Stránka 1 z 2
Setrvák
Napsal: 06 lis 2007 18:32
od hasič
Nemáte někdo zkušenost s jednohmotnostním setrvákem od firmy Fidanza,chci to místo dvojhmoty na Audi TT. Zajímají mě klady,zápory atd. Díky
Re: Setrvák
Napsal: 06 lis 2007 18:37
od daiman
hasič píše:Nemáte někdo zkušenost s jednohmotnostním setrvákem od firmy Fidanza,chci to místo dvojhmoty na Audi TT. Zajímají mě klady,zápory atd. Díky
primo s timto vyrobkem zkusenosti nemam ale pokud budes dávat odlehceny setrvak atk bys mel mít odlehcenou i remenici abys neohl kliku..tak to udelal znamy ze odlehcil jenom setrvak a remenice ne a mel po klice..musel delat GO...a tak to delaji i rally vozy..vlastně i u jakeho koliv zavodního vozu.
Napsal: 06 lis 2007 19:00
od hasič
Hmm,no já tam měl dřív jednohmotu z Tdi,odlehčenou na CNCčku a řemenici orig. a fungovalo to normálně... Asi jsem měl štěstí
Napsal: 06 lis 2007 19:51
od Beaver
Setrváky Fidanza se používají v upravených Suprách a nějaký negativní ohlasy a zvěsti o zničených motorech jsem na ně zatím neviděl.
Re: Setrvák
Napsal: 06 lis 2007 20:16
od Taboo
Smazano
Napsal: 06 lis 2007 20:29
od hasič
Děkuji za radu,dávám od něj ruce pryč
Napsal: 06 lis 2007 22:09
od Taboo
Smazano
Napsal: 07 lis 2007 23:53
od men
Jak je to s použitím odlehčených setrvačníků v normálním provoze?
Slyšel jsem že pro běžné užívání není lehký setrvák idealní díky vzníkajcím vibracím??
Mohl by to nekdo objasnit?
A říct nejáký postřehy z vlastní zkušenosti, jako klady a zápory jak pro motor tak pro běžné užívání.
Dík
Napsal: 08 lis 2007 07:23
od kozorozecek
odlehčuji i klikove hřidele a nemel jsem nikdy s vibracemi problem ale po odlehčeni je vždy nutne sestavu klika setrvak řemenice vyvažit staticky i dinamicky jinak se destrukce motoru dostavi dosti brzy je to zvlaštni ale bez vyvaženi se mi rozpadl vždy pist ktery byl u setrvačniku jedinej problem je s volnobehem musi byt vetši
Napsal: 08 lis 2007 10:24
od hasič
Já nevím,na předchozím TT jsem měl odlehčenej setrvák vyváženej na dynamický vyvažovačce,ale nic jinýho jsem nevyvažoval a fungovalo to bez problémů a volnoběh se mi nijak nezvýšil,takže já už vážně nevím
Navíc ten setrvák od Fidanzy jsem nechtěl na žádnej brutální výkon,stačí mi když vydrží nějakých 380 Nm,to by snad ustát mohl,nebo se mýlím...?
Re: Setrvák
Napsal: 08 lis 2007 12:36
od street.racer
Taboo: Díky za cenné zkušenosti, říkal jsem si, že Fidanya je cenově příliš dostupn8, ale nikde jsem nenarazil na objektivní zkušenosti. Byl bych Ti vděčný, kdybys mi prozradil, jaké firmy (mimo Japan) dělají kvalitní flywheels. Předem dík
Napsal: 08 lis 2007 14:44
od elviiis
kozorozecek píše:odlehčuji i klikove hřidele a nemel jsem nikdy s vibracemi problem ale po odlehčeni je vždy nutne sestavu klika setrvak řemenice vyvažit staticky i dinamicky jinak se destrukce motoru dostavi dosti brzy je to zvlaštni ale bez vyvaženi se mi rozpadl vždy pist ktery byl u setrvačniku jedinej problem je s volnobehem musi byt vetši
je to logické.. vybrace se postupně utlumují na pístu nejblíž setrváku jsou vybrace nejvyšší...
hasič píše:Já nevím,na předchozím TT jsem měl odlehčenej setrvák vyváženej na dynamický vyvažovačce,ale nic jinýho jsem nevyvažoval a fungovalo to bez problémů
a volnoběh se mi nijak nezvýšil,takže já už vážně nevím
Navíc ten setrvák od Fidanzy jsem nechtěl na žádnej brutální výkon,stačí mi když vydrží nějakých 380 Nm,to by snad ustát mohl,nebo se mýlím...?
samovolně se volnoběh nezvýšil ale kozorozecek myslel že je třeba ho zvýšit pro což nevydím při odlehčování rotačních hmot důvod
běžně se vybrace nezvýší pokud však nepřekročím odlehčení pod mez která je nutná k tomu aby vytlumila vybrace vzniklé nevyvážením klikového mechanismu... = když odlehčíš setrvák ze 7.5 na 2kila tak to asi nebude good
pro bežný provoz jev prvé řadě tato ůprava zbytečná
Napsal: 08 lis 2007 16:37
od kozorozecek
tak tato situace mi ted nastala setrvak ze 7kg šel na 2,3kg a klika z 17kg na 10,58kg ješte jsem to nedal do kupi tak se uvidi co to bude delat je to takovej extrem pokus.jinak volnobeh jsem zvišoval ja a bylo to u karbecu a mech, střikačky jak si stim poradi elektronika nevim a musel jsem je zvišit jelikoš karbec mel tendence chcipat a střikačka houpala jako blazen
Napsal: 08 lis 2007 17:17
od Taboo
Smazano
Napsal: 08 lis 2007 20:15
od kozorozecek
musim rict žej jsem videl co dokaže setvačnik když se rotrhne a pak jsem stim dal chvilku pokoj.
takže pochopil li jsem te sprave na vetšim obsahu to odlehčeni nema takovou učinost?a auto stavene na sprint to pociti jen na celkove vaze vozu?
gti
Napsal: 09 lis 2007 17:17
od fakie vw
Mám motor 1.8T z octavie a myslím,že už u tohodle motoru to nemá cenu dávat setrvák.Spíš uvažuju o čipu,vačkách,silnějším turbu a lepších pístech,ale setrvák určo ne. Kamarád měl upravený motor do š130 mělo to něco přes 100koní,ale bylo toho daleko víc než jen setrvák,ale motor nebyl použitelný pro běžný provoz. Jelo to od 3000 výše jinak mrtvola
Napsal: 09 lis 2007 17:20
od Beaver
A význam toho příspěvku je teda jakej ?
Re: Setrvák
Napsal: 10 lis 2007 08:10
od street.racer
Taboo: Diky za odpoved, jdu si to zapsat
stejenj problem
Napsal: 10 lis 2007 09:54
od ReNo
Panove, po pul roce jezdeni me postihlo to same jako Taboo, ring gera se proste odtrhl od setrvaku. Jdu udelat par fotek
jinac tedy najeto 10 000 na cca 200 konich .. spustilo se to po 20 minutach na mosteckem autodromu ...
Re: Setrvák
Napsal: 10 lis 2007 10:01
od street.racer
ReNo: Zamrzí
Ber to z té lepší stránky, špatně vyrobený (navržený) setrvák se může roztříštit na malé části, které se bez problému dostanou skrz podlahu do kabiny a zasáhnout např. nohy a tepnu. V JPN se to stávalo, dokud nebyly osvědčené firmy.
Re: stejenj problem
Napsal: 10 lis 2007 11:51
od Taboo
Smazano
Napsal: 10 lis 2007 12:04
od ReNo
Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu
Napsal: 10 lis 2007 13:53
od Taboo
Smazano
Napsal: 10 lis 2007 14:13
od ReNo
Taboo píše:ReNo píše:Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu
Zkus to vysvetlit tomuto cloveku:
viewtopic.php?t=41212&postdays=0&postorder=asc&start=16
(jeste ze mas obrazek
)
Uz to tam je .. jinac mam nejenom fotky, tady v rohu se vali krabice a v ni ... zanovni setrvak
Re: Setrvák
Napsal: 10 lis 2007 18:46
od kozorozecek
ja zkusim dokončit sve odlehčene monstrum ktere bych rad preplnoval a uvidim pokud se mi to nebude zdat tak zkusim přidat na vaze a pak porovnam.dokončeni monstra se ale odklada ponevač musim zamakat tež teda na přestavbe ale sveho bytu abych už žil jako človek a penize na obe veci nejsou:-( tak snad nekdy
Napsal: 15 lis 2007 01:22
od KFJ
Taboo píše:ReNo píše:Tak tuto muj darecek .. jezdeno na Honda Prelude 2.2VTi, neco mezi 200-230 koni, 230-250Nm .. neni zmereno .. najeto 10tkm, pul roku stara .. jezdil jsem sprinty a autodrom parkrat .. jinac jizda dle zakonu
Zkus to vysvetlit tomuto cloveku:
viewtopic.php?t=41212&postdays=0&postorder=asc&start=16
(jeste ze mas obrazek
)
dobra debata
k tomu Spec: koupil jsem od nich na M3 pritlacak a kovokeramickou lamelu... lamela by byla ok (az na to ze to byl klasicky kotouc cely potazeny tou keramikou, coz si myslim, ze neni uplne v poho vzhledem k vznikajicim teplotam, stacil by "kriz", ale po konzultaci s nima mi poslali tohle: auto na drift)... Ale ten setrvacnik byl problem. Inzerovali ze je odlehceny, pritom byl stejne tezky jako seriovy ale o to neslo, vydrzel hodinu na okruhu a totalne sel do kytek, takovej masakr jsem nevidel... odstipany srouby, destrukce toho platu atd... Jde o to ze tu lamelu s tim pritlacakem prodavaji jako set... zde je video kdyz to jeste fungovalo
:
http://www.youtube.com/watch?v=mnb53jbA7ec
Napsal: 18 lis 2007 07:13
od street.racer
Taboo: Ještě jeden dotaz, máš zkušenosti popř. informace o produktech (hlavně mi jde o flywheels) firmy
JB Racing, Inc.? Předem díky za Tvůj čas a ochotu.
Napsal: 18 lis 2007 10:12
od Taboo
Smazano
Napsal: 18 lis 2007 10:16
od street.racer
Taboo píše:street.racer píše:Taboo: Ještě jeden dotaz, máš zkušenosti popř. informace o produktech (hlavně mi jde o flywheels) firmy
JB Racing, Inc.? Předem díky za Tvůj čas a ochotu.
JB Racing - coby firmu - znam, ale s jejich vyrobky jsem se nemel moznost osobne setkat (my na BMW, Audi a Porsche vozech nepracujeme). Zda se ale, ze se jedna o komponenty velice vysoke kvality a dobreho designu (takze i ta cena bude odpovidajici
), proste trochu jina kategorie, nez Fidanza. My jsme ale dosli pri pouzivani tech hlinikovych setrvacniku k celkem zajimavym poznatkum, ktere mne osobne od jejich pouzivani dost odrazuje.
Děkuju za názor...
Co se týče ceny, myslím si, že nemá cenu šetřit a kupovat low-end brand, hlavně když je to spojka, kde je pak auto nepojízdné...
Myslíš, že jsou lepší setrvačníky z CrMo?
Napsal: 18 lis 2007 21:57
od Taboo
Smazano