Stránka 1 z 2

Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 28 led 2008 12:42
od Tweety_Road Punisher
Měl bych teoretickou otázku.
Pokud by se přímo do sání vstříknul čistý kyslík, jelo by to podle mě určitě lépe. Jednak jak známo kyslík podporuje hoření a tím že by se to vstříklo z lahve kde je stalčený, tak i teplota by byla nízká.
Co by to ale udělalo, pokud by se tam vstříklo CO2? Pomohlo by to, nebo spíš uškodilo?



/// edit názvu topicu, Beaver

Napsal: 28 led 2008 14:10
od elviiis
u serivého motoru by to skončilo chudou směsí čímž by ve spalovacím prostoru začala růst teplota a skončilo by to poškozením motoru...

Re: Dotaz

Napsal: 28 led 2008 16:14
od chico
tak ten kyslik by teoreticky nebyl spatny soucasne bys ale musel pristriknout i palivo ... co2 by spalovani ztlumilo si myslim

Napsal: 28 led 2008 17:14
od raddy
co2 utlmi horenie.
cisty kyslik horenie podpori, resp. umozni pouzitie vacsieho mnozstva paliva,ale skus si vypocitat aky objem cisteho kyslika by si musel vstrekovat aby si mohol pouzit dajme tomu o 20% viac paliva a to je len 20% navyse...
a nakoniec, cisty kyslik je extremne nebezpecna zalezitost a to je aj dovod preco sa ako okyslicovadlo pouzivaju ine latky, napr. oxid dusny, cize nitro a pod....

Napsal: 28 led 2008 18:29
od Anděl
Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D

Napsal: 28 led 2008 20:36
od roverider
Anděl píše:Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D
pokud se do takhle čistého peroxidu přidá prakticky jakákoli organická příměs (uhlovodíky) tak se peroxid začne rychle rozkládat na vodu a extrémě reaktivní kyslíkové radikály--> jedno velké BUM :)

Napsal: 28 led 2008 20:57
od Anděl
roverider píše:
Anděl píše:Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D
pokud se do takhle čistého peroxidu přidá prakticky jakákoli organická příměs (uhlovodíky) tak se peroxid začne rychle rozkládat na vodu a extrémě reaktivní kyslíkové radikály--> jedno velké BUM :)
Já to vím 8) a jen čekal, jestli to někdo nevyzkouší. :lol:

Bohužel ve zprávám nic nebylo. :mad: :lol:

Napsal: 28 led 2008 21:17
od elviiis
Na tyhle hlášky opatrně nebo to opravdu někdo vyskouší moc dobře víme jaké osoby jsem občas zaplují :roll:

Napsal: 28 led 2008 22:08
od Beaver
Kyslík určitě nevpouštět. Jednak nebude tvořit hořlavou směs, ale spíš výbušnou (takže dost možná detonace a rozklad pístu) a jednak samotné skladování kyslíku není úplně bez problémů, protože je potřeba poměrně hodně dávat pozor na to, aby uzávěr tlakové flašky nepřišel do kontaktu s mastnotou anébrž jinak zbyde mastný flek z vás.

A ty debilní názvy témat "dotaz" už byste se fakt mohli odnaučit...

Napsal: 29 led 2008 07:58
od raddy
no cisto pre zaujimavost, peroxid vodika sa pouziva ako okyslicovadlo, vstrekuje sa podobne ako voda cez trysku do sania, ale vseobecne je to skor len vo forme ojedinelych pokusov, kazdopadne na nete najdete aj taketo aplikacie.
kazdopadne najbeznejsie pouzivane okyslicovadla su oxid dusny alebo jeho kvapalna forma nitrometan.

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 29 led 2008 18:35
od Lukaash
Beaver ... co zavit, ale jakakoliv mastnota treba az v sacim traktu staci k zvukovemu a svetelnemu efektu :-)

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 29 led 2008 19:03
od Tweety_Road Punisher
Omlouvám se za název tématu a díky za opravu.

S tím CO2 je to blbost pak mi to došlo. Když se používá na hašení ohně, tak to určitě nebude ohěň podporovat.

A že s kyslíkem jsou problémy jsem věděl, ale že až tak velké to fakt ne.

No a jen tak na okraj. Šlo mi o to kdyby se to vstříklo ne přímo do sáná co už vede do motoru, ale do roury za filtr ještě před klapku. A čekal jsem účinky jednak co se dodání kyslíku týče a jednak ochlazení teploty. Někde na sprintech jsem totiž viděl jak před startem normálně do roury sání stříkaly z hasičáku.

Napsal: 29 led 2008 19:31
od elviiis
no většinou se z hasičáku stříká CO2 na cooler aby se ochladil...

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 30 led 2008 08:16
od MarauderZ28
do sání opravdu ne :o)

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 31 led 2008 09:21
od Tweety_Road Punisher
nevím neviděl jsem to z blízka ale opravdu to vypadalo že to stříkal do sání a ne na cooler. stříkal to totiž normálně do průduchu na boku.

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 31 led 2008 09:35
od Kingmichal
Tweety_Road Punisher píše:Omlouvám se za název tématu a díky za opravu.

S tím CO2 je to blbost pak mi to došlo. Když se používá na hašení ohně, tak to určitě nebude ohěň podporovat.

A že s kyslíkem jsou problémy jsem věděl, ale že až tak velké to fakt ne.

No a jen tak na okraj. Šlo mi o to kdyby se to vstříklo ne přímo do sáná co už vede do motoru, ale do roury za filtr ještě před klapku. A čekal jsem účinky jednak co se dodání kyslíku týče a jednak ochlazení teploty. Někde na sprintech jsem totiž viděl jak před startem normálně do roury sání stříkaly z hasičáku.
Do sani to urcite nestrikali to by to dopadlo :lol: Chladej s tim cooler presne jak rika elviiis 8)

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 31 led 2008 17:14
od Starlet
Takhle to má uděláný ta Alfa 33, bývala zlatá, teď zelená, v novym TM je o tom článek, tak se tam koukni, ještě jsem to nečetl, ale mám dojem že ten kluk tím oddělal už jeden motor, každopádně o tom asi bude vědět nejvíc když to má v autě už několik let...

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 31 led 2008 20:34
od elviiis
Starlet píše:Takhle to má uděláný ta Alfa 33, bývala zlatá, teď zelená, v novym TM je o tom článek, tak se tam koukni, ještě jsem to nečetl, ale mám dojem že ten kluk tím oddělal už jeden motor, každopádně o tom asi bude vědět nejvíc když to má v autě už několik let...
To oddělání motoru mluví za vše... jestli to pustil dvakrát a napodruhé oddělal motor tak to bude cool :lol:

Je to vymejšlení hovadin... pokud chceš nárazovej boom výkon tak kup nitro kit a je to bez bastlení a ničení motoru i když....

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 01 úno 2008 09:07
od MarauderZ28
stačí vstřikovat vodu ....

Napsal: 01 úno 2008 09:09
od elviiis
Mno ale ale co se vstřikování vody týče tak bez přeplňování a ůpravy směsi je to nevyužitelné...

Nitro se dá použít ve své podstatě i u sériového motoru jen je třeba mít plyn až na doraz a nezkoušet s nitrem V-max :lol:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 01 úno 2008 09:12
od MarauderZ28
proč ? voda se změní na páru - větší objem ... když se dělá dekarbonizace tak je to skvěle poznat že když se to nepřežene a stříká se tam rozumně jak jsou otáčky nahoru ...

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 01 úno 2008 09:13
od MarauderZ28
za 1. světový měli takhle některý letadla udělaný jakoby forsage a to předpokládám turbomotory ještě nebyly ....

Napsal: 01 úno 2008 09:27
od elviiis
Ale aby mnělo vstřikování vody správnej efekt je třeba aby se začala vstřikovat až na hranici chudé směsi... pak to má teprve správnej efekt... předpokládám že za první světové války to měli udělané tak že v okamžiku vstřiku vody se do válců valilo i více vzduchu... neříkám že to nelze použít u atmosféry ale na seriovém motoru to nebude fungovat tak jak by mnělo... musel by jsi vstřikovat velmi malé množství vody... aby jsi motor spíše neudusil...

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 01 úno 2008 14:26
od Tweety_Road Punisher
No a když se koupí nitro sada, tak se motor nemusí předělávat? Vždyt pokud bych to použil na motor se sériovými vnitřnostvmi tak to nevydrží nebo se pletu?

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 01 úno 2008 14:42
od JonnY
Tweety_Road Punisher píše:No a když se koupí nitro sada, tak se motor nemusí předělávat? Vždyt pokud bych to použil na motor se sériovými vnitřnostvmi tak to nevydrží nebo se pletu?
zalezi od intenzity vystreku.
+20hp seriovy motor v pohode zvladne. +200hp zas nie...

Napsal: 02 úno 2008 13:34
od elviiis
Motor to vydrží pokud to ovšem vhodně použiješ... u obyč motoru musíš využít toho že když dáš plyn až na doraz tak benzín kterej tam pošleš nestihneš spálit a nitro jako katalizátor ti to umožní... tzn nárust je několik procent výkonu a musíš to použít jen při plném plynu a jen chvíli v podstatě jen do při akceleraci před zařazením...

Napsal: 04 úno 2008 20:02
od Boháček
nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost

Re: Dotaz - kyslík do sání

Napsal: 05 úno 2008 06:58
od Shampooo
MarauderZ28 píše:do sání opravdu ne :o)


Do olejový vany 8)

Napsal: 05 úno 2008 07:31
od elviiis
Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?

Napsal: 05 úno 2008 14:18
od Boháček
elviiis píše:
Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?
vzhledem k téhle větě, jsem také psal o vstřiku vody