Tlak u turba proste sam o sobe vubec nic neznamena. Vpodstate, tlak turba - to, co se ukazuje na boost gauge - je tlak vzduchu, ktery se nedostal do valcu (= tlak vzduchu v intake manifoldu). Kdyby jsi treba zvysil efficiency toho motoru upravou hlavy anebo pomoci vacek, ten tlak by sel dolu - zatimco vykon toho motoru by se zvysil.
:wink:
jasne, myslel jsem to vseobecne se stejnymy udaji jen sem to tam nenapsal :oops:
rekneme GT28 s 53-trim na motoru honda VE 80%, zvladnou tyto internals 7psi..
to same turbo se stejnym trimem, efficiently taky 80%, zvladnou tyto internals na motoru mazda taky 7psi..
takhle jsem to myslel :D

Napsal: 21 čer 2006 14:43
od MarauderZ28
ještě dotaz ten megahříbek pod turbem to je wastegate jo ?

Obrázek

jestli jo proč je to takhle mimo ? Třeba Probe 1 GT má WG přímo na turbu ...

Napsal: 21 čer 2006 14:50
od Lobo
MarauderZ28 píše:ještě dotaz ten megahříbek pod turbem to je wastegate jo ?

http://probeaddiction.com/images/paturbo2.jpg

jestli jo proč je to takhle mimo ? Třeba Probe 1 GT má WG přímo na turbu ...
jojo, to je externi wastegate, vetsinou byvaji stavitelne, takze muzes primo na tom ovladat kdy ma upostet (aby nedoslo k preboostovani) ...

Napsal: 21 čer 2006 15:23
od Beaver
Lobo píše:
MarauderZ28 píše:ještě dotaz ten megahříbek pod turbem to je wastegate jo ?

http://probeaddiction.com/images/paturbo2.jpg

jestli jo proč je to takhle mimo ? Třeba Probe 1 GT má WG přímo na turbu ...
jojo, to je externi wastegate, vetsinou byvaji stavitelne, takze muzes primo na tom ovladat kdy ma upostet (aby nedoslo k preboostovani) ...
BTW, jedna z výhod externí wastegate je fakt, že pak můžeš měnit turba jak se ti zachce a samotnou wastegate taky (jedna z vychcaných závad turba s integrovanou wastegate bývá, že to tam praskne a wastegate "profukuje" což pochopitelně zhorší efektivitu).

Napsal: 21 čer 2006 15:27
od Beaver
Krosmen píše:...to samí sem čet i o supře MKIII kde rozdíl mezi 7MGE a 7MGTE je pouze v pístech....kde dokonce sou vyráběny na stejné lince a poté doobrobeny púodle toho na kterej motor padnou).
Mnooooo, ještě jiný zapalování (bez rozdělovače), odlišná sací vačka, extra mazací trysky a ECU je možná taky odlišná, ale jinak v zásadě jde skoro o stejnej motor a nejpodstatnější je ta komprese - GE písty se v GTE motoru začnou propalovat jakmile zatlačí turbo nad cca 7 psi.

Napsal: 21 čer 2006 15:45
od Taboo
Smazano

Napsal: 21 čer 2006 16:47
od Lobo
Taboo píše:
Lobo píše: jojo, to je externi wastegate, vetsinou byvaji stavitelne, takze muzes primo na tom ovladat kdy ma upostet (aby nedoslo k preboostovani) ...
Ja jsem stavitelnou externi wastegate jeste nevidel (protoze zadna neexistuje :D ). Jedine, co se v te wastegate da vymenit je jeji pruzina, ktera urcuje nejnizsi boost level. MBC anebo EBC pak dokaze tu minimalni boost level (urcenou tou pruzinou) pouze zvysit, ale ne snizit.
no tak sem to prave myslel :D

Re: Turbo dotaz ...

Napsal: 21 čer 2006 18:52
od MarAt
Interní wg se dá měnit samozřejmě též,mám jich pár doma(s různou tuhostí),tuhost pružiny se dá pak ještě doladit předpětím táhla.Málokdy(možná jsem ji jen neviděl) má však současně podtlakovou i přetlakovou regulaci jako mnohdy ext. wg a ta se (a to jsem na vlastní oči viděl na svém motoru :D) dá regulovat nahoru i dolu a pružinka má jen minimální sílu aby byla wg zavřená v klidovém stavu(což tedy defakto znamená,že se taky pod sílu pružiny nedostanu,ale ta je minimální).
Osobně používám oba způsoby současně.Interní wg je mechanická záležitost,která otvírá až při cílovém tlaku,tak aby nedošlo k přetlakování např. nedostatečným průtokem tou externí,otvírá víceméně skokem a slouží též jako pojistka.Externí wg je potom regulována ECU dle potřeb tak,jak jsem popsal výše.. :wink: