Stránka 1 z 1

El. čerpadlo vody?

Napsal: 12 pro 2006 22:04
od Lukáš
Nevíte někdo o nějaké firmě co dělá el. čerpadla vody? potřebuji to na moto ale myslím že i z auta by se tam dalo něco dát. díky 8)

Napsal: 12 pro 2006 22:57
od Ričrd@johan
Sportovniautodoplnky.cz

Napsal: 12 pro 2006 23:20
od milonovo
Myslím že nejlevnější řešení je vrakoviště opel.Omega má pomocný čerpadlo.Aspoň 3L.

Napsal: 13 pro 2006 00:36
od street.racer
Obrázek
Kdyztak Ti to sezene Křenek Motorsport

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 11:09
od Lukáš
Díky všem za příspěvky.
rozhodl jsme se z této stránky pro to spodní čerpadlo. Nemá moc velkou spotřebu energie a navíc to na scootra bude stačit. Obrázek

Napsal: 13 pro 2006 13:21
od mikevr6
kdyztak to pouziva aji g3 vr6 :)

Napsal: 13 pro 2006 13:24
od Krosmen
co taková věc použít to na dochlazeí turba po jízdě?Třeba jako že po vypnutí klíčku by to ještě pět minut honilo vodu přes turbo.....?

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 13:37
od Idaho
no za tu cenu seženeš basic turbotimer který ti idelá podel mne cenu dobrou, otázka je zda honit jen vodu ( tento případ ) nebo vodu i olej ( turbotimer) ..

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 13:41
od Fiesta
o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 13:56
od Krosmen
Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 13:58
od Fiesta
Krosmen píše:
Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....
jo na to jsem myslel... dal by se udělat oběh zvlášť...někde na US fóru jsem viděl obrázky

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 14:04
od Idaho
Krosmen píše:
Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....
to je pravda, tad yu nás by to mohlo být nebezpečný :)

na druhou starnu nejaké zabezpečení byjsite šlo vymylset ( odpojení palivové pumpy ve chvíli kd ynejsouklíčky v zapalování a nekdo sešlápne spojku / plyn, povolí ruční brzdu - třeba )

Napsal: 13 pro 2006 14:09
od Krosmen
víš o to zabezpečení nejde prostě je tam nezávislej aram a jakmile to někdo otevře tak se to vypne a bude to houkat to je to nejmenší jenže víš jak by to lákalo když ti venku stojí nastartovaný takovýhle auto neřeknu moje stará alfa tam je to jedno ale pude někdo vokolo veme za kliku ta bude zamčená tak rozbije vokno..... :twisted:
a ještě druhej problém i kdybych parkoval v garáži jako že budu tak tam to dle předpisů nesm,í být nastartováno zaparkované na místě delší dobu.....je to tam pod pokutou...........

Napsal: 13 pro 2006 14:34
od Fugo
el. vodní čerpadlo běžně používají BMW 5 a 7 řady E34 a E32 kde slouží k honění vody do topení, ale např Renault 25 V6 Turbo používá to samé čerpadlo pro dochlazování turbodmychadla je sepnuté 12min po vypnutí zapalování (tak to mám i svého bmw), ještě se toto čerpadlo dá najít na R21 Turbo nebo R19 1,8 vícebodové vstřikování. Výrobce je Hella.

Napsal: 13 pro 2006 14:41
od Krosmen
ha renault tak to mám kontakt......du se poptat...........

Napsal: 13 pro 2006 14:51
od Fugo
ještě dodám že vypadá jako to spodní na obrázku jen nemá na sobě konektor ale vedou z něj kabely a konektor je až na nich.

Re: El. čerpadlo vody?

Napsal: 13 pro 2006 15:04
od Idaho
a jak je to řešeno s tím termostatem?

Napsal: 13 pro 2006 15:17
od Fugo
já teda má vždy po jízdě když má smysl dochlazovat turbo termostat otevřenej, na to přeci nemá vliv zda motor běží či ne aběhem těch 12min co to dochlazuje tak se určitě nezavře, ale to je věc která mě nikdy nezajímala, je to napojený na vývod chladiče co vedl do expanzky, ta hadice se rozřízla vložilo se čerpadlo protáhlo oběma turbama a pak to jde teprve do expanzky.

Napsal: 13 pro 2006 15:23
od Krosmen
no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......

Napsal: 13 pro 2006 15:32
od Idaho
Fugo píše:já teda má vždy po jízdě když má smysl dochlazovat turbo termostat otevřenej, na to přeci nemá vliv zda motor běží či ne aběhem těch 12min co to dochlazuje tak se určitě nezavře, ale to je věc která mě nikdy nezajímala, je to napojený na vývod chladiče co vedl do expanzky, ta hadice se rozřízla vložilo se čerpadlo protáhlo oběma turbama a pak to jde teprve do expanzky.
vývod chladiče do expanzky? ten mám oddelenej přepouštecím víčkem. Co mylsíš tím protáhnout hadici turbama? my máme uzavřenej systém a expanzka s epoužívá jen an vapouštení přčbytečné vody a nasávání v případě nedostatku..

no třeba u supr yje ten termostat tak blbe že se ochladí housinf g termostau, zavře termostat a na druhém konci motoru to vře :( přemýšlím jak to obejít :( uvažoval jsem o bypasu kolem termostatu, s elmg ventilem, co by se při sepnutí čerpadla otevřel.

Napsal: 13 pro 2006 15:35
od Idaho
Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?

Napsal: 13 pro 2006 16:07
od Fugo
protáhnout hadici turbama je myšleno tu hadici napojit na TD (na vstup chlazení) a z vývodu chlazení pokračovat dál, samozřejmě se to týká jen TD chlazených vodou, a pokud řešíš ten termostat tak si dochlazování připoj paralelně k malému okruhu tam ti je fuk jak je termostat.

Napsal: 13 pro 2006 17:56
od raddy
len mala poznamka k chladeniu turba.
ak ma turbo vodne chladenie, tak po vypnuti motora a zastaveni cirkulacie vody zacne voda od tepla zo stredovej casti vriet, vzniknute bublinky vzduchu vytvoria nuteny kolobeh vody (sifonovy efekt) ktory staci na to, aby sa ucinne odviedlo teplo z osky a zabranilo sa pripekaniu oleja.
Ale vzdy plati, ze je nutne turbo najpr ochladit na primeranu teplotu pri zapnutom motore, pretoze podstatny je vzdy kolobeh oleja a jeho teplota a nie voda, ktora je pri behu motora viac menej nepodstatna....

Napsal: 13 pro 2006 19:09
od Krosmen
Idaho píše:
Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?
z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....

Napsal: 14 pro 2006 02:57
od Beaver
Krosmen píše:
Idaho píše:
Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?
z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....
A az upgradujes na turbo co je chlazeny jen olejem, tak budes brecet, ze sis nekoupil ten turbo timer.

Napsal: 14 pro 2006 07:14
od Idaho
Krosmen píše:
Idaho píše:
Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?
z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....
to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říci :(

Napsal: 14 pro 2006 09:02
od Krosmen
Idaho píše:
Krosmen píše:
Idaho píše: ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?
z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....
to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říci :(
neeeee z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt....ale po vypnutí zapalování aby běželo ještě nějakých deset minut.......nebo udělám paraelní obvod termostatu a dám do hadic zpětný ventily.....

Napsal: 14 pro 2006 12:21
od Idaho
Krosmen píše:
Idaho píše:
Krosmen píše: z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....
to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říci :(
neeeee z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt....ale po vypnutí zapalování aby běželo ještě nějakých deset minut.......nebo udělám paraelní obvod termostatu a dám do hadic zpětný ventily.....
no budeme si to muset probrat osoben apomalu.. s tema PCV bych to pochoil ale technické řešení si nedokážu představit ..no pokecáme až se sejdeme. nebo kdybs mel výkres.. :(

z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt

Ale to pořád nemáš uzavřenej okruh ve kterém by to cirrkulovalo..to je to co nechápu, když ten okruh uzavřeš tak abys obešel termostat, tak musíš nejakým zpusobem zabezpečit aby to ten termostat neobcházelo když naopak nechceš, PCV by to vyřešil, ale zatím jsme nevidel tak velkej aby splnoval ucely použití u trubky o vnitřním prumeru 10mm a výše :( ( znám PCV jen z podtlaku, ne z vodního vedení ani si nedokážu představit jak vypadá :( )